- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Mobil flották
- Légies iPhone halvány színei
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crampus
csendes tag
Remélem a cikk írója, azóta keresett egy masik szakmát, mert ez nem megy neki. Fogalma sincs a tesztelésről. Tény, hogy a tulajdonlás nélküli kommentek is megérnek egy misét. “Nekem ugyan nincs, de biztos szar…” Csak mondom, nem az
-
FR88
lelkes újonc
en mar est regen tudom
-
proci985
MODERÁTOR
kb teljesen at kene alakitani mindent.
pl VRben adott esetben harom combine ellenseg mar a hataron van, ez kepernyon meg adott esetben tul keves. nincs immerzio, szoval egy par helysegbol allo palya horror faktora semennyire se jonne at. eleve a klausztrofobia teljesen mas VRben es kepernyon.
latszik egyebkent kiprobaltak csomo mindent egyebkent, de kepernyore tenyleg at kene az egeszet dolgozni az alapoktol, ugy meg egy teljes erteku HL3nak tobb ertelme lenne.
-
nkmedve
őstag
válasz
proci985 #313 üzenetére
"a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le."
Értem, hogy ez is fontos elem egy VR kontentben, de ha csak ennyiből állna az egész akkor nem lenne a játék több mint egy Job Simulator ami videón nézve dögunalom. A HL Alyx viszont videón nézve sem unalmas, így egy non-VR port sem lenne az ha jól át lenne gondolva. Szerintem a VR feature-ökön kívül is van benne elég sztori, hangulat, karakter-interakciók, akció ami érdekessé teszi a magamfajta HL rajongónak.
Egy Superhot-hoz hasonló stílusú konverziót el tudnék képzelni az Alyx-nek is. Nyilván nem csak annyiból kéne álljon az egész konverzió, hogy 500 féle billentyűkombinációval csinálj meg valamit ami egy kontrollerre volt eredetileg tervezve (ilyen már van), hanem annál mélyebb átalakítások kellenének. Ezért lenne jó ha a Valve csinálná (amit eléggé kizártnak tartok), vagy megbízna egy jobbacska csapatot vele (pl. a Crowbar Collective szerintem tudna mit kezdeni vele, csak remélhetőleg nem 10 évbe telne az is
).
-
proci985
MODERÁTOR
a videobol amit lattal csak a lenyeg nem jon le. par helyen ki lehet probalni VR seteket, en inkabb azt ajanlanam. amit te bohockodaskent irsz le, kb az az egesz lenyege, csak ez kepernyon nem jon le.
amit tudok ajanlani a temaban az a Superhot es a Superhot VR. utobbi az elobbi VR portjanak indult, a vegere az egesz teljesen at lett designolva, hogy mukodjon mechanikailag.
-
nkmedve
őstag
válasz
proci985 #311 üzenetére
"maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne."
Miért lenne unalmas? A videókból amit láttam ez is egy standard HL rész, egy kis lopakodással megfűszerezve. A hangulat, sztori, karakterek, kinyírni való ellenfelek hada itt is megvan. Teljesen vállalhatónak tűnik shooter/stealth játék formájában is, csak a konverzió minőségére kell egy kicsit odafigyelni, és persze egy kis kreativitásra lesz szükség az irányítás tekintetében.
Nem mondom, hogy nincs benne semmi plusz mechanika a HL2-höz képest, mert az videókból is látszik. hogy van. Ugyanakkor legtöbb helyen a VR által nyújtott extrák nem tűnnek olyan kritikusnak a játékmenet/sztori szempontjából, sokan inkább csak bohóckodásra használják a gravity glove és a két kézzel való hadonászás adta lehetőségeket, valamint ezeket is limitált formában át lehet ültetni bilentyűzet+egérre. A HL2-ben is volt halom lehetőség a fizikával és tárgyakkal való játszadozásra ami még ma is élvezetes, még ha messze nem is azon a szinten van mint az Alyx-ben.
Szerintem szükség lenne egy konvertált verzióra mindenképp (legjobb lenne ha a Valve csinálná hivatalosan), egyébként túl szűk közönséghez jut el a játék, és így kicsi az esélye a HL3-nak, vagy egy Alyx folytatásnak. Lehet most a Valve-nak megérte veszteséggel is kiadni a játékot, mert eladtak halom Index-et vele, de kétlem, hogy a következő rész is ennyire megdobná a headset eladásokat. Lehetne VR exkluzív minden rész bizonyos ideig (mondjuk 6 hónap, akár 1 év) de aztán szerintem kell a stadard kiadás is, másképp az egész HL sorozat "ujjászületése" egy vakvágány lesz, s ezt mint HL rajongó nem szeretném. -
proci985
MODERÁTOR
nem az a baj, hogy nem lehetne konvertalni. az a baj, hogy a mechanikat nem lehet portolni. kb mintha pokemon gozni akarnal desktopon a google maps gps/terkep nezetevel, hiszen lehet mozogni, az augmented reality reszt meg egerkattintassal is ki lehet valtani.
maga a jatek desktopon kb dogunalmas lenne.
-
nkmedve
őstag
válasz
kiskuplung #309 üzenetére
Már hogyne lenne, a HL2-nek még mindig sokkal jobb játékélménye és hangulata van mint sok újabb alkotásnak. Ha egy módosított/VR-mentesített Alyx hozza azt, akkor az egy HL rajongónak bőven elég (ahogy pl. a Black Mesa-t is imádjuk sokan így 2020-ban).
Csak a VR közösség (aminek mostanában látszólag a Valve is a része az Index miatt) erölteti azt a mantrát miszerint egy új HL játék kötelezően VR kell legyen, anélkül pedig semmit nem ér.
Engem érdekelne a VR és a VR-es Alyx, de szerintem már túlléphetnénk azon, hogy az Alyx nem megoldható, vagy nem élvezhető standard shooter formájában. Egy játékban messze nem csak az irányítás módja számít. -
Samott
addikt
Ugy nez ki amire tenyleg igeny van azt megoldja a kozosseg. Meg akkor is ha a gyarto mast eroltet.
-
wjbhbdux
veterán
The Half-Life: Alyx Workshop is now open
na most ugrik a VR majom a vízbe, ha valaki összedob egy olyan áttörést mint 20 éve a Counter-Strike volt.
-
Duddi
aktív tag
válasz
imibogyo #304 üzenetére
Az élet már csak ilyen. Nekem egy sima Vive om van nem használom annyit mint hittem de nem bántam meg a megvételét, amikor találok egy egy jobb játékot akkor órákig el tudok lenni vele egyhuzamban. Az újabbak meg lehet kényelmesebbek is.
Ha stabilan leszel mindenképp megéri szerintem egy VR kütyü. -
janeszgol
félisten
válasz
kiskuplung #298 üzenetére
Tök jók a videók. Állati jók!
A Gamestar is tesztelte ezt a játékot. Nyilván a megfelelő ember megfelelő eszközzel, de nekik baromira tetszett. Annyit írtak még, hogy megértik Gabe miért nyilatkozta azt, hogy egy sima HL3 folytatása nem lett volna méltó és izgalmas. Ez viszont az! -
Yany
addikt
válasz
kiskuplung #264 üzenetére
Nyilván ez a videó egy kis ökörködés, de tök jól demonstrálja azt a természetességet, amit a VR-nak elspsorban a control része biztosít. Ezt nagyon jól elkapta a Valve a frankón kidolgozott controllerével.
-
Jinxb1rd
addikt
válasz
kiskuplung #298 üzenetére
Ezek a videók egész jól visszaadják, milyen VR-ral játszani. Mondanám hogy túloznak, de igazából nem.
Desktopon játszottam a Superhottal meg aztán VR-on is, hadd ne mondjam melyikben volt nagyobb élmény elhajolni a golyók elől. Természetesen behúzott függönnyel -
kiskuplung
őstag
Ezeket itt hagyom, hogy legyen mit fikázni
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dyingsoul #292 üzenetére
ez egy jo poen, de effekteken velul level designban is egyertelmuen ket mas vilag. avagy az ember siman elhiszi, hogy ez itt egy rendes muhely, egy rendes hotel vagy egy valos utca a berendezes alapjan. Alyxnal funkcionalisan stimmel a belsoepiteszet is, FPSeknel ez tenyleg az utobbi par ev. marmint kint vannak a postitek, van szemet, cuccok szerteszet hevernek amikkel nem lehet interakcioba lepni, meg nem egy szimbolikus textura az osszes konyvespolc vagy az osszes szemetkupac pl.
siman tudja azt, amit mondjuk a Prey, a Dishonored2, a Borderlands3, a Far Cry 5 vagy a tobbi modern AAA immersion simulator (BL3mat sokan nem ide soroljak, de a gyakorlatban az is egy immersion simulator megfejelve ket extra lepessel).
egyebkent ugyanezt el lehetett volna jatszani a Crysis1el szemben is hasonlo eredmennyel.
-
imibogyo
veterán
válasz
kiskuplung #294 üzenetére
Ne viccelj... Értettem én... Nem hiába volt ott az arcocska a mondat végén.
-
imibogyo
veterán
válasz
kiskuplung #283 üzenetére
Csak egy direkt túlzó példaszám volt (eskü elsőre ezt mögé is írtam, mert éreztem, hogy valaki ezen fog fennakadni)...
Egyébként ok, hogy léteznek külön-külön a funkciók, de azért egybegyúrva, egy "mindent az egyben VR élménycsomagként" azért még nem (főleg a haptikus visszajelzéssel és a gesztusokkal kommunikálással kiegészítve a dolgot, ahogy én tettem). Az Unspokenben is például a "látom a kezem végét", nekem elég illúzióromboló, csak hogy egy játék egy példáját hozzam fel. Erre (is) céloztam a költői túlzású "50" évvel, hogy még rengeteg ilyen (vagy most még akár hiányzó) dologgal lesz számomra teljes a VR élmény. Most is élvezem már a próba alapján (nem hiába tervezek venni is), de azért messze még a Kánaán...
DE az egész hozzászólásom csak egy példacáfolat akart lenni arra amit írt, hogy "a VR a fantázia elcsökevényesítése felé hat, ha a realisztikusság alapján vizsgáljuk, vagy az mint igény jelenik meg a VR világgal szemben". Erre gondoltam, amikor felépítettem egy képzeletbeli és megfelelően összetett TES VR világot, amiben megannyi lehetőség (pláne fantázia) lehet, annak ellenére hogy igenis realisztikus is lehet bizonyos szempontok alapján, mert hogy nem csak egy szempontból lehet realisztikus valami (és ugye itt jön képbe a VR, mert attól, hogy ember-léptékű irányítás és a mozgás milyensége, a "fogás" lehetősége stb. lehet ultra-realisztikus, attól még a felépített világ lehet a legvadabb sci-fi, fantasy, vagy horror).
-
Dyingsoul
veterán
-
Dyingsoul
veterán
Aki azt mondja, hogy gyenge a grafikája az vagy vak vagy valami mással játszott esetleg ki sem ment a kezdő szobából... Én végigtoltam. Szerintem lenyűgöző. A legszebb grafikájú játékok között van amiket valaha játszottam, nem csak VR-ra értve.
-
Raymond
titán
A HL2-nel az volt a lenyeg hogy volt egy komoly art director aki tudta mit csinal es megvan egy stilusa ami nincs teljesen a technikanak alarendelve igy sokaig "jol nez ki" a jatek mert nem attol nez ki jol hogy van ott valami [insert tech effect of the year here] hanem mert egyseges a latvany megfelelo texturazassal es vilagitassal kulonosebb tech csicsa nelkul. Ebben a japan devek is eleg jok egyebkent. Ugyanezt latni a Dishonored-nal ahol szinten o volt az art director.
Volt egy soha meg nem jelent Bethesda jatek is, a Battlecry ahol a kornyezetnel szinten latszik a munkaja, de annal a jateknal a legjobbak talan a promo poszterek voltak ahol abszolut pofatlanul lenyultak hires emberek arckepet. Meg ma es ertem ez hogy tortenhetett meg es hogy lehetett ezeket publikalni es expokon felhasznalni - [link] - David Beckham, Tom Hardy es Jennifer Connelly egyertelmu, a szoke csaj es a szoke pasat mar nem tudom, de azok se ismeretlen arcok ha jol emlekszek
HL, HL2 es HLA osszehasonlitas peldaul ez eleg jo [link]
-
nkmedve
őstag
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy a 2000-es évek közepén kicsit más dizájn-elvek alapján készültek a játékok. Legtöbb fejlesztő még egyáltalán nem is próbálkozott realisztikus grafikát létrehozni, akkor kezdték nyomni a Bloom és hasonló effekteket amivel raktak egy kis művészi filtert a játékokra, de a valóságtól inkább csak még távolabb kerültek.
Ez alól a HL2 valamilyen szinten kivétel volt, mert abban az akkori körülmények között próbáltak viszonylag valósághű grafikát létrehozni, grafikai stílusban így elég hasonló az Alyx-hez (arról nem beszélve, hogy előd, hasonló grafikus motor, stb.), ezért is hoztam fel azt példának.
Abban viszont egyetértek, hogy akkoriban nem a HL2 féle grafika volt az általános, eléggé ámultunk is amikor kijött és törögettük a malacperselyt remélve, hogy talán futni fogja egy olyan GPU-ra amivel jobban fog futni a játék. Nekem talán egy FX5200 volt akkor éppen, nem volt egy erőbajnok. -
Valóban nem volt minden játék ilyen... ennél sokkal rondábbakkal is játszottunk.
Mitől jobb összehasonlítási alap a HL2? Az is csak EGY játék, ráadásul elfogult vagy vele szemben feltehetőleg... míg a Republic Commando valszeg kevesekben hagyott mély nyomot, objektívebben fogsz fanyalogni, ha meglátod
A cikkíró a klasszikus "úgy néz ki mint egy ps2-es cím" hibába esett: a túlzásával gyakorlatilag nullázta a mondandó komolyanvehetőségét
-
nkmedve
őstag
Azért nem minden 2005-ös játék volt ilyen ronda, ne túlozzunk.
Kicsit jobb összehasonlítás lenne pl. a HL2 (2004): [link]
Persze az Alyx sokkal jobban néz ki, ez nem vitás, még ha nem is számít csúcs grafikának manapság. A 2005-ös komment tényleg elég túlzó volt a cikkírótól, ha mondjuk 2007-2008-at írt volna akkor még talán lenne valóságalapja (akörül jöttek ki a Crysis, Bioshock pl.).Összességében, szerintem az Alyx teljesen vállalható ahogy pl. a Portal 2 és HL2ep2 (sőt még a sima HL2) sem rondák még ma sem.
-
Dyingsoul
veterán
válasz
kiskuplung #283 üzenetére
Ezt még kiegészíteném a The Walking Dead Saints and Sinners-szel: Ha dumálsz, tüsszentesz, köhögsz, azt meghallják a zombik és triggereled őket.
(Beállításokban kikapcsolható.)
-
kiskuplung
őstag
válasz
imibogyo #282 üzenetére
Amiket írtál, azokra nem kell 20-50 éveket várni, már most is működnek, több is van, de most így hirtelen ezek jutottak eszembe. Szerencsére tengernyi tartalom van VR-ra, csak egyetlen hazai gamerfelület sem ír róluk.
Gesztusvezérelt varázslás: The Unspoken
NPCkkel beszélgetés (előre megírt szöveget kell nekik felolvasni) : Shadow legend
NPCk irányítása, pacsizás, egyéb : Asgard's wrath
Ha szereted a kardozós-íjászos világokat, akkor a társaiddal már most összeállhatsz : Karnage chroniclesSárkánysimogatósról nem tudok
, de készül egy sárkányrepülős játék, aminek nem jut eszembe a címe
-
imibogyo
veterán
Nem, nekem a történet, a világ minden...
Amit pont a VR-el kapsz meg sokkal sokkal immerzívebben, mert "benne vagy". Tegnap sikerült kipróbálnom a Skyrim VR-t, ami messze nem egy világformáló valami a VR világban (próbáltam mást is), sőt lényegében teli van immerziót romboló dolgokkal és hibákkal, de azért basszus nem kicsit más érzés úgy "befogadni a világot", úgy interakcióba lépni a környezeteddel, úgy először szemben állni egy sárkánnyal, hogy ténylegesen "ott vagy". Sajnos sok időt nem tudtam eltölteni vele, de az a kevés nagy élmény volt a játék nyilvánvaló hibái ellenére is (amik nagy része az alap játékban is benne van)...Sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat...
Tehát ha egy játékot billentyűzet egér kombóra kell megírni, akkor szabadabban lehet használni a fantáziát, mint ha ugyanazokat a megoldásokat, ötleteket, egy 100x nagyobb szabadságot adó eszközzel és egy 100x realisztikusabb és összetettebb interakciókra képes világgal kell megtenned... Értem...Szerintem a VR realisztikusságát összekevered a "világ" realisztikusságával. Attól hogy valami VR még simán lehet korszakalkotó a beleölt fantáziamennyiség területén.
Milyen komoly lenne, mondjuk 20-50 év múlva, ha az Elder scrolls 154-ben odasétálsz a megszelídített sárkányodhoz a társaiddal, megsimogatod a sárkány nyakát (amit akár érezhetsz is, valamilyen haptikus visszajelzésen keresztül), félrefordítod a fejed a társadra nézve, miközben a sárkányt simogatod tovább, és az ő feltett kérdésére, hogy indulhattok-e a csatába egy odabiccentéssel "válaszolsz", hogy "kezdjünk bele...". Ekkor előveszed a tatyódból az egyik varázstekercset és azt felolvasva a varázsigéknek köszönhetően a szemed előtt a földből előszivárgó fémdarabkákból felpáncélozódik a "lény", hogy együtt mehessetek csatába. Miután felültél a hátára és együtt felrepültök a levegőbe a csata fölé, fentről alaposan szemügyre véve a csata helyszínét ki tudod választani, hogy hol is lenne a legjobb becsatlakozni a harcba. Amikor földet értek a sárkányt elküldöd "portyázni" te pedig a kezed különböző mozdulataival különböző varázslatokat használsz az ellenségen...
Azt ne mond, hogy egy ilyen lehetőségekkel teli világban kevesebb a fantázia, mint egy bill. egér vezérlésűben...
-
VIC20
őstag
,,Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme)."
Köszi, ez tényleg hasznos infó volt. Ha már - talán - lehet - találni benne valamit, akkor megvárhatom a következő részt illetve azt az időt, amikor már filléres cucc lesz a VR-szemüveg.
Dyingsoul:
Nem, nekem a történet, a világ minden, a realizmus kevésbé, sőt, inkább a fantázia elcsökevényesítése felé hat.
-
nkmedve
őstag
Nekem a videó helyenként vicces volt, de abban egyetértek, hogy egyáltalán nem alkalmas sem a HL sem a VR promózására. Így szerintem nem is érdemes egyikről sem bármilyen messzemenő következtetést levonni az ilyen videók alapján.
Rengeteg játék van amiben lehet bohóckodni különböző módokon akár VR nélkül is (HL2-ben is lehetett), de egy átlag gamert ez nem köti le 10 percnél tovább. Ezért nem fog pénzt adni, inkább megnézi valamelyik youtuber videóját (ahol is inkább a beszólások a viccesek, nem maga az amit csinál a játékban), mosolyog rajta kicsit s aztán megy vissza hentelni vagy folytatni a sztorit.
Még talán az első Rift idejében volt nagy szenzáció a Job Simulator, sokan azzal demózták a nagy VR élményt. Az értékelései legtöbb helyen most is olyan magasak, hogy sok "Év Játéka" is megigyelné. Én pedig amikor az erről szóló videókat néztem akkor csak az motoszkált a fejemben, hogy vicces ez a bohóckodás ideig-óráig, de ha ezt jelenti a VR élmény akkor tőlem ne számítsanak pénzre még néhány évig, mert még legalább annyi kell, hogy a kontent is kiforrja magát. Közben pedig már akkoriban is lehetett rengeteg jobb példa is amivel népszerüsíteni lehetett volna a VR-t, de valamiért mindenki csak az ilyen bohóckodásokat nyomta.
3-4 évvel később az Alyx-el legalább annyival előrébb vagyunk, hogy már nem csak kizárólag a bohóckodás részét mutogatja mindenki (még ha itt pont egy ilyen videó is volt linkelve), hanem lehet taláni egészen hangulatos bemutatókat is róla. Látszik, hogy ez talán már nem csak egy techdemó és olcsó szórakozás, hanem tényleg van benne valódi "anyag" is (még akkor is ha ez inkább a HL világ érdeme). -
Dyingsoul
veterán
Az a probléma, hogy full komolyan vettél egy vicces videót. Neked nem ment át, van ilyen.
DE a VR nem erről szól, hanem erről is szól. Tolhatod full komolyba is ha neked az az irány tetszik. Pont ezért jó: ugyanúgy cselekedhetsz adott keretek között, mint a való életben. Ha ilyen vicces figura vagy akkor a legkomolyabb játékokban is leállhatsz poénkodni. Ha nem vagy az, az sem gáz mert bujkálhatsz fedezékek mögött és lőhetsz szép headshotokat. Úgy, hogy a kezedben lévő fegyvert a szemed elé emeled és becsukod az egyik szemed. Pont, mint a valóságban. Erről szól a VR.
Egyszer egy rendőr hadnagy haverom jött át kipróbálni a Robo Recallt meg pár címet. Még nézni is hátborzongató volt... Minden mozdulatán látszott, hogy nagy gyakorlata van a lőfegyverek használatában és az akciókban. Contractorsban a mozgásban még a guardian-nel is nehéz volt korlátozni annyira kereste a fedezékeket. Neked mondjuk lehet az ilyen videók jönnének be, biztos vannak ilyenek is a neten.
-
VIC20
őstag
,,Ez a hsz - tiszteletben tartva a saját véleményed jogát - totál useless."
Bocs, ezt a félmondatot - magyar szövegkörnyezetben - nem értem.A többi meg teljes értelmetlenség - annyiban mindenképpen, hogy nem értettél meg semmit a mondanivalómból. Jómagam azokat a játékokat szeretem, amik beszippantanak a világukkal, a történetükkel, amelyek úgy tudnak csak igazán ,,realisták" lenni, hogy teljesen irreálisak (ezt kicsit félve írom: biztos vagyok benne, hogy nem fogod érteni). A Half Life 2 a maga idejében el tudta hitetni, hogy egy hatalmas, a karaktertől független, élő-lélegző világban járt-kelt a játékos.
Ez a videó meg? Egy idióta egy döglött patkánnyal élvezkedik. Ez a XXI. századi Half Life? Meg ezt ajánljátok, hogy ezért az ,,élményért" adjon ki a polgár több százezer forintot? Ez a non plus ultra hozzáadott érték, amit csak a virtuális valóság tesz lehetővé számunkra?!
-
#11302912
törölt tag
vagy egy oculus rift cv1. nekem ez van. 50.000Ftert mar kapsz az apron. (nekem ez mar a masodik, mert macska elragta az elso kabelet, azt meg mar nem gyartjak.) es evek ota hasznalom problema nelkul. (egyebkent az oculus quest a legjobb headset jelenleg, mert standalone is tokeletesen mukodik, meg pcvel kabellel is.) Ha meg a legjobb leg kenyelmesebb elmenyt akarod a legmagasabb aron, akkor Valve Index.
-
Chapel
addikt
Ez a hsz - tiszteletben tartva a saját véleményed jogát - totál useless.
Mintha azt mondanád, hogy dobjanak kukába minden ízt ami Neked nem ízlik.
Mi a fenét akarunk még benne vagy átéled, minden real, minden fogható...ha satitkus game tetszik semmi gond, de sokan mint én is a realizmusra hajtanak.
Ez meg az. Nem 2D, nem 3D hanem benne vagy. Ha ez kuka mert videón láttad - semmi köze a valós élményhez - oké, de ne szidjuk már "csak mert" -
VIC20
őstag
válasz
kiskuplung #264 üzenetére
,,Cserébe nincsenek ilyen pillanatok
Kíváncsi vagyok, hogy akik monitoron várják az Alyx-et, azok hogy képzelik el ezt monitoron."
Két percig bírtam nézni... Szomorú. Ha ez jelenti ebben a játékban a szórakozást, akkor nekem monitoron se kell... -
nkmedve
őstag
Nem konkrétan egy hsz-re válaszolva, csak többször is olvastam már itt és máshol is...
Szerintem az, hogy az Alyx-et nem lehetne megoldani VR nélkül, vagy hogy egy élvezhetetlen valami lenne belőle, pont olyan túlzás és valótlanság, mint sok negatívum is ami magáról a VR-ről terjeng (pl. hogy minimum Index kell az élvezéséhez, vagy hogy mindenki hányik és rosszul van tőle).
Persze teljesen más lenne az Alyx VR nélkül, sokat kéne egyszerűsíteni az élményen, de egy rajonó aki végijátszott legalább 4-5 HL játékot billentyűzet+egéren és olyan évezetet adtak neki azok a játékok (a mai napig is, lásd Black Mesa) hogy egész nap a képernyő elé tudott ragadni, nem fog kétségbe esni azért mert mondjuk F vagy E billentyűvel kell valamilyen előre szkriptelt mozdulatot megcsináljon ahelyett, hogy hadonásszon.
Szóval szerintem lépjünk túl azon, hogy egy HL játékban mit lehet és mit nem lehet VR nélkül megcsinálni. Az Alyx VR-esítése egyszerű üzleti döntés volt, ahogy az is az lesz ha majd néhány év múlva a Valve mégis úgy dönt, hogy kiad egy VR-mentes átdolgozott változatot (nem biztos, hogy megtörténik, de kizárni sem lehet). Olyan jó lesz mint a mostani változat? Biztos nem, de ez elsődlegesen egy HL játék amit eddig sem a VR adott el, és anélkül is olyan világa, hangulata és élménye van amit nagyon kevés más játék tud adni.Ezt csak azért írtam le, mert az ilyen magamfajtát aki még nem döntötte el, hogy beszálljon a VR felhasználók közé vagy ne, inkább csak eltántorítják az ilyen sarkított kijelentések miszerint X vagy Y játék folytatása nem megoldható VR nélkül. Amikor ilyesmiket olvasok akkor az az érzésem, hogy erőszakkal akarnak valamit lenyomni a torkomon, vagy csak simán hülyének néznek. Szerintem semmi szükség ilyen módon próbálni rávenni embereket arra, hogy beruházzanak egy headset-be, a VR önmagában elég jó és sok pluszt tud adni. Inkább azon kell dolgozni, hogy még jobb legyen az élmény, még több minőségi tartalom jöjjön, kicsit még faragni az áron és akkor az emberek maguktól is venni fogják.
-
#54625216
törölt tag
válasz
kiskuplung #266 üzenetére
A "VR szűz" embereknek szerintem az nem jön le igazán, hogy a VR mennyire jól visszaadja a tárgyak "valós" méretét. Ebben a videók sem tudnak igazán segíteni, mert a videón a méretet a vizuális referenciák adják, míg VR-ban saját magad vagy a referencia.
Ezért teljesen más élmény pl. egy építészeti tervet VR-ban nézni vagy renderelt videón.
Építész ismerősöm mesélte, hogy éppen csak tesztelték a VR-t az egyik már majdnem kész tervükkel és az első 5 percben kapásból kiderült, hogy a csillár megtöri a bejárat és a hall látványának egységét, vagy hogy az alagsori folyosók túl szűkek mert a két karját kinyújtva beleütközik a falba. Mindezt azért lehetséges, mert VR-ban az összes tárgy méretét a néző a saját emberi arányaihoz tudja viszonyítani.
Az interakció is azért tűnik annyira valóságosnak, mert pont úgy kell kinyújtanod a karodat vagy lehajolni egy tárgyért, mint a valóságban, míg monitor játékoknál a 3D környezet is úgy viselkedik interakció szempontból, mintha ikonokat böködnél. -
Chapel
addikt
válasz
kiskuplung #264 üzenetére
Igen, nekem is ez jutott eszembe, hogy azért ez is jelzi, közel sem tökéletes...robob recall stb után próbáltam övre rakni, semmi, utána hátra akkor meg koppant a talajon
Elég jó videó de még az elején vagyok, nem akarom elspoilerezni magamnak, de a kádba bújás kjó
Dyingsoul: Köszi, meglett most, pedig a végén már mindent körbenyomtam, ellőttem 2 tárat a semmibe -
kiskuplung
őstag
Úgy van ahogy mondod, a kontrolleren van stick, és azzal tudsz előre/hátra mozogni illetve oldalazni.Illetve pontosan, a saját lábaddal is tudsz mozogni, csak hát ugye ennek határt szab a játéktér...
Vagy ha ez nem szereted, akkor a Half Life Alyx háromféle módot támogat, és akkor egy helyben állva, vagy akár ülve is játszhatsz.
Én tényleg kíváncsi vagyok, hogy egy "VR szűz" ember hogy nem látja ezekben a videókban, hogy mennyivel immerzívebb az, hogy a saját kezeddel, vagy akár a fegyvered csövével tárod ki ajtóka (ami még érzésre is fémesen koppan)t, mint hogy az F-et nyomogatnád egy billentyűzeten...
-
Teasüti
nagyúr
válasz
kiskuplung #264 üzenetére
Qrva jó.
Hogy mozog amúgy? Joystick vagy IRL? Gondolom nyilván lehet pár métert IRL is, de hogy ugrasz vissza a nappali másik végébe? -
kiskuplung
őstag
válasz
Dyingsoul #263 üzenetére
De pont ez az, ami egy ósdi megoldás. Ha magától nem jön rá az ember, pláne olyan, aki már régóta tolja, akkor az nem természetes -> nem való VR-ba.
Én most újrakezdtem az Arktika.1-et, és bár látszik, hogy abban a korszakban készült (3 éve
), amikor a teleportolás volt az inkább elfogadott megoldás, a fegyverkezelés sokkal kielégítőbb
, mint az Alyxben. Egyszerűen természetesebb a vállad mögül elővenni a fegyvert.
Cserébe nincsenek ilyen pillanatok
Kíváncsi vagyok, hogy akik monitoron várják az Alyx-et, azok hogy képzelik el ezt monitoron.
-
Chapel
addikt
Egy hete nem nyúltam a gamehez..10 perci próbáltam eltenni a pisztolyt, nem sikerült.
Szeretem, jó hangulat, de tény, az övre rakós módszer mág oskéve ki van találva itt meg el kell tüntetni egy nem létező csukló portálba...wtf?
Nem sikerült, felcseszett abba hagytam.
Semmi köze semmihez, csak gondoltam megosztom... -
aerosmith
őstag
válasz
#54625216 #239 üzenetére
Tokeletes osszefoglalo.
"A legtöbb VR fikker meg számonkéri a szemenkénti 4K felbontást 120 fps-es, 220Fov-al, legyen a HMD ultrakönnyű, vezeték nélküli, perfekt tracking, de ne kerüljön 150 dollárnál többe, legyen rá tonnányi AAA cím, de ne kelljen hozzá csúcs PC, stb.
Mert különben szerintük haldoklik a VR." -
#06314240
törölt tag
Majd az AR
-
paperboy
senior tag
"Ha lesz egyáltalán jövője a VR-nak..."
Azért szívesen belelátnék a jövőbe, mondjuk egy 50 évvel előre, hol tart majd a VR...
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
#54625216 #249 üzenetére
Vivehez es CV1hez mar harom eve volt/van mukodo vezeteknelkuli megoldas.
a Quest nemreg kapott egy updatet, szinten tud mukodni kabel nelkul.
ami miatt nem terjedt el az az, hogy:
- a vive (pro) / CV1 megoldasa ilyen 3-400 euro korul volt csak a vezetek nelkuli csatlakozas, ami a CV1nel konkretan duplazta a bekerulesi koltseget. nagyon kevesen vettek az ara miatt.
- a Questnel egy friss patch engedelyezte. Questet se lehet nagyon kapni epp, szoval limitalt a tapasztalat, de ugy nez ki ezzel lehet tenyleg van sub600 eur hasznalhato wireless headset.5Gs bivaly wifi router termeszetesen kell, de ez mar meg van oldva.
-
bot1978
senior tag
válasz
#54625216 #253 üzenetére
Jó ez, csak alkalmas célhardver kell.
Drága nem drága ez csak itt téma. Folyamat potyognak a Mercik meg a BMW-k a sorról gyerekek aztán mégis mindegyiknek lesz gazdája.
Perpill
1, Nincs arra garancia, hogy a fejlesztő a legoptimálisabb megoldást találja meg, csak valamit fejleszt, aztán lesz, amilyen lesz. Vannak (játék)szoftverek teljesen különböző rendszerkövetelménnyel
2, Ebből következik, hogy valójában nem létezik vr ready pc.
Ha azt mondod, hogy gamer pc se mondtál többet vagy kevesebbet. Ez csak duma.Egy elég erős VR konzol kell, ha jó VR játékokat akarsz, addig meg az lesz, ami eddig. Néha befigyel egy-két jó cím mellette meg a tengernyi igénytelen szemét.
-
#54625216
törölt tag
Nem mondom, hogy a VR streaming per pillanat vagy akár csak pár éven belül is lehetséges lenne, de van olyan rendszer, ahol a reprojection-t a HMD végzi, így még akkor is folyamatos a képfrissítés, ha maga a game engine befagy. Ilyenkor a lag nem okoz rosszullétet, mert a fejmozgás követése folyamatos marad, a laggot csak onnan veszed észre, hogy a játék karakterek, animált shaderek, stb. nem frissülnek szinkronban.
Valahogy az ideális munkamegosztást kell megtalálni a kliens és a szerver között, hogy a lehető legtöbb számításigényes feladatot a szerver végezze, míg a VR szempontjából kritikus frissítéseket a HMD. -
#54625216
törölt tag
Egyébként szerintem a game streaming fejlődése adhatna igazi lökést a VR-nak.
Ha a szolgáltatói oldalon keletlezik a hardver beruházás nagy része, akkor a HMD-k árát úgy lehetne csökkenteni, hogy közben mind a felbontás, mind a fov nőhet, mivel nem a kliens oldalon kell biztosítani hozzá a teljesítményt.
A szolgáltatóknak meg gyorsan megtérülne a hardver ára a bérleti díjakból és a fejlesztők célhardverre tudnának optimalizálni, így kevesebb teljesítményből is többet tudnának kihozni.
Ráadásul a VR lehetne a nyertese a trend váltásnak, mert a jelenlegi konzolgyártók és kiadók rövid távon ellenérdekeltek a streaming felfutásában, míg a VR-re fejlesztők pont a VR marginális szerepe miatt semmit sem vesztenének.
Már csak a streaming technológiának kellene felnőnie a feladathoz. -
#54625216
törölt tag
Itt a műfajt kellene megérteni: a VR olyan, mint a konzol. Az árral és a specifikációkkal be kell célozni a lehető legszélesebb közönséget, hogy felpörögjön a tartalomgyártás, ami aztán újabb közönséget vonz be és így a rendszer önmagát erősíti.
PS5-ből vagy XBoxból is kiadhatnának egy vízhűtéses 16 mag, 5GHz-es CPU, dual 2080Ti szörnyet X ezer dollárért és a nagy volumenű gyártás miatt a top PC kategóriában még akár jónak is számíthatna az ár / teljesítmény mutatója, de minek?
Ha csak a felhasználói bázis töredéke engedhetné meg magának, akkor hiába tudnának a fejlesztők csodákat kihozni a hardverből, egyszerűen nem érné meg fejleszteni rá, tartalom nélkül meg a gépet se lenne értelme megvenni. -
Márton
nagyúr
válasz
#54625216 #239 üzenetére
"a VR fejlesztők laborjaiban ott állnak ugrásra készen a szuper felbontású HMD-k prototípusai,"
Adják már ide!A médiatartalom gyártók és fogyasztók nagyon várják már! Miért hiszik azt, hogy csak gamer és egyéb nagy számításigényű felhasználás létezik? Itt sorakoznak a home made 16k-s gömbpanorámáim, szeretném már őket pixelmentesen visszanézni/demózni egy sisakban
-
VIC20
őstag
Ha van egy kis eszük, egy idő múlva kiadják nem VR-változatban. Akkor jön el az én időm.
-
#54625216
törölt tag
Egyetértek, a játék minőségét nem a grafika kellene, hogy meghatározza, de olvasd el akár ezt a cikket is: min fanyalog? Hogy a grafikailag igencsak a VR top kategóriában versenyző Alyx neki 2000-es évek eleje szinvonal.
Vagy nézz bele bármelyik Nintendo Switch hírbe, folyton a 720p felbontáson rugóznak, mert hogy 4K alatt nincs élet.
És így tovább.Ezért mondtam, hogy a grafika minősége, a HMD technikai paraméterei, a PC ára és az elérhető tartalom minősége és mennyisége összefüggnek egymással.
A legtöbb VR fikker meg számonkéri a szemenkénti 4K felbontást 120 fps-es, 220Fov-al, legyen a HMD ultrakönnyű, vezeték nélküli, perfekt tracking, de ne kerüljön 150 dollárnál többe, legyen rá tonnányi AAA cím, de ne kelljen hozzá csúcs PC, stb.
Mert különben szerintük haldoklik a VR.#237 repvez
Pont erről beszélek:
"Ahogy Teasüti is írja, nem mindennek kell lennie olyannak, hogy a legújabb VGA se bírja el. "
majd:
"A HMD gyártók se tudnak semmi újdonságot kitalálni, ma már a 3. vagy a 4. széria van a szemüvegből, de talán egyedül a inside out mozgáskövetés az ami gyökeres módosítás volt, a felbontások és a FOV értékek alig növekedtek , nincs szemkövetés , nagyobb FOV."
Azaz bírja el a középkategóriás VGA, de azért növekedjen a felbontás és legyen nagyobb a FOV.
És ehhez mi kell?
Bezony erősebb VGA. Vagy a polygonszámot, textúra felbontást és shader komplexitást kell valóban visszarángatni a 2005-ös szintre.Elmondom, a VR fejlesztők laborjaiban ott állnak ugrásra készen a szuper felbontású HMD-k prototípusai, de nyilván nem kezdik meg a tömeggyártást, amíg egy 1500EUR VGA sem tudná meghajtani őket a már megjelent tartalommal.
Az Oculus a Rift S képfrissítését is pont azért csökkentette a CV1 90Hz-éről 80Hz-re, hogy azt a nem is különösebben nagy felbontás növekedést ellensúlyozza és ne kelljen rögtön VGA-t is cserélni a CV1-ről váltás után.Az egész VR fejlesztés ma arról szól, hogy patikamérlegen adagolják a specifikációkat, hogy a lehető legjobb kompromisszumot hozzák ki a technológiából: az elérhető legjobb felbontást a legjobb fov-al, a legjobb áron a legoptimálisabb gépigénnyel, hogy a felhasználók száma is a lehető legnagyobb legyen és így megérje a kiadóknak is VR-re fejleszteni.
-
bot1978
senior tag
Ég szerelme menj fel a tyúbra és lásd a valóságot. Rogyásig van olyan videóval, ahol a feltöltő első mosolya és a tekintete láttán azonnal levágós, hogy be van szívva. Ugye legális a fű.
Teker egyet, aztán betépve velveszi a VR-t és olyan tripje lesz, hogy utána szabályosan kiröhög, ha te -mint tartalomgyártó- megkeresed valami keleteurópai szarral. Mert a VR-nak nincs jövője ugye.Mert itt a jövőjéért aggódnak, meg hogy vajon „életre kel e” Nem. Szerintem meghalt a cikkíró utolsó agysejtjével együtt. Ezt a barmot
a bezártság érzete ott motoszkált a fejében
-
repvez
addikt
Nem csak a VR gyártók a hibásak hanem ahogy írtátok mindenki keze nagyon benne van, mert senki sem a felhasználó érdekeit tartja szem előtt hanem a saját profitját.
Ahelyett, hogy hogy nagyobb tömegektől olcsóbban kapják meg ugyanazt a bevételt vagy többet ,csak hosszabb távon. Ahelyett nagyon gyorsan maximális haszon a cél.
Amíg nem volt a bányászat addig megvolt a maga kis üteme , hogy mindig ugyan annyi összegbe került a csöcskártya és az előző széria meg olcsóbb lett , de azóta az új széria jelentősen drágul a teljesítménytől függetlenül és a régi széria se lesz olcsóbb.A szoftvergyártók, se törik magukat, hogy optimalizálva legyen a játék, mert mire készen lennének, már jön ki az új rész.
Csakhogy régebben egy játékkal szinte alig értél a végére mire jött az új rész manapság, mert jó ha egy hétvégéig kitart. Ha nem multis részt nézzük) És az is minden a szánkba van rágva, mit hogyan kell csinálni.Ahogy Teasüti is írja, nem mindennek kell lennie olyannak, hogy a legújabb VGA se bírja el.
A hardvergyártók réggebben az uj szériáknál duplázódik a teljesitményt és igy az uj széria középkategóriája tudta azt amit az elöd széria csúcsa.Ma ha 20%or emelnek rajta már taps van.
A VUlkan és dx12 vel is az volt, hogy aztán eljön a kánaán, mert ezután majd minden mag ki lesz használva meg több milliós drawcall-okal is tud dolgozni a hardver, aztán mi lett belöle alig észrevehető különbség.A HMD gyártók se tudnak semmi újdonságot kitalálni, ma már a 3. vagy a 4. széria van a szemüvegből, de talán egyedül a inside out mozgáskövetés az ami gyökeres módosítás volt, a felbontások és a FOV értékek alig növekedtek , nincs szemkövetés , nagyobb FOV.
Nincs szemüveg nélküliség, hogy anélkül is rendesen lehessen dioptriát állítani akár mindegyik szemre különbözőt. -
Teasüti
nagyúr
válasz
#54625216 #235 üzenetére
AAA játék alatt szerintem a játékélmény a lényeges. Source 1 motorral is ellenének sokan, ha amúgy 20+ órás játékokat hoznának futószalagon. Elvégre egy Beat Box vagy mi se a grafikájával hódít.
Egy ilyen kaliberű játékot meg nehogy már ne tudjon több száz fps-el futtatni egy 1060 gtx röhögve akármekkora felbontáson. -
#54625216
törölt tag
Egy VR HMD kb. egy jobb monitor vagy egy középkategóriás VGA árában kapható, tehát a VR konfigból nem a HMD a nagy tétel, hanem a VR-ready PC.
Ugyanakkor belépő szinten a Quest a maga 400 USD árával már a kézi konzol kategóriában versenyez.A tartalom kínálat, a hardver ára és a technikai paraméterek kölcsönösen összefüggnek:
- minél jobb a VR minősége (fov, képfrissítés, felbontás), annál drágább PC kell hozzá
- minél drágább a hardver, annál kevesebben engedhetik meg maguknak
- minél keveseb a felhasználó, annál kisebb a tartalom kínálatAzért nehéz mit kezdeni az olyan elvárásokkal, hogy "ne lássam a pixeleket meg a kép szélét", de adják olcsóért és legyen elég AAA minőségű VR játék, mert pont ezen elvárások között próbálnak a fejlesztők balanszírozni. Ez pedig első sorban nem a VR technológián, hanem a VR fejlesztőkön kívülálló folyamatokon múlik, mint pl. a GPU-k teljesítmény növekedése.
Az 1000-es NV széria megjelenéséig az volt az általános VGA trend, hogy az új verziók ára nagyjából az előző generáció szintjén mozogtak (vagy kicsit felette), míg a prev-gen ára jelentősen, akár a felére is visszaesett. Így a közép vagy alsó szegmensbe is jutott előbb-utóbb normális GPU teljesítmény, legfeljebb pár év késéssel.
Az utóbbi 4 évben viszont megrekedt ez a folyamat. A 2000-es NV széria ára az 1000-eshez képest duplájára emelkedett kb. 30% plusz teljesítménnyel, míg az 1000-es széria ára nem hogy csökkent volna, de még nőtt is. Az utóbbi időben sem történt lényegi változás, az nvidia alibi termékekkel tömködi a még nem teljesen lefedett szegmenseket a "2067 és fél" jelű kártyáival patikamérlegen adagolva az ár/teljesítményt, nehogy véletlenül áresést generáljon.A lényeg, hogy nem a VR fejlesztőket kell ekézni a VR terjedése miatt, mert ők tényleg igyekeznek kihozni a lehetőségeikből a maximumot, hanem a GPU-k ár/teljesítményének kellene végre érdemi módon javulnia, hogy a VR tömeges szinten is elterjedjen.
-
Dyingsoul
veterán
válasz
TheDragon007 #231 üzenetére
Ez esetben ezt is könyvjelzőzd be, évek óta naprakészen tartom: VR Topik összefoglaló.
-
#33253120
törölt tag
válasz
Dyingsoul #190 üzenetére
Persze, ez megvan. De sok esetben amikor körül akarsz nézni, azok olyan pontok, ahol vagy látvány van (tervezhető) vagy esemény (elfordulsz megnézni ki szúrta nyakon, honnan lőtték le, meg hasonló helyzetek) és ezekben az esetekben egy gameplay visszanézés kapna egy kis szabadságfokot, valamivel többet, mint a dvd filmeknél a távirányítóval választható befejezés.
-
repvez
addikt
Addig ne is csodálkozzanak, ha nem indul be a VR, mig ennyire drágán készitik el a HMD-ket.
Mikor az occulus elkezdte a VR-t meg mikor Zukkenberg belépett a színre akkor arról volt szó, hogy ingyen vagy max 30k nak megfelelő dollárért akarják a szemüvegeket addni, hogy mindenkinek lehetősége legyen beszerezni egyet még ugy is, hogy a gyártó bukik az elején rajta, mert a fő bevétel majd a reklámokból,meg a programok útján fogják biztosítani.Aztán valahogy ez a vonal nem jött össze, nem az ,hogy ingyen ,de meglehetősen drágán árulják ezeket az eszközöket.A legtöbb embernek már az is kihívást jelent, hogy olyan gépe legyen ami elég lehet a VR-hez, nem az, hogy még majdnem ugyan annyit költsön el a szemüvegre is.
És valahogy a programok sem akarnak jönni, legalább is olyanok nem ami hzná azt a szintet amit eddig a PC-nél megszoktak már a felhasználók. És itt nem csak a grafikára gondolok.Hanem a játékok játszhatóságára bonyolultságára.
Talán amióta megjelentek a VR eszközök az Alyx az első ami megüti a szintet. -
kiskuplung
őstag
válasz
wjbhbdux #229 üzenetére
Több, mint 3 éve megvan a CV1 és napi-heti szinten játszok vele, sose porosodik. Multiplayer játékom csak az Onward van meg a Karnage, de egyikbe se tettem többet 20 óránál.
Van olyan játékom, amit hónapok, évek óta tervezek újrajátszani, de nincs rá idő..
Én inkább abban látom az itthoni problémát, hogy nem hajlandók az emberek pénzt adni a tartalomért.
Itt is rendszeresen kapok megkeresést, hogy segítsek "okosban" anyagot szerezni, mert ahhoz van szokva, hogy csak a hardverért szokás pénzt adni... -
wjbhbdux
veterán
Ha már Half-Life, akkor talán a korai multiplayer játékokkal lehetne öszehasonlítani a VR helyzetét.
Már megjelent a Quake (ez legyen a Beat Saber), az Unreal (ő meg a Pavlov), játszanak vele, de csak pár ezren max egyszerre az egész világon. Megjelenik a Half-Life (Alyx), eladnak belőle valamennyit de azért kezd elfelejtődni mert nem vég nélkül játszható. Aztán a mod támogatásnak köszönhetően a következő évben berobban a Counter-Strike. Ami után nem csak ezrek játszanak online FPS játékokkal, hanem tízezrek, később százezrek, ma már milliók.
A VR-nak is kell egy olyan áttörés mint a CS volt, és ez nem az Alyx, de egy jó alap lehet ha jön a Source2 SDK záros határidőn belül. No nem mintha ma az engine lenne a hiányzó láncszem a fejlesztéshez.
Az látszik hogy van már pár tíz esetleg százezer aktív VR játékos, csak nincs egy VR játék se amivel nap mint nap játszanának sokan, a legtöbbjüknél csak porosodik a headset amíg nem jön vmi újdonság. Alyx 4 évig készült, ha a köv. Valve játék is VR lesz az nem mostanában lesz. Valaki másnak ki kell találni valamit addig.
-
proci985
MODERÁTOR
kezdesnek igazabol ajanlott 2(-3) fovel kiprobalni, ugy 15-20 perces cserekkel 2-3 ora alatt eleg sokmindent vegig lehet probalni es van ido pihenni.
egyedul jatektol es kondiciotol fuggoen jellemzoen 0,5-4 ora korul lehet kenyelmesen tolni. pl Alyxnal latszott, hogy ugy 2-4 ora korul kezdtek jonni tomegesen az elso reviewek, latszott, hogy sokan ott tartottak pihenot.
jatek szinten fontos, pl en Serious Sam Last Hope es Dirt Rally alatt kb 1-2 orat birok ha nem tartok kozben szuneteket, utana egesz egyszeruen fizikailag lefaradok es faj mindenem. VR fatigue egy erdekes helyzet, az ember nem latja a testet es nem erzi annyira a faradtsagot, nekem onnan szokott lejonni, hogy sok lesz, hogy hirtelen minden harmadik kanyarban osszetorom az autot / keptelen vagyok pontosan celozni.
dirt rally kulonosen pikans volt. most a "home office" idoszakban vettem megint elo felig-meddig edzoterem helyett, egy hetig folyamatosan izomlazam volt a hatamban - vallamban - mellemben es annyira nem vagyok gyenge. ok, lehet mondjuk az is benne volt, hogy az online HIIT amit talaltam kicsit abszurd volt a vallerinteses fekvenyomassal, meg az oldallepkedos plankkal.
-
korte019
tag
Hát hagy kivetni valót maga után a cikk pár helyen, de nálunk minden HTC cikk jónak állítja be, miközben a jelenlegi legrosszabb VR amit pénzért venni lehet. De cserébe legalább drága.
De a kommentek külön díjat érdemelnek :'D
A legtöbbnek a kezébe sem volt VR, nemhogy a fején de megy az ész osztás. Index szint meg a többi hülyeség. :D
Ha volt már a fejeden Index és egy Oculus rögtön tudnád, hogy annyival nem jobb mint amennyivel drágább.
Jelenleg felesleges kiadni véleményem szerint 500 eurónál többet VR-ra, mert nem kapsz annyival többet, hogy megérje.
De ha mindenképp el akarsz cseszni 1000 x eurót akkor inkább kétszer Index mint egyszer HTC. -
nkmedve
őstag
válasz
Dyingsoul #221 üzenetére
Nem tudom rosszul használom-e magát a kifejezést, de nekem pont ezzel a "totál elhitesse, hogy máshol vagy" résszel van bajom, ez nekem kicsit túlságosan elszigetelt játékélményt jelent hosszabb távon.
Tudom ezzel most megint a VR alaptétele ellen beszéltem és megint meg fogom kapni valakitől, hogy ez nem nekem való és fejezzem be a kommentelést. Ettől eltekintve nem vagyok összességében a VR ellen. A magam részéről úgy tudom elképzelni hogy amikor esetleg teljesen egyedül vagyok itthon akkor nyomok vele egy rövidebb (mondjuk max. 1 órás) játékot, utána pedig váltok vissza a normál monitorra (munkára amúgy is az megy). Ezek csak az én személyes problémáim és viselkedési formáim, nem hiszem hogy olyan nagy értelme lenne tovább ragozni.Persze a technikai javításokkal tökéletesen egyetértek, a jobb frissítés, felbontás, hang, FOV mindenhol kívánatos. Ezek nekem is fontosak, ahogy kontent szintjén is vannak bizonyos elvárásaim, úgy a headset-eket is alaposan meg fogom nézni mielőtt döntök valami mellett. Ezt persze majd akkor ha kapható lesz bármi, most az Alyx és vírus miatt minden értelmesebb ajánlat ki van fogyva.
-
aerosmith
őstag
-
Dyingsoul
veterán
Mivel drága, erre csak azt tudom mondani, hogy vissza kell menni a gyökerekhez és azt kell csinálni, mint anno a PC és internet hajnalán: előbb-utóbb lesz pár kocka haver akinél ki lehet ezeket próbálni, végig lehet pörgetni pár játékot. Ez régen is működött, volt idő mikor én jártamát máshoz gamelni. A baráti körömben én vagyok ez a kocka haver.
A veszélyhelyzetig mi rendszeresen tartottunk VR partykat, 1-2 embert meg is fertőztem vele és azóta néhányukkal multizunk is a többiek pedig még átjárnak hozzám. Hoznak sört meg rágcsát cserébe és jól érezzünk magunkat, tök jó partykat lehet összehozni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Dyingsoul #221 üzenetére
amit a VR felhasznalokrol irsz az altalaban konszenzussal le van irva kutatasi teruleten is. mar a 90es evekben is.
kepfrissites inkabb performance szinten szokott elojonni, szimulatoros communityben visszatero, hogy hogyan allitsuk be mediumra a Dirt2ot ugy, hogy meglegy a 90fps min egy high-end kartyan.
VR cover szerintem kenyelmes, egesz minimalisan nyom es mondjuk 2 ora utan latszik picit de az elmulik. meg kell egy szobaventi.
fov tekintetben annyira nem egyertelmu a helyzet. nagyobb fov jobb immerziot jelent... de ront a rosszulleten.
felbontas visszatero problema, igaz ez is javul.
-
Dyingsoul
veterán
Az immerzió szót picit rosszul használod ezt már az előző hozzászólásodban is láttam de amellett inkább elmentem szó nélkül, ezidáig.
Olyan nem létezik, hogy valami túl immerzív. A VR-nak pont az a lényege, hogy totál elhitesse a felhasználóval, hogy máshol van. Ha ez teljes mértékben sikerülne akkor nem immerzióról hanem talán alternatív valóságról beszélnénk.
Itt valami más szót keresel szerintem. Talán tulságosan ijesztő az a tény, hogy máshol vagy és nem tudod a valóságban mi történik körülötted. Esetleg pont az a gond, hogy nem elég nagy az immerzió és nem tudja veled tökéletesen elhitetni azt a VR eszköz, hogy egy másik valóságban vagy.
Éppen ezért a VR felhasználók azt mondják az immerziót növelni kell a következő módokon:
-Nagyobb felbontás (a pixeleket ne lássuk, ez rombolja az immerziót)
-Nagyobb FOV azaz nagyobb horizontális látószög (a kicsi látószög miatt van néha olyan érzése az embernek, mintha egy búvár szemüvegen keresztül nézni a világot, ez ics rombolja az immerziót)
-Gyenge audio megoldások (pl a Rift S audio rendszere ami csapnivaló, de van rá megoldás egyéb esetben alapból ez is rombolja az immerziót)
-Nagyobb képfrissítés (ez az én vesszőparipám amióta megnéztema Tested review-ját a Valve Indexről, illetve a bekapcsolt ASW-vel tapasztalt 45 fps botrányosan rossz élmény, immerzió romboló)
-Kényelmetlenség (nyomja a fejed, ez is rombolja az immerziót. Erre is van megoldás: HMD jó beállítása, különböző hackek és VR Cover) -
nkmedve
őstag
válasz
aerosmith #214 üzenetére
Olvass egy kicsit tovább, mert úgy látom te is leragadtál 1-2 szónál, és nem értelmezted rendesen a dolgokat.
"A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe."
Viccesnek tűnhet, de van akinél létezik olyan, hogy túl immerzív valami, erről már itt több hsz-ben is beszéltem. Nekem a VR hosszabb távon kicsit túl "sok" és kényelmetlen, egy jó gamer monitor inkább kényelmesebb és nem annyira megterhelő élmény, és még ha objektíven nem is ugyan az az immerzió szintje, nekem az esetek túlnyomó többségében bőven elég amit ad (ezért volt ott a "majdnem"). Mellesleg ott ahol idéztél nem specifikusan VR-re tervezett kontentről beszéltünk, hanem sima játékok VR változatáról, ami szerintem messze nem ugyanaz. Nyilván egy alapjaitól VR-re tervezett cím sokkal többet tud adni egy jó headset-en mint egy monitoron, de ott nem ezekről volt szó. Egy billentyűzetre és egérre tervezett játékot semmilyen szín alatt nem fogok VR-en játszani (ahogy sima kontrolleren sem), ott nálam nyerőbb a monitor+bill+egér kombináció, de van olyan kontent is aminél ténylegesen jobb lehet a VR.
Ahogy itt már mások is beszélték, a VR nem a monitor kiváltására van, ez egy extra tartozék. Mindkettőnek meglehet a helye egy játékos felszerelésében és mindenki eldöntheti, hogy melyiket részesíti előnyben kontenttől függően.(#215) Dyingsoul Köszönöm a válaszokat, ha majd úgy döntök, hogy tényleg belépek vagy komolyabban is kipróbálok egy headset-et (ha mondjuk kapok egyet kölcsönbe) akkor kicsit szétnézek a másik topikban is, kontent-ajánlatokat keresve.
Nem gondolom azt, hogy egyáltalán nem nekem való a VR, szerintem mértékkel tudnám élvezni és persze akkor ha kapok megfelelő kontentet hozzá. -
Dyingsoul
veterán
válasz
aerosmith #217 üzenetére
Bocsi de ezt most nem teljesen értem. Amiatt nem amit a #215 első bekezdésében írtam: szerintem a VR nem hasonlítható semmihez, csak önmagához, önmagában egy kategória és nem hasonlítható máshoz.
Mint szórakoztatási forma, úgy lehet hasonlítgatni másokhoz. De ha valaki azt tanácsolja menjek mondjuk szörfözni azt élből elvetem mert nem nekem való. De nem is kezdek el vitatkozni azon, hogy miért rossz a szörfözés mert hamar belátom, hogy egyszerűen nem nekem való.
-
aerosmith
őstag
válasz
Dyingsoul #215 üzenetére
"Engem tényleg csak ez bosszant picit, hogy nem látják át ezt az emberek és megpróbálják lehúzni azért mert alapból nem tetszik nekik az amiről a VR szól. Ha valami nem az én világom azt én pl szó nélkül kihagyom és nem állok le vitázni arról, hogy valami nem jó azért mert az alapkoncepciója nem tetszik."
Audi vs. BMW
Android vs. iOS
elektromos vs. benzines
fejhallgató vs. hifi rendszer
konzol vs. pc
soroljam?Sajnos amíg az ignore funkció fizetős a PHn addig marad a gyorsan átscrollozás az ilyen postokon vagy az előfizetés.
-
Dyingsoul
veterán
A VR az nem alternatíva. Az egy teljesen különálló műfaj, csak önmagához hasonlítható kategória. Én pont erről beszélek. Ezt nem lehet helyettesíteni, kiváltani semmivel.
Az más dolog, hogy valakinek alapból nem tetszik a koncepció (pl az, hogy teljesen kizárod a külvilágot). Ez ennek a technikának nem a mellékhatása, hanem ez a lényege! Ha ez a koncepció nem tetszik valakinek akkor szvsz nem neki való a VR, ez ennyire egyszerű és nincs ezzel semmi baj. Pl egy tériszonyost sem fogsz befogni az építkezésre tetőn való munkára de van más pálya ahol lehet sikeres. Ugyanígy ha a VR mint szabadidős, kikapcsolódási forma ha valakinek nem tetszik, rengeteg más van amivel el lehet ütni az időt, ki lehet kapcsolódni.
Engem tényleg csak ez bosszant picit, hogy nem látják át ezt az emberek és megpróbálják lehúzni azért mert alapból nem tetszik nekik az amiről a VR szól. Ha valami nem az én világom azt én pl szó nélkül kihagyom és nem állok le vitázni arról, hogy valami nem jó azért mert az alapkoncepciója nem tetszik.A VR már most több, mint egy speciális kiegészítő ha pl a kormányhoz hasonlítod. Sokkal több alkalmazás és tech kütyü épül rá, mint bármilyen más kontrollerre. Azt viszont én sem gondolom, hogy minden egyes ember otthonában lesz VR szett rövid időn belül. Lásd amit feljebb írtam: nem való ez mindenkinek de ezzel nincs is baj! Kb egy olyan ökoszisztémát tudok elképzelni a VR-nak, mint amilyen a PC, a konzol és a handheld. Nincs mindenkinek egyszerre PC-je, konzolja és handheld konzolja egyszerre és nem is kell, hogy legyen. De szerintem van olyan jó a VR, hogy népes tábora lesz. Ezt megint csak a VR eszközök tartós készlethiányával tudom magyarázni ami már a koronavírust és a HL Alyx bejelentése előtt is tény volt.
(#213) nkmedve : Köszönöm a választ de erre sajnos nem tudok érdemben reagálni. Szerettem volna belelátni, hogy mi okozhatott csalódást és tovább vinni a gondolatot egy jobb eszköz és neked való alkalmazás kipróbálásának javalatával de ezt így nem tudom megtenni. Az is simán lehet, hogy rosszul volt beállítva a fejeden a HMD. Gyakran előfordul, pláne ha PlayIT-en próbálod ki vagy egyszerűen csak nem szánják rá azt az 1 percet hogy beállítsák neked a te fej és arcformádhoz a fejest. Az arc érzékenység problémájára is van már millió egy megoldás. Van olyan eszköz aminek CV1-hez hasonló headstrap-je van és van a halo megoldás. De ezeken felül ott van még a VR Cover is, még anyagban is tudsz variálni, hogy mi érintkezzen az arcbőröddel.
A klausztrofób érzést a nagyobb FOV tudja csökkenteni.A címek meghatározóak.
Volt olyan aki úgy jött be a topikba, hogy x éve ott ül a VR cucca a fiókban. Ajánljunk neki valami programot máskülönben eladja. Találtunk neki való címeket és sikerült megtalálnia a szent grált, újra VR-ozik napi szinten már hónapok óta. De ez is azért volt, mert nem követte a piacot, az elérhető alkalmazásokat, VR tulajként sem volt tisztában azzal, hogy mi van a piacon. Én ezért mondom, hogy az akinek nincs VR cucca pláne nincs vele tisztában. Nekem nincs PS5-öm azt sem tudom milyen exkluzív címek vannak ott.Egyébként pedig csinálhatod azt, hogy rendelsz egy VR cuccot Alza-ról. Megveszed vagy kölcsönkéred egy barátodtól az Alyx-et (Steam family sharing), végigviszed majd a 14 napos elállási lehetőséggel visszaküldöd a VR cuccot az Alza-nak. Most az Alza-t emeltem ki mert tudom, hogy ott simán működik ez a dolog de máshol is jó lehet mert a interneten keresztüli vásárlás 14 napos visszaküldési jogával bármelyik online shopban élhetsz. Ez nem etikátlan dolog, kipróbálod, ha tetszik megtartod ha nem tetszik visszaküldöd (utóbbi a valószínű), ezért találták ki ezt a jogszabályt.
-
aerosmith
őstag
"pedig futólag próbáltam már néhány headset-et a múltban."
A VRről leírt tapasztalataid alapján valami ilyesmire tippelnék hogy google cardboard vagy valami kínai cucc amibe az androidos mobiltelefont kellett dugni kerülhetett a kezedbe.
CV1 közismerten kényelmes volt, a Vive valamivel nehezebb de az is jó, az Index meg még inkább.Fejfájást akkor szokott okozni, ha túlságosan rászorítod a fejedre és elszorítja az ereket, vagy ha a VR től tengeri beteg leszel és ez az első szimptóma (ebben az esetben VR nem neked való, maradj a monitorodnál).
A nagyfrekis monitor "majdnem ugyanolyan jó immerziót ad" kijelentést inkább nem véleményezem de elrakom könyvjelzőbe.
-
nkmedve
őstag
válasz
Dyingsoul #211 üzenetére
Már korábban volt, így nem is emlékszem hogy miket próbáltam már pontosan (valamelyik Rift biztos járt a fejemen, talán az S), de nem konkrétan a VR minőségével volt gondom. Az több helyen is elég meggyőző volt és ezért is mondtam, hogy még gondolkozom a beszerzésén.
Ami gondjaim voltak:
- Enyhén klausztrofób érzés amíg rajtam volt a headset, nem éreztem úgy, hogy nagyon sokáig el tudnám viselni azt az állapotot
- Ahogy mondtam, érzékeny az arcbőröm (értsd, egy egyszerű szemüveg, de még egy nagyobb fejhallgató hosszabb viselése is nyomot tud hagyni), így ez kicsit nehézkesebbé és kelemetlenné teszi a viselést.
- Már nem tudom pontosan milyen címeket próbáltam, de kicsit kezdetleges demóknak tűntek. Gyengébb grafika (persze tudom, hardverigényes a VR) és valami egyszerűbb irányítás ahol annyi volt a lényeg, hogy menj ide, fogd meg ezt, rakd ide. Ahol lövöldözni kellett vagy valami komplexebb mozgásokat végezni ott már egész élvezetes volt. Legtöbb dologgal kapcsolatban amit láttam (akár élőben akár videón) kicsit olyan mobiljátékos érzésem volt. Valószínűleg rövidebb ideig el tudnék szórakozni velük, de hamar megunom.
Ettől eltekintve volt ami nagyon tetszett, pl. Wilson's Heart videók alapján bejövős volt (talán mert elég nagy Lovecraft rajongó vagyok), és persze a HL Alyx is ahogy már mondtam nagyon vonzana. Ezek tényleg nagyon hangulatosnak/immerzívnek tűnnek ellenben a mindenhol sokat mutogatott sport, puzzle, szimulátor cuccokkal amiknek egyáltalán nem én vagyok a célközönsége (mobilon vagy PC-n sem játszom ilyesmikkel). Ha kicsit gyakrabban jönne ilyen Alyx/Wilson's Heart féle alkotás (ahol van hangulat és sztori) akkor tényleg megérhetné nekem is beszerezni egy headset-et. -
arn
félisten
válasz
Dyingsoul #202 üzenetére
Kicsit olyan, foleg ahol a vr alternativa es nem egyeduli eszkoz, mintha arrol vitatkoznank, hogy fulhallgato, vs hangdoboz. En speciel utalok fulessel jatszani, mert szeretem, ha van egy reteg kozottem es a jatek kozott, nem akarom kizarni a vilagot.
Az alyx pl mas teszta, mert ott megkerulhetetlen eszkoz a vr, de egy atlagos szimulatornal nem csodalkoznek, ha sok ember velekedne hasonloan. A zenehallgatoknak is egy resze szereti a fulest, egy resze kenyszerbol.
Ennek kellene a helyere kerulni, hogy a vr csak egy specialis kiegeszito marad (mint a kormany), vagy altalanosabban megkovetelt eszkoz (mint a 3ds kartya anno). Kiegeszitokent sose fog tul nagy penzt mozgatni, ez pedig befolyasolja a megteruleset a fejlesztok oldalarol.
-
Dyingsoul
veterán
-
nkmedve
őstag
válasz
Dyingsoul #202 üzenetére
A VR vs Gamer monitor, kellemetlen/fárasztó VR headset, normál játékok VR portjai és hasonló szubjektív dolgokra most nem fogok részletesen ragálni. Gondolom abban egyetérthetünk, hogy mindenki másként viszonyul a szórakozás, immerzió és minőségi kontent fogalmához. Örvendek, hogy te a VR-re ennyire pozitívan tekintesz és semmi más nem vetekedhet vele. Nálam már kicsit árnyaltabb a kép és ez konkrét tapasztalatok alapján fogalmazódott meg. Őszintén fogalmam sincs miért gondoljátok ti VR felhasználók, hogy azok akik nem vásároltak még életükben legalább 2-3 headset-et azok soha nem is próbálták sehol.
Néhány dologra kicsit részeletesebben, mert úgy látom ezeket nagyon magadra vetted:
1. VR Fanok
Felhívom a figyelmet, hogy a fan szót nem feltétlenül negatív értelemben szokás használni. Valamint a felhasználó egy eszköz használóját jelenti, nem pedig azokat akik bármi áron védik azt egy fórumon, az már inkább a rajongás (ie. fandom) fogalmát meríti ki. Ha egyértelműen negatív értelemben akartam volna jellemezni felhasználókat, akkor inkább az agresszív vérfan jelzőt használtam volna. Az agresszivitás amúgy igaz volt itt egyesekre az alapján ahogy leugatták a cikkírót, sőt az egész PH-t, de nem akartam személyeskedni és kiragadni konkrét egyéneket. Ezért kéretik a fan jelzőt nem bántásnak venni (bár aki tényleg agresszív vérfannak érzi magát az nyugodtan magára veheti).
2. A VR haldoklik
Nem tudom ez a mondat miért fáj neked annyira, de nem én vagyok az első vagy egyetlen aki szerint ez a helyzet. Millió cikk van az elmúlt évekből ami semmilyen növekedési potenciált nem lát ebben a piacban (ami bármilyen termék piacán = hanyatlás, haldoklás), csak olvasgatni kéne kicsit a saját buborékodon kívül is.
A HL Alyx bejelentése után valami változott, sokan megváltóként várták a játékot és a VR ujjászületésétét látták benne. Most, hogy kezd lecsengeni az Alyx láz, ismét egyre többen kezdenek kevésbé rózsaszín jövőt látni a VR-el kapcsolatban. Ahogy mondtam, ez teljesen logikus, egy fecske nem csinál nyarat, még ha pillanatnyilag meg is dobhatja az eladásokat. Szerintem sokkal több ehhez hasonló kiadás kéne a sikerhez, és ki tudja talán lesz is a jövőben, s akkor pedig a VR piac visszatérhet a haldoklásból (addig viszont maradok ennél a jelzőnél).
Ez csak az én véleményem, nem kell egyetérteni vele (nem attól lesz valami sikeres vagy halott hogy én mit mondok). Hogyha neked megnyugvást jelent azt gondolni, hogy a VR él és virul akkor felőlem gondold azt. Főként azt remélem, hogy attól függetlenül, hogy én vagy bárki más mit ír, továbbra is nagyon élvezni fogod a VR adta lehetőségeket. Lehet meglepő, de ez nekem legkevésbé sem fáj.
ps. Lehet ezon is meg fogsz lepődni, de egyáltalán nincs kizárva, hogy én is beszerzek egy headset-et valamikor a jövőben. Ahogy már korábban is említettem, az Alyx engem is gondolkodóba ejtett. Ha tudnám, hogy gyakrabban jön ilyen kaliberű kontent akkor nagy valószínűséggel hamarosan belevágnék a dologba, de egyelőre még kivárok. És igen, mindezt úgy mondom, hogy szerintem igenis haldoklik ez a piac és kis esélyt látok rá, hogy jelentősen megerősödjön, ez viszont nem fog adott esetben eltántorítani egy vásárlástól (ahogy pl. Androidos tabletem is van és lesz, pedig az egy méginkább haldokló piac).
ps2. "Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett."
Ahogy már mondtam, kicsit hitelesebb lenne ha az ilyen másokat lesajnáló (ie. személyeskedő) beszólások helyett inkább az érvelésre és értő olvasásra koncentrálnál, akkor még talán konstruktív diskurzust is tudnánk folytatni.
(#204) Jacek
(#206) proci985
Még mindig erősen szubjektív dolgokról beszélünk. Én egyszerűen nem bírom hosszú ideig teljesen elszigetelni magam a külvilágtól, szeretem tudni mi történik körülöttem, főleg ha másokkal egy légtérben vagyok. ez olyan szintű dolog, hogyha tehetem akkor inkább hangfalakat használok és nem fejhallgatót pl. Ilyen alapon nálam egy Fallout/Skyrim típusú játék amibe általában több órát szoktam egyhuzamban beletolni nem ideális VR-re. VR-t sokkal inkább valami rövidebb, de tényleg arra tervezett címmel tudok elképzelni.
Ismételten ez mind személyes preferencia, nem kötelező egyetérteni vele, mindenki magának döntse el, hogy mi az az immerzió ami neki elég (megjegyzem én egy könyv olvasásában is bele tudok merülni eléggé, nem kell nekem ahhoz VR).
-
proci985
MODERÁTOR
"egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"
immerzionak mint teruletnek kutatasban erosen megalapozott hattere van. egy minosegi monitoros setup nem minosul immerzivnek. multimonitoros setupoknal mar lattam az irodalomban olyat, aki szerint annak minosult, de meg az is hatareset: gyakorlatilag egy high-end otthoni hobbiszimulator es egy "budget" cave kozott elmosodnak a hatarok.
egy VR headset 6DoF, teljesen mas szabadsagi fokot ad es ez kepernyon nem jon at.
mielottmeg: van itthon multimonitor (probaltam eyefinityt / surroundot es elotte a matrox megoldasait szoftveresen), van 55"os TV, 130"et vetitek projektorral, van egy Rift. ezek mind masra jok.
probaltam VRt a 90es evek vegen (Padeborn szamitogepes muzeum), probaltam a DK1et, a Vivet, VMRt, vezettem rendes barlangban (7 projektoros setup egy Volvo S80 kore epitve). lattam full body trackingos bleeding edge "intelligent cloth"ot mukodes kozben.
par helyen egyebkent bele lehet futni muzeumokba kiszuperalt oktatasra hasznalt repuloszimulatorokba, pl Göteborgban van egy par az Aeroseumban, csak igy a referencia kedveert, hogy megis mi minosul nem VR viszonylatban immerzivnek.
-
kiskuplung
őstag
válasz
Dyingsoul #202 üzenetére
Én azt se értem, hogy miért jön itt mindenki eladott darabszámokkal, mikor teljesen egyértelmű, hogy ez egy kutatás/fejlesztés állapotában leledző terület.
Ebbe most dézsaszám kell öntetni a pénzt, aztán 5-10-15 év múlva majd beindul. A Facebooknak meg rendelkezésére áll a világ összes pénze, hogy finanszírozza a ezeket. A trendeket diktálni akarják, és nem követni.
Gondolom, az itt hozzászólok tetemes része nem nézi az évente megjelenő Abrash előadásokat a VR jelenéről, és a jövőjéről : Michael Abrash OC6: The Future of VR
-
Dyingsoul
veterán
Wall of text lett, sajnálom és vállalom akkor is ha elvettem a kedved az olvasástól.
"Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát"
) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál."
Nem azt mondtad, hogy szar a VR, ettől sokkal rosszabbat állítottál: "a VR igenis haldoklik". Az "elveszi a munkát" részt nem értem, ilyet nem próbáltam sugallani. A fejlesztői részt úgy értsd ahogy írtam: AAA studióknak nem éri meg VR-ra fejleszteni mert ők tulságosan profit orientáltak, annyi pénz még nincs a VR-ban. Az Indie fejlesztők meg... nos ők talán örülnek annak is ha ingyen kapnak pár szett VR cuccot. Nem szabad elfelejteni, hogy ők gyakran 1-5 fős csapatok. Abban az esetben azért pár ezer dollár is jól jön az embernek és ők talán nem is ebből akarnak megélni de a CV-ben jól mutat, hogy x játékot dobtak a piacra. Nem életük sikersztorija de ilyen emberekből nőtte ki magát a Blizzard és az id Software is.
Az első részben valószínűleg erősen fogalmaztam. De mégis mit vársz, mikor egy korábbi hozzászólásodban kijelented: "a VR igenis haldoklik". Egy ilyen buta kijelentéssel - merthogy maga ez a kijelentés butaság és nem a te személyedet butáztam, hülyéztem le - gyakorlatilag megfelel a tátott szájjal rohangálásnak a ... erdőben. Ez kb olyan, mintha előzetes ismeretek nélkül berontanál egy elektromos autós topikba és beírnád, kb ugyanezt abban a kontextusban.Aztán a következő probléma nálad, hogy VR fanoknak titulálod az itt VR-hoz pozitívan álló hozzászólókat. Ők nem VR fanok, hanem VR felhasználók. A kettő között az a különbség, hogy mint felhasználók ők nem elvakultak, ők is állítanak kritikát a VR technológiával szemben és ezt onnan tudom, hogy az itt "VR fanként" hozzászólók 95%-a az itteni VR topiknak is gyakori látogatói és ott sokszor kemény kritikákat fogalmaznak meg az eszközökkel szemben de itt, ez a fórumrész most nem erről szól. Itt egy rossz cikk alatt kommentelünk és annyira nem rossz a helyzet, mint amilyennek a cikk beállítja, ezt a felhasználók (azok akik évek óta használnak különböző eszközöket és nem csak egy pár órás tesztre kapnak meg egyet-egyet nagy ritkán) érzékelték és megpróbálják véleményükkel ellensúlyozni a cikkben leírtakat. Ezt a kontrasztot néhány látogató meg is értette és születtek itt értelmes hozzászólások olyanoktól is akik nincsenek VR-ban tisztában a helyzettel de így már számukra is másabb a kép. Pl.
"Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek."
Hogy próbálod meg vizsgálni üzleti szempontból, ha nem tudod mennyi és milyen tartalom van? Az Alyx-ről pedig nem tudom honnan származnak az eladási adatok ami alapján kalkulálsz. Ilyen cikkek is voltak pl. Azért 103.000 x 1079 $ vagy Eur nem rossz egy negyed év alatt... Főleg, hogy Karácsony előtt-után volt egy majd fél éves időszak amikor egyáltalán nem lehetett kapni Index-et mert egyszerűen elfogyott. Most is mikor rákattintasz az Index vásárlása gombra, egy ilyen üzenet ugrik fel:
Az nem tudom hány darabot jelent de szerintem nem 100.000-t. De a cikkben szereplő Oculus Quest is folyamatos készlethiány gondokkal küzd. Nem tudom ez mennyire érthető de itt gyakorlatilag arról van szó, hogy annyira viszi a nép a VR kütyüket, hogy nem tudnak belőlük eleget gyártani -nyilván gyártáskapacitást kell növelni de valahogy a cégeknek is be kellett lőniük egy gyártáskapacitást és nem lehet ész nélkül termékgyártásba kezdeni még alapos piackutatás után sem - ami nyilván megvolt de a piackutatók alábecsülték a termékek iránti keresletet, ennek eredménye a készlethiány.
"Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek."
Hú itt és az ez utáni bekezdésekben úgy látom nagyon sok a gond van a kobakban.
Először is, mi az, hogy kizárni a külvilágot? A VR pont arról szól, hogy TÉGED öleljen körül egy világ és ne abban a "valóságban" legyél amiben éppen vagy. Ha neked ez a megközelítés nem való, akkor nem neked való és kész. De attól még másoknak simán jó lehet, sőt, az is lehet, hogy te tartozol a kisebbséghez akinek ez problémát jelent. Ha nem akarod kizárni a külvilágot, akkor az AR-t neked találták ki de az teljesen másról szól, mint a VR.
Hogy "egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad"? Közelsem.
ROG PG279Q-em van. Az élmény össze sem hasonlítható, kb mintha rollerrel próbálnál leelőzni egy Ferrarit. Csak tippelni merek de szerintem te soha nem próbáltad ki PC-n VR-t vagy ha igen ott valami selejtes eszközt vagy nagoyn rosszul beállítottat.
Érzékeny az arcbőröd? Nem smirglipapír van a headset és a fejed között, hogy kényelmetlen legyen... De ha valóban az is és esetleg nem bírnád, akkor szintén csak azt tudom mondani, hogy nem neked való. De ettől még van pár milliárd ember akinek meg viszont tetszhet ezért nem szólhatod le emiatt a VR-t.Kicsit azt érzem rajtad is, mint a cikk íróján. Saját frusztráltságod és/vagy egészségügyi állapotod miatt akarsz megbélyegezni egy technológiát aminek a használata az emberek többségének nem okoz gondot.
Csak nálam személyes tapasztalatból a 4 év alatt 30+ ember megfordult a 13 éves kortól a 70 évesig és egyetlen rosszullét volt épp nemrégiben az is kb az én hibám volt.Ha esetleg még ezt is elolvasod és még nem sértettelek vérig:
A legnagyobb gond az, hogy a VR-t egyébként nem ismerő felhasználók viszonyítani próbálják valamihez, persze ahhoz amit otthon már évek óta használnak: 2D-ben megjelenített 3D-s játékokhoz. Pedig ez sajnos nagy hiba!
A VR az egy élmény. Mikor VR játékot játszol, akkor valaminek a része vagy és teljesen más, mint amikor a monitor előtt ülsz. Ezt nem lehet átadni szóban, videóban vagy szövegesen. Ezt tapasztalni kell, meg kell élni a helyzetet. A szagokat sem lehet elmagyarázni egy olyan embernek akinek soha nem volt szaglása. A VR-ban több érzékszerved is átverődik és ezt nem tudja átadni semmi. Nem tudom jártál-e úgy, hogy valamiről meséltek neked és azt mondtad "hú oda én is el fogok menni" vagy "na ezt én is megkóstolom" és meglépted, majd rájöttél teljesen más, mint ahogy elmagyarázták neked. Na a VR is pont ilyen. Lehet, hogy sokkal rosszabb, mint ahogy elmondják, lehet, hogy sokkal jobb de ahhoz, hogy ezt személyesen Te eldönthesd, ki kell próbálnod.Egy másik gyakorlati problémát is látok, de ez sajnos általában minden internetes kommentelőre igaz: Ha valaki egyszer leír valamit, majd kicsit letörik a szarvát, az életben nem tágít a véleménye mellől pláne nem ismeri be, hogy butaságot írt, tévedett. Kicsit nálad is ezt érzem most. De a te dolgod, hogy mit gondolsz. Nekem nincs bevételem sem hasznom abból, ha meggyőzlek arról, hogy a VR nem haldoklik, sőt gyönyörűen fejlődik. Egyszerűen csak azért adom a kontrasztot mert ha jön erre egy fórumozó aki elolvassa a kommentedet, majd az enyémet, talán sikerül úgy érvelnem, hogy a valóságot mutassam meg ahelyett, hogy elültetném az agyában azt az állítást, hogy "a VR igenis haldoklik".
-
Chapel
addikt
Mindent félretéve, ne felejsd el: egy high end pc és azon belül is a high end-opcióról beszélünk. Naná hogy nem rohangál mindenki/fél pc-s tábor ezzel.
Kelet EU nem nyugat.Mintha azt mondanánk oké, eszméletlen érzés és minőség egy RR Phantom vagy egy 40-50milla feletti autó, de nem sokat látok az utcákon...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen autót vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nyaralás topik
- SSD kibeszélő
- Hobby elektronika
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
- Eladó Dell Venue 11 Pro 7139 i5-4300y 4gb 128gb
- Samsung Galaxy A71 Olcsón, megbízható állapotban 28.000 Ft (fix ár)
- Akcio! Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X OC Videokártya!
- LOQ 15IRX9 15.6" FHD IPS i5-13450HX RTX 4060 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- Csere- Beszámítás! Asus Rog Strix B550-F Gaming Wi-Fi II Alaplap
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
- Eladó karcmentes állapotban levő Apple iPhone 14 Plus 256GB / AKKU 100% / 12 hónap jótállás
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest