- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- iOS alkalmazások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Úszáshoz szánt fülhallgató a Xiaomitól
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sir Ny
senior tag
-
Oliverda
titán
A több magot kihasználó alkalmazások esetében sem volt sosem kötelező igény az egynél több mag, hisz még a legújabb, sok magot/szálat meghajtani képes alkalmazás is fut egyetlen magon. Az ehhez társuló sebesség persze már egy másik kérdés. Ennek ellenére a megfelelő hardver széleskörű rendelkezésre állásának hiányában nem fognak gőzerővel arra fejleszteni, hisz a felhasználok többsége nem fogja megkapni a beígért felhasználó élményt, amivel éppen eladták az újabb szoftvert.
-
Oliverda
titán
Ezzel pedig az a gond, hogy a megfelelő IGP és/vagy AVX támogatás hiányzik a felhasználok által birtokolt gépek jelentős részéből, és amire eljutunk oda, hogy kipörögnek az aktuális rendszerek, azaz mondjuk az Ivy Bridge lépjen jelenlegi összes használatban lévő Core 2 Duo helyére, az ismételten csak el fog tartani jó néhány évig.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát az biztos, hogy tényleg nem nagy ügy, hogy a Foxconn Tesla alaplapokat is gyártson. Semmi olyan dolog nincs ebben, ami az NVIDIA, de akár a partnereik tudását meghaladná. Sőt, a Foxconn számára édes mindegy, hogy alaplapokat, vagy VGA-kat készít. Ha az NV alaplapot kér, akkor alaplapot gyártanak. Amíg pénzt kapnak érte, addig mosolyogva elvégzik a munkát.
A mikroszerverbe a saját fabric hiányzik. Hiába csinálnak alaplapot, ahhoz fabricot kell licencelni, ráadásul ott van az a hátrány, hogy a megrendelők megkérdezik majd, hogy a fabric mennyire megbízható. Most erre egy NV azt tudja mondani, hogy licenctulajdonos szerint átment a teszteken, míg az AMD mondjuk azt mondja majd, hogy 2 éve betonbiztosan működik a gyakorlatban (vagy legalább egymillió óra gyakorlati működés van benne). Ez a mikroszerverek piacának a tipikus átka. Egyszerűen még ha csinálsz is egy fabricot, akkor is bármit tud, bármit mondasz ... a megrendeléseknél az a fabric lesz előnyben, amely már a gyakorlatban a legtöbbet bizonyított. Ahhoz, hogy ebből a hátrányból egy újabb fabric jöjjön ki előnnyel erősen áron alul kell kínálni. Még az Applied Micro és a Calxeda sem tudja azt mondani, hogy a fabricjuk évek óta működik a gyakorlatban, mert csak tesztplatformokon megy, ami persze még mindig jobb annál, mintha csak a specifikáláson esett volna át.
A sebesség az nem elsődleges, mert egy rakás node-ot rakhatsz egy rendszerbe. Az energiahatékonyság a kulcs. Annak kell rendben lennie.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Iris Pro 5200-ból nem érdemes kiindulni, mert az minden idők legrosszabb koncepciója. Háromszor több tranzisztorral is van olyan szituáció, ahol a Radeon HD 7660D elveri. Ez egy totális zsákutca. Nem véletlen, hogy a Broadwell után ez a dizájn ki lesz kukázva. Az Intelnek nem lehet célja, hogy sokszor több tranzisztorból hozzon ki valamivel nagyobb teljesítményt. Az Iris Pro 5200-nak legalább háromszor gyorsabbnak kellene lennie, mint a Radeon HD 7660D-nek.
(#57) Oliverda: De nem kell, hogy az Intel támogassa. Az Intelre AVX/AVX2-t használnának a fejlesztők, és azt pedig maga a platform támogatja, tehát semmivel sem lesz lassabb az Intelen a kód, mintha direkt arra írnák. Cserébe sokkal kevesebb lesz az alkalmazás fejlesztőjének a kiadása. Ez a tipikus mindenki nyer szituáció. De főleg a fejlesztők, mert sokkal kevesebbet kell, hogy költsenek a különböző rendszerek optimalizálásra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők miért várjanak 5-10 évet, ha jön egy platform, ami ISA-tól függetlenül futtatja az alkalmazást és olyan sebességgel, ami megfelel a célnak. Ez egy nagyon gyorsa átállási folyamat lesz, mert nincs logika abban, hogy várjanak. Egy forrás ami lefordul mindenre, bármiféle hátrány nélkül olyan szintű előrelépés, ami rövid időn belül elterjed. Ma pont az a probléma, hogy sok forrást kell írni a platformokra, mert például az OpenCL-ben a teljesítmény nem portolható. Ezt a problémát akarjuk gyorsan megoldani, egy egységes és átfogó rendszerrel, ami lehetővé teszi a kódok teljesítményének portolhatóságát a forrás megváltoztatása nélkül. Ha pedig nincs a rendszerben megfelelő IGP, akkor lesz egy legacy futtatási mód, mely támogat AVX2-t is, vagy az ARMv8 Neont.
Azt kell mérlegelni, hogy a fejlesztőnek mi a fontos. 5-6 kiválasztott platformra külön kódot optimalizálni, vagy egy kóddal lefedni mindent. Nekem innen elég egyértelműnek tűnik, hogy a kiadások szempontjából melyik a hatékonyabb. -
Oliverda
titán
"Ez nagyon gyorsan el fog terjedni. Éveken belül."
Ez a "nagyon gyors" minimum 5, de inkább 10 év. A többmagos processzorok megfelelő kihasználásában mostanra jutottunk el odáig, hogy szinte minden alkalmazás profitál ebből, és nem kell nagyítóval keresgetni közöttük. Ugye valahogy 2005 táján jöttek be a kétmagos megoldások, azaz 7-8 éve vannak a piacon. Most kb. ott tart az OpenCL és az egész GPU gyorsítás ahol a multi-core 2007-ben, mivel elég kevés a megfelelő alkalmazás, és azok minősége sem a legjobb (vagy inkább rossz). Mindez azt jelenti, hogy amire komolyabb tétje lesz ennek az egésznek, addigra az Intel (vagy bárki más) bőven elő tud majd húzni egy gyökeresen más koncepciót a kalapból, amennyiben szükség lesz rá.
-
TomiLi
addikt
Én laikusként azért megvárom azt az őszt, ami nagy áttörést hoz!
Anno a tesszelációnak is olyan hírverése volt, hogy olyan szinten ad egy pluszt a játékélménynek, hogy mindenki bek@kál a gyönyőrtöl!
Hát nem egészen úgy sűlt el a dolog, sőt ha ma megnézzük, mi van a tesszelációval: nagyon nem használható, mert nem adott minden feltétel hozzá.
Arról meg már nem is beszélve, hogy a hype hatására rögtön bevásárolt csúcs amd vga-val bő 4 hónapot szívtam, hogy legyen hozzá olyan driver, ami az micro(nekem óriás) laggolásokat kiküszöböli.Szerencsére mára már nincs ez a driver mizéria, sőt! Ahogy látom átköltözött a probléma a zöld oldalra.
Ez a hozzászólásom nem lehurrogni akarja a jövő technikáját, az én "tudásommal" nagy bátorság is lenne, inkább csak kicsit óvatosabban várom a technikai újításokat, és ha már jelen vannak, akkor "lelkesedem".Természetesen én is nagyon várom már, hogy mit hoz a jövő. Nekem mindig is nagy "álmom" volt, hogy egy csak AMD, vagy csak Intel, vagy csak Nvidia gépet tudjak építeni.
Nekem soha nem tetszett a legózásban az (maga a legózás nagyon is!), hogy nem tud az ember egységes rendszert építeni. Amd terén lehetett, de a cpu-k valljuk be lemaradtak az Inteltől, Intelnek nincs vga-ja, NV-nek cpu-ja.... stb....Remélem gyors léptekben árasztanak el az újdonságok - izgalmas lesz!
-
F34R
nagyúr
válasz
Malibutomi #51 üzenetére
nyilvan amd-amd gpu-val tud csak kezdeni valamit , lehet lesz ilyen a Maxwell-nel is idovel.
egyelore maradjunk annyiban hogy APU-val (nem dvga mellett) nincs akkora lemaradasa csak szoftveresen. -
F34R
nagyúr
Legalabb felhoztak olyan szintre amivel mar lehet kezdeni valamit, ezutan meg ha csak a seggeben lohol az AMD-nek mar akkor is eleg hogy elgondolkozzanak az emberek a vasarlason.
Aki most APU-val akar jatszani annak csak AMD az egyetlen alternativa, miert ne lehetne kiegyenlitett a piac ha itt lesz a Maxwell es Intel is bedob valamit a kosarba ? -
lenox
veterán
A HPC-piacot pedig már egy ideje érdekli az egységes címtér. Micsoda meglepetés, hogy a Maxwell az ARMv8-cal pont támogatja ezt.
Ehhez is pacsizni kell tobbekkel, legalabbis azt gondolnam, hogy pcie kartya es hozza drivernel eggyel komolyabb egyuttmukodes kell ahhoz, hogy a node-okban nv apu legyen. Mert gondolom nem fognak alaplapot gyartani, mert akkor ugyanott vannak, mint a mikroszervereknel. Es meg mindig kerdes, hogy hogyan lesz megfelelo sebesseg. Persze itt konnyen raknak ossze custom konfigot.
-
-
F34R
nagyúr
válasz
Malibutomi #41 üzenetére
Ott van az Iris 5200 pro jobb mint a 7660d , intelnek az lenne a vonal ha a i3-s i5-s procikba is beletenne ezt, es fejlesztenek tovabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy olyan irányzat van születőben, ami azt kínálja a fejlesztőknek, hogy ne foglalkozzanak a gyártóspecifikus optimalizálással, hanem írják meg a kódot és az garantáltan mindenen futni fog a lehető leghatékonyabban. Ez nagyon gyorsan el fog terjedni. Éveken belül. Az Intelnek nem lenne ezzel baja, ha nem a direkt programozásra tettek volna fel mindent. Ők tranzisztorok százmillióival fognak azért fizetni, hogy az IGP-jük x86 kompatibilis legyen. A többiek ezeket a tranzisztorokat 20-30 MB-os cache-ek helyett feldolgozókba fektethetik, mert data parallel feldolgozáshoz tervezett ISA-t használnak.
-
Oliverda
titán
És mi lesz ha Izland hadat üzen?
Ennek az egésznek kisebb a valószínűsége, minthogy jövő szombaton megnyerem a lottó ötöst. x86-ot nem lehet csak úgy egyről a kettőre lesöpörni, még akkor sem, ha mindenki összefogna az Intel ellen. Túl nagy az igény az x86-os termékekre, és ezért évek vagy inkább évtizedek kellenek ahhoz, hogy ez jelentősebben megváltozzon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Láttam csak nem tudom, hogy hogy jön ide. Ezek legacy fícsőrök a konzolokban. Amint készen lesznek a HSA fejlesztőkörnyezetek lényegtelen lesz legacy buszok használata, mert ott a HSA-MMU. A legacy buszok maradnak a grafikai munkára.
Jelenleg egyedül az EA Sports használja a HSA-MMU-t a konzol APU-kban, és teszik ezt jórészt gépi kóddal. Nekik megéri, mert az Ignite motor 10 évig megmarad és évente 4+ játék is épül majd rá. Másnak ilyen mélyre még nem éri meg leásni, mert ahhoz, hogy ezt az EA megcsinálja saját fejlesztőeszközöket is írtak. Nem mellesleg fontos tényező, hogy az Ignite motor nem működik az aktuális PC-ken és a régi konzolokon. Ez más cégnél szintén hátráltató tényező lenne.De ki beszél itt arról, hogy bárki a VGA-piac érintettjei közül dobni akarná a VGA-kat pár hónapon belül? Egyedül az Intelnek rosszak a VGA-k, de az NV-nek és az AMD-nek bevételforrás. Persze 4 év múlva már jó eséllyel nem lesznek VGA-k, bár az abszolút csúcskategória elvben megmaradhat, csak kérdés, hogy üzletileg megéri-e, de ez majd eldől. A VGA-kkal tehát sem az AMD-nek sem pedig az NV-nek nincs gondja. Az Intel hosszútávú érdekeire az említett két cég magasról tesz, de ez logikus.
Amit látunk az NV-től és az AMD-tól az platform. APU+VGA. A grafikai munka jól elkülöníthető része a feldolgozásnak még ma is. És a jövőben is az lesz. Az APU arra kell, hogy például az Ignite motornak legyen PC-s portja. Nem a grafika miatt, hanem az CPU és a teljes értékű koprocesszorként befogott IGP-n számolt AI, izomszimuláció, fizikai szimuláció és egyéb extrák miatt. A grafikát nyugodtan rá lehet bízni a VGA-ra, ezzel egyik fejlesztőnek sincs gondja. Az X1-es és PS4-es FIFA14 grafikája majdnem megegyezik azzal, amit PC-s FIFA14 kap. Pár apróbb eltérés lesz, szinte jelentéktelenek. A játékmenetben lesz óriási a szakadék.Az NV-t a mikroszerver nem érdekli. Már mondták korábban. Igazából készíthetnek lapkát ide, de lényegtelen lesz, mert nincs korszerű fabric technológiájuk, miközben az Applied Micro, Calxeda és AMD triónak van. Ezen a piacon a fabric számít a legtöbbet. A HP-vel lehet esetleg pacsizni, mert nekik van saját fabricjuk, de a mikroszerverek zsíros szeletei az egyéni megrendelések lesznek, amit saját fabric-kal kell kiszolgálni. Máshogy nem lesz elég energiahatékony a rendszer.
Az NV-t a HPC érdekli. A HPC-piacot pedig már egy ideje érdekli az egységes címtér. Micsoda meglepetés, hogy a Maxwell az ARMv8-cal pont támogatja ezt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És mi lesz akkor, ha az Intelen felkapaszkodva ezek a gyártók bedobnak egy közös szabványt a hatékony GPGPU programozáshoz? Olyat mint a HSA, ami mindenkinek megfelelő lenne, kivéve az Intelnek, mert értéktelenné teszi az x86-ot és az a sokmilliárd dollár, amit évek óta a MIC és az AVX vonal a fejlesztésével ölnek ablakon kidobott pénz lesz, egy versenyképtelen termékkel együtt. Erre is gondolnia kell az Intelnek, mert nekik az, amerre az AMD és az NV és lényegében mindenki viszi a fejlesztéseket nagyon nem jó. Teljesen összedöntené a monopóliumukat.
-
lenox
veterán
Ez megvan egyebkent?
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-how-the-crew-was-ported-to-playstation-4
Amugy az uj konzolok teljesitmenyet pc-n egyelore sokkal konnyebb dgpu-val elerni, mint apuval, vagy akkor be kell vetni valami hasonlo bandwidth novelo trukkot, mint amit a sony vagy az ms csinaltatott az amd-vel, pl. amit az intel csinalt a gt3e eseteben az akar jo is lehet, de mindenesetre sima apu nem lesz eleg hsa ide vagy oda. Bar tudom, az elmeleti szakemberek szerint a unified address space az mindent megold.
A szerverek alatt mit ertesz pontosan, mikroszervert? Vagy a sok utas szervereket? Mert arra azert kivancsi lennek, hogy honnan huzna elo az nv pl. egy 4-8 utas szervert, amin virtualizaltan lehet a gpu feature-oket elerni. Mert amugy igeny ilyenre lenne nem? Illetve a masik a nagy clusterek, de oda meg gondolnam pont jo a pcie kartya. Olyannyira, hogy pl. a k20 is csak pcie 2.0-t tud, 3.0-t nem, vagyis fele olyan gyors a pcie transfer mint lehetne. -
Malibutomi
nagyúr
Nekem is ez jutott eszembe, hogy akkor az intel hirtelen előránt egy mostaninál tízszer erősebb igp-t vagy hogy akarják ezt?
-
Loha
veterán
Pontosan tudják, hogy az Intelnek az NV és az AMD VGA csak púp a hátán.
Amíg képtelenek bármilyen versenyképes alternatívát saját maguk csinálni (és elég képtelenek), addig a más gyártótól származó VGA nem púp, hanem feltétel egyes termékeik életképességéhez. Szerinted hány gamer vagy egyéb dVGA-t igénylő gép lenne Intel, ha már most nem lehetne az alaplapokon PCIe x16. AMD-vel ennél jobb nem is történhetne, és ez helyzet 2016-ban sem fog jelentősen megváltozni.Majd meglátjuk, lehet még idén kiderül...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel lassan 7-8 éve a direkt programozást akarja elhozni. Az csak úgy lehetséges, ha egy architektúra van a piacon, és nincs senki más mellette. Ezt nagyon jól észrevette az FTC, és meglátták, hogy az Intel gyorsan el tudja zárni a platformjaitól a VGA-kat. Ha ezt megteszik, akkor megy a levesbe minden grafikus API, és előáll az "írj direkten futószalagot a MIC-re".
Ez volt Tim Sweeney jövőképe, amikor Andrew Richards kritizálta a Larrabee-t, és Sweeney a rendszer mellé állt. Andrew Richards azt kérdezte, hogy megír-e 5-6 szoftver rendert minden egyes architektúrára, amire Sweeney azt válaszolta, hogy elég csak egy rendert írni, mégpedig a domináns rendszerre, a többin pedig nem futna a program, de azok idővel kikopnak. Az Intelnek is ez a jövőképe a MIC-kel, kopjon ki minden mellőle és legyen csak ez.
Rövidtávon természetesen vesztenek a VGA-k elzárásával, hiszen rosszabb termékek születnének, de itt majd lehet lobogtatni a marketingpénzt. Csak azt a terméket tudja megvenni a user, ami ott van a boltban, ugye. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzollal az a baj, amit írsz, hogy azt nem feltétlen a hardver adja el. Nyilván egy ARMv8+Maxwell legalább olyan jó lenne a mostani Xbox One-ba vagy PS4-be, mint az ugyanolyan funkcionalitást kínáló AMD64+GCN, de ez az üzlet már megköttetett, így évekig nem lesz lehetőség új konzoltenderekre. De ha valaki mégis kiír egyet, ekkor az ARMv8+Maxwell elég jó választás hozzá.
A szerverekben az ARM-ra szavaz majd az NV. A szerver még a legkönnyebb dolog, mert ott eleve az ARM is nyomja magát. Tehát gőzerővel készül az egész szoftveres ökoszisztéma hozzá. Az integráció pedig a HPC-ben nedves álom, szóval lesz rá kereslet. Úgy gondolom, hogy a CUDA ezen a szinten semmiképp sem tűnik el, mert sok szoftver épül már rá. Ezeket drága lenne átírni, így olcsóbb az NV-hez igazodni a hardveres alappal (amíg persze a hardverrel nincs gond, de kicsi az esélye, hogy az NV hirtelen elfelejt GPU-t tervezni).
Az Android adott. Ott az ARM a nyerő. A CUDA az ami probléma, mert a Google ezt biztos nem fogja támogatni. Be kell állni egy másik felület mögé, ami támogatást élvez minden oldalról.
A PC és az már nehezebb ügy szerintem, de mivel a Microsoft nem tesz le az ARM-ról, így az NV-nek jó esélye van a platformjaival. Amit majd mérlegelni kell, hogy a CUDA ide sem lesz jó, mert kisebbségbe tartoznak, így kell egy másik felület.
Úgy gondolom, hogy az NV-nek a legjobb kitörési lehetőség a HSA. Mivel a konzoljátékokat 2014-től ebben fogják írni. Ez ugye logikus, csak HSA-val használhatók ki az X1 és a PS4 APU-jának lényegi extrái, tehát erre lesznek kényszerítve a fejlesztők. Az NV APU-ja a hardveres oldalon nincs messze a HSA-től. Ha esetleg saját IOMMU-t terveztek, akkor azt leváltják ARM MMU-500-ra, amivel máris HSA kompatibilisek. Ezzel a nem butított konzolportokat megfelelő minőségben futtathatják PC-n. Ennél jobb lehetőség az ARM-os PC-be vágyó platformoknak nem lesz. A visszafelé kompatibilitás probléma, de az akkor sem lesz, ha kiszállnak a piacból, tehát vesztenivaló az nincs. Az ARM-os réteg közül egyértelműen az NV-nek van erre a piacra a legnagyobb esélye, de amúgy mindenki támadni akar. Ez lehet egyébként az NV-nél az IP licencelés egyik bástyája. Ha valaki nem akar NV SoC-ot, akkor vegyen GeForce IP-t, rakjon mellé ARMv8-at és HSA-MMU-t, meg egy PCI Express vezérlőt. A platform alapja kész, abba pedig mehet az extra GeForce VGA. Ennél jobbat az NV nem kívánhat.
Az Intel esetében az lesz a legfontosabb szempont, hogy az új vezető belátja-e, hogy a Larrabee és a MIC egy technológiai zsákutca. Ha be, akkor jó esélyük lesz egy jól megtervezett architektúrával, ha nem, akkor gyorsan falba ütköznek majd. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván az FTC nem véletlenül szabályozza ezt jogi egyezménnyel. Pontosan tudják, hogy az Intelnek az NV és az AMD VGA csak púp a hátán. Nem akarják, hogy az Intel procik mellé odarakják a gyártól, vagy egyáltalán te odarakd. De az FTC versenyszabályozásával ezt 2016-ig nem akadályozhatják meg a szükséges hardveres alap hiányával. Pontosan azért hozta az FTC pár éve ezeket a szabályokat, hogy az NV-nek és az AMD-nek legyen 6 éve felkészülni a jövőre egy saját platformmal, addig az Intel kordában van tartva, és nem ránthatják ki a VGA-k alól a talajt.
A VGA-kban az ARM proci semmit sem fog érni. Nem egy LOC-ra van szükség a sok TOC mellett, hanem egy host processzorra. Amíg egy x86/AMD64-es host processzor van a gépben, addig az ARMv8-hoz igazított funkciók nem működnek.
-
TomiLi
addikt
A gépek jövőjével, azaz a "legozás" végével sajnos tisztában vagyok.
Android egy pc-re viszont számomra vicces lenne.
A Linux terén én nagyon nem rendelkezem tapasztalattal, nem is igazán fogtam fel eddig, hogy működik, hogy nem kell mindenhez drivert telepíteni, hanem mindent intéz "magának".
Viszont ha ebből kiragadunk egy disztrót (a steam is egyet ajánl, ha jól tudom, az ubuntu-t), ami kimondottan játékos gépekhez lesz fejlesztve, akkor esetleg nem járna jobban pl. az nvidia, mint windows-zal?
Ez csak az én agyamban született meg, mint lehetőség, csak nem vagyok tisztában vele, hogy ennek van-e így értelme, van-e benne ráció. -
oO7
őstag
az nvidia egy ARM-es platformot fog nyújtani... arra pedig ott van a Windows RT meg "linux frontról" az Android... a mindenféle linux disztribúciók százai továbbra sem valószínű, hogy a maguk 1-2% részesedésénél többet fognak tudni szerezni... de lehet, hogy a zárt rendszerek miatt inkább még rosszabb lesz a helyzetük... biztos lesznek majd nyitott bootloaderes gépek az "ínyenceknek", de szerintem nem az lesz a jellemző, nem lesz olyan szabadsága a geekeknek a gépük felett, mint most, hogy saját kézzel összerakosgathatja, meg azt telepít rá amit akar, meg ilyenek... SoC-k lesznek (nem ám külön alaplap meg processzor meg memória meg vinyó meg minden), előtelepített rendszerrel aztán annyi...
-
TomiLi
addikt
A linux komolyabban is bekerülhet a képbe, vagy csak véletlen egybe esés, hogy a steam már linuxra elérhető? (gondolom idővel egyre több játék is)
Vagy ha nem linux, akkor windows fog futni majd az nvidia gépeken? -
lenox
veterán
Ennel azert komolyabb valaszt varnek. Konzolban magatol nem lesz penz, valakinek fejlesztenie is kell, tehat pl. Nintendoval tudnak osszeallni, magukban eselytelenek. Tabletben nagy a verseny, szerintem kis eselyuk van, penzt szerintem az Apple, Samsung, Asus keres, utobbitol most kerultek ki, masik kettonel eselytelenek. Mobil/desktop gondolom nem ismered a pletykat, hogy as ios-t esetleg feljebb is vinne az apple, szerintem ennyi lehetoseg van, ha ott oket valasztanak, erre sem fogadnek. Workstation/servernel a sajat k20/k10 megveresehez teljes gepet kellene szallitaniuk, amit szerintem nem tudnak.
-
oO7
őstag
"De milyen? Konzol, tablet, mobil, desktop, workstation, server?"
Amennyire követem az ilyen kis hírfoszlányokat, a válasz: igen, mindegyik, bármelyik... konzol mondjuk most alsó hangon 5 évre be van biztosítva, most jön ki a PS4 meg az Xbox One... tablet, mobil, desktop a kisfogyasztású személyi számítógép kategória (de még lehet, hogy az okos karórákat is ide lehet majd sorolni), a workstation meg a (hpc) szerver pedig a masszívabb fogyasztású, de ennek megfelelően nagy teljesítményű gépeket jelenti... ha hihetünk a pletykáknak, akkor egy igen csak jól skálázható platformmal fog előállni az nvidia, ami képes lesz egyedül a teljes termékpalettát kiszolgálni (nyilván a különböző paraméterek skálázgatásával)..."Mert konzolban nem a hw a biznisz"
kivéve annak, aki szállítja hozzá a hardvert"tabletben kis fogyasztas kell szuper energiahatekonysaggal"
pipa"mobil es desktop az vagy x86 vagy apple"
ugye tudod, hogy az apple is Intel procikat használ a gépeiben?"workstation es serverhez egy apu magaban keves"
egy kevés, de az nvidia-nak van egy kevés tapasztalata SLI és grid rendszerek építésében... mellesleg a világ legerősebb szuperszámítógépeiben nvidia kártyák duruzsolnak... olyan architektúrával, amit most készülnek bevezetni a telefon/tablet fronton... just sayin' -
Loha
veterán
Ja, mert az Intel csak az FTC kedvéért rak PCIe x16 -os vezérlőt a procijaiba, és csak azért fogják kivenni 2016-ban, hogy az NV-vel kitoljanak... LOL
AMD meg meg nyilván nem fog dVGA-kat gyártani, nehogy véletlenül legyen vmi előnye az Intelel szemben...
NV játék platformja meg annyira lesz sikeres x86 nélkül, amennyire a shield, valszeg azért is készült, hogy ezt felmérjék. Egyébként az NV véletlenül sem azért integrál ARM procit a Maxwellbe mert szeretné kitúrni a Teslái mellől az Intel vagy AMD procikat...
-
lenox
veterán
Felreertettel, teljesen ertheto, hogy ez egy platform. De milyen? Konzol, tablet, mobil, desktop, workstation, server? Egyikben sem latom, hogy mitol tudna az nvidia egy nagy teljesitmenyu apuval villantani. Mert konzolban nem a hw a biznisz, tabletben kis fogyasztas kell szuper energiahatekonysaggal, mobil es desktop az vagy x86 vagy apple, workstation es serverhez egy apu magaban keves.
Amugy meg az Intel eleg jol keveri a lapokat, en rajuk fogadok hosszu tavon (mar egy ideje). -
oO7
őstag
Kíváncsi leszek erre a platformosodós jövőképre, meg arra, hogy mit tudnak majd kihozni az ARMv8-ból... mobil fronton a Qualcomm eléggé megerősödött az utóbbi ~5 évben, az Nvidia is ARM-ben látja a jövőjét (ami nem csoda, mert X86-os procit nem csinálhatnak), az AMD is ARM felé kacsintgat, és akkor kb marad az Intel az egyedüli X86-os gyártó... az, hogy a piac rendesen felborul az kb garantálható... izgis évek következnek úgy érzem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hogyhogy mire jó? Ez egy kitörési lehetőség. Az NVIDIA az Intel akaratától függ még ma is, és 2016-ban megszűnik a piacuk, ha nem csinálnak platformot. Az Intel már a Broadwelltől nem rakna sokcsatornás PCI Express vezérlőt a termékeikbe, hogy ne lehessen VGA-t társítani mellé (már a Haswellnél is extra marketingtámogatást adnak, ha a gyártó kihagyja a VGA-t a notiból, nem így van megfogalmazva, de az előírt terheléses üzemidőt csak VGA nélkül lehet teljesíteni), de az FTC kényszeríti őket erre egészen 2016-ig. Ezt az egyezményt pár éve hozták meg, és a felkínált 5 év elég idő arra, hogy az NVIDIA készítsen magának egy platformot, persze csak akkor, ha 2016 után akar még VGA-kkal foglalkozni.
A gyártómixelés teljesen meg fog szűnni. Mindenki platformot kínál majd és választhatsz közülük. -
FragMaster
addikt
-
Auratech
őstag
GTX 260 SOC karim van. A hatos szériából nem fejlesztettem a gpgpu funkciók gyengesége miatt. A Maxwellből jobbnak tűnik majd egy középkategóriás kari beszerzése, mint egy 560 GTX, ami még mindig drága, és lassan fénykorán túl kerül.
-
Auratech
őstag
Úgy tudom, hogy a Maxwell a Fermi általános számításainak hatékonysága felé "lép vissza".
-
TomiLi
addikt
Linux terén zero tapasztalat, de azt tudom, hogy kicsi az erőforrás igénye. Esetleg lehet kapcsolat a mostanság beindult Linux alá készülő (átírt) játékoknak az nVidia jővőbeni plattformjához?
-
mzso
veterán
"Az biztos, hogy funkcionálisan hasonló tudásszintre lett tervezve, mint a konkurens GCN architektúra, és ennek legfontosabb hozománya, hogy a Maxwell bevezeti virtuális memória egységes támogatását ARMv8-as processzormagok használata mellett"
Gondolom akkor PC-re nincs APU-juk ami hasonlót tudna és felvenné a versenyt az AMD érkező Kaveri-jével.
-
Rive
veterán
Persze, hogy függ.
Minden finomkodástól függetlenül ebből jó nagy viták lesznek néhány helyen.
Pláne, hogy az általánosságban vett 'VLIW keveset fogyaszt' állitás pont a két példában (Itanium, Transmeta) eléggé eltérő szélsőértéket jelent (ahogy a teljesitmény is).No mindegy, kiváncsian várom, mit sütnek ki.
-
ViiiiktorOC
senior tag
Város nagyon! Főleg hogy milyen teljesítményt nyújt majd.
Főleg hogy Amd most egy sorozattal le van maradva. -
gainwardgs
veterán
Várjuk (:
-
kromatika
veterán
UP.Várjuk szeretettel.
-
Meteorhead
aktív tag
Azért ezt egy kicsit furcsának tartom...
AMD azért tért le a VLIW útjáról, mert GPGPU fronton rosszul viselkedett. (Skalár kódra sokszor nem tudta összerakni az utasításokat a compiler adatfüggőség miatt.) Ezért szétszedték a VLIW feldolgozókat és most iszonyat jól viszi az általános terhelést (amihez azért a körítés is hozzájárul).
Ezekután NV azt mondja, hogy VLIW nagyon gazdaságos energiafelhasználás szempontból, ezért azt fogják tolni. SZVSZ ha legalább unified shadereket fognak használni, akkor nagyon jól tudnak járni ezzel. VLIW-vel a 4000-6000 Radeonokban is nagyon sok kakaó volt.
A furcsaság ott jön: ARM is pedzegette már, hogy nem éri meg fix funkciós H264 dekódolót írni, inkább tolják OpenCL-ből az IGP-n, mert lehet hogy így valamivel többet fogyaszt dekódolás közben, de kisebb a lapka, amitől ugye általában kevesebbet fogyaszt, olcsóbb, stb. Mire fog menni NV azzal, ha egy erősen GPGPU felé tolódó világban (játékok, média, tudományos computing...) egy olyan technikára építik fel a következő 2-3 generációt, amit a legnagyobb konkurens már kvázi bizonyított, hogy nem járható út? Vagy NV úgy gondolja, hogy a szoftveres csapatuknak olyan kapacitása van, mint Intelnek, és megírják ők is az auto-vectorizert csak a saját VLIW architektúrájukra?
Ha ezt meg tudják húzni, az nagyon dícséretes lesz.
A közös memória címtér ARMv8-cal szintén nagyon jól hangzik. Izgalmas lesz, ahogy NV az egész APU bizniszbe, egy egészen furcsa irányból fog becsapódni, az ARM-os HPC irányából. Még akár le is körözhetnek mindenkit.
-
Psychopeti
senior tag
Akkor már a következő széria ami GTX 880 lesz már az egyedül lenyomja majd a 2 GTX 580-at
-
vinibali
őstag
szerintem az nV továbbra sem fog egységes lapkát gyártani a munkaállomások és játékok piacára, így mindehová az készül majd, ami oda előnyösebb, de VLIW inkább grafikában erős.
(#3) WayneGace: PC platform és ARM?
inkább nevezzük csak APU-nak
(#5) Rive: ne hasonlítsunk CPU és GPU archtektúrát egymáshoz
cikkhez: milyen meglepő, hogy AMD mindig csak tologat, de az nVidia megsürgette a startot
-
Rive
veterán
VLIW, mi?
Milyen jó kis pörgős viták lesznek, hogy a Transmeta és az Itanium akkor sz@r volt vagy csak túl korai
-
BlackSoft
addikt
Erre kíváncsi leszek majd mit tud
-
WayneGace
őstag
Maxwell megjelenésekor jön majd teljes nvidia PC platform is ARMv8-al vagy az később várható?
-
ST05
őstag
tartják a tervezett januári megjelenést nagyjából?
köszönjük a cikket -
GPGPU szempontból mire lehet számítani a Maxwell terén?
Inkább játékban, vagy GPGPU feladatokban lesz előrelépés?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Könyvajánló
- Támadásra figyelmezteti a Microsoft a kormányzatokat és a cégeket
- Mégsem búcsúznak a DDR4-es memóriák
- Tőzsde és gazdaság
- Google Pixel topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Leszámol a saját Linux disztribúciójával az Intel
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest