Aktív témák
-
9600Pro szintet hozza azokban a játékokban, amikkel tesztelni szoktak.
(Már amennyire hozza...AA? AF?...ehh.)
Nem szoktál te időnként ForceWare / Catalyst changelogokat olvasni, hogy minden egyes alkalommal hány és hány játékhoz kell bugfixeket csinálniuk? Na csak mert Volarival nem is nagyon tudnál miről olvasni... :U -
válasz
Neovenator #137 üzenetére
OK, így már értem.
Béke! :) -
válasz
Neovenator #134 üzenetére
:F
Korán van még nekem egy picit, de a világért sem sikerül megtalálnom, hogy hol állítottam ilyet. Az egyetlen DC utalás, amit itt magamtól látok, az első HSZ-ben van, de az sem kifejezetten negatív, és a ''nagyon'' szó kivételével még most is tartom. ( Csak az ingyen AF miatt nem lehet azért akármennyit elkérni a kártyáért. ) -
-
válasz
Neovenator #115 üzenetére
Ugyanez megy a számítógép - PDA - digicam - mobiltelefon vonalon. Mindent egyre csak bővítenek, okosítanak ( smart phone, valaki...? ), hogy egy fél ciklussal később kijöjjön egy leegyszerűsített, de kisebb és kevesebbet fogyasztó generáció, amit később megint elkezdenek tupírozni... és így tovább.
Ez ilyen cirkusz.
Viszont azt nem értem, hogy hol voltak az ''egyszerű és általános felépítésű'' grafikus chipek a DX skála elején. Szerinted egy Trio vagy Voodoo1 vagy Matrox Mystique általános volt? Mert szerintem éppen, hogy nem : tudtak egy-egy ''trükköt'', de messze nem voltak programozhatóak ( ezt jelentené ugyanis az általánosság ebben a kontextusban ). :F -
válasz
Neovenator #113 üzenetére
A visszafelé kompatibilitást én is hiányolom... sírni tudnék, amikor eszembe jutnak a régi DOS-so játékok, amik XP alatt alig mennek ( NF2 miatt meg ugye szintén nincs hang )... veszek is egy P1-et a tavasszal alighanem.
A Savage2000-re nem emlékszem, hogy olyan jó lett volna Q3 alatt... a speciális, gyári quake3.exe-vel mondjuk szépek voltak a Diamondos pályák, de ''alaphangon'' nem rémlik túl erősnek ( de lehet hogy csak rosszul emlékszem ). Amennyire én tudom, mennie _kellene_ a JK-nak... shadereket ( illetve Q3 alatt a shader kicsit mást jelent, szóval DX8-DX9 feature-t ) nem használ, T&L sem kötelező... ha valaki ki tudná próbálni egy 32 megás TNT2-n, kíváncsi lennék rá, hogy elindul-e? :F
A füstöt azért hoztam fel példának, mert ESZI a fillrate-et betyármód, és mint ilyen, nem levonni szokott az FPS-ből, hanem sokszor osztani : felezni, harmadolni. De nézhetjük akár a fűcsomókat is, új kelletű példa : Call of Duty és GF4TI - az első pályákon simán megvolt 60FPS, robbanásokkal, mindennel... erre jön egy mezei szakasz: 10-15 FPS. Ugyanez, ha 200-ból indulunk, még mindig kevés, de már játszható.
A ''már élvezhető'' 35 FPS tényleg elég lehet nyugisabb játékokban, de pl. Q3 jellegűekben 80-100 FPS _kell_ ahhoz, hogy ne a gépeden múljon a meccs.
Szóval nem hiszem, hogy ez igazán státuszszimbólum lenne... ( a 3DMark ''bajnokságok''at inkább tekintem annak ). -
OFF
Hűűű... riszpekt!
ON -
válasz
Templomegere #108 üzenetére
OFF
Te AZ a Templomegere vagy?
ON -
[L]http://www.xgitech.com/sd/sd_download2.asp[/L]
//darkcrow.co.kr
Nem kellett túl sokáig várni... 1.01.51 :) -
válasz
Neovenator #96 üzenetére
1) AA/AF még mindig eszik a teljesítményt. Bekapcsolod, huss 40FPS (ex has).
2) A tesztek többnyire _átlag_ FPS-t mérnek. Vegyél két 10-12 fős csapatot, akik vadul lövik egymást, töredékét sem látod viszont annak a 200FPS-nek, amit a teszteléskor kidobott a gép végeredménynek. ( Ne akadjunk fel most azon, hogy ez egy CPU limitált szituáció : helyettesítsed be a manuszokat 3-4 füstgránáttal és kész. )
3) Az új kártyák hiába tartalmazzák a csilli-villi dolgokat, attól még a tervezők szinte mindig nyújtanak fallback lehetőséget, hogy a régi kártyákon is menjen a játék valamennyire. És akkor még mindig nagyon nem mindegy, hogy a Doom3 egy GF4MX460-on megy shaderek nélkül, vagy egy GeForce SDR-en...
4) Körülbelül azonos generációs engine-ű játékok között is hatalmas különbségek vannak. Nézz meg egy Q3A timedemot és egy JK3 timedemot - szembeötlő a különbség, pedig ugyanazokat a fícsöröket használja, a JK3 nem minőségileg, hanem mennyiségileg igényesebb a Q3A-nál ( nagyobb poligonszám, nagyobb tex. felbontás, több alphablending... de semmi ''nincsT&L'' -> ''van T&L'' vagy ''fixed function'' -> ''shader'' jellegű generációs, ''csilli-villi'' különbség nincs ).
Így már stimmel? -
válasz
Neovenator #93 üzenetére
Olyan, hogy túl sok teljesítmény, egyszerűen nincs. Ez egy oxymoron.
A ''felesleges'' teljesítény mindig megleli az alkalmazását. Mindig.
Az ''ugyan minek...'' felkiáltásról pedig ( meg azokról, akik szerint 200 FPS felesleges ), mindig egy ősrégi PC GAMER címlap ugrik be, amin valami ilyesmi szöveg volt olvasható:
'' intel 386 - Too much gaming muscle ? ''
... no comment... :) -
Csak a magam nevében:
1) A Volarit temettem, nem az XGI-t.
2) Ötpontnullás driver és a következő kártya akkor lesz, ha megéri az XGI-nak.
Ha EZT nem veszik ( és eddig még semmi ok rá, hogy vegyék ), akkor nem sok értelme lesz drivert fejleszteni hozzá. A jobb pozícióból és nagyobb piaci részesedéssel bíró ATinak is kínszenvedés volt, míg kiizzadott magából egy Catalyst kvalitású drivert, de ugyanez vonatkozik az nVidia-féle UC körüli nehézségekre is... és szvsz a Volarihoz már csak a duálos működés miatt is nehezebb jó drivert írni ( szinkronizálás, stb. ). Nem csak az a kérdéses, hogy az x-edik driver revízió mennyit fog hozni a teljesítményen, hanem hogy megjelenik-e hozzá x driver...?
L3zl13:
Nem erre a konkrét esetre mondtam a több GPU-s dolgot, hanem általánosságban. Persze AGP buszon ez elég nehézkes ( Rgae Fury Maxx, valaki? )... nem tudja valaki, hogy vajon a PCI-X esetében mi a helyzet?
[Szerkesztve] -
válasz
Cathfaern #53 üzenetére
#39
''ennek a kártyának az EGYETLEN igazi különlegessége az, hogy két chip van rajta.''
:)
Hát igen. Még ha kis mérete, fogyasztása és áramfelvétele lenne, és ha lehetne skálázni kettőnél tovább, akkor lehetne esélye a multi-GPU technológiának. De az, hogy csinálunk EGY chipet, ami kevésnek bizonyul, ezért megduplázzuk, az a létező legrosszabb hatásfokú módszer a párhuzamosításra. -
Ezzel el is érkeztünk a következő problémához: mindkét processzornak szüksége van a saját frame pufferére, ami azt jelenti, hogy kétszeres memória-mennyiségre van szükség ahhoz, hogy a GPU-k önállóan tudjanak működni. Ez azt jelenti, hogy a memóriabusz igazából nem 256 bites, hanem processzoronként 128 bites.
Nyugodtan felezd csak meg azt a 32GB/sec-et... -
Első? Ez nem XabreII-nek indult eredetileg? :F
Brand építéssel kapcsolatban az az egyik aggályom, hogy ennek a kártyának az EGYETLEN igazi különlegessége az, hogy két chip van rajta. Slussz, ennyi, kifújt. Semmi új feature, semmi új AA vagy AF technológia ( sőt, előbbiből kifejezetten elmaradott, utóbbi meg egyenlőre NINCS )... azt nem látom, hogy egy fejlesztőnek miért érné meg Volarira fejleszteni, optimizálni? Mi az izgalmas ebben a kártyában, ami miatt megérné szemet hunyni a teljesítmény felett?
Másik példaként, az nVidia is egy monstre kártyával kezdte építeni az ''FX'' brandet, aminek ''áldásos'' hatását még a mostani kártyák is nyögik... hiába jó pl. az NV36, az nVidia még mindig sokaknak csak az a lassúforrózajoscsalófos. Az első benyomás nagyon sokat számít, és én még mindig nem tudom megérteni, hogy ezt a mostani bemutatkozást miként lehet ''nem is olyan rossz''-nak felfogni. :F
De kívánom, hogy ne legyen igazam, és legyen Volari2, ami elfeledteti ezt. -
Hát igen, ez a nagy, mondhatni A kérdés...
Emlékszik valaki, mekkora lehet a különbség mondjuk a bemutatkozó 8500 driver és valamelyik mostani 3-as Catalyst között? Vagy mondjuk nVidia vonalon az első Release20 és az utolsó Release45 között? Az adhatna egy jó becslést az elérhető _maximális_ gyorsulásra, azzal felszoroznánk a mostani eredményeket, és rögtön okosabbak lennénk. -
Már a Trident felvásárlós rész nem tetszett ( XP4 a világ egyik legnagyobb paperware-e... annak idején Anandék csináltak róla tech preview-t, érdekes loopback pipelineja lett volna), de hogy effektíve 128 bites busz, hogy supersampling AA, hogy letiltott AF, hogy áramigény, hogy hűtés, hogy ár(?)... a teszteredményeket már meg sem említem.
Teljesen Felelőtlen Jóslat (TM) :
RIP Volari. EZT driverből megjavítani... hát soxerencsét. :(
((( Talán majd a DeltaChrome... ha nagyon olcsó lesz. )))
//nocsak, mindenki alszik már? :t
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB SilentiumPC Signum SG1V TT 500W
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest