- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Fotók, videók mobillal
- Külföldi SIM-ek itthon
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
Új hozzászólás Aktív témák
-
carr
őstag
válasz
enginev3.0 #6 üzenetére
Nahát, ha előbb szaródnak el az én görgőim, akkor előbb olvasom el a túrátokat.
Gratula hozzá. Én ki nem hagytam volna a kékest.
A lefelé guruló mátrai kétkerekűek nem köszönése azért elgondolkodtat...
hiszen a Jászságban csak egyenesen mennek, nem kell egyensúlyozni, dönteni a mocit, pláne nem kell a váltással, vagy fékezéssel bíbelődni.
Mi, mátraiak, csak hétvégi meghalóknak hívjuk az olyan huszárokat, akik csak derékszögben, 20kmh-nál tanultak motorozni, és az egyenest is csak vízszintesen tudják elképzelni.
Nem leszólni akarok senkit, csak hiába tanul meg az ember motorozni, nem jelenti azt, hogy tud is.
Szóval szerinted is marhára be vannak szarva a nagy motoron lefelé, és legkisebb gondja is nagyobb annál, mintsem integessen? Csak úgy kapaszkodik a szarvakba, nehogy levigye a menetszél!7
szerk.: Mindenkinek jólesik, ha akár biccentéssel is, de köszönnek.
Mátrában meg kifejezetten!Volt rá példa, hogy felfelé meg kellett előznöm egy cca 1500ccm-es choppert, mert nem akart (tudott?) 50-60nálé többel menni... csak lefelé előzött meg, mátrafüreden az egyenesben. Üveghang, és 110.
-
creation
senior tag
válasz
enginev3.0 #16 üzenetére
-
enginev3.0
félisten
Erre tellett B jogsi mellett, 22 évesen, 125ccm motort nem kockáztatnék meg A2 jogsi nélkül
A2 -t meg nem rakom le, mert ha minden úgy akarja, akkor korlátlan jogsi lesz a következő, és mellé egy nagyobb motor, de azok sok pénz, még egy 660XT is 700 fölött ami jó, nekem meg bevallom a régebbi stílus nem jön be, szóval ilyen VFR nem kellene még ha nem is kerül 600k-nál többeEz a motor 220ezer volt, a jogsi már 4 éve megvan
NSR sem jön be, én pedig csak olyan autóval vagy motorral szeretek járni, ami nem csak műszakilag felel meg számomra, hanem kényezteti a szememet is, ha már minden nap látom, de ezzel mindennel így vagyok, ha valamit kinézek, lehet olcsóbb belőle, de ha nem tetszik, akkor sem kell, akkor még várok fél évet és gyűjtök, de nekem az kell, és meg is szerzem, csak türelem és kitartás kérdése
Ezért sem fog majd földhöz vágni, ha jövőre nem jön össze a motor, hanem pl egy autó, amiben télen sem fázok, motor meg majd akkor lesz, ha mellé lesz annyi pénz is, hogy azt élvezettel tudjam használni, tankolni, gumiztatni stb stb -
DigitXT
félisten
Rákerestem. Ez egy csodálatos cikk: "250-es majdnem a legalja, ennél lejjebb
már csak a robogók és a 125-ösök állnak." Nyehehe, de azért jókat röhögök.
Egyébként is végtelenül szubjektív(!) ez az egész, mert nekem pont nem jön be
a "motor-motor" forma, amibe a cikkíró meg úgy rá van izgulva, hogy szerelmes. -
DigitXT
félisten
Tegyük hozzá, hogy a 30 lovas NSR-hez A2 jogsi dukál, 125 ccm ide, vagy oda...
Ismerős pont most vett egy (nem 30 lovas), 4T YBR-t. Alig eszik, viszont... Élvezi.
Annak ellenére, hogy nagyrobogóval körbe lehet motorozni + csomagtartója sincs.Szóval többtényezős a dolog. Viszont én is szörnyülködök, amikor látom, hogy a
magyar piacon 200-250K alatt nem lehet/szabad egy 50-est sem venni, miközben
250-est árulok alig többért, ami egy picit más élmény, és használhatóság. Ez van.
(Jogsi persze ugyanúgy kell rá, még ha nem is korlátlan, de az előbb említett A2.) -
creation
senior tag
válasz
enginev3.0 #10 üzenetére
A "csak egy robogó" kifejezés nem csúszott ki a számon, mert árukban közel ott vannak, vagy akár többe is kerülnek mint egy nagymotor!
"Erre tellett, heti 5 nap fizikai munka mellett, 4órai keléssel" Erre tellett, vagy ezt szeretted volna? Ha nem vagyok indiszkrét, mennyi is volt az annyi amiből vetted, milyen idős korodra is?
Motorok nem csak korlátlan kategóriában vannak. Egy 125-ös NSR pl eléggé motor a közel 30 lovával. És árban sem olyan magas, hogy egy robogó sokkal olcsóbb legyen (na nem egy DIO-ra gondoltam).
Ne vedd támadásnak a személyed vagy a motorod ellen. Csak azért biztos van másik oldala is az éremnek.
-
enginev3.0
félisten
A robogó motor így is meg úgy is, ha annak veszik ha nem, és elfogadom ha nem tekintik motornak, de azt nem fogadom el, amikor azért kapom a szavakat hogy nézd már csak egy robogó
-Erre tellett, heti 5 nap fizikai munka mellett, 4órai keléssel
-Én vettem magamnak, nemanyanemapa
-Nem hitelre vettem
-Igen szívesen ülnék nagyobb motoron, de korlátlan jogsi csak 24 évtől, és pár száz ezer ft különbség van a két kategória közöttMondjuk nem szokta cseszni a csőröm ha nem köszönnek, hidegen hagy, az meg jól esik ha köszönnek, annak örülök és viszonzom
Olyan még nem volt, hogy lerobbanjak és meg kelljen állni segíteni nekem, városon belül robbantam már le előző robogóval, de azt hazatoltam kb 3×, nem volt gond, nem nagy város.
-
creation
senior tag
Egyre többször tapasztalom, hogy főleg az idősebb korosztály tekintetében nem szokás ez a köszöngessünk az úton című dolog... Idősebb robogósok esetén meg aztán még rosszalló és értetlenkedő tekintetetek is szokták kísérni.
Jó múltkorában egy idősebb bácsi valahol Rádon lerobbant az Ápriljóska robogójával. Nem győzött csodálkozni azon, hogy én a "nagymotorral" miért állok meg mellette s kérdezgetem, hogy hogyan tudok segíteni (pár szerszám azért még ETZ korszakból mindig van nálam). Így amikor megbeszéltük, hogy sajnos az a robogó csak "egy utas", hálálkodva köszönt el, hogy nem is gondolta volna, a legtöbb nagymotor el szokott ilyenkor húzni mellette.
Ezzel arra próbáltam rávilágítani, amit te is mondtál, attól, hogy valaki motoron ül, még nem biztos, hogy motoros. És attól, hogy valaki nem köszön vissza, még nem biztos hogy bunkó. Csak éppen nem ismeri a szokást. Horvátországban (Pulán) pl egyáltalán nem szokás ez (sem). Talán egy két nagymotoros köszönt vissza csak nekem a gesztusra és azok többségéről még ott helyben kiderült, hogy nem is Horvát.
De csak egy példa, a belvárosban (Pesten) sem igen szokás csak úgy köszöngetni, max pirosnál, vagy ha a forgalom lehetővé teszi. Ott sajnos ez plusz egy veszély faktor. Valamint ha a KRESZ által taglalt karjelzéseket veszem alapul, akkor félreérthető is tud lenni. Így érthetővé válik a lábbal hadonászás.
Helyesen, aminek nincs manuális váltója az a szememben nem motor. S így a füles váltóval felszerelt nagyon trendi új motorok sem tetszenek, dupla kuplung ide vagy oda. Jawa 350/638 4ever!
-
DigitXT
félisten
Viszont legjobb tudomásom szerint 2T-nél a motorfék üzem erőltetése nagyon
nem ajánlott, mert lehet, hogy jó hangja van (aki szereti), viszont kenése alig...creation: tudnék vitatkozni azzal (is), hogy motoros lesz-e valaki attól, hogy vett
egy motort, és bukósisak van a fején. Van akit simán az út szélén lehet hagyni,
mert semmivel nem lett jobb ember attól, hogy motoron ül: ez nem "privilégium".
Vagy hát ha úgy nézzük, akkor a bunkó ráül a motorra és akkor bunkó motoros.
Persze rontja a "motorostársadalom" renoméját,bármit is jelentsen ez.Ui: a robogó nem motor mondás helyesen: az SMKP nem motor, de közlekedni
azért lehet vele, így szoktam köszönni a szembejövőknek én is. Nagyrobogóról.
(Legkevésbé sem érdekel, hogy visszaköszön-e: ha olyan kedvem van intek, és
kész, ha nem, nem. És csodálkoznék, ha ezen bárki megsértődhetne. A lábbal
köszönést kifejezetten utálom, de pláne autósnak.Villantson a vészvillogóval:
ha nincs, csináljon, nem ördöngösség, és kis hazánkban értik, mint köszönés.) -
creation
senior tag
válasz
enginev3.0 #6 üzenetére
Meg ne haragudj, de bennem él az, hogy a robogó nem motor. És férfi embernek a legkevésbé sem való. Ez az én nézetem, lehet ezt osztani meg szarozni.
De ettől függetlenül, ha valaki már megvette, mert erre volt fájása, az már az ő dolga. Két kereke van és robbanómotor hajtja, bukósisak van a fején, tehát motoros. Így él, hogy motorost út szélén nem hagyunk.
"de ha alkalom akad, nem hagyjuk ki, és vele körbe a Balatont, sátorokkal, meg élelemmel"
Minek élelmet vinni magatokkal!? Itthon vagy... A tecsó a balcsi parton is tecsó. Szóval kár azzal terhelni a vasat. Annyival nem lesz drágább, mint amennyi szenvedést okoz a cipelése.
Mi több, ha én mennék így a balcsira (nekem nincs még sátram), azt is az első megállásnál az első osan/tecsó/deka látogatással venném meg. Addig se cipelem.
-
enginev3.0
félisten
Nagyon nem szeretnek minket, a legtöbben hazafelé a Jászságban köszöntek lábbal mikor elhagytak, ott majdnem minden mellettünk elmenő motoros köszönt, de felfelé, se lefelé szinte egy se, meg az úton se. Autósból talán kettő volt aki lusta volt tekerni a kormányt és inkább centikre ment el tőlünk a két sávos úton
A többieknek is
-
enginev3.0
félisten
Nagyon jó volt, az a simson még gyári, kétszer volt talán kicsit fúrva, de fényezés, minden más gyári rajta, csak egy akksit kapott nem rég, haver nagyon szereti, eljutunk vele mindenhová, a vége 65km/h körül van, ezért is mentünk 50-55-tel végig, hogy neki se legyen szenvedés az egész út
Igazából neki vágnék bármikor újra, de a Balaton tényleg fejbe van, csak már sajnos idén nem biztos hogy lesz hozzá szabadidő se jóidő, de ha alkalom akad, nem hagyjuk ki, és vele körbe a Balatont, sátorokkal, meg élelemmel
-
creation
senior tag
Az a motoros aki lenézi a kicsiket tán sose használta azokat.
Nekem is jól esett anno amikor a babettát az árokparton szerelve megállt mellettem a TZ-s, hogy tud e segíteni. Így és sok más okból sem teszem meg azt hogy ne álljak meg az út szélén szerelőnek.
Szép teljesítmény ez a túra a kis öregtől, de a robogóktól is.
Respect
-
Franko lehetett! Ahogy szamoltam 127km es 3.5 literes fogyasztas, nem is veszelyes. Birja a simson is, ahogy irod, nem szabad kihajtani a lelkuket, ez talan mindegyik keleti ketutemu motorra igaz. Wartburg/trabantra is.
-
-
gerii
addikt
Schwalbe-val a hegyre atyaég
Jó tudni, hogy nem csak nekem volt ilyen ötletem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Prémium PC házak akár 20-40% kedvezménnyel eladók garanciával, számlával!
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- BESZÁMÍTÁS! Logitech G923 kormány + Driving Force Shifter garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest