- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple Watch
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Cathfaern #45 üzenetére
Nálunk boldogabb országokban komolyan veszik az elsősegélyt, a jogsitól teljesen függetlenül. Pl. egy infarktusos túlélését nagyon komolyan az határozza meg, hogy a mentők kiérkezéséig részesül-e megfelelő ellátásban. Közlekedési balesetnél persze kicsit más a helyzet, mert egy sima orrvérzéstől is lehet horrorszerűen patakvéres minden, egy látszólag sértetlen gerinctöröttet meg nem túl hasznos kirángatni az amúgy nem égő kocsiból.
-
válasz
philoxenia #39 üzenetére
Tesco parkolókban (meg iskolákban) szokott lenni a Suzuki szervezésében közlekedésbiztonsági szeánsz. Egy kb. 1 m magas lejtőn lehet lecsúszni üléssel, és lehet döbbenni, hogy még azzal a minimális sebességgel is mekkora csatt van a lejtő végén. Biztonsági öv be nem kötését én nem pénzbüntetéssel honorálnám, hanem hogy "csak" 30 km/ó-val kelljen csattanni egyet egy csúszópályán.
-
Abba milyen jogon szól bele bárki is, hogy te otthon belövöd magad valami szerrel, ha te azt tök legálisan (Hollandiában) vetted? Attól még nem esik bántódása senkinek, ha belövöd magad, max. neked lesz rossz, de az meg nem érdekel.
Ha te nem látod be, hogy jó neked a biztonsági öv, akkor ne használd. Olyanok is vannak, akik egy híd korlátján vagánykodnak, vagy kötél nélkül másznak sziklát. Valamiben meg kell halni. A szerveidet meg szívesen várják a donorok.
-
-
A buktatási pénz nem az oktatóhoz folyik be. Ellenben ha te a kötelező órák után magadtól úgy érzed, hogy "banyek, még nem tanultam meg előzni, autópályázni, sötétben vezetni (!), esőben vezetni", akkor majd neki perkálsz a különórákért. A legtöbbször már az autósiskola és a számlaadás kihagyásával.
-
Engem kerékpárosként is baromira zavar, amikor este kivilágítatlan, fényvisszaverő nélküli öngyilkosjelölteket látok. Csak az őket majdan elütő, vétlen autóst sajnálom.
Hülye a Kreszben az is, hogy mondjuk a Rákóczi úton a második sávban szabályos menni bringával, a buszsáv és a második sávban menő kamion között. Hülyeség, hogy a Kresz engedélyezi a járda felére felfestett kerékpársávot.
Hülyeség az is, hogy megszűntették a teherautók szigorú jobbratartsát, így mondjuk a Hungária körúton életveszély a belső sávból a középsőben haladó kamionfal között átjutni a külső sávba.
-
válasz
#64791808 #12 üzenetére
Ha én abból indulok ki, hogy a hivatásos tanfolyamomon (ami azért nem otthoni elméleti felkészülésből, és 20 óra vezetésből állt...) mi minden alap dolgot nem tanítottak meg, halálfélelmem lesz a friss jogsis úrvezetőktől. És ez is arról szól, hogy tojik bele az oktató. A te tapasztalataid szóról szóra illettek az enyémre is. Pl. egy meredek utcán volt a telep, a kézifékes indulás-megállást mégsem tanította meg sem a személy-, sem a teherautós oktató. Aztán amikor először jártam lakott területen kívül (M1-M7 Budaörsnél, szerencsére 100-as táblával), megpróbáltam sávot váltani. Szépen tükör-index-tükör-hátranéz-sávot vált, aztán máris a seggemben volt egy autó nagy fékezés-dudálás közepette. Mert ugyebár nagyobb sebességnél a sebességkülönbségek is lényegesen nagyobbak. De erre senki nem tanított meg a tanfolyamon.
-
Kérhetném, hogy a karizomról szóló off-topic vitát off-ként folytassátok, ha már privátban nem vagytok képesek?
A magyar közlekedési morál kiválóan tükrözi az általános morált: nekem mindent szabad, a többiek meg dögöljenek. Azt viszont szomorúnak tartom, hogy az oktatók nagy része is már erre neveli a vezetni tanulókat, az előzékenység és a zippzárelv helyett.
Büntetésekről meg sok-sok szakértő elmondta már: Nem a nagy büntetésnek (pl. index elmulasztásáért helyszínen történő agyonlövés) van elrettentő ereje, hanem a biztos büntetésnek (még ha amúgy kicsi is a tétel). Szóval az a tudat a lényeg, hogy nem úszható meg. És ezt boldogabb országokban könnyen meg tudják oldani pl. rendőrautókba szerelt kamerákkal, meg ha a rendőrök a munkaidejüket nem büfézéssel, vagy az ugyan tilos helyen, de senkit sem zavarók végigbüntetésével töltik, hanem a legveszélyesebbek, a tiloson áthajtók, a gyorshajtók, az indexelés nélkül sávok között cikázók elkapásával.
Szintén a "tojunk bele" hatása, hogy a magyar utakon egy rakat olyan külföldi kamion dübörög, amin tükörradiál van. Ha annak idején az osztrákok a határról vissza tudták fordítani a szerintük nem megfelelő műszaki állapotú magyar buszokat/kamionokat, mi miért nem tehetjük meg ugyanezt?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Tesla topik
- Bittorrent topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- SSD kibeszélő
- Jóárasított AI PC-ket szeretne látni az AMD
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I DVDRW I 14" HD+ I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 8/16/32GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest