Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zooly

    aktív tag

    A magok számának a növelése sokkal jobb megoldás hőtermelés szempontjából is.
    Pl. egy kétmagos 3ghz-es processzor jóval kevesebbet fogyaszt (és kevésbé melegszik) mint egy 3ghz-es processzor 6ghz-en járatva :)
    A jelenlegi technológiákkal remek ~2-3ghz körüli sebességen üzemelő processzor magokat lehet előállítani, míg ~3ghz felett már hatványozottan gyűlnek a problémák (szivárgási áram, stb, stb..).

    Az egyetlen probláma az az, hogy jóval nehezebb olyan programokat írni, amik képesek több szálon futni egyidőben.

    Az Intel anno nem véletlen vezette be a HT-t (azon kívül, hogy az XP-nek is jót tett), arra próbálta felkészíteni a piacot (főleg a ''játék'' programozókat), hogy tanuljanak meg normálisan programozni (unixos világban már a kőkorszak óta így íródnak a fontosabb programok) :) Az elmúlt években a játékok 80%-ánál ott díszelgett a fullscreen HT logó, ehez képest - mint kiderült - jó ha van 2-3 játék ami tényleg használja a technológiát (mert ugye ha valami támogtja a HyperThreadinget, akkor képes kéne legyen több szálon futni, ami két processzormag esetén azt kellene jelentse, hogy mindkét magot aktívan használja).

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák