- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#53246592
törölt tag
válasz 7Heads Drago #286 üzenetére
A korábbi végiggörgetés és 1 db ábra megtekintése után most kicsit jobban beleolvastam a linkedbe. Na meg az onnan linkelt írásokba is.
A két ábrára fogom a hangsúlyt fektetni, mert. Kérlek, javíts ki ha valamit félreértettem.
Ez az ábra a 2018-as adatokból jött ki az IEA-nak.
A narancssárga mutatja azt, hogy a tankolás mennyi C02-t eredményez. A villanyautó (BEV) esetében ez alapvetően a villamosenergia előállítás CO2 költsége. A számítás alapja a Föld teljes villamosenergia termelésének CO2 költsége. A szürke sáv meg azt mutatja, hogy nagyobb ha 200km hatótáv helyett 400-zal számolnak, akkor mennyivel növekszik a kibocsátás. Azok a nagy "I" betűk meg azt mutatják, hogy mi lenne, ha csupa kisautóval, illetve csupa nagy autóval számolnánk.
Igen, a Föld 2018-as villamosenergia mixe alapján nincs annyira világmegváltóan nagy különbség az ICE és a BEV között. Az ICE csak 30%-kal több CO2-t tol ki, avagy a BEV 24%-kal kevesebbet.
Na de térjünk át Európára.
Ez ha jól értem 2016-os adatokon alapul. De 2017-nél biztos nem újabbakon.
Itt a piros mutata a tankolás CO2 vonzatát. A németek az energiawende nevű csodának is köszönhetően igen xarul álltak akkor: náluk egy BEV kb. ugyanannyi CO2 kibocsátás (~175g) árán tudott megtenni 1km-t mint az akkor elérhető leghatékonyabb ICE. Segítsetek: akkor még a NEDC szerint mértek, vagy a jóval reálisabb WLTP szerint? Az "átlag" európai BEV viszont már akkor ~125g/km-nél járt - ez 40% vagy 29% attól fügően melyiket hasonlítom a másikhoz.
Amire eredetileg utalni akartam: Európában mindenképpen, de remélhetőleg világszinten is, csökkent a villamosenergia termelés CO2 költsége a fenti ábrák megalkotása óta. Tehát azok a százalékok is javultak. És a trend egy darabig fentmaradni látszik még. Hogy ez megváltja-e a világot? Nem. De ha minden szektor mutogat a másikra, meg kifogásokat keres hogy miért nem lehet csökkenteni náluk a CO2 kibocsátást, akkor mindmeghalunk (ok, egyébként is mindmeghalunk előbb vagy utóbb...). Természetesen sokkal nagyobb hatása lenne, ha Kína hipp-hopp kevesebb CO2-t bocsátana ki, csak hát ebbe nekünk viszonylag kevés a beleszólásunk innen.
Új hozzászólás Aktív témák
- SAMSUNG Odyssey G5 G50D 32" 2 hetes vásárlás
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bil.l,Win11Pro HU
- Gamer gép minőségi alkatrészekkel(2 hetes vásárlás)
- ÚJ BONTATLAN MacBook Pro 14 - 16" M4 MAGYAR Billentyűzet RENDELHETŐ DEÁK TÉRNÉL Átvehető.
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.