Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #49 üzenetére

    Hát az biztos, hogy tényleg nem nagy ügy, hogy a Foxconn Tesla alaplapokat is gyártson. Semmi olyan dolog nincs ebben, ami az NVIDIA, de akár a partnereik tudását meghaladná. Sőt, a Foxconn számára édes mindegy, hogy alaplapokat, vagy VGA-kat készít. Ha az NV alaplapot kér, akkor alaplapot gyártanak. Amíg pénzt kapnak érte, addig mosolyogva elvégzik a munkát.

    A mikroszerverbe a saját fabric hiányzik. Hiába csinálnak alaplapot, ahhoz fabricot kell licencelni, ráadásul ott van az a hátrány, hogy a megrendelők megkérdezik majd, hogy a fabric mennyire megbízható. Most erre egy NV azt tudja mondani, hogy licenctulajdonos szerint átment a teszteken, míg az AMD mondjuk azt mondja majd, hogy 2 éve betonbiztosan működik a gyakorlatban (vagy legalább egymillió óra gyakorlati működés van benne). Ez a mikroszerverek piacának a tipikus átka. Egyszerűen még ha csinálsz is egy fabricot, akkor is bármit tud, bármit mondasz ... a megrendeléseknél az a fabric lesz előnyben, amely már a gyakorlatban a legtöbbet bizonyított. Ahhoz, hogy ebből a hátrányból egy újabb fabric jöjjön ki előnnyel erősen áron alul kell kínálni. Még az Applied Micro és a Calxeda sem tudja azt mondani, hogy a fabricjuk évek óta működik a gyakorlatban, mert csak tesztplatformokon megy, ami persze még mindig jobb annál, mintha csak a specifikáláson esett volna át.

    A sebesség az nem elsődleges, mert egy rakás node-ot rakhatsz egy rendszerbe. Az energiahatékonyság a kulcs. Annak kell rendben lennie.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #42 üzenetére

    Láttam csak nem tudom, hogy hogy jön ide. Ezek legacy fícsőrök a konzolokban. Amint készen lesznek a HSA fejlesztőkörnyezetek lényegtelen lesz legacy buszok használata, mert ott a HSA-MMU. A legacy buszok maradnak a grafikai munkára.
    Jelenleg egyedül az EA Sports használja a HSA-MMU-t a konzol APU-kban, és teszik ezt jórészt gépi kóddal. Nekik megéri, mert az Ignite motor 10 évig megmarad és évente 4+ játék is épül majd rá. Másnak ilyen mélyre még nem éri meg leásni, mert ahhoz, hogy ezt az EA megcsinálja saját fejlesztőeszközöket is írtak. Nem mellesleg fontos tényező, hogy az Ignite motor nem működik az aktuális PC-ken és a régi konzolokon. Ez más cégnél szintén hátráltató tényező lenne.

    De ki beszél itt arról, hogy bárki a VGA-piac érintettjei közül dobni akarná a VGA-kat pár hónapon belül? Egyedül az Intelnek rosszak a VGA-k, de az NV-nek és az AMD-nek bevételforrás. Persze 4 év múlva már jó eséllyel nem lesznek VGA-k, bár az abszolút csúcskategória elvben megmaradhat, csak kérdés, hogy üzletileg megéri-e, de ez majd eldől. A VGA-kkal tehát sem az AMD-nek sem pedig az NV-nek nincs gondja. Az Intel hosszútávú érdekeire az említett két cég magasról tesz, de ez logikus.
    Amit látunk az NV-től és az AMD-tól az platform. APU+VGA. A grafikai munka jól elkülöníthető része a feldolgozásnak még ma is. És a jövőben is az lesz. Az APU arra kell, hogy például az Ignite motornak legyen PC-s portja. Nem a grafika miatt, hanem az CPU és a teljes értékű koprocesszorként befogott IGP-n számolt AI, izomszimuláció, fizikai szimuláció és egyéb extrák miatt. A grafikát nyugodtan rá lehet bízni a VGA-ra, ezzel egyik fejlesztőnek sincs gondja. Az X1-es és PS4-es FIFA14 grafikája majdnem megegyezik azzal, amit PC-s FIFA14 kap. Pár apróbb eltérés lesz, szinte jelentéktelenek. A játékmenetben lesz óriási a szakadék.

    Az NV-t a mikroszerver nem érdekli. Már mondták korábban. Igazából készíthetnek lapkát ide, de lényegtelen lesz, mert nincs korszerű fabric technológiájuk, miközben az Applied Micro, Calxeda és AMD triónak van. Ezen a piacon a fabric számít a legtöbbet. A HP-vel lehet esetleg pacsizni, mert nekik van saját fabricjuk, de a mikroszerverek zsíros szeletei az egyéni megrendelések lesznek, amit saját fabric-kal kell kiszolgálni. Máshogy nem lesz elég energiahatékony a rendszer.
    Az NV-t a HPC érdekli. A HPC-piacot pedig már egy ideje érdekli az egységes címtér. Micsoda meglepetés, hogy a Maxwell az ARMv8-cal pont támogatja ezt. :)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #26 üzenetére

    A konzollal az a baj, amit írsz, hogy azt nem feltétlen a hardver adja el. Nyilván egy ARMv8+Maxwell legalább olyan jó lenne a mostani Xbox One-ba vagy PS4-be, mint az ugyanolyan funkcionalitást kínáló AMD64+GCN, de ez az üzlet már megköttetett, így évekig nem lesz lehetőség új konzoltenderekre. De ha valaki mégis kiír egyet, ekkor az ARMv8+Maxwell elég jó választás hozzá.
    A szerverekben az ARM-ra szavaz majd az NV. A szerver még a legkönnyebb dolog, mert ott eleve az ARM is nyomja magát. Tehát gőzerővel készül az egész szoftveres ökoszisztéma hozzá. Az integráció pedig a HPC-ben nedves álom, szóval lesz rá kereslet. Úgy gondolom, hogy a CUDA ezen a szinten semmiképp sem tűnik el, mert sok szoftver épül már rá. Ezeket drága lenne átírni, így olcsóbb az NV-hez igazodni a hardveres alappal (amíg persze a hardverrel nincs gond, de kicsi az esélye, hogy az NV hirtelen elfelejt GPU-t tervezni).
    Az Android adott. Ott az ARM a nyerő. A CUDA az ami probléma, mert a Google ezt biztos nem fogja támogatni. Be kell állni egy másik felület mögé, ami támogatást élvez minden oldalról.
    A PC és az már nehezebb ügy szerintem, de mivel a Microsoft nem tesz le az ARM-ról, így az NV-nek jó esélye van a platformjaival. Amit majd mérlegelni kell, hogy a CUDA ide sem lesz jó, mert kisebbségbe tartoznak, így kell egy másik felület.
    Úgy gondolom, hogy az NV-nek a legjobb kitörési lehetőség a HSA. Mivel a konzoljátékokat 2014-től ebben fogják írni. Ez ugye logikus, csak HSA-val használhatók ki az X1 és a PS4 APU-jának lényegi extrái, tehát erre lesznek kényszerítve a fejlesztők. Az NV APU-ja a hardveres oldalon nincs messze a HSA-től. Ha esetleg saját IOMMU-t terveztek, akkor azt leváltják ARM MMU-500-ra, amivel máris HSA kompatibilisek. Ezzel a nem butított konzolportokat megfelelő minőségben futtathatják PC-n. Ennél jobb lehetőség az ARM-os PC-be vágyó platformoknak nem lesz. A visszafelé kompatibilitás probléma, de az akkor sem lesz, ha kiszállnak a piacból, tehát vesztenivaló az nincs. Az ARM-os réteg közül egyértelműen az NV-nek van erre a piacra a legnagyobb esélye, de amúgy mindenki támadni akar. Ez lehet egyébként az NV-nél az IP licencelés egyik bástyája. Ha valaki nem akar NV SoC-ot, akkor vegyen GeForce IP-t, rakjon mellé ARMv8-at és HSA-MMU-t, meg egy PCI Express vezérlőt. A platform alapja kész, abba pedig mehet az extra GeForce VGA. Ennél jobbat az NV nem kívánhat.
    Az Intel esetében az lesz a legfontosabb szempont, hogy az új vezető belátja-e, hogy a Larrabee és a MIC egy technológiai zsákutca. Ha be, akkor jó esélyük lesz egy jól megtervezett architektúrával, ha nem, akkor gyorsan falba ütköznek majd.

  • oO7

    őstag

    válasz lenox #29 üzenetére

    én csak laikusként követem ezeket a hardveres dolgokat, majd remélhetőleg Abu megadja a pontosabb választ, én is kíváncsi lennék rá :R

  • oO7

    őstag

    válasz lenox #26 üzenetére

    "De milyen? Konzol, tablet, mobil, desktop, workstation, server?"
    Amennyire követem az ilyen kis hírfoszlányokat, a válasz: igen, mindegyik, bármelyik... konzol mondjuk most alsó hangon 5 évre be van biztosítva, most jön ki a PS4 meg az Xbox One... tablet, mobil, desktop a kisfogyasztású személyi számítógép kategória (de még lehet, hogy az okos karórákat is ide lehet majd sorolni), a workstation meg a (hpc) szerver pedig a masszívabb fogyasztású, de ennek megfelelően nagy teljesítményű gépeket jelenti... ha hihetünk a pletykáknak, akkor egy igen csak jól skálázható platformmal fog előállni az nvidia, ami képes lesz egyedül a teljes termékpalettát kiszolgálni (nyilván a különböző paraméterek skálázgatásával)...

    "Mert konzolban nem a hw a biznisz"
    kivéve annak, aki szállítja hozzá a hardvert :)

    "tabletben kis fogyasztas kell szuper energiahatekonysaggal"
    pipa

    "mobil es desktop az vagy x86 vagy apple"
    ugye tudod, hogy az apple is Intel procikat használ a gépeiben?

    "workstation es serverhez egy apu magaban keves"
    egy kevés, de az nvidia-nak van egy kevés tapasztalata SLI és grid rendszerek építésében... mellesleg a világ legerősebb szuperszámítógépeiben nvidia kártyák duruzsolnak... olyan architektúrával, amit most készülnek bevezetni a telefon/tablet fronton... just sayin'

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #20 üzenetére

    Hogyhogy mire jó? Ez egy kitörési lehetőség. Az NVIDIA az Intel akaratától függ még ma is, és 2016-ban megszűnik a piacuk, ha nem csinálnak platformot. Az Intel már a Broadwelltől nem rakna sokcsatornás PCI Express vezérlőt a termékeikbe, hogy ne lehessen VGA-t társítani mellé (már a Haswellnél is extra marketingtámogatást adnak, ha a gyártó kihagyja a VGA-t a notiból, nem így van megfogalmazva, de az előírt terheléses üzemidőt csak VGA nélkül lehet teljesíteni), de az FTC kényszeríti őket erre egészen 2016-ig. Ezt az egyezményt pár éve hozták meg, és a felkínált 5 év elég idő arra, hogy az NVIDIA készítsen magának egy platformot, persze csak akkor, ha 2016 után akar még VGA-kkal foglalkozni.
    A gyártómixelés teljesen meg fog szűnni. Mindenki platformot kínál majd és választhatsz közülük.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés