- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nem sok meglepetést tartogat a Galaxy S25 FE és Tab S11 Ultra külseje
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- MIUI / HyperOS topik
- 2 az 1-ben töltőkábel a OnePlustól
- Google Pixel topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #55 üzenetére
Beleírtam, hogy multiprecíziós, az AMD is így nevezi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #50 üzenetére
Nekem figyelembe kell venni, hogy nem biztos, hogy azt a hsz-t, amit most írtál megérti egy átlag olvasó. Én nem akarom ezt egy hírben annyira túlbonyolítani. Aki vágja a működést, az úgyis doksik szerint dolgozik, de egy olvasónak még a vektorfeldolgozó is sok, nemhogy a részletek.
Van egy nagyon részletes doksim a működésről. Az alapján nevezhető vektorfeldolgozónak az egység. Ki lehet persze egészíteni az elnevezést Multi-Precision vektorra, de nem kicsit kellene magyarázni ehhez. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cybertrone #49 üzenetére
Nem pont ezt akartam, hogy így jöjjön le, de akkor járjuk körbe a témát. A DirectX 11.1 tulajdonképpen ki fog elégíteni minden igényt. Annak én sem örülök, hogy visszakerülnek a VSC bitek, de szerencsére az MS úgy építette fel a rendszert, hogy továbbra is megmarad az úgymond kőbe véset rész. A fejlesztő eldöntheti, hogy akar-e VSC biteket használni. Nyilván azt kell mérlegelni, hogy az adott motor a VSC bitekkel elérhető extrák mellett javulna-e. Ha nem, akkor természetesen megtartható a DX10-ben bevezetett erőforrás-ellenőrzés, így továbbra is egyszer kell érvényesíteni a hardvert, méghozzá a program indításának elején.
A VSC bitek valószínűleg azért hozta vissza az MS, mert jönnek az ARM-os GPU-k, amelyek azért sokban különböznek a működésben, mint a nagyobb társaik. Egyszerűen annyira tág elképzelések között fog lavírozni a piac, hogy nem lehet egységesen ezt lefedni. Természetesen, ha használsz VSC biteket, akkor annak az az ára, hogy az erőforrás-ellenőrzés a DX9-es szintre süllyed, vagyis minden kiadott rajzolási parancs előtt meg kell kérdezni a hardvert, hogy egyáltalán támogatja-e. Ennek sokan nem örülnek, de tulajdonképpen jobb opció nincs. Vigasztalja a fejlesztőket, hogy nem kötelező ezeket használni, így gyakorlatilag megmarad valamennyire a hatékonyabb modell is.
Most ugye a DX11.1-nek lesznek kőbe véset követelményei, és ha azokat támogatja egy hardver, akkor az már DX11.1-es. A VSC biteket, mint például a PRT-t nem kötelező támogatni. Nem is várhatja el az MS, mert jelenleg csak az AMD képes rá. Ettől a DX11.1 elvesztené a szabványos formáját. Mondjuk úgy, hogy mindegyik DX11.1-es VGA DX11.1-es lesz, de némelyik kínál majd kihasználható extrákat VSC bitek formájában.
Most az értelmezés kérdése, hogy mennyire tekintjük butának azokat a VGA-kat, melyek teszem azt nem támogatják a PRT-t. Nyilván lehet annak tekinteni, de nem érdemes, mert olyan technikáról van szó, amit nem sok fejlesztés képes kezelni, ráadásul a szó szoros értelmében nem is szabványos, csak van rá lehetőség az adott API-n keresztül. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy lesznek DX11.1-es kártyák extrákkal.Sok pletyka szál fel és alá.
Igen hallottam olyat, hogy az NV leállította a GK100-at, ami ugye ahhoz vezet, hogy egy lapka csak 2012 végén jöhet a csúcskategóriába, de ha nincs valami komoly baj a GK100-zal, akkor ezt talán nem érdemes meglépni. Az NV-nek szerződése van a Titan projektre, amibe Kepler kerül 2012 közepe felé. Lehetséges, hogy leállt a GK100 fejlesztése, de akkor azonnal adódik a kérdés, hogy mit raknak a Titánba. Ezért is írtam a korábbi cikkemben, hogy szerintem érdemes az eredeti pletykákra alapozni, vagyis, hogy jön a GK100 2012 közepén.
Technikai felépítést nem tudok, de a Kepler támogatni fogja az (ARM) virtuális memóriát, és képes lesz a magasabb prioritású szálak kezelésére. Előbbi hasonló lesz, mint amit az AMD támogat, csak nyilván AMD64 licenc nélkül inkább az ARM-ra épít az NV. Ettől függetlenül az IOMMU és a VT-d megoldást kínál az x86 virtuális memória elérésére is. Valszeg kidolgoznak majd ők is egy PRT-hez hasonló eljárást, csak nem PRT lesz a neve, és a Keplerhez illeszkedik. Nyilván ez is VSC bit lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cybertrone #36 üzenetére
Valójában a DX11.1 sokkal problémásabb felület lesz. Visszahozza a Vendor Specific Caps bitek kezelését, amit ugye az MS a DX10 óta mellőz. Tekintve, hogy ez az architektúra mi lesz, nem csak a DX verziók között lesz különbség, hanem a DX11.1-es kártyák között is. A DX11.1 megkövetel számos extrát, amit gyakorlatilag nem túl nehéz beépíteni, vagyis ebből a szempontból az új felület nem fogja megváltani a világot. Vannak persze nagyon értékes újítások, mint például a nagyobb parancspuffer az SRV-k felülírásának tiltásával. Ebből lehet sebességet nyerni, de alapvetően a Vendor Specific Caps bitek visszahozása jelenti a ... hát ő ... az előrelépést. Persze ez nem kevés problémát fog okozni. Például a hírben szereplő PRT egy Vendor Specific Cap és csak a GCN architektúra fogja támogatni, amiből sejted, hogy mi következik. Megatextúrázásnál persze világmegváltó lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cybertrone #8 üzenetére
Nem is a képből szipkáztam ki.
Raktam be képeket az architektúráról.
(#4) helkis: A HD 4000 óta nem alkalmaznak ringbust. Áttértek a HUB-os vezérlőre.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #14 üzenetére
A VLIW-ben sosem voltak vektorfeldolgozók. Szuperskalár shader processzorokból állt. A Caymannél négy azonos képességű skalár processzor, míg a VLIW5 típusnál négy azonos és egy speciális van. Ezek rendeződtek egy multiprocesszorba, amit a Cayman 64 utas simd tömbjénél 16 szuperskalár processzor volt. Tulajdonképpen most változott a felépítés, de a helyzet hasonló a helyzet. Egy CU alkot egy multiprocesszort, és ez 4 darab 512 bites vektorfeldolgozót ad. Ezzel ugye a feldolgozó 64 utasnak tekinthető. Emellett a CU-ban van még egy IU skalár feldolgozó is a széles vektorfeldolgozók mellett.
Tulajdonképpen a rendszer a Larrabee-re hasonlít. Persze számos különbség van, így talán ehhez sem érdemes hasonlítani.
A Fermiben a CUDA magok skalárfeldolgozók, de már van olyan dokumentumom, ami a további fejlesztéseket ecseteli. Ez pedig arról ír, hogy a skalár egységeket 128 bites vektorfeldolgozók váltják fel. Az IU valószínűleg megmarad skalár.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- További aktív témák...
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Samsung SyncMaster 205BW Monitor
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest