Új hozzászólás Aktív témák

  • Tüzi

    veterán

    válasz dabadab #277 üzenetére

    1: Ott vagy eltévedve, hogy egy 100+os akksival rendelkező autó elég nagy valószínüséggel nem fogja ledolgozni azt a co2 puttonyt amit beletettek gyártáskor. Főleg ha egy batár 3tonnás szarba rakják bele, ami megy havi 3000km-t. Márpedig mindenki nagyobb akksit fog kérni, mert kirándulni sem féltankkal indulok el, hanem telivel...
    Ellenben egy 30-50-es akksis városi autó ledolgozza. Ezért pofázza minden hozzáértő azt, hogy városba tök oké a villany, annál jobb nincs, max a villamos, mert ott gumikopás sincs.
    Akkor ehhez még hozzá lehet venni a töltés problémáját. Mindenki tölteni fogja egyfolytában, felesleges is arról ábrándozni, hogy "majd csak akkor fogják amikor üres, és így nem lesz leolvasztva a villamos hálózat". Mindenki, minden egyes alkalommal amikor konnyektorhoz jut, rá fogja dugni, mert "teli tankkal indulunk kirándulni, nem üressel"
    Aztán szerezz pár eon-os rendszermérnök havert, és kérdezd meg őket arról, hogy mit gondolnak a milliós darabszámú villanyautó töltése @ elektromos hálózat kérdéskörről... amikor nálunk külterületen 175-180 voltot mér az eonos haverom.

    2: 25%os csökkenést sose fogsz elérni, mert a globális co2 kibocsájtás 11-13%-a a teljes közlekedés, ebből kb 7-8 az autók, és ha 50%ban szénről töltöd a villanyt, akkor adtál a szarnak egy pofont kb, jókurvasok mérgező szar természetbe való borogatása után elértél mondjuk jóesetben 2%os csökkenést globálisan. Közben meg ha százada akkora támogatásból lecserélted volna a turbinákat a 40-50 éves erőműveidben, akkor elértél volna 5%-ot. Vagy még többet, ha megtámogatod a messziben lévő csóró országokat is. Akár a kétszámjegyű tartományba is belecsúszhatnánk.

    3: Ez tény, ellenben a belsőégésű gyártáskor nem keletkezik tizede annyi mérgező szar sem mint az akksi gyártásakor. Belsőégésűt visszaolvasztod, és újat öntesz belőle, ezt próbáld meg akksival. Villany a városba, és városközi közlekedésre tök jó, de se a kamionokban nem fogja kiváltani, se a furgonokban, se a buszokban (azokról beszélek akik sokat mennek, főleg nemzetközi viszonylatban) Nem életképes, és pont.
    Persze, oké, kell bele motorolaj. Meg a finomítás sem méhlegelő. De az sem normális, hogy vágják ki az erdőket a PV panelek kedvéért, a szélparkok ezerszám ölik a madarakat (ujrahasznosítás kb 0), és (talán csak a gázégetés kivételével) minden más égetése sem csak co2-t termel.
    Érdekes, arról sem beszél senki, hogy a nagyobb tömeg miatti fék, és a gördülési ellenállás csökkentése miatti keskenyebb gumik miatti fokozott gumikopás milyen egészségügyi következményeket hordoz, miközben a fékpor sem túl jó dolog...

    Szedd már össze magad, ha összesen annyit akarsz mondani, hogy "csak a villany a király, imádom, imádom, imádom", akkor mond azt, de nem csinálj úgy, mintha valami racionális álláspontot képviselnél.

    Amíg a fogyasztás nem lesz visszafogva (és nem lesz, mert az a Szent Tehén), addig csak egyre gyorsuló ütemben süllyedünk bele a szarba.
    És van egy olyan sanda gyanúm, hogy már baszhatjuk az elektromos autót, a fúziós erőművet, meg a Hold-bázist is.
    Itt már maximum csak kármentés lehetséges, például, hogy ne a 80, csak az 50%-a pusztuljon ki a jelenlegi fajoknak (most mondtam valami hasraütéses gondolatot).

    Azt kellene megérteni, hogy a klímaváltozás, és a hatodik kihalási hullám az emberi tevékenység miatt van. Ez pedig egy globális probléma. Ez a globális probléma nagyon sok összetevőből áll össze, és ha ennek a nagyon sok összetevőnek az egyikét kicseréljük egy kevésbé szar összetevőre, az az összkép szempontjából kb 0 változást fog eredményezni.
    A szar ugyanolyan szar marad.
    Ez ellen csakis és kizárólag úgy tudnánk tenni, ha a beavatkozás mértékét is a Föld köré húznánk.
    De ez meg szembe megy a pénzzel, és a fogyasztás alapú gazdasággal.
    Ezért nem fog történni semmi érdemleges, és ezért húzzuk le a rolót 50-60 éven belül.

    A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.

Új hozzászólás Aktív témák