Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kosh Naranek

    tag

    válasz PodMAN #2 üzenetére

    És mivel akarod etetni a 32 pipe-ot? Alacsony felbontásban már a 6800 széria is CPU limitált a 16 pipe-al, a 7800GTX pedig szinte totálisan az 24 pipe-al (még magas felbontáson is). Most itt pipe-ok száma a lényeg és nem az, hogy NV.

    Egy dual core proci persze lehet, hogy kihajthatná, csak az a probléma, hogy ezek game kártyák, a jelenlegi játék engine-ek pedig nem támogatják a többszálú feladat végrehajtást.

    A fontosabb kérdés inkább a shader unit-ok száma és sebesség.

  • rudi

    nagyúr

    válasz PodMAN #2 üzenetére

    Ekörül nagyon sokat lehetne találgatni. Elvileg a gyártóknak az a legkényelmesebb, ha csak picivel gyorsabbak a konkurensnél, így a későbbiekben kvázi spórolni lehet a fejlesztéssel. Ha mondjuk az új chip megállan 32 futószalaggal, de 24-gyel is kellően gyorsabb (ennek a mértéke a nagy kérdőjel) az elődtől akkor elég 24-gyel kiadni és majd később kitolni 32-vel. Ugyanez vonatkozik az órajelre is; ha 500 MHz-n is elég gyors, akkor a 600 MHz-snek majd adunk valami extrabrutál nevet és eladjuk drágábban.

    Ha az ATI 32 futószalaggal és magasabb órajellel sem hengereli agyon a 7800GTX-et, akkor az azt jelenti, hogy az NV hardvere elvileg azonos körülmények között gyorsabb, persze gyakorlatban ez mint sem ér addig, amíg az azonos körülmények megteremtődnek. Mindenesetre egy 7800GTX-nál 10-20%-kal gyorsabb 32 futószalagos magasabb órajeles ATI csúcsVGA a szememben egyféle csalódás lenne. Mert mi lesz, ha az NV órajelet és futószalagszámot emel? Sajna sok a HA, bárcsak lenne már valami kézzel (legalább tesztelői kézzel) fogható új ATI vas!

Új hozzászólás Aktív témák