Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Tüzi #251 üzenetére

    A személyautózás egyáltalán nem probléma.
    A teherszállítás már inkább, de ott is csak a távolsági, a lokális már most nagyrészt átáll elektromosra, mert gazdaságosabb(olcsóbb).
    Közúti teherszállítás inkább hidrogén alapú lesz, ezért nem csinált Toyota elektromos autót mert ők teljesen arra mentek rá. Persze a hidrogén alapúnak megvannak a maga problémái, és azt csak energia többlettel lehet megoldani, különben értelmetlen.
    Kisebb repülők alacsony fordulás számmal megoldhatóak és már tesztelik is több helyen és az üzembe helyezés 2030 van megcélozva. 100 körül city hopperekről van szó.
    Nagyobb gépekre jelenleg semmi kilátás nincs.

    Hajózás szempontjából, a kis hajóknak megint mindegy az megoldható(balti/északi tengeren több elektromos komp is jár már), a konténer hajók problémásabbak valóban.

    Sajnos pont a két legnagyobb CO2 kibocsátó, a konténer hajók és a nagyobb utasszállító repülők kiváltása nem megoldott. Itt kéne kötelezni ezeket a cégeket, hogy offsetteljék carbon capture-rel a kibocsátásukat.

    A cél továbbra is 2050 nem pedig holnap után.

    De általánosan a lítium termelésnek nekimenni egy igen nagy öngól, mert aksikra mindenképpen szükség van ahhoz, hogy az éjszakai áramot fenntartsuk, illetve a többletet eltároljuk. Nem az a napenergiával, hogy nem termel eleget, hanem hogy jelenleg rengeteg kárba vész, mert nem tudjuk letárolni.

  • #53246592

    törölt tag

    válasz Tüzi #251 üzenetére

    Visszább volt két számítás, ezek alapján 30..42%-kal növekedne meg a villamosenergia fogyasztás. Ennyitől nem olvadna le a hálózat. Persze fejlesztések biztosan kellenek, de ez azért megugorhatónak látszik 10..20..30 év alatt.

    Töltőhely: az is ki lett tárgyalva, hogy az autók többségének a napi km-éhez elég napi pár óra töltés sima 230V konnektorról. Ilyen konnektorokat azért nem lehetetlen kiépíteni tömegesen minden parkolóhelyhez - ezt sem egyik napról a másikra kell. Aki meg sokat akar autózni, annak még egy jó darabig lesz ICE motoros autó, utána meg gyorstöltő, nagy hatótávú autó...

    Erőmű: Ez már valóban neccesebbnek látszik. Mivel a napelemes rendszerek gombamódra terjednek, így a nyári csúcsidőszakokban talán nem lesz gond. Viszont amikor télen fél Európát beborítja a köd - se szél, se nap - akkor már bajok lesznek. Atomerőművet meg vízierőművet nem túl menő építeni manapság, így maradnak majd - jó drágán - a fosszilis alapú erőművek az ilyen időszakokra.

    Hajók, repülők: Passz. Hajóknál az időnként felbukkanó rémisztő kibocsájtások nem a CO2-re vonatkoznak, hanem a rossz minőségű üzemanyag miatt keletkező egyéb cuccokra, ennek megoldására már van próbálkozás.

    Kamionok: Alapvetően ez is passz, nem látszik még hogy merre indul el. Van olyan elképzelés, hogy a hidrogénes, üzemanyagcellás irányba, de ez még nagyon a jövő. De lehetne cserélhető akkumulátor felé is indulni.

Új hozzászólás Aktív témák