Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
veterán
Ebbul baj lesz more!
Kell a rendszer, ha jarmuvek kozotti kozlekedes keretein belul lenne csak hasznalva.
Ott a soffor ki iktathato tenyezo.
De a gyalogostol a szemelyautoig meg sok resztvevo van.
Ertem a gyalogos tesztet, de ez keves.
Hiaba lesz eleg gyors a rendszer, maris lehet parhuzamba feljeszteni a rogzito kamerakat, es modositani a szabalyokon.
Amint biztonsagosnak erzik az emberek a rendszert, nem lesz visszatarto ero.
Agyatlanul keresztbe mindehol is.
Ugyis megall az auto gondolat eleg eros lesz a fejekben.
Jelenleg az is borzaszto nagy kapacitast igenyel a fejekben, hogy a zebran nem biciklizzenek at.
Egyes varosokban, meg sajat szabalyrendszert alakitottak ki. Az autosok megallnak a zebra fele kozlekedo biciklis latvanyra.
Ezeket a rendszereket egyenlore lakott teruleteken kivul kellene bevetni.
Egy keleti regios magas szamu teszteles folyaman, lehet lefustolne a rendszer. :).
Belgiumba tesztelni, nem eletszeru. Ott teljesen mas a kultura.
Szoval ok, kell az okos rendszer sztem is.
De hiaba okos, ha human allomany sotet. :).
Vagy marad a skynet. :D -
Somatom
veterán
-
-
válasz
Flashback #79 üzenetére
Ez a technológia pont a biztonságot szolgálja.
Igen a biztonságot szolgálja, de milyen áron? Ki fogja ezt megfizetni?
Ezt az analógiát kövtve: akkor mobiltelefonod se legyen mert drága ha bajban vagy ott a sárga telefon a pálya mellett majd használd azt vagy...
Hülyeség, telefonja mindenkinek van, mert jó az másra is.
Vegyük ki a kocsikból az ABS-t, SRS-t légzsakot...
Ezek pár alkatrész egy kocsiban + nem kell hozzá aktív kommunikáció kifelé, amihez + infrastruktúra kell. Nem tudom mennyibe kerül egy légzsák, de már a 20 éves legolcsóbb Thaliankban is volt alapáron, szóval valszeg filléres tétel a gyártónak.
-
Ezt a hülyeséget... Még egy dolog amitől drágábbak lesznek az autók, meg több lesz az adó
-
MCs88
aktív tag
Az, hogy van évente 10X egy olyan felhőszakadás, amikor nem működik ez mennyit vesz el a létjogosultságából? Semmit. Hány ráfutásos balesetet előztek meg ezek a rendszerek, hány holttérben lévő autó maradt egyben, mert bejelzett a rendszer sávváltás előtt? Sok, csak senki se számolja.
-
akaido
addikt
1993-ban a Wesley Snipes - Sylvester Stallone - Sandra Bullock által is fémjelzett Pusztító(Demolition Man) film elképzelése 2032 közlekedéséről. [link]
-
Flashback
addikt
Ez természetes. Ha "dézsából öntik" akkora szenzorok sem látnak. Pont ilyenkor jönne jól a V2X adatcsere. Ilyenkor lätnäd a képrenyön hogy hol van autó még ha vizuális rálátásod nincs is.
Amúgy pl azt is feltöltni hogyha a kipörgésgátló/stabilizátor beavatkozott. Ha sok ilyen jelenntés jön egy adott szakaszról azt már neked pl bejelöli veszélyes szakaszként pl hogy csúszós út. -
Abel-0101
aktív tag
Hát nem tudom, hogy vagy vele, de eddig gyorshajtásnál ismerősőket mindig meghúzatták, bűnetetőpontal az élen.
Annyiszor azért nem fogják lekapni, hogy milliós büntetés legyen, de az a gond, hogy ilyen rendszer sehol, soha nem lesz. Max a fejletebb országokban hozhatnak be olyan eszközöket, amik nem a Védával van egy szinten, úgy értve hogy ezek mégcsak kezdeti fázisba vannak, amire elérnék azt, hogy mindenhol legyen ilyen rendszer, már jönne egy újabb, fejletebb rendszer...
De valóban ez nem vita tárgya. Felesleges erről beszélni bármit is.. jogos -
Noukoum
veterán
válasz
Abel-0101 #71 üzenetére
Nem. Az átlag embernek sem elrettentő a 300ezres csekk mert nem kapja meg. A gazdag is ugyanúgy megérezné, azért szerintem kevés olyan ember él Magyarországon akinek havi sokmillió forint bírság gyorshajtás miatt nem fájna. De ez a jogosítvány elvétel pont ezt biztosítaná hogy hiába valaki nagyon gazdag, a közlekedőket nem veszélyeztetheti korlátlanul. De mondom kár erről beszélni, ebben az országban erre nincs igény.
-
Abel-0101
aktív tag
Igen, van benne valami... Sok képet látni, hogy lamboval/100+millás kocsi tulajoknak adogatnak 300ks csekkeket, mi az nekik? 30perces bevételük elveszett kb? sajnos a rendőrök se méltányolják azokat akiket kellene, helyette megy a korruptkodás (tisztelet a kivételnek).
Az biztos, hogy felső tízezernek, más bűntetés kellene, mert egy átlag embernek 300ks csekk elrettentő, de egy milliomosnak mit számít?!... -
kapal
tag
A megkülönböztetett jelzésű járművek érkezésére való figyelmeztetésnek már legalább 20 éve működnie kellene, a technológia adott volt hozzá. Simán megoldható lett volna, hogy csak olyan új jármű állítható üzembe, amely a jól látható helyen jelzi, ha ilyen jármű van a közelben. Sajnos erre eddig nem volt szándék.
Nyilván a legkevesebb adatot kell átadni és tárolni, erre a civil szervezeteknek kell majd figyelni.
A kiskapus, kelet-európai reflexet jól mutatja az eddig kommentek egy része.
A szélsőségek lenyírbálásával üdvözlöm a technológia észszerű felhasználását. -
Abel-0101
aktív tag
Elég szelsőséges lenne az életfogytiglanos jogsi ugrás.
Persze van olyan fajta ember, akit nem kéne közútra engedni...(sajnos egyre több ilyen van).Stefe:"És persze nem lenne egyszerűbb betartani a szabályokat" soha nem lesz olyan, hogy mindenki betartsa a szabályokat. Valaki/k mindig túlfognak menni a határon... Emiatt nem lehet egység ebben a világban... A magamutogatás az meg tényleg megy ezerrel... Valaki csinál valami ordas nagy baromságot, és neki áll feljebb... Vicc
-
Noukoum
veterán
A rendszer a fő probléma mely megengedi az ilyenfajta tevékenységet. Hidd el az ilyen tartaná be először a szabályokat akkor ha 2db (több millió forintnyi) figyelmeztetőbüntetés után ugorna a jogsi egy életre. És persze nem csak ott ahol mérnek, hanem bárhol ahol szabály ellen ütközik. Meglehetne csinálni, nincs rá igény.
-
sfefe
addikt
válasz
guriga1234 #48 üzenetére
És persze nem lenne egyszerűbb betartani a szabályokat.... Soha nem értettem az ilyen magamutogató embereket.... Sokan azt hiszik törvény felett állnak... Vicc ..
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #63 üzenetére
Síma rutinkontrollra kiszedett a német zsandár. Kiolvasta az adatokat és azt mondta, hogy a kártyám tiszta, mint a hó, csak az a bibi, hogy az elmúlt 30 percben mentem 80 fölött is, viszont 30 percen belül egyik irányban sincs autópálya. Országúton meg 60 a megengedett. Az akkori díjszabás szerint ezért 100 Eurót fizettem. Azóta emelték a téteket, ez manapság sokkal több lenne. Szóval semmi traffi nem volt, csak egyszerű adatkiolvasás.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
guriga1234 #61 üzenetére
Ezen majd jót röhögök, miután bevezették. The sooner the better, pont az ilyenek miatt.
-
guriga1234
addikt
Normálisnak tartom magam. Soha nem okoztam balesetet, senki nem halt meg/sérült meg miattam.
Annak, hogy ilyen rendszert bevezessenek, sok előfeltétele van. Mind gazdasági, mind politikai. A közeljövőben ne is álmodj arról, hogy lesz nálunk ilyen. De addig is (és miután bevezették), ugyanúgy fogok autózni, akármennyire is nem tetszik neked. -
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
guriga1234 #59 üzenetére
Nem én szeretném, hanem a normális emberek. De tök lényegtelen a téma szempontjából, akár tetszik, akár nem, a V2X része leszel, ellenkező esetben gokartozhatsz a hátsó udvaron. Mindkét szcenárió megfelel a többségnek, akik nem óhajtanak notórius gyorshajtókkal együtt közlekedni közúton.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #54 üzenetére
Te akarsz széllel szemben vizelni és én vagyok helikopter?
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
guriga1234 #54 üzenetére
Király, mindenkinek jobb is, hogy egy notórius gyorshajtó a jövőben nem vesz részt a forgalomban.
-
Útinform:
"Kérjük az autósokat, hogy a hálózati hiba elhárultáig a Nagykörút és Kiskörút közötti
jobbkezes mellékutcákban ne a megszokott módon közlekedjenek." -
Pötyi
őstag
válasz
guriga1234 #54 üzenetére
Azt nem vagy hajlandó megérteni, hogy az a baj, hogy te hiába nem építed be ezt a csipet a _saját_ kocsidba, ha az orwelli 1984, vagy a huxley-i szép új világ miatt a _többi_ számtalan kocsiba mind be lesz építve - és ha a te kocsid nem jelent fel téged automatikusan, akkor majd a többi kocsi jelent téged.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #52 üzenetére
Szted a szenzorok honnan tudják, hogy hol vagy? Két szenzor jele között eltelt időből pontosan megállapítható a sebesség. Az útba épített sebességmérők is így működnek.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #50 üzenetére
De, mit érsz vele, ha gyorshajtásnál automatikusan jön a csekk? Ráadásul, ha kötelező a sebességkorlátozó, akkor ez egyben manipulációt is jelent, mert különben nem tudnál gyorsan menni.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #48 üzenetére
Mármint érvényes műszaki nélkül fogsz vele közlekedni? Azt még a mostani rendszer is képes kiszúrni.
-
Watchdog
aktív tag
válasz
cherubion08 #43 üzenetére
A rendesen megépített utat állítólag már feltalálták, és nem várható el a fejlesztőktől, hogy megvárják, amíg mindenki elsajátítja ezt a tudományt. De tény, hogy ahol az alapok nincsenek meg, ott nincs értelme továbblépni...
-
guriga1234
addikt
válasz
cherubion08 #43 üzenetére
+1
-
Okos út? Talán kezdhetnénk az alapokkal, szó szerint. Normális utakat kéne építeni, meg karba tartani. Ha ez meg van, jöhetnek az extrák.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
guriga1234 #32 üzenetére
Ha csak minden negyedik autóban van V2X, akkor már eléggé látszik mindenki. Egyrészt.
Másrészt meg minden notórius gyorshajtó ezt mondja.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #40 üzenetére
Na, ez nem olyan lesz, amilyet Te halandó userként kijátszhatsz. A tachográf is kijátszható lenne, de addig emelték a büntetési tételeket, hogy már nem éri meg kijátszani.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #38 üzenetére
Meghozzák a döntést és ennyi. Ha akarod, ha nem, a szabályok rád is vonatkoznak. Ez nem választható, hanem kötelező. Ha autózni akarsz, akkor beszerelteted a kütyüt. Ha nem akarod, akkor jársz gyalog, amíg nem teszik kötelezővé, hogy chipeljenek, mint egy háziállatot.
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #36 üzenetére
Majd jön a duma, hogy hányan halnak meg közlekedési balesetekben és ennek véget kell vetni. Ez mindenki számára fontos. Gyermekeink jövője múlik ezen (vagy, vmi hasonló, de gyereknek mindenképpen szerepelnie kell a propagandában). Aztán ripsz-ropsz, máris kötelező és ha tiltakozol, akkor nem vagy igaz Magyar ember.
-
guriga1234
addikt
De még nem teljeskörű. Ezzel a rendszerrel közelebb lehet hozzá kerülni.
A térfigyelő kamerák, bank- és hitelkártyák, internetforgalom ellenőrzése már most is van. De ezt még lehet fokozni. Viszont lehet ellene tenni, vagy ha úgy tetszik, lehet úgy védekezni, hogy mérsékelje az ember. -
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #34 üzenetére
Szerinted vízionálok?
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #32 üzenetére
Kiírják a pályázatot, a tudjukki megnyeri, aztán kötelező lesz minden autóban. Lesz rá időd a következő vizsgáig, hogy beszereltesd. Ennyi.
-
guriga1234
addikt
Ahhoz nagyon sok zsandárnak kéne lenni! Egyébként meg nagyon sok idő kell ahhoz, hogy minden autóban legyen ilyen ketyere. Kötelezhetik az autógyártókat, hogy tegyenek minden új autóba ilyet, de nálunk az autók átlagéletkora 14-15 év, így belátható, hogy az új autók aránya elenyésző, és ahhoz is sok idő kell, mire minden autógyár beépíti a ketyerét, és egyáltalán ez az egész rendszer élesre vált.
PS: kamerák és traffipaxok most is vannak, de szabálytalanságon nem tudtak megcsípni, pedig notórius gyorshajtó vagyok, de ésszel.
-
Pötyi
őstag
válasz
headhunter #29 üzenetére
Ott voltam a körúton, amikor a rendőrautó beszorult a sárga csípőfogóba! Én is lefotóztam!
-
Somatom
veterán
válasz
guriga1234 #28 üzenetére
De láthatatlan nem tudsz lenni. A kamera lát, ott a rendszám, de a szenzor nem érzékel. A következő sarkon már ki is szed a zsandár és septiben rádméri egy szegényebb ország GDP -jének megfelelő bírságot.
-
guriga1234
addikt
Ettől nem hiszem, hogy biztonságosabb lenne. Sőt! A mazsolákat valószínűleg összezavarná a sokkal több információ (sokakat még az eddigiek is összezavarnak). Egyébként nem értem, hogy mi a problémád. Én magamról beszéltem, meg az önvezető autókról. Ha másnak kell ez a rendszer, akkor csak használja. Nekem nem kell. Ennyi.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz
guriga1234 #26 üzenetére
Mondjuk logikus, nehogy már biztonságosabb legyen a közlekedés, szükség van öntudatos állampolgárokra, hátha többen halnak meg!
-
guriga1234
addikt
Ez az egész rendszer maximum az önvezető autókat segít(het)i. Eleve nem vennék olyan autót, ami ennek a rendszernek a része lenne, de ha nem lenne más, akkor kiiktat(tat)nám.
-
Felesbandi
senior tag
Ketlem, hogy a maffiozoktol/banditaktol valo menekules az atlag embernek gyakori usecase lenne.
De meg ha nincs is lekorlatolva a sebesseg, a maffiozo/bandita uraknak gyanithatoan ugyis tobb rutinja van autos uldozesekben, talan meg az autojuk is tuningolt, igy eleve nem sok eselye van atlag pistanak ellenuk. Foleg hogy ha megis sikerul meglepned, max mennek hazhoz. -
dolon75
senior tag
-
mrlujoak
veterán
Ezesetben gondolom aktív az SOS vonal - vagy te hívod, vagy az autód vészhívóját használod - így ilyen rendkívül ritka esetben is tudsz bizonyítékkal szolgálni.
A bűncselekmény (téged fenyegetnek, üldöznek) és a szabálysértés okán is.
Nemmellesleg ha ma a véda alatt "menekülsz" akkor is kapod a csekket. Max elmeséled a sztorid - ha van - és bizakodsz. -
Felesbandi
senior tag
válasz
mjani1172 #10 üzenetére
Nem is bannam, ha igy lenne. Legalabb lecsokkenne a szaguldozo idiotak miatti balesetek szama... ahol persze altalaban az artatlan fel hal bele.
Kerdes, hogy az elozessel mi lenne ilyen esetben.
Bar meg olyan elonye lehet ennek, hogy nem belathato kanyarnal elore jelezhetne a kocsi, hogy jonnek szembol, ne elozz. (Igen, nem belathato kanyarnal eleve nem kene elozni...) -
Zirowe
nagyúr
Ma mentem a Margit hídon reggel bicóval, szokásos autós dugó.
Idegbeteg q5-ös tulaj nem bírta a totyogást, ezért kiment a villamos sínekre "előzni".
Na, remélem ilyenre is felkészült ez a rendszer és ha érzékeli a szabálytalanságot, rögtön megy a mail a hatóságoknak és "parkolásra" kényszeríti a járművet a hatóságok kiérkezéséig. -
Pötyi
őstag
-
Watchdog
aktív tag
"félre az utamból, lehúzódni, elsőbbségem van" jelet sugározhat a többieknek, aki:
- tűzoltó, mentő, rendőr: evidens
- VIP:
- előfizet a "szolgáltatásra":
- meghekkeli okosba' ... -
Zirowe
nagyúr
ráadásul van is némi háttérpofozkodás azügyben, hogy melyik gyártó milyen módon óhajt beszélgetni, mit oszt meg magáról és mennyire veszi figyelembe az összes, ezen a platformon adatot cserélő szereplőt
Na, ezt, még mielőtt nagyüzemben elkezdődne a gyártók részéről, tűzzel vassal irtani az EU részéről és meghatározni mindazt, amit teljesíteniük kell.
-
Pötyi
őstag
Ha majd az autóm automatikusan leadja az aktuális sebességadatomat a rendszernek, akkor a rendőrség is automatikusan kiküldi majd ez alapján a gyorshajtási bírságcsekket?
-
Somatom
veterán
A kamionban van sávasszisztens, vészfékasszisztens, adaptív tempomat, meg kiskutyafüle. A minap rászakadt a monszun a német autópályára. Ordított a műszerfal, ahogy sorban elköszöntek ezek a csingilingik. Maradt a gáz, fék, kormány, mint egy IFA -ban. Ennyit a modern technikáról.
-
Watchdog
aktív tag
Szinte látom, ahogy az útépítő munkásokra hiltiszalaggal rögzítik az 5,9 GHz-es commsignia modult IP68-as műanyag tokozatba szerelve. Ne érezzék már magukat annyira elveszve a 21. században, legyenek ők is benne a vérkeringésben...
-
Vig Zsolt
tag
Na ez szerintem elég jó ötlet
De amire ezt kivitelezik az jó pár év lenne
-
Somatom
veterán
"ráadásul van is némi háttérpofozkodás azügyben, hogy melyik gyártó milyen módon óhajt beszélgetni, mit oszt meg magáról és mennyire veszi figyelembe az összes, ezen a platformon adatot cserélő szereplőt."
-
GreenGoblin
őstag
Ez az egész elgondolás nekem bejön. Nagyon sok előnye van/lesz elméletileg viszont gyakorlatban a cégek adatgyűjtése garantált lesz. Szépen profitálnak majd belőlünk az egyének privacy-ja meg eddig is egyre jobban tűnik el de ez egy újabb szög a koporsóba.
-
totopad
senior tag
Izé, én ott tartok, hogy mire fogom lecserélni majdan a most vásárolt utcsó benzines kocsimat,
Valszeg semmire...
Új hozzászólás Aktív témák
ma V2X-nek hívják azt a kommunikációs megoldást, aminek segítségével az autók információt cserélnek nem csak egymással, hanem az út szélén levő berendezésekkel is. EU-s biztonsági tesztelésen jártunk.
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen videókártyát?
- Windows 11
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Call of Duty: Black Ops 6
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Everest / AIDA64 topik
- További aktív témák...
- Xiaomi 14T Pro 16/512 1év garanciával, Független!
- Új Dell 16 Inspiron 5630 FHD+ IPS i5-1340P 4.6Ghz 12mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- AMD Ryzen 5 5600X Dobozában
- MacBook Air M1 (13", 8/256 GB) Szép állapotban, dobozával, töltőjével!
- Lenovo legion 5 gamer RTX3060 tgp130w 32gb ddr4 , 1.5 terra m2 ssd
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AlzaPower CAT6 UTP 40m, szürke kábel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest