Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz fatallerror #49 üzenetére

    jól stratégiáztak most minden téren ami a vga-kat illeti

    Most meg az kell hogy Januarban bedobjak a HD-8XXX sorozatot, csak ez is olyan dolog hogy az Nvidiának akkora neve van hogy évek kellenek ameddig kiverik az emberek fejéből hogy a Giforceval lehet csak játszani mert az Ati az sz@r.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fatallerror #42 üzenetére

    Most se nézik tétlenül, de mit tudnak csinálni? Egy ideje már dolgoznak a Corellel a WinZip GPU-s gyorsításán, de nem az AMD zárta ki őket, hanem magukat zárták ki, hogy az OpenCL driverük nem elég fejlett hozzá. Ugyanígy a VLC egyik képminőséget javító funkciója sem fut Intelen, nem azért mert az AMD befizette, hanem azért, mert még nem alkalmas rá az OpenCL driver. A pénzt az Intel most abba fekteti, hogy azt a három évet, amivel az AMD hamarabb kezdte az OpenCL-t, behozzák, mert addig hiába reklamálnak a fejlesztőknél, hogy az nekik nem tetszik, hogy az AMD-n ez és ez fut, míg náluk nem. Ez nem direkt kizárás, hanem arra törekedik az AMD, hogy a három év előnyüket az OpenCL-ben kihasználják.
    A játékoknál volt az Intelnek partnerprogramja, ami a Game On nevet viselte. Ez mára megszűnt, mert a tíz másodperces "runs better on Intel ..." videón kívül mást nem adott a fejlesztőknek. Ezért alkalmazták a szabaddá váló Richard Huddy-t, hogy ezt megváltoztassa. De róla tudjuk, hogy ő nagyon a "fair play" híve. Kiváló szakember, és látja a gondokat a PC-s játékok piacán, nem véletlen, hogy az NV-nél és az AMD-nél is dolgozott, de egy dologban gyenge. A cégérdek helyett a felhasználók érdekét nézi. Ezért nem dolgozott sokáig az NV-nél, és ezért nem dolgozik már az AMD-nél ... most, hogy a vezetőség agresszívabban áll a szoftveres támogatáshoz. Azért megfigyelhető, hogy a Gaming Evolved vezető szerepéből eltűnt Richard Huddy, és rögtön jött egy DiRT Showdown, egy Sniper Elite V2 és egy nem Gaming Evolvedes, de attól VPL-GI-t alkalmazó Ghost Recon: Future Soldier (amibe utólag kiderült, hogy az AMD adta a VPL-GI kódot). Ezek nagyon agresszívre vették compute shadert. Huddy nem biztos, hogy engedte volna, mert bár totál szabványosak a kódok, de elég gyatrán futnak a compute hatékonyságban kiherélt Kepleren. Ma ezzel az AMD úgy van, hogy "who cares" ... a miénken gyors, a kód szabványos, építsenek gyorsabb hardvert.
    Richard Huddy-val én váltottam pár mailt néha, tényleg iszonyatosan jó szakember, nagyon jól látja, hogy mik lesznek a jövőben a potenciális gondok, és valószínű, hogy ezért szerződtette az Intel, mert hasznát venné a tudásának, hiszen ő a Gaming Evolvedet a semmiből emelte fel mára a PC-s játékok legmeghatározóbb partnerprogramjává. Azt tehát nem lehet elmondani, hogy nem értene ehhez. De egy dologban azért nem kiemelkedő. Nemrég az NV tartott egy előadást az OEM gyártóknak, hogy az Intel IGP-in a játékok >40%-a vagy akadozva, vagy hibásan fut. Nyilván semmi újat nem mondtak ezzel. De erre Richard Huddy rögtön kiállt, hogy azért nem igaz, mert: "At SIGGRAPH 2012, more than half of the papers presented were sponsored by Intel in one form or another. Now that’s a serious commitment." Ezeket kellene hanyagolnia, mert elmondott valamit, amivel semmiképp sem cáfolta az NVIDIA állítását.

    (#44) MZperX75: Annyira nem nehéz észrevenni. Ott van a modulokban a két integer mag és a megosztott FP, ami csak akkor van az egyikhez rendelve, ha AVX-es program fut. Ha nem AVX-es a kód, akkor mindkét integer mag megkapja a maga FP részét, vagyis teljes értékű magként funkcionálnak.

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz fatallerror #42 üzenetére

    Azért nehogy azt gondold hogy az AMD rengeteg melót fektetett az új FX -ekbe, hülye is lett volna hiszen ez már egy haldokló piac inkább az APU-kal foglalkoznak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fatallerror #12 üzenetére

    A MoH Warfightert pont a procikhoz csinálták. Persze a VGA-khoz is jó lesz, de nem véletlenül jelenik meg egymással párhuzamosan az új FX és a játék. A Frostbite 2.0 értékes, mert a DICE eleve Bulldozerre optimalizálta. Ugye ez okozta a Hyper-Threading akadós bugját BF3-nál, mert senki sem tesztelte le jól a sok AMD-s tesztelés mellett. Persze most már tudják, hogy van ez a bug, amire nyilván ügyelni fognak, de ettől az optimalizálást kvázi megvette az AMD.
    Erről szólnak a partnerprogramok: adunk hardvert, adunk programozót, adunk tesztelőt és biztosítunk pénzt, illetve reklámot ... cserébe optimalizálj a hardvereinkre.
    Az AMD régóta segíti a játékfejlesztéseket, de régebben Richard Huddy volt a főnöke ennek a Gaming Evolved kezdeményezésnek, és jóval kevesebb volt a büdzsé, meg Huddy alapvetően a "fair play" híve, ezt többször kifejtette már régebben. Amióta megjött Rory szisztematikusan cseréli le a nem agresszíven gondolkodó embereket, valaki ezért kilép persze, vagy más, jobb ajánlatot kap, de a változás világos. Rory csökkentette az OEM-ek marketingtámogatását, és azt a pénzt átrakta a szoftverfejlesztésekbe. A meglátása alapvetően az, hogy az Intel ezen a területen hagyományosan gyenge, legalábbis a cég szerint ők a piacvezetők, így mindenkinek Intelre kell optimalizálnia. Ez azonban nem triviális pár nokiás doboz után. Rory egyszerűen meglátta, hogy az előző vezetők évekig próbálták verni az Intelt az OEM-eknél. Ezt be kell fejezni. Ott kell verni az Intelt, ahol gyengék, és ez a szoftver, mert elvárják, hogy rájuk optimalizáljanak, de ezért segítséget nem adnak. A cél tehát most a szoftverfejlesztések támogatása, és az AMD termékekhez való optimalizálás kierőszakolása. Az APU és a GPU nyilván prioritást élvez, hiszen az AMD eleve előrehaladott az integrációban, de ettől még érdekelheti őket a CPU is, ha már Frostbite 2.0-ra épül az ominózus játék.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz fatallerror #2 üzenetére

    A Gaming Evolved már az AMD stratégiájának része. Amióta Rory a főnök azóta sokkal több pénzt áldoz a cég a szoftverfejlesztésekre. Ha már dollármilliókat költenek a projektekre (legyen az játék vagy sima program), akkor nyilván nem fogják eltitkolni, hogy ezt meg azt mi segítettünk összerakni. A Medal of Honor Warfighter eleve érdekes cím az AMD-nek, mert a Battlefield 3 Frostbite 2.0-s motorját használja, amit Bulldozerre optimalizáltak. Gondolom ennél lejjebb most sem adják.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés