Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RandomName

    senior tag

    válasz huskydog17 #15 üzenetére

    Annyira nem biztos, hogy 25 éve alap volt a klasszikus értelemben vett felbontás állítás.
    Van itthon TR Chronicles CD-m, 2000-es utánkiadás az Ericsson T20s telefon mellé volt ajándék.
    Az is úgy indult, hogy feljött az Autorun.exe, ahol a Setup-ban meg kellett adni először, hogy milyen felbontással akarod telepíteni. De a későbbi GOG verzió is így indul:

    Azaz a telepített játékon belül már nem tudod állítani a felbontást/megjelenést, max kívülről konfig fájl piszkálással.

    És ez most az én bánatom is, mert a napokban akartam elkezdeni újra a TR4, TR5-öt, de lehet építenem kell hozzá valami régi gépet a lomból, mert egyszerűen nem bírom kompatibilzálni...

  • tlac

    nagyúr

    válasz huskydog17 #15 üzenetére

    Például az elveszett völgyben nem jó víz shader-t használtak, emiatt az erős sodrású folyó úgy néz ki, mintha állóvíz lenne, miközben az eredeti, 96-os grafikai s egyértelműen jelezte, hogy ott erős a sodrás

    igen, meg a mocsár sincs jól jelölve

    Nem, épp ellenkezőleg. DSR-t jelenleg csak úgy tudom használni vele, hogy a Windows asztal felbontását állítom át és utána indítom el, ami ma elég gáz.

    ott valóban van némi értelme, csak nem biztos, hogy ér az egész annyit
    tr4-et próbáltam 8k-ban 4k-s kijelzőn, gyakorlatilag észrevehetetlen a különbség

    Pont, hogy nem emésztett fel volna sok energiát, mert a 960p upscale-t is AI-al csinálták, a 30 fps-re történő interpolációt ugyanúgy automatikusan egy AI szoftver meg tudja csinálni, ma már sok ingyenes is meg tudja csinálni.

    én nem az upscale-ről beszéltem
    de frame interpolációval sem lett volna sokkal jobb

    Attól, hogy te valamiért nem láttad/látod, még tény marad, hogy a 4. rész nagyot ugrott látványban.

    nagy ugrás alatt a 5 -> aod -> legend-et tartom annak
    2-5-ig csak finomítások voltak

    Szerintem ne akarj okosabb lenni a fejlesztőknél.

    pfúú, ezt kár volt ide írnod

  • tlac

    nagyúr

    válasz huskydog17 #13 üzenetére

    milyen level design hibákra gondolsz?

    hogy PC verzióban semmilyen beállítási lehetőség sincs, még felbontásra vonatkozóan sem

    lejjebb vennéd natív alá? :)

    Arról ne is beszéljünk, hogy az FMV videókkal szinte nem is foglalkoztak, csináltak egy automata AI upscalinget 960p-re és kész, a framerate maradt 15 fps, ami 2024-ben egy vicc.

    azzal szerintem az a probléma, hogy aránytalanul sok energiát kellett volna beletenni
    gyakorlatilag újra létre kellett volna hozni nulláról, annyit meg nem ér
    megértem, hogy miért nem foglalkoztak vele többet, engem sem zavar különösebben

    Azok jók lettek és azokhoz képest bizony ez igenis félkész.

    én nem érzem félkésznek, persze javítani lehet rajta, várok is még patch-eket
    tényleg jó lenne ha a modern irányítás is működne, de annak nem sok esélyt adok

    de ennek ellenére is teljesen játszható
    megy kínlódás nélkül 4k-ban, min. 60 fps-sel, felfrissített grafikával (ez az eredetikről nem mondható el)

    A 4. rész óriási fejlődés volt a 3. részhez képest, nagyon sok új dolgot hozott be, mint például bump mapping, köd, masszívan megemelt poligonszám, szájmozgás, több új mozgási forma, szebb FMV-k stb., ezek csak új motorral voltak lehetségesek.

    alig volt vizuálisan különbség, nem csak mai szemmel, hanem mikor megjelent, akkor sem volt nagy durranás

    kérdés, hogy mit értünk új engine alatt
    igen, nem a tr3-ját használták egy az egyben, hanem valószínűleg ugyanazt a kódbázist fejlesztették tovább
    új az aod-ben volt

    A régi motorral az új, hub összeköttetésű pályadesign-t sem lehetett volna megvalósítani.

    hát azt inkább ne erőltették volna, rettentően megnehezítették a játékot
    loading screen ugyanúgy megmaradt, csak sosem lehettél benne biztos, hogy akkor csak véletlen mentél át másik pályára vagy már megoldottál mindent és inkább az előbbi volt

    de ez csak 4-esben volt, a többiben nem

  • tlac

    nagyúr

    válasz huskydog17 #9 üzenetére

    A TR4 akkoriban egy nagyon masszív motorfejlesztésen esett át, azért is volt fényévekkel szebb, mint az első három rész és ott már nem volt annyira grid alapúak a pályák.

    biztos, hogy nem volt masszív fejlesztés
    a 3, 4 és 5 is szinte pont ugyanolyan, alig van látványbeli különbség
    az angel of darkness-nél volt új engine, de azt teljesen befejezetlenül adták ki

  • tlac

    nagyúr

    válasz huskydog17 #5 üzenetére

    Ha figyelembe vesszük, hogy mennyire félkész a PC port (nem létező grafikai beállítások), szerintem ez biztosra vehető.

    szerintem egyáltalán nem félkész a remastered, nagyon ügyesen megcsinálták, még az eredeti glitch-eekt is átvették, azokon kívül nem sok problémával találkoztam
    tény, a modern irányítás nem jött be, de van egy olyan sejtésem, hogy azzal nem is nagyon lehetett mit kezdeni, mert az eredeti pályák teljesen más alapokra lettek tervezve, nem úgy mint egy anniversary

    próbáld ki -novsync parancssori kapcsolóval elindítani a játékot
    lesz legalább 1000 fps-ed, szerintem pont ezért nem is raktak bele semmilyen grafikai beállítást, mert kb. minden mai modern hardveren hasít

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés