Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Inarus

    addikt

    válasz jerry311 #241 üzenetére

    Gyanítom csak annyi, hogy a fix szerződés friss pénzt hoz, amivel a költségvetés összeírásánál lehet számolni. A guglitól jövő pénz bizonytalan és ráadásul kevesebb egy nagyobb hirdetőtől várható bevételhez képest. Am szerintem ebben amúgy is inkább PH lapcsalád tulaja dönt, de majd Bocha kijavít. :) Jah és bocs, hogy belep...ööö...dumálok, tudom, nem engem kérdeztek. :R

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz jerry311 #233 üzenetére

    A "nagy" weblapok, amik mögött rendszer szerkesztőség és mondjuk 20 ember munkája van, értelemszerűen csak a reklámokból számíthatnak bevételre, ez gondolom egyértelmű. Egy igazán nagy weblapnak (az Arénánál jóval nagyobbnak, mi itt a tartalmat gyakorlatilag hárman csináljuk) rengeteg kiadása van, ez is tiszta sor, épp ezért vannak a reklámok, relatíve borsos áron: nézd meg egy 100 000 egyedi látogató fölött mozgó lap médiaajánlatát, látni fogod, hogy mire gondolok. Ehhez képest jön a Google, aki szépen összegyűjti az ÖSSZES teszem azt hardveres weblap híreit, kirakja egy helyre, a reklámozó meg azt mondja, hogy basszus, én inkább az ÖSSZEGYŰJTÖTT híreknél fogok hirdetni, nem külön-külön a lapokon, mert ezerszer olcsóbb. Vagy ha nem ezt mondja, akkor azt fogja, hogy basszus, mennyivel olcsóbb a Google hirdetés, mint egy kéthetes skybanner. Folytassam?

    Arról nem is beszélve, hogy a Google reklámok az egész internetet a blogok irányába lökdösik. Egy normális weblap nem tud megélni a Google reklámokból, egy pár ezer látogatóval rendelkező blogger viszont örül, mint majom a farkának, hogy ki tud szedni a weblapjából havi 20-30-40 000 forintot (eddig ugye semmit nem tudott, mert egy nagy cég nyilván nem fog nála hirdetni). Ha ez a folyamat nem áll meg, eljutunk odáig, hogy minden "hagyományos" weblap becsődöl, a tartalmakat meg csak bloggerek fogják írni. Jó, nyilván eltúlzom, de ez a tendencia szerintem akkor sem a legjobb, sok színvonalas weblap ment tönkre emiatt.

  • Inarus

    addikt

    válasz jerry311 #233 üzenetére

    Nem. Értsd úgy, hogy a google hirdetői felülete jobban megérte sok hirdetőnek, mert több helyre kijutott a hirdetése olcsóbban! (Ebben nagyon jó a gugli rendszere: a reklámokat beszivárogtatta olyan kis mikrosite-okra is, amikre alapból egy hirdető nem pazarolt volna pénzt, mert önmagában az az egy oldal nem garantálna a hirdetésének a nagy olvasottságot, a kis oldal üzemeltetője meg örül, hogy van hirdetője, így jön némi pénz is a site-jából.) Ezzel úgy próbált sok oldal versenyezni, hogy növelték a kattintásszámot. Mivel lehet ma nagy kattintásszámot elérni? Szex, búlvár és hangzatos címek. Lásd a "Palcsó Tomi földhöz vágta telefonját" című hírek, vagy hogy A "HTC Touch Diamond-ban nem lesz 3G!" - ez utóbbinál kiderült a hírből, ha már rákattintottál, hogy csak Indiában, mert ott kvázi 3G hálózat sem volt akkoriban.

Új hozzászólás Aktív témák