Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Új hozzászólás Aktív témák
-
MongolZ
addikt
A cikket, majd a hozzászólások egy részét elolvasva azt hiszem én is hozzászólnék a témához...
Nagyon sokan elfelejtik, hogy miről is szól az oktatás. Az oktatás nem arról szól, hogy amit megtanulsz, azt egyből fogod tudni hasznosítani az életben. Ez nem csak az informatikára igaz, hanem minden másra is. Ad egy igen széles alapot, egy szemléletet. Senki sem fog úgy tanulni, hogy elvégzi az iskolát és máris teljes értékű munkaerőként dolgozik, ezt nem is lehet elvárni.
Ugyanezeket az érveket, indokokat fel lehetne hozni akármelyik másik tárgynál, pl. kémiánál. Egy vegyészmérnök tanulónak elég az a heti 1-2 óra középiskolában/gimiben? Hogy a francba lenne elég. De ez abszolút igaz a többi tárgyra is. Az egyes iskolák között eddig is voltak különbségek, az egyes tanárok között meg végképp, ezeket kár is fölhozni.
Miről is szól az oktatás? Tömegképzésről. Egy hatalmas átlagot kell oktatni. Igen, nagyon jó dolog, mert a gyengébb képességűek is fel tudják fogni a dolgokat, viszont van egy nagyon súlyos hátránya: az átlagnál jobb képességűek lezüllenek. Továbbá azt se felejtsük el, hogy aki tanárnak megy, bizony jóval kevesebbet fog kapni, mintha elhelyezkedne magánszektorban. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a tanárok csak a gyengébb képességűek közül kerül ki (mert kell oda bizony az elhivatottság is), de azért ne várjunk lehetetlent. Lásd pl. egyik közeli rokonom, általános iskolában tanít, nyugdíjhoz közel áll (több, mint 35 év tapasztalat!), tanít matekot, kémiát, informatikát, ráadásul mindezt teheti német nyelven és bizony kevesebbet kap, mint az én kezdő mérnöki fizetésem volt... Ezek után ki és mit vár?
Egyébként náluk nagyon érdekes az oktatás, mert természetesen Comenius Logóval kezdenek - mert nagyon vizuális, a gyerek megtanulja a logikát, még talán érdekli is -, majd jön az Office és... kész, ennyi. Régebben volt dBase majd Access, Turbo (majd Free) Pascal, belekóstoltak a Delphi-be is tessék-lássék módon (ez még mindig ált. isk!), de annyira nem érdekelte a gyerekeket, hogy ezek már megszűntek. Viszont cserébe ráfeküdtek PowerPointra, meg próbálják tanítani a gyereket prezit készíteni, előadni, VÉGRE! Főiskolán és egyetemen alig láttam olyan hallgatói előadást, ami nem, hogy jó lett volna, de legalább egy rossz előadás szintjét elérte volna. Az első néhány után az ottani tanárok is úgy döntöttek, hogy inkább tartanak egy egyalkalmas gyorstalpaló prezikészítő tanfolyamot, mert annyira rosszak voltak/unk. Kikerülve az iparba már nem annyira rossz a helyzet (hamar kiderül, hogy kit nem szabad megkérni előadni...), de még ott is lehet találkozni katasztrófális dolgokkal. Ezek után nem véletlenül vannak a fakultációk és a délutáni órák (aminek egy jó részét a tanárok bizony ingyen vállalják!): hogy lehessen az átlagnál többet tanulni. Továbbá oktatják a hír- és cikk-keresést interneten (el sem tudjátok képzelni, hogy hány diáknak okoz problémát az, hogy megkeresse a napi híreket).
Olvastam olyan hozzászólást, hogy pl. matek kárára lehetne az informatikát oktatni... ez hatlamas butaság lenne, a matematika minden alapja, azt mindenki használja, nincs olyan állás, ahol nem kellene használni. Még a takarítónő is, amikor "kiszámolja", hogy melyik szoba hány percig tart...
Alapokat (pl. DOS, régi programnyelvek) meg igenis oktatni kell, ugyanis érdemes (inkább kell) tudni, hogy mi és miért alakult ki. Nem információ-, hanem tudásalapú társadalmat kell képezni. Pl. az szvsz messze nem elég, hogy oktatják az objektum orientált programnyelveket, hanem érdemes tudni azt is, hogy miért alakultak ki, milyen igények alapján, stb. Tovább azt sem értem, hogy valaki miért kritizálja azt, hogy pl. Pascalt oktatnak, hiszen logikus programnyelv, logikus felépítéssel, nagyon jó alapot biztosít egy későbbi másik programnyelvnek.
Egyetértek az informatikával kapcsolatos óraszámok csökkentésével, DE:
- teremtsék meg a feltételeit, úgy mint tanárok folyamatos képzése
- a diákoknak végre legyenek kötelességeik is, legyenek számonkérhetők (és megbuktathatók)
- oktassák a mostanában menő szolgáltatásokat, pl. internetes vásárlás és veszélyei, bankügyintézés
- tanítsák meg a diákokat legalább egy csekk kitöltésére!!!(Mellesleg a "jelenlegi" tanárok nem DOS-t tanultak, hanem Fortrant és Assemblyt...)
Új hozzászólás Aktív témák
- KFA2 GeForce RTX 2080 OC 8GB GDDR6 256bit
- Gamer billentyűzetek /Asus ROG/SteelSeries/Das Keyboard/Ozone/DE/EN/
- Dell Latitude 7420 Core i7-1185 G7, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, 6 hó gar
- DJI MAVIC AIR2 DRON SZETT ELADÓ
- Dell Precision M6800 17,3" FHD, i7, Quadro 4GB workstation notebook számlával, garanciával
- AKCIÓ! iMac Pro Intel Xeon W2150B 64GB 1TB VEGA 64 16GB!!! 1 év garancia!
- Apple iPhone 13 Pro Alpine Green ProMotion 120 Hz, Pro kamerák 128 GB-100%
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


