- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kephamos
addikt
Én múltkor a lámpánál hagytam ott egy ferrarit 1,6-os G Astrával. Igaz, hogy én egyenesen mentem, ő meg balra kanyarodott és piros volt neki, de azért hátraintettem neki, hogy lenyomtalak, csíragyerek!
-
Gradilaci
tag
Szerintem meg...vagy beteg volt az a Mazda, vagy csak nem akart versenyezni. Én ezt az egész történetet le sem írtam volna a helyedben fiam...
-
lapa
veterán
azért óvatosan a smart vs mercivel: egyrészt a merci még simán megy előre mikor a smart már tolat (sokkal nagyobb a negatív gyorsulás), másrészt a merci maga is kíméletes, gyűrődik ahogy kell. x más kocsival (neadjisten suvval) szemben nem pont így nézne ki.
a betonfalas ncap is ugyanúgy részbullshit, mert 1 tonna vs 2 tonna esetén egész mások az energiák. az hogy magához képest mennyire stabil az részigazság.
a betonfalakról annyit, hogy útmenti fáknak vannak álcázva, jóval kisebb felületet hagyva az energiaelnyelő részeknek.
ja: múltkor engem leoltott valaki a belső szervek "egyenes vonalú egyenletes mozgása" kapcsán, hiszen ballisztikus a pálya.
-
8th
addikt
Én meg tegnap 2.5D dobozos húndájjal ráelőztem egy w210 AMG mercire mert 70-es táblánál 60-al faszkodott. De kemény voltam és lenyomtam. Hetvenöttel.
Na király vagyok vagy király vagyok?
-
Dany007
veterán
válasz
gamek!ller #76 üzenetére
"taknyos állatkodik aztán azt hiszi, hogy kemény.."
Mért amúgy mi másról is szól ez a bejegyzés?
-
aXXon
őstag
Egyébként ezt én sem értem, a céges Transittal, amikor pályán megyek, belövöm a tempotatot 129-re és még így is szinte végig tudok a Kecskemét-Szeged távon a belső sávban csapatni, csak néha kell kisoroljak egy-egy őrült Audi-Merci-BMW-dobozos ámokfutó miatt.
Sajáttal viszont már csak 100-110 max, menne többet is még bőven, de így a legoptimálisabb a fogyasztás, így inkább nem erőltetem a vasat. Lehet így vannak a többiek is vele, ezért tapasztaljuk ezt a jelenséget, amit fentebb írtam/írtál.
-
hoffman_
nagyúr
Ja, ezt már így is, úgy is besz*pkodtad, kell itt neked száguldozni
-
darál0w
Jómunkásember
válasz
gamek!ller #76 üzenetére
így meg mindenki hülyének nézett a 115km/h-val
-
ArchElf
addikt
válasz
gamek!ller #76 üzenetére
Jepp, már jött is egy
és nem is én mondtam
AE
-
gamek!ller
őstag
Nem fogom leírni, hogy mennyivel mentem mert jönnének a "taknyos állatkodik aztán azt hiszi, hogy kemény.." jellegű hozzászólások.
-
ArchElf
addikt
Valószínűleg tényleg - de az árokba futás azért nem ütközés. Ha van ütközés ezeken az utakon akkor az frontális, és nem 60+60-al (az előzgetők nem 90-nel mennek, hanem 120-150-el, alaphangon - ja és tolja neki még az uccsó pillanatban is, hogy még egy autó meglegyen)...
AE
-
DeFranco
nagyúr
Ha dönteni kell, és van lélekjelenlétem, akkor a külső sáv felé rántom a kormányt, ahol velem egy irányban haladnak, mert ott kisebb a veszély.
Egyébként amit írsz, nem életszerű, mert többsávos úton előzéskor nem jön szembe senki, lévén több sávos út. Az akkor vagy minősített bolond, vagy elaludt/műszaki hibája van, ami ritkább, mint a szemből előző.
IMHO
-
hoffman_
nagyúr
not for trolling
és az is reális, hogy félrerántjátok ezzel együtt a kormányt, aminek egy oldalba kapás a vége, vagy az, hogy nem is ütköztök egymással, csak az árokkal
Azért ez adott esetben nem kivitelezhető, például 11-esen, 1-2 sáv még jobbra, (padka+)3 sáv balra, ne megy életbiztosítás.
-
-
negyedes
addikt
Epp ma voltam vezetni, 100-al eloztem traktort most kemeny vagyoik?
-
kovsol
titán
cím végére nem teszünk pontot
115 ? gondolom ez csak vicc, ennyiért még bírságot se szabnak ki
-
ArchElf
addikt
A reális az, amikor a 4-es úton (vagy a 81-esen) kijön veled szemben előzni a merci vagy a kamion 90-110-el, amikor te is leagalább 90-nel tolod...
Konkrétan volt hogy az mentette meg az életemet a 81-es úton, hogy nyomtunk egy satuféket és le az útpadkára. A kamion még akkor is előzött, amikor eljött mellettünk.
#61) 8th biztos beállt a belső sávba, és nem engedte előzni
AE
-
8th
addikt
válasz
gamek!ller #5 üzenetére
115km/h?
-
Dany007
veterán
Hát, ha megnézed azt a Focust abban se sok marad az emberből
És nem a gyorsulás miatt, amit Franco kollega írt korábban. Hanem egyszerűen abból az autóból szó szerint palacsinta lett a benne ülőkkel együtt. Mondjuk Hortobágyi palacsinta. Tudod, az olyan húsos palacsinta kis tejföllel
-
dabadab
titán
Helyet meg sulyt nem pazarolt (sot, helybol eppen tobb jutott), meg jo is volt, csak draga (ill. magassa tette az autot, emiatt volt a renszarvastesztes bukta).
(#54) hoffman_: a Smart varosi kisauto, marpedig ebben a kategoriaban merfoldeket ver a V70-re. Ja, csaladi nagyautonak nem jo, meg szantani se Smarttal szantanek, de nem is arra valo.
-
hoffman_
nagyúr
Nincs ezzel baj, ilyen törésteszt után emelem kalapom, de akkor is egy vicc az az autó szerintem. No persze ha utánam vágják, akkor elfogadom. És eladom. Veszek egy ilyet, gatyába rázom, + pár ezer liter benzin még kijön az árból. Viccen kívül, ha autót vennék, amitől még pár év elválaszt, egyetem alatt nagy luxus az ilyen, akkor nagy valószínűséggel ilyen lenne.
-
-
hoffman_
nagyúr
válasz
#24889344 #43 üzenetére
Top komment: " I can fix it" - besz*rok
Amúgy nagyon durva ez a vidi, jól szemléltet. Való igaz, hogy egy 190-es frontális beton crash durván 1-2 millió balesetből egy, de nem kell 190-el menni hasonló hatáshoz.
A Smart-ot még mindig egy kis fostalicskának tartom, de a törésteszten meglepődtem, bevallom őszintén.
DeFranco:
Na ja, kérdezz, ha valamit nem tudsz
-
Dany007
veterán
Érdekes egyébként. Megnéztem a Focus kontra fal 192-vel meg a Smart kontra fal ha jól hallottam 70mph-del (110-120km/h).
A Focusból semmi nem maradt. Kb a csomagtartóig összegyűrődött. A Smart ütközése már érdekesebb volt. Ugyanis a betonval kicsit megvolt döntve. Így az autó amikor nekiment elcsúszott a dőlés irányába. Gondolom ez kicsit talán mérsékelte az ütközést. De voltaképp abban életben lehetett maradni. Igaz "csak" 100-zal ment, de én még annyival se mernék menni egy Smarttal.
-
-
#24889344
törölt tag
Itt láttam valahol a fórumon linkelték 192 Km/h teszt.
-
dabadab
titán
"Szal ha 90-nek ütközöl frontálisan fékezés nélkül egy szintén 90-nel közeledő autónak akkor az kb olyan, mintha 180-nal mennél neki egy helyben álló autónak vagy falnak?"
Nem, az olyan, mintha kilencvennel mennel neki egy falnak. Egyebkent pl. az ADAC szokott tesztelni frontalis utkozest 80 km/h-nal is.
A teszteknek meg ugy van ertelme, ha lehet beloluk latni valamit. Tesztelhetnek ketszazzal is, de annak sok ertelme nem lenne, mert ott minden autobol csak egy kis femgomboc maradna, meg tesztelhetnek husznal is, de ott meg egyiknek sem lenne semmi baja.
-
DeFranco
nagyúr
Ahhoz nagyon el kell találni a szöget, és nagyon a sebességhatáron kell menni sebességben. A reális az az általad leírt 40-50 km/h, de nem szemből, hanem átlósan oldalról, pl. a két bal első lámpa csattan. Így a két mozgási energia nem adódik teljesen össze és a vektor sem rajtad keresztül megy.
Tehát nem lesz 90 km/h, és nem lesz fal.
-
Dany007
veterán
Értem, tehát ezek alapján kap egy autó 4-5 akárhány csillagot.
Hogy mennyire reális azt nem tudom. Valószínű ha az ember fékezik a baleset előtt meg a szembejövő is, akkor talán. Bár még így is necces. Ha mondjuk mindkét autó megy 90-100-zal. És mondjuk satufékeznek 45-50km/h-ra az még összességében mindig több, mint 90km/h. Ugye ha egyik egyik irányból a másik meg a másikból ütközik össze ekkora sebességgel.Szal ha 90-nek ütközöl frontálisan fékezés nélkül egy szintén 90-nel közeledő autónak akkor az kb olyan, mintha 180-nal mennél neki egy helyben álló autónak vagy falnak? Gondolom erre már nem tesztelik és nem is méretezik az autókat.
-
Dany007
veterán
"A túlélési esélyed többszörös egy luxusautóban, de bizonyos baleseteknél és/vagy bizonyos sebesség felett ez ugyan úgy konvergál a nullához."
Erről van szó!
Amúgy az tényleg igaz, hogy ezeket a bizonyos törésteszteket mindössze 40-60 meg 70-80Km/h-nál végzik mindössze? És ez alapján kapja az autó a csillagokat? -
DeFranco
nagyúr
Ripityára lehet törni úgy is, hogy megforogsz benne háromszor, de mozdulni nem tudsz az autóban a légzsákok miatt, meg úgy is, hogy a kontroll elvesztése utáni ötödik méteren orrból megfog egy fa vagy egy beton elem. Utóbbi esetben totalcarosan fogalmazva te, és az autó megálltok, de a belső lágyabb szerveid folytatják egyenes vonalú egyenletes mozgásukat Balatonvilágos felé.
A túlélési esélyed többszörös egy luxusautóban, de bizonyos baleseteknél és/vagy bizonyos sebesség felett ez ugyan úgy konvergál a nullához.
-
dabadab
titán
válasz
Mr.Csizmás #31 üzenetére
Na es a TGV?
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
gamek!ller #5 üzenetére
flirttel mentem már 140-et is
-
dabadab
titán
Akkor innen van a kataton dzsentri
(Ha meg Vatanen, akkor meg persze Climb Dance.) -
GabN73
addikt
Ha már Vatanen, akkor ott az Opel Manta ű
-
DeFranco
nagyúr
-
hoffman_
nagyúr
mert mindjárt jön pár önjelölt Vatanen
Ki az a Vatanen?
Én a Fiestával olyat ráküldök, hogy attól koldul
Nem, tény, hogy hatalmas különbség van autó és autó között, de teljesen mindegy, akármiben ülsz, élet-halállal játszol.
Az ideális körülmények jelentőségét, és ennek függvényében a "honorációt" mondjuk reálisnak tartom.
GabN73:
Ennyire nem vágom azt a kis rakétát, úgyhogy nem tudom melyikünk a korrekt
vans:
Ja, tréleren rükvercben
dabadab:
Én sajnos személyesen még nem vezettem rajta, simán elképzelhetőnek tartom, hogy az sem tökéletes, de kétlem, hogy minden kilométerre jellemző.
-
dabadab
titán
"Igaz az is, hogy az a pálya mérföldekkel korszerűbb, mint a mienk, láttam dokfilmet az építéséről és karbantartásáról, felügyeletéről, eszméletlen."
En viszont sajnos magat az autopalyat lattam. Meg a vegelathatatlan "strassenschaden" (uthibak) tablakat, a mellejuk jaro 130-as korlatozassal. A felugyelet az tenyeleg masabb, de maga a palya az sok helyen rosszabb, mint ami nalunk van.
-
adyz.
aktív tag
so hardcore
ui: ladaval megvolt a 150 is
-
vans?
őstag
A mazda rukvercben ment, hogy fair legyen a csata?
-
GabN73
addikt
Először nem csak egy TDi motor volt benne, aztán BMW motor? Vagy rosszul emlékszek?
Btw, én szombat este egy 3as bimmerel akadtam össze (1.3, 8v Swift) .... Kanyarban a seggében voltam, csak egyenesben tudta neki nyomni szegény
Van egy jó kis egyenes rész, elkezdte neki nyomni, én meg tudom hogy hol mérnek, még a kanyar előtt lassítottam, ő még nyomta. Ha mákja van, akkor pont nem mértek
-
DeFranco
nagyúr
A no limit az no limit, de az úgy németesen van megfogalmazva, hogy no limit, de maximum ami az útviszonyoknak megfelelő. Erről láttam egy riportműsort is anno, hogy ha pl. esik az eső, akkor simán megvágnak ott is 200-nál mert akkor nem az útviszonyoknak megfelelően vezetsz.
Ideális esetben, jó körülmények között tényleg annyival mész, amennyivel akarsz, de ez a szokásos elfogadható sebesség (~130) felett totálisan a te felelősséged, tehát ha szívás van, akkor rád húzzák a vizes lepedőt, és mellette igen is tesznek különbséget vétkes és vétlen fél között.
Abba meg szerintem ne menjünk bele, hogy melyik autóval mi a biztonságos, mert mindjárt jön pár önjelölt Vatanen, hogy neki 0,205 a reakcióideje a csében, és neki egy Yarissal is körzőn a bódé 220-nál (plusz a fizika az fizika egy Mercedesben is). Inkább hallgassuk agyon a témát jó mélyen.
-
hoffman_
nagyúr
Ezt nem teljesen értem, milyen legenda, a no limit, az no limit. Az, hogy természetesen nem a teljes szakaszon van no limit, az más kérdés. Én úgy tudom - ami lehet, hogy orbitális hülyeség, nem rég hallottam, utána kéne olvasnom - egyenlő feltételekkel b*sszák meg nagyon a baleset résztvevőit. Ez elég nagy hülyeségnek hangzik, lehet, hogy rosszul is emlékszem arra, amit hallottam, utána fogok járni. Ennek fényében szerintem a Te zárójeles részed sem igaz, de amit az előbb írtam is fasság, minél többet agyalok rajta, annál inkább. Utána kell most már keresnek, bosszant.
Azt se felejtsük el, hogy egy S500-as Merciben vagy egy RS6-os kombiban 200-al elszállni kb annyi, mint a Fiestában a 130.
És azt is érdemes megemlíteni, hogy a német pályán sokkal kevesebb baleset történik gyorshajtás(tehát a mi 130-unkhoz képest gyors) miatt, mint nálunk és/vagy mint egyéb okokból. Igaz az is, hogy az a pálya mérföldekkel korszerűbb, mint a mienk, láttam dokfilmet az építéséről és karbantartásáról, felügyeletéről, eszméletlen.
Domxc:
Nálunk* is van egy kispolák, nem tudom, hogy ez az-e, abba egy dragster motorját pakolták bele potom 600LE-vel.
* Magyarország
-
Domxc
senior tag
-
negyedes
addikt
Watch out guys,we have a bad ass over here.
-
DeFranco
nagyúr
A autobahn tök OK, amíg nincs baj. Ha viszont a legkisebb baj is megtörténik, akkor a rendőrség először is azt vizsgálja, hogy az útviszonyoknak és a helyzetnek megfelelő sebességet választottad-e (ami maximum 130 km/h, száraz, szélcsendes időben üres pályán, frissen bejáratott autóval, szőrös gumival, 70%-os relatív páratartalom mellett, minden más esetben ennél kevesebb) és ha kiderül, hogy relatív gyorshajtottál, rád rohad a műanyaglakat. Ott sem hülyék, vannak szabályok, csak épp jó kis legendát lehet keríteni a no limit köré.
-
DeFranco
nagyúr
Vezettem már mazda6-ot, nem is kevésszer, kifejezetten harapós jószág még a dízel verzió is. (már ha épp egészséges) Amúgy épp az volt az esküvői autónk
A 130 meg teljesen rendben van. Nem véletlenül ennyi a sebességhatár, és ez mindenkire nézve kötelező. Akinek ez sem elég azt cafatokra büntetném.
A cikkhez: no offense, de utoljára a Trabanttal élvezkedtem, hogy a két ütemmel állva hagyok mindenkit a lámpánál (30 km/h-ig, utána vége a dalnak
). Mikor Vectrával jártam valahogy már nem érdekelt a dolog. Tudtam, hogy jó eséllyel a többség állva marad, aki meg nem, az meg nem érdekel.
-
hoffman_
nagyúr
Haggyad má, azt a Mazdát tréleren húzták
mod:
Btw tényleg nem kell nagy számokkal dobálózni, itthon nagyon fosós plebejus népség lakik, 131-el nem mennek autópályán. Vagy félnek gyorsan menni, vagy félnek, hogy megbaszarintják őket, nem tudom. Én vagyok a király a kisautóval, ha 140-el megyek, végig tolok le mindenkit. Egy-két valóban komoly kocsi, meg őrült Audi-Merci-BMW-dobozos ámokfutó megyek csak 150 fölött.
mod2:
Lehet, hogy el vagyok tévedve, de nem hiszem, szóval a cinikusságot illene kiérezni abból a 115-ből
-
Dany007
veterán
Izé, 115-tel egy autópályán? Azt hittem inkább 180-200 körül...
115-tel max egy trabantot vagy zsigulit lehet leelőzni
Ez így nem olyan nagy szám. -
DeFranco
nagyúr
Autópályán. Elvertél egy Mazda6-ot. 115 km/h sebességgel.
Seems legit.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
gamek!ller #5 üzenetére
Milyen motor van benne? 1.6?
-
EczkE
veterán
válasz
gamek!ller #5 üzenetére
Mikor nem?
-
hNp88
aktív tag
mennyi volt az annyi?
-
EczkE
veterán
-
gamek!ller
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fotó állvány eladó
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- RÉSZLETRE , Bankmentes , kamatmentes Asus Rog Zephyrus G16
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged