- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
A személyautózás egyáltalán nem probléma.
A teherszállítás már inkább, de ott is csak a távolsági, a lokális már most nagyrészt átáll elektromosra, mert gazdaságosabb(olcsóbb).
Közúti teherszállítás inkább hidrogén alapú lesz, ezért nem csinált Toyota elektromos autót mert ők teljesen arra mentek rá. Persze a hidrogén alapúnak megvannak a maga problémái, és azt csak energia többlettel lehet megoldani, különben értelmetlen.
Kisebb repülők alacsony fordulás számmal megoldhatóak és már tesztelik is több helyen és az üzembe helyezés 2030 van megcélozva. 100 körül city hopperekről van szó.
Nagyobb gépekre jelenleg semmi kilátás nincs.Hajózás szempontjából, a kis hajóknak megint mindegy az megoldható(balti/északi tengeren több elektromos komp is jár már), a konténer hajók problémásabbak valóban.
Sajnos pont a két legnagyobb CO2 kibocsátó, a konténer hajók és a nagyobb utasszállító repülők kiváltása nem megoldott. Itt kéne kötelezni ezeket a cégeket, hogy offsetteljék carbon capture-rel a kibocsátásukat.
A cél továbbra is 2050 nem pedig holnap után.
De általánosan a lítium termelésnek nekimenni egy igen nagy öngól, mert aksikra mindenképpen szükség van ahhoz, hogy az éjszakai áramot fenntartsuk, illetve a többletet eltároljuk. Nem az a napenergiával, hogy nem termel eleget, hanem hogy jelenleg rengeteg kárba vész, mert nem tudjuk letárolni.
-
#53246592
törölt tag
Visszább volt két számítás, ezek alapján 30..42%-kal növekedne meg a villamosenergia fogyasztás. Ennyitől nem olvadna le a hálózat. Persze fejlesztések biztosan kellenek, de ez azért megugorhatónak látszik 10..20..30 év alatt.
Töltőhely: az is ki lett tárgyalva, hogy az autók többségének a napi km-éhez elég napi pár óra töltés sima 230V konnektorról. Ilyen konnektorokat azért nem lehetetlen kiépíteni tömegesen minden parkolóhelyhez - ezt sem egyik napról a másikra kell. Aki meg sokat akar autózni, annak még egy jó darabig lesz ICE motoros autó, utána meg gyorstöltő, nagy hatótávú autó...
Erőmű: Ez már valóban neccesebbnek látszik. Mivel a napelemes rendszerek gombamódra terjednek, így a nyári csúcsidőszakokban talán nem lesz gond. Viszont amikor télen fél Európát beborítja a köd - se szél, se nap - akkor már bajok lesznek. Atomerőművet meg vízierőművet nem túl menő építeni manapság, így maradnak majd - jó drágán - a fosszilis alapú erőművek az ilyen időszakokra.
Hajók, repülők: Passz. Hajóknál az időnként felbukkanó rémisztő kibocsájtások nem a CO2-re vonatkoznak, hanem a rossz minőségű üzemanyag miatt keletkező egyéb cuccokra, ennek megoldására már van próbálkozás.
Kamionok: Alapvetően ez is passz, nem látszik még hogy merre indul el. Van olyan elképzelés, hogy a hidrogénes, üzemanyagcellás irányba, de ez még nagyon a jövő. De lehetne cserélhető akkumulátor felé is indulni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- A Keychron K2 HE rapid trigger billentyűzet tesztje
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Külpolitika
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Kuponkunyeráló
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Lexus, Toyota topik
- További aktív témák...
- SAMSUNG Odyssey G5 G50D 32" 2 hetes vásárlás
- -70% HP EliteBook 850 G7:i7 10610U,32GB RAM,512GB SSD,15.6" FHD,vil.MAGYAR numeri.bil.l,Win11Pro HU
- Gamer gép minőségi alkatrészekkel(2 hetes vásárlás)
- ÚJ BONTATLAN MacBook Pro 14 - 16" M4 MAGYAR Billentyűzet RENDELHETŐ DEÁK TÉRNÉL Átvehető.
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 36GB 1TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.