Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz helkis #87 üzenetére

    Mert az extra csatornák a tokozás és a NYÁK költségében is meglátszanak. Az AMD a másik oldalról közelít, kisebb busz, de magasabb memória-órajel. Ez összességében jóval olcsóbb az implementálásnál.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Meteorhead #50 üzenetére

    Nekem figyelembe kell venni, hogy nem biztos, hogy azt a hsz-t, amit most írtál megérti egy átlag olvasó. Én nem akarom ezt egy hírben annyira túlbonyolítani. Aki vágja a működést, az úgyis doksik szerint dolgozik, de egy olvasónak még a vektorfeldolgozó is sok, nemhogy a részletek. :)
    Van egy nagyon részletes doksim a működésről. Az alapján nevezhető vektorfeldolgozónak az egység. Ki lehet persze egészíteni az elnevezést Multi-Precision vektorra, de nem kicsit kellene magyarázni ehhez.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cybertrone #49 üzenetére

    Nem pont ezt akartam, hogy így jöjjön le, de akkor járjuk körbe a témát. A DirectX 11.1 tulajdonképpen ki fog elégíteni minden igényt. Annak én sem örülök, hogy visszakerülnek a VSC bitek, de szerencsére az MS úgy építette fel a rendszert, hogy továbbra is megmarad az úgymond kőbe véset rész. A fejlesztő eldöntheti, hogy akar-e VSC biteket használni. Nyilván azt kell mérlegelni, hogy az adott motor a VSC bitekkel elérhető extrák mellett javulna-e. Ha nem, akkor természetesen megtartható a DX10-ben bevezetett erőforrás-ellenőrzés, így továbbra is egyszer kell érvényesíteni a hardvert, méghozzá a program indításának elején.
    A VSC bitek valószínűleg azért hozta vissza az MS, mert jönnek az ARM-os GPU-k, amelyek azért sokban különböznek a működésben, mint a nagyobb társaik. Egyszerűen annyira tág elképzelések között fog lavírozni a piac, hogy nem lehet egységesen ezt lefedni. Természetesen, ha használsz VSC biteket, akkor annak az az ára, hogy az erőforrás-ellenőrzés a DX9-es szintre süllyed, vagyis minden kiadott rajzolási parancs előtt meg kell kérdezni a hardvert, hogy egyáltalán támogatja-e. Ennek sokan nem örülnek, de tulajdonképpen jobb opció nincs. Vigasztalja a fejlesztőket, hogy nem kötelező ezeket használni, így gyakorlatilag megmarad valamennyire a hatékonyabb modell is.
    Most ugye a DX11.1-nek lesznek kőbe véset követelményei, és ha azokat támogatja egy hardver, akkor az már DX11.1-es. A VSC biteket, mint például a PRT-t nem kötelező támogatni. Nem is várhatja el az MS, mert jelenleg csak az AMD képes rá. Ettől a DX11.1 elvesztené a szabványos formáját. Mondjuk úgy, hogy mindegyik DX11.1-es VGA DX11.1-es lesz, de némelyik kínál majd kihasználható extrákat VSC bitek formájában.
    Most az értelmezés kérdése, hogy mennyire tekintjük butának azokat a VGA-kat, melyek teszem azt nem támogatják a PRT-t. Nyilván lehet annak tekinteni, de nem érdemes, mert olyan technikáról van szó, amit nem sok fejlesztés képes kezelni, ráadásul a szó szoros értelmében nem is szabványos, csak van rá lehetőség az adott API-n keresztül. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy lesznek DX11.1-es kártyák extrákkal.

    Sok pletyka szál fel és alá. :) Igen hallottam olyat, hogy az NV leállította a GK100-at, ami ugye ahhoz vezet, hogy egy lapka csak 2012 végén jöhet a csúcskategóriába, de ha nincs valami komoly baj a GK100-zal, akkor ezt talán nem érdemes meglépni. Az NV-nek szerződése van a Titan projektre, amibe Kepler kerül 2012 közepe felé. Lehetséges, hogy leállt a GK100 fejlesztése, de akkor azonnal adódik a kérdés, hogy mit raknak a Titánba. Ezért is írtam a korábbi cikkemben, hogy szerintem érdemes az eredeti pletykákra alapozni, vagyis, hogy jön a GK100 2012 közepén.
    Technikai felépítést nem tudok, de a Kepler támogatni fogja az (ARM) virtuális memóriát, és képes lesz a magasabb prioritású szálak kezelésére. Előbbi hasonló lesz, mint amit az AMD támogat, csak nyilván AMD64 licenc nélkül inkább az ARM-ra épít az NV. Ettől függetlenül az IOMMU és a VT-d megoldást kínál az x86 virtuális memória elérésére is. Valszeg kidolgoznak majd ők is egy PRT-hez hasonló eljárást, csak nem PRT lesz a neve, és a Keplerhez illeszkedik. Nyilván ez is VSC bit lesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cybertrone #36 üzenetére

    Valójában a DX11.1 sokkal problémásabb felület lesz. Visszahozza a Vendor Specific Caps bitek kezelését, amit ugye az MS a DX10 óta mellőz. Tekintve, hogy ez az architektúra mi lesz, nem csak a DX verziók között lesz különbség, hanem a DX11.1-es kártyák között is. A DX11.1 megkövetel számos extrát, amit gyakorlatilag nem túl nehéz beépíteni, vagyis ebből a szempontból az új felület nem fogja megváltani a világot. Vannak persze nagyon értékes újítások, mint például a nagyobb parancspuffer az SRV-k felülírásának tiltásával. Ebből lehet sebességet nyerni, de alapvetően a Vendor Specific Caps bitek visszahozása jelenti a ... hát ő ... az előrelépést. Persze ez nem kevés problémát fog okozni. Például a hírben szereplő PRT egy Vendor Specific Cap és csak a GCN architektúra fogja támogatni, amiből sejted, hogy mi következik. Megatextúrázásnál persze világmegváltó lesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cybertrone #8 üzenetére

    Nem is a képből szipkáztam ki. ;] Raktam be képeket az architektúráról.

    (#4) helkis: A HD 4000 óta nem alkalmaznak ringbust. Áttértek a HUB-os vezérlőre.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Meteorhead #14 üzenetére

    A VLIW-ben sosem voltak vektorfeldolgozók. Szuperskalár shader processzorokból állt. A Caymannél négy azonos képességű skalár processzor, míg a VLIW5 típusnál négy azonos és egy speciális van. Ezek rendeződtek egy multiprocesszorba, amit a Cayman 64 utas simd tömbjénél 16 szuperskalár processzor volt. Tulajdonképpen most változott a felépítés, de a helyzet hasonló a helyzet. Egy CU alkot egy multiprocesszort, és ez 4 darab 512 bites vektorfeldolgozót ad. Ezzel ugye a feldolgozó 64 utasnak tekinthető. Emellett a CU-ban van még egy IU skalár feldolgozó is a széles vektorfeldolgozók mellett.

    Tulajdonképpen a rendszer a Larrabee-re hasonlít. Persze számos különbség van, így talán ehhez sem érdemes hasonlítani.
    A Fermiben a CUDA magok skalárfeldolgozók, de már van olyan dokumentumom, ami a további fejlesztéseket ecseteli. Ez pedig arról ír, hogy a skalár egységeket 128 bites vektorfeldolgozók váltják fel. Az IU valószínűleg megmarad skalár.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés