- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Motorola ThinkPhone - gondold végig kétszer!
- Yettel topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AI társ és butább S Pen a friss Galaxy S25 morzsái között
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz #16820480 #321 üzenetére
Ó édes faszom... ember... oda van írva, hogy a szintetikus lötyi nem tartalmaz ként, nitrogént, és más egyéb részecskét. Ergo ha azt elégeted, akkor kb co2 lesz belőle meg víz.
Azaz a so2 alapból kizárva (teherhajók sziasztok), a nox szintje is jócskán csökkenne (mert ettől még a levegő 76%-a nitrogén, de erre ott a karbamidoldat aka adblue), plusz a mikro-korom kibocsájtás is drasztikusan visszaesne, mivel sokkal tökéletesebb égés lenne a hengerben.
Az is oda van írva, hogy egy nagyobb telep már évi 1millió tonna co2-t venne ki, ami kb negyedmillió autó éves futása. Száz telep pedig már jelentékeny lenne. És ha mondjuk ebbe a negyedmillió autóba nem töltikézünk bele sokezer tonnányi kukoricát, akkor termőterület is felszabadul, ennek minden hasznával együtt.
Az EV pedig nem fogja megoldani a klímaproblémát, mert továbbra is kb a teljes kibocsájtás 7-8%áról beszélünk, amit ha teljesen kiváltunk EV-re, akkor is nagyon jó esetben 4, azaz négy db százaléknyi csökkenést érünk el iszonyatos természeti pusztítás árán. (*kb a második bekezdésben leírják, hogy "ez nem oldja meg a klímaváltozást". ) De ez is semmibe fog veszni a szükséges erőművi kapacitás fedezése miatt épülő (jó eséllyen szén/gáz/biomassza) erőművek miatt, és egy kisebb akksis autónak is kb 6-7 évébe kerül amíg a co2 puttonyt ledobja magáról, hogy a 100+osokról ne beszéljünk.
Már ahol, mert mondjuk a lengyeleknél a kis akksis sem biztos, ellenben a skandinávokkal aholkét dolog van: víz meg atom, más nem.
És mindenki a nagyobbat fogja venni, erre a nyakamat ráteszem.
Ellenben ha a húsfogyasztást a felére visszavágná az emberiség, akkor brutális mértékű ch4 kibocsájtát lehetne megfogni, miközben 1kg ch4 az kb 32 kiló co2... de egyszerűbb a ződnek' azt mondani, hogy vegyél villanyverdát, mint, hogy ne egyél annyi húst b+, mert az előbbi a politikusnak szavazatot hoz, a másik viszont népfelháborodást.
De ez le lett már írva párszor.
Villany a legjobb a városokba, de nem fogja megoldani a hosszú táv problémáját, se a szállításét, se a repülőkét, se a hajókét.
Nem nehéz belátni, hogy ha az egész világ fúzióval, vagy kvantumszingularításból nyerné az energiát, akkor nem lenne kérdés, hogy toljuk a villanyt.
De jelenleg az energiamix fele szén. A másik felének a fele meg más fosszilis.
Aztán abba bele se menjünk, hogy a meleg égövön felállított vízerőművek a lelassuló áramlás miatt mennyi metánt termelnek...
Szóval én itt most részemről elengedem a témát.
Egyrészt mert szélmalomharc, másrészt mert fogalmunk nincs alap számokról sem.
A legalaposabb tanulmányok sem képesek megközelítőleg sem belőni a kibocsájtást, és ezt még tetézi, hogy minden ország más, minden kihasználtság más, mindenhol minden más.
Ezt nem lehetséges összehozni, átlagolni meg hülyeség.
Amíg pedig alap számokról nincs fogalmunk sem, a vita is csak fingfűrészelés.
Én úgy gondolom, hogy üdvözlendő a villanyos térnyerés, mert a városokból kiszorul a belsőégésű. Ez örvendetes, és jó dolog. Az viszont már nem, hogy pont arra akarjuk használni amire nem képes, mégpedig, hogy messzire menjen. De az, hogy a komplett autóparkot most hirtelen cserélje le iksz-százmillió ember, csak azért mert amerika (meg kína) kitalálta, hogy a villany a fasza (mivel nem tudják felvenni a versenyt az európai és japán technológiával), ezért most a komplett európai fejlesztések kukába mennek százmilliárd-eurós nagyságrendben... hát nem tudom, hogy épeszű dolog-e. Továbbra is tartom, hogy ez egy sokrétű globális probléma, és erre csak globálisan, a Föld köré vont mértékű válasszal lehet reagálni. Ami viszont mindenkitől áldozatokat követel, amit viszont senki sem szeretne.
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz #53246592 #318 üzenetére
Alig néhány
[link]
[But unlike biofuels, CE fuel doesn’t take much land space or water and is independent of weather or geographic location. The fuel also has a high cetane rating, can be blended with fossil fuels to any degree, and doesn’t have the other contaminants that fossil fuels have, like sulphur, nitrogen and particulates.]
sheratan
Nem tom' légkörzésről hallottál-e már. Tudod, amikor a légtömegek ide-oda mennek, fel s' alá...
Hiszek én mindenben De abban is, hogy a hazai 40-60 éves hálózatot nem kicsit kellene bővíteni ahhoz, hogy érdemi számú elektromos autót el tudjon látni árammal úgy, hogy a város szélére is jut 210-220v.
És a jelenlegi rezsiharcos időszakban, amikor kb nullszával működnek a villanycégek idehaza, kurvaélet, hogy senki nem fog sokmilliárdot belefeccölni a hálózatba... pláne úgy, hogy kiskirályunk egyik reggel nem szürke, hanem fehér zoknit húz, és támad egy ötlete, hogy államosítják ezt a szektort is.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz 7Heads Drago #314 üzenetére
Es ezerszer tobb ertelme lenne napelemekkel nyomatni a szintetikus uzemanyag-gyarto gepeket, amik a legkori co2bol fuzik ossze a molekulat... ami aztan tisztan eg.
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz #16820480 #311 üzenetére
Tudom... 2040... (:
Feketét már emlegetik egy ideje, de én még egy darabot sem láttam ilyet, pedig aztán megyek jobbra-balra az EUban, és direkt nézem, keresem, de eredménytelenül.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz #53246592 #309 üzenetére
Az áram előállítási co2 költsége csökkent, de vannak akik azt mondják, hogy a szélerőművek a teljes élettartamuk alatt sem termelik vissza a lábnyomukat... hogy aztán a [utóéletükről] ne is beszéljünk. Se az élővilágban okozott [károkról]
Ezért is lehet az, hogy a szélkerekekre 14-15g co2-t írnak kwh-ként, az atomerőműre meg 11-12-t. A német meg bezáratta, mert Fukushima, és Godzilla, aztán a végén még Hitler is visszajön.
Elég nagy esélye van egy 30 méteres tsunaminak valahol Munchen, vagy Köln környékén, ebben igazat adok nekik. Laposföld.PV-knél meg a saját két szememmel látottak után mondom, hogy degeneráltság a telepítésük jelenlegi módja, mert erdőket vágnak ki a németek (is), hogy oda farmot rakjanak...
Kérdem én...
Ha már van EU, meg közös villanyhálózat... mié' nem teszik le Dél-Olaszországba ezeket? Meg Spanyolországba? Nyilvánvaló, hogy Hamburg mellett töredéke annyit fog termelni, mint mint délen.
Erdő is megmaradna, áram is több lenne. Nekem ez eléggé win-winnek hangzik.
Ezért mondom, kretén egy faj ez, kretén egy EU ez, kretén országok ezek. Mind egy szálig.mod:
ezt keresetem
[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz 7Heads Drago #307 üzenetére
Szvsz senkinek nincs igaza, se annak, se ennek a tábornak. Ezt próbálom megértetni velük, de nem megy.
Ahogy Barna mondta... a negyedik tizedes jegyik meg tudjuk mondani, hogy a 3000 fényévre lévő csillag felszíne hány fokos, de, hogy a tegnap vásárolt pólóm hány gramm co2-be került, annak az első számjegyében nem tud megegyezni senki.Én úgy gondolom, hogy ennyi energiát, nyersanyagot, és időt elb.szni csak azért, hogy (nagyon jó esetben is) marginális mértékben csökkentsük a co2 kibocsájtást... egy baromság. (és akkor az elektromos hálózat, a rendszer kiépítése, a töltők telepítése, ésatöbbi ezer problémára ne térjünk ki... mert nincs rá időnk)
Megint, ahogy Barna mondta... sokan büszkén hirdetik, hogy 5000 euróból meg tudnak spórolni egy tonna co2-t, közben meg el van felejtve, hogy tíz tonnát lehetne megspórolni 5 euróból. (de melyik a nagyobb biznisz... ugye?)
Ez a nagy zöldhámosság sem szól másról mint a lóvéról, és arról, hogy a jólmenő nyugati rétegről lehúzzanak a dízel->benzin->dízel->benzin->hibrid lácolat legújabb elemeként az elektromossal egy csomó pénzt. Azért, hogy pörögjön a gazdaság.
Én ezt így látom. Annak ellenére, hogy van benne ráció, csak nem úgy, ahogy most akarják kivitelezni...
Ismét Barnát tudom idézni... nincs a lónak háta, vagy erre, vagy arra az oldalára esünk át teljesen.
És persze közben a sok agyatlan, idióta, fullagyamputált módon pazarló multi tudja mutogatni a "ZŐŐŐD VAGYOK!" tábláját a marketing-kampányokban.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Ne egy részét vedd ki a mondandómnak légyszi, mert így eléggé sérül a kontextusa, amiben viszont már érthető (lenne ha lenne rá szándék) a lényeg... ami a megtett táv/idő.
Általánosan elfogadott, hogy kb 130-140ezer km környékén fordul át egy 50-es ev autó co2 lábnyoma ami mondjuk másfél tonna. Innentől már nem annyira bonyolult a matek szerintem.
Na most, [ezt] akkor publikálták amikor már megvoltak az első covidosok. Tehát nem annyira régi. Érdekes az olvasmány, de a grafikonok a legjobbak. Eleve nem mindegy, hogy melyik kontinensen nézzük a dolgot, de még az ország sem (lengyel vs svéd vagy francia), szóval senki sem fog tudni pontos számot mondani... ezt ne is várd el szerintem senkitől sem...
1 tonnányi litium finomítása kb 15 tonna co2-be kerül (ebben nincs szállítás, a többi érc, stb, ez csak a lion konyhakészre gyártása), és nagyon nagyvonalúan tekintsünk el a környezeti károktól, mert mondjuk az azért megvan az olajos oldalon is.
Tehát feltételezhető, hogy a nagyobb akksiban többi az oroszlán-erő (Lájon... lion, érted, na ) tehát nagyobb a co2 puttonya is... arról nem beszélve, hogy a batár dömper nem 205ös gumikon gurul, hanem 285ösön, tizenötször annyi levegőt tol maga előtt mint egy Leaf, ezerszer több benne elektronika, stb.
Szóval ez alapján kijelenthető, hogy egy 3 tonnás bohócterepjáró évi harmincezres futással sem fogja ledolgonzni a puttonyát, még akkor sem ha 20 évre vetítjük. Főleg ha számításba vesszük az áram előállításának veszteségét, a hálózati veszteséget, és az áramátalakítást mint a három legnagyobb veszteségforrást az elektromos autós oldalon)
Lehet, hogy Dániában, vagy a svédeknél igen, de a lengyeleknél vagy kínában aztán tutikurvaélet, hogy nem. (de még az usában sem, pedig ez utóbbiak azért nagyobb felvevő-piac mint a józanul gondolkodó skandinávok)
És azért legyünk őszinték, nem sokan mennek évi 20 ezernél többet, de még a 15ezresek tábora is viszonylag szűkös.
Arról nem is beszélve, hogy egy négytagú család nem egy darab autóban fog üldögelni
Ettől függetlenül a nagyobb városokban azért első helyre kellene sorolni a villanyverdákat.
Viszont ha jegyrendszerrel korlátozva lenne a csak az üzemanyag-fogyasztás (úgy a folyékony, mint az áramló), akkor azonnal leugrana a globális co2-ről egy bő 10%, de lehet, hogy több.
Ja, jut eszembe erről...
[link]
Nem nagyon látom a csökkenést annak ellenére sem, hogy mennyi csillivilli megújuló van már...
Ezért pofázom, hogy a globális fogyasztás erős megvágása nélkül nem lesz (hibahatáron túlmutató) jelentősége az elektromos autóknak a co2 elleni "harcban" (hogy alkalmazkodjak a nemzethy narrathyvához)A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Ja, és akkor itt jönne be a légköri co2-ből szintetikus üzemanyagot témakör, mint már létező dolog. Mennyivel egyszerűbb lenne azt felfuttatni, ráadásul zöldenergiából, egyből megoldódna egy rakás belsőégésű ellenérv. Ami meg nem kell, azt lehetne visszapumpálni oda ahonnan az olaj kijött.
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
1: Ott vagy eltévedve, hogy egy 100+os akksival rendelkező autó elég nagy valószínüséggel nem fogja ledolgozni azt a co2 puttonyt amit beletettek gyártáskor. Főleg ha egy batár 3tonnás szarba rakják bele, ami megy havi 3000km-t. Márpedig mindenki nagyobb akksit fog kérni, mert kirándulni sem féltankkal indulok el, hanem telivel...
Ellenben egy 30-50-es akksis városi autó ledolgozza. Ezért pofázza minden hozzáértő azt, hogy városba tök oké a villany, annál jobb nincs, max a villamos, mert ott gumikopás sincs.
Akkor ehhez még hozzá lehet venni a töltés problémáját. Mindenki tölteni fogja egyfolytában, felesleges is arról ábrándozni, hogy "majd csak akkor fogják amikor üres, és így nem lesz leolvasztva a villamos hálózat". Mindenki, minden egyes alkalommal amikor konnyektorhoz jut, rá fogja dugni, mert "teli tankkal indulunk kirándulni, nem üressel"
Aztán szerezz pár eon-os rendszermérnök havert, és kérdezd meg őket arról, hogy mit gondolnak a milliós darabszámú villanyautó töltése @ elektromos hálózat kérdéskörről... amikor nálunk külterületen 175-180 voltot mér az eonos haverom.
2: 25%os csökkenést sose fogsz elérni, mert a globális co2 kibocsájtás 11-13%-a a teljes közlekedés, ebből kb 7-8 az autók, és ha 50%ban szénről töltöd a villanyt, akkor adtál a szarnak egy pofont kb, jókurvasok mérgező szar természetbe való borogatása után elértél mondjuk jóesetben 2%os csökkenést globálisan. Közben meg ha százada akkora támogatásból lecserélted volna a turbinákat a 40-50 éves erőműveidben, akkor elértél volna 5%-ot. Vagy még többet, ha megtámogatod a messziben lévő csóró országokat is. Akár a kétszámjegyű tartományba is belecsúszhatnánk.
3: Ez tény, ellenben a belsőégésű gyártáskor nem keletkezik tizede annyi mérgező szar sem mint az akksi gyártásakor. Belsőégésűt visszaolvasztod, és újat öntesz belőle, ezt próbáld meg akksival. Villany a városba, és városközi közlekedésre tök jó, de se a kamionokban nem fogja kiváltani, se a furgonokban, se a buszokban (azokról beszélek akik sokat mennek, főleg nemzetközi viszonylatban) Nem életképes, és pont.
Persze, oké, kell bele motorolaj. Meg a finomítás sem méhlegelő. De az sem normális, hogy vágják ki az erdőket a PV panelek kedvéért, a szélparkok ezerszám ölik a madarakat (ujrahasznosítás kb 0), és (talán csak a gázégetés kivételével) minden más égetése sem csak co2-t termel.
Érdekes, arról sem beszél senki, hogy a nagyobb tömeg miatti fék, és a gördülési ellenállás csökkentése miatti keskenyebb gumik miatti fokozott gumikopás milyen egészségügyi következményeket hordoz, miközben a fékpor sem túl jó dolog...
Szedd már össze magad, ha összesen annyit akarsz mondani, hogy "csak a villany a király, imádom, imádom, imádom", akkor mond azt, de nem csinálj úgy, mintha valami racionális álláspontot képviselnél.
Amíg a fogyasztás nem lesz visszafogva (és nem lesz, mert az a Szent Tehén), addig csak egyre gyorsuló ütemben süllyedünk bele a szarba.
És van egy olyan sanda gyanúm, hogy már baszhatjuk az elektromos autót, a fúziós erőművet, meg a Hold-bázist is.
Itt már maximum csak kármentés lehetséges, például, hogy ne a 80, csak az 50%-a pusztuljon ki a jelenlegi fajoknak (most mondtam valami hasraütéses gondolatot).
Azt kellene megérteni, hogy a klímaváltozás, és a hatodik kihalási hullám az emberi tevékenység miatt van. Ez pedig egy globális probléma. Ez a globális probléma nagyon sok összetevőből áll össze, és ha ennek a nagyon sok összetevőnek az egyikét kicseréljük egy kevésbé szar összetevőre, az az összkép szempontjából kb 0 változást fog eredményezni.
A szar ugyanolyan szar marad.
Ez ellen csakis és kizárólag úgy tudnánk tenni, ha a beavatkozás mértékét is a Föld köré húznánk.
De ez meg szembe megy a pénzzel, és a fogyasztás alapú gazdasággal.
Ezért nem fog történni semmi érdemleges, és ezért húzzuk le a rolót 50-60 éven belül.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz #16820480 #253 üzenetére
Azert irtam, hogy elmelkedni erdekes rajta, de nyilvan epiteni nem kell. SMR-t adom, akar a start-and-forget tipusuakat siman el tudnam kepzelni egy szeneromu helyen.40 evug hozza sem kell nyulni, eldolgozgat nagaban... De ez valamiert nem kell a nepeknek. A szenbol szarmazo sugarterhelessel bezzeg nincs bajuk ((:
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Tiszta sor, de hogyan tervezned kivitelezni mondjuk hajoknal, repuloknel, kamionoknal?
Az eauto varosba hibatlan megoldas. De nagy tomegben, orszagkozi kozlekedesre alkalmatlan, es az is marad.
Nem lehet szazmillio elektromos autot raengedni a kozutakra, mert egyreszt nincs annyi eromu europaban, masreszt nincs annyi toltonek hely, harmadreszt az elektromos halozat fel perc alatt leolvadna.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
[link] ha már fegyverekről beszélünk, ezt iderakom.
azt meg azért észben kellene tartani, hogy az RBMK reaktorokkal sem volt nagyon gond az elmúlt pár évtizedben az egyszeri emberi baromságot leszámítva, ahol a legalapvetőbb, a reaktormérnöki suli legelső napján az emberbe vert 60 órás szabályt szegték meg.
és ha kicsit belegondolunk, egy darab csernobili erőmű négy blokkal hellyel-közzel ellátná az egész országot árammal éjjel-nappal, és még exportra is jutna néha, az 1500-asok meg állandóra lefednék az országot... 0g co2 mellett...
nem azt mondom, hogy álljunk neki grafitos reaktorokat építeni mert az frankó, de azért elméleti síkon el lehet játszani a gondolattal.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Senki nem élteti az olajat, a co2-t meg pláne nem, de nem a villanyautó fogja megmenteni Grönlandot a leolvadástól... legalábbis nem a jelenlegi formájában. Solid akksikkal is csak akkor, ha fúziós erőművel töltikézzük. Na, annak lenne értelme.
Csak két dolog hiányzik ehhez, az egyik a solid akksi technológiája, a másik sokkal egyszerűbb probléma, a fúziós erőművek gombamód szaporodása...
És akkor elérkeztünk oda, hogy a globális co2 kibocsájtást 6-7%-al csökkentettük. Mert kb annyi a teljes személyforgalom kibocsájtása.
Hurrá.
Persze abba ne menjünk bele, hogy ha nem vásárolna agyamputált módon mindenki minden szart amit aztán pár napon belül kidob, akkor mondjuk 40%ot tudnánk fogni... vagy 50-et.
A probléma globális, és csak globális kezeléssel lehet ellene tenni, de úgy nem, ha a problémának egy kis fogaskerekét kicseréljük, mert attól a probléma még ugyanúgy megmarad.
Érted?
sheratan
Sokkal jobban örülnék egy olyannak, mint egy szénnek, vagy olajnak... Egyrészt mert konyhanyelven konyítok hozzá valamit, másrészt mert az erősen sugárzó hulladék problémájára is úgy néz ki, hogy megvan az orvosság a ruszkiknál.
Nekem semmi bajom nincs az atommal, nyilván nem a tűzgyűrű által érintett partszakaszra kell telepíteni mint a példa is mutatja. (az is 50 éves erőmű, sose volt semmi baja, erre jött egy rengés ami métereket tolta el Japánt minden létező irányba, erre nem tudsz tervezni semmit sem).
A jelenlegi kb 4%os dúsítás mellett te sosem fogsz ebből fegyvert csinálni, de más sem nagyon. Ott azért erősen 90% fölé kell menni... az meg nem úgy megy, hogy gyere zsömle hamm bekaplak. Polgári reaktorból sose fogsz fegyveralapanyagot kiszedni... aki meg fegyvert akar csinálni belőle, az atomenergia nélkül is fog... ez elég gyenge kifogás egy olyan technológia mellett ami bizonyított, építése után kb 0 co2-t gyárt, fixen megvan, folyamatosan termel 0-24ben, 365 napban.[ Szerkesztve ]
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
válasz 7Heads Drago #241 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy ami erőműből kijön 1kwh, az mire hozzá elér lesz kb 800-850wh, aztán még ott a váltóról egyenáramra alakítás vesztesége, meg a villanymotor is mondjuk 90-95% között van valahol.
Szóval az 1kwh jó ha 400wh marad, miközben 1kg szénből cirka 3.5 kiló co2 lesz, amiből 8kwh-t tudunk kb kiszedni.
1kg olajból ez kb 12-12.5kwh.
Uránból (235) meg 1kg 23-24.000 mwh-t ad ((: Miközben a világon az összes atomreaktor eddig csak egy nagyobb szobára való igazán veszélyes anyagott "gyártott", de tíccsukbeazatomot' mert az rossz, és godzilla, meg hétfejűsárkány (stílszerűen).
Bolond egy világ ez.
De legalább a bakonyi erdőket szépen lassan beletöltögetjük az akksikba hála az ajkai faerőműnek.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Megoldás már megvan, el is indult a folyamat, csak a hatása még nem mutatkozik akkora volumenben, hogy zavarja a tömeget. De ez 10, max 20 éven belül változni fog, és 50, max 60 éven belül lehúzzuk a redőnyt.
Problem solved.
Az a dolog vígasztalhat mindenkit, hogy nem tudunk annyira idióták lenni, hogy mikrobiális szinten kiírtsuk az életet (:A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
No, azért egy pillanatra szálljál le kérlek a ló hátáról. Nem csak azért mert magasan ülsz, hanem mert fordítva is, és hátulról jön a fa amitől nem látod az erdőt.
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Most mé'? A szén/fa/gázerőművel feltöltött akksi nem ezt teszi? Főleg annak fényében, hogy 2025-30 között elkezd nagyobb mértékben felfutni az elkopott akksik mennyisége.
A földi ökszisztéma, és vele együtt az emberi civilizáció összeomlását nem az olaj, meg az atom, hanem a baromállat módra felfuttatott túlfogyasztás okozta.
[link]
Szóval azért ez a ződautózás' sem olyan ződ', mint ahogy azt a marketingesek láttatni szeretnék.
Oszt' ne hidd azt, hogy amit ott (tizen)millió-tonnaszám csinálnak hulladékot (0 környezetvédelmi szabályozás mellett, hogy olcsó legyen), azt nem fogja a szél meg a víz szétteríteni a bolygón (:A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
veterán
Nekem meg az nem tetszik, hogy megint a közösből van tápolva valakiknek a biznisze.
Most éppen az elektromos autó biznisze... mert az ződ'.
Az... ződ'... minden, csak nem ződ'.A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Apple notebookok
- Xbox tulajok OFF topicja
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Drón topik
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 3080 Micro i5-10500T, 32GB RAM, 256GB + 512GB SSD, Intel WiFi
- Lenovo Thinkpad T480, 14" FHD IPS Érintőkijelző, i5-7300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10/11, 27% áfás
- Lenovo Thinkpad T480, 14" FHD IPS Érintőkijelző, i5-7300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, 27% áfás sz
- - Ninento Switch OLED Full Full Extra Csomag - Hibátlan, újszerű állapotban 1,5 év garanciával
- Steam Deck LCD 256 GB