Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RandomName

    senior tag

    válasz tlac #18 üzenetére

    Hja... Valami miatt a laptop MX450-ét nem akarja látni.

  • huskydog17

    addikt

    válasz tlac #14 üzenetére

    "milyen level design hibákra gondolsz?"

    Például az elveszett völgyben nem jó víz shader-t használtak, emiatt az erős sodrású folyó úgy néz ki, mintha állóvíz lenne, miközben az eredeti, 96-os grafikai s egyértelműen jelezte, hogy ott erős a sodrás. Több helyen a kulcsok színe beleolvad a textúrába, emiatt nem lehet észrevenni azokat. Érdemes megnézni a DF és Nick930 videóját, ezekben szépen látszik, hogy miről beszélek.

    "lejjebb vennéd natív alá?"

    Nem, épp ellenkezőleg. DSR-t jelenleg csak úgy tudom használni vele, hogy a Windows asztal felbontását állítom át és utána indítom el, ami ma elég gáz. Kéne bele normális exkluzív full screen mód, hogy a játék kezelje a felbontást Windows asztaltól függetlenül. Nem csak miattam kell bele, hanem PC-n már 25 éve is alap feature volt a felbontás állítás.

    "azzal szerintem az a probléma, hogy aránytalanul sok energiát kellett volna beletenni
    gyakorlatilag újra létre kellett volna hozni nulláról, annyit meg nem ér
    megértem, hogy miért nem foglalkoztak vele többet, engem sem zavar különösebben"

    Pont, hogy nem emésztett fel volna sok energiát, mert a 960p upscale-t is AI-al csinálták, a 30 fps-re történő interpolációt ugyanúgy automatikusan egy AI szoftver meg tudja csinálni, ma már sok ingyenes is meg tudja csinálni. YT-on találsz több olyan csatornát, ahol ezeket a régi FMV-ket 4K60fps-re skálázták fel. Na az már effort lenne, de legalább 30 fps lett volna a minimum elvárható. A Nightdive meg tudta csinálni sok régi játéknál. AI interpoláció nem egy rakétatudomány, én is csináltam.

    "én nem érzem félkésznek, persze javítani lehet rajta, várok is még patch-eket
    tényleg jó lenne ha a modern irányítás is működne, de annak nem sok esélyt adok
    de ennek ellenére is teljesen játszható
    megy kínlódás nélkül 4k-ban, min. 60 fps-sel, felfrissített grafikával (ez az eredetikről nem mondható el)"

    Te nem érzed félkésznek, de sokan mások igen, köztük én is, jogosan. Még egyszer: vesd össze normális hivatalos Remaster játékokkal és akkor egyértelműbb lesz.
    A performance-al nagy gond nincs, bár 1-2 stuttering becsúszott így is, de azokat orvosolni lehet, de ahogy írod is az eredeti látványnál 30 pfs korlát van, ami teljesen értelmetlen és felesleges.

    "alig volt vizuálisan különbség, nem csak mai szemmel, hanem mikor megjelent, akkor sem volt nagy durranás"

    Attól, hogy te valamiért nem láttad/látod, még tény marad, hogy a 4. rész nagyot ugrott látványban. Se bump mappingot, se volumetrikus ködöt, se azt a poligonszámot nem láthattad az első három részben, a többiről nem is beszélve. Én pont tavaly vittem végig a 3. résztől kezdve az összes Core Design részt, a 4. részt pedig röviddel a 3. rész után kezdtem el és érdekes módon, számomra azonnal feltűnt a generációs ugrás látványban. Akkor magamban először rögtön arra tippeltem ,hogy tutira új motort kapott, mert a régi ilyen látványt nem tud és igazam lett, jól tippeltem, mert valóban új motort kapott, ahogy a fejlesztők is nyilatkozták. Nekem van egy olyan érzésem, hogy Software Render módban játszottál a 4. résszel, az az egyetlen magyarázat arra, hogy nem láttál különbséget a 3. részhez képest. :)

    "kérdés, hogy mit értünk új engine alatt
    igen, nem a tr3-ját használták egy az egyben, hanem valószínűleg ugyanazt a kódbázist fejlesztették tovább
    új az aod-ben volt"

    Szerintem ne akarj okosabb lenni a fejlesztőknél. A 4. és a 6. rész is új motort kapott. Az, hogy te csak a 6. rész esetében vagy hajlandó ezt elismerni, az már egyéni problémád, de attól még tény marad. :)

    "hát azt inkább ne erőltették volna, rettentően megnehezítették a játékot
    loading screen ugyanúgy megmaradt, csak sosem lehettél benne biztos, hogy akkor csak véletlen mentél át másik pályára vagy már megoldottál mindent és inkább az előbbi volt
    de ez csak 4-esben volt, a többiben nem"

    Ez megint csak rád igaz, szerintem nem rossz. Igaz, hogy így komplexebb, összetettebb lett a pályadesign, nagyon régen, több, mint 20 éve gyerek fejjel nekem se tetszett, mert akkoriban túl bonyolult volt emiatt. Mai szemmel nézve azonban egyáltalán nem olyan rossz, mint ahogy az emlékeimben élt. Olyannyira nem, hogy egészen a tavalyi végigjátszásomig úgy emlékeztem rá gyerekkoromból, hogy a legrosszabb rész volt a negyedik, mármint hogy azt utáltam a legjobban. Ma már az egyik kedvenc CD részem lett. A 4. rész egy közkedvelt epizód volt, tehát sokan meg tudtak barátkozni a hub design-nal, ahogy én is.

  • huskydog17

    addikt

    válasz tlac #10 üzenetére

    Önmagában az, hogy PC verzióban semmilyen beállítási lehetőség sincs, még felbontásra vonatkozóan sem, az már megerősíti, hogy félkész, erre még rájön a borzalmas, szintén félkész modern irányítás, több helyen level design hibák. Érdemes nézni például a Steam fórumban olyan topicokat, ahol arról írnak a felhasználók, hogy miket szeretnének látni patch-ekben, rengeteg dolog van, köztük sok olyan dolog, aminek alapból benne kéne lennie. Arról ne is beszéljünk, hogy az FMV videókkal szinte nem is foglalkoztak, csináltak egy automata AI upscalinget 960p-re és kész, a framerate maradt 15 fps, ami 2024-ben egy vicc.
    Ezen felül vesd össze ezt a Remastert egy normális Remasterrel, például StarCraft, Age of Empires vagy bármely Nightdive általi felújítás. Azok jók lettek és azokhoz képest bizony ez igenis félkész.

    "próbáld ki -novsync parancssori kapcsolóval elindítani a játékot
    lesz legalább 1000 fps-ed, szerintem pont ezért nem is raktak bele semmilyen grafikai beállítást, mert kb. minden mai modern hardveren hasít"

    Na látod, pont ez a gond, hogy parancssori kapcsoló kell. Ezeknek menüben lenne a helyük, 2024-et írunk. Lényegtelen, hogy mennyire gyors a kód, PC-n ez szimplán trehányság, hogy semmilyen testreszabhatóság nincs vizualitás téren, ez így gyakorlatilag egy PC-n működő konzol verzió. Még egyszer , hasonlítsd össze a fentebb nevezett többi játék Remaster változatával és rögtön világos lesz, hogy mennyire is félkész ez.
    Amúgy isten őrizz, hogy vsync nélkül játszak, azt soha nem tenném, mert a képtörést nem tolerálom.

    #12 tlac: A 4. rész óriási fejlődés volt a 3. részhez képest, nagyon sok új dolgot hozott be, mint például bump mapping, köd, masszívan megemelt poligonszám, szájmozgás, több új mozgási forma, szebb FMV-k stb., ezek csak új motorral voltak lehetségesek. Erről több oldal is beszámolt, de Adrian Smith a Core Design egyik embere is beszámolt erről, ő is megerősítette, hogy új motort kapott:

    "For the first time we are producing a dedicated PC version which is not constrained by what can or can't be done on the PSX. In essence the whole of the game engine for Last Revelation is new."

    A régi motorral az új, hub összeköttetésű pályadesign-t sem lehetett volna megvalósítani. A 4. rész olyan sok dolgot változtatott, és olyan sok fejlesztést hozott, hogy a régi motorral lehetetlen volt azt megoldani. Szóval az egész motort átírták, ami szerintem igencsak masszív változást jelent. :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés