- Mobil flották
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Aktív témák
-
9600Pro szintet hozza azokban a játékokban, amikkel tesztelni szoktak.
(Már amennyire hozza...AA? AF?...ehh.)
Nem szoktál te időnként ForceWare / Catalyst changelogokat olvasni, hogy minden egyes alkalommal hány és hány játékhoz kell bugfixeket csinálniuk? Na csak mert Volarival nem is nagyon tudnál miről olvasni... :U -
Ger|
aktív tag
ekkora árért simán megéri, mert egy fx5600-ast ha minden igaz halálraver.
-
-=V3rthil=-
őstag
Én is találtam bruttó 37-ért a Bluefish-ben:D LOL! Ha jól emléxem, kb 3 hónapja még 100e körül mozgott:DDD
Ennyiért lassan már csak szimplán rossz vétel lesz, legalább nem iszonyatosan rossz:D
VIVO-s, ami mondjuk egész jó:). És kevesen mondhatják el (na nem mintha sokan akarnák:D) magukról, hogy V8 Duo Ultra kártyájuk van:))!
Még az is lehet, hogy pár év múlva V5-6000 szintű legenda lesz?:) Akkor jó befektetés. Végülis szerintem nem lehet nagy jövőt jósolni az XGI-nek:t
[Szerkesztve] -
Club
őstag
Találtam valamit:
Videokártya Club3D XGI Volari Duo V8 Ultra 256MB VIVO 350/400 30,742 Ft,- 38,428 Ft,-
:Y:Y:Y
Azé ez durva:DDD
Olcsóbb mint a 9600XT.
És megmondom őszintén a kiváncsiság nagyon hajt:P
Lehet hogy iylet kellene venni?:U -
Geza ba
csendes tag
-
neduddgi
aktív tag
Nem is az számít, mit tud az XGI, az a nagyon fontos, hogy jeélen legyen a piacon, nehogy teljesen monopol helzetbe kerüljön valamelyik gyártó a két nagy közül, és itt most igazából mindenki inkább az Nvidiától fél...
-
válasz
Neovenator #137 üzenetére
OK, így már értem.
Béke! :) -
Lacza
senior tag
Mi lesz ez ?Egy MX 440-es butitott változata?:C
-
Neovenator
senior tag
1) AA/AF még mindig eszik a teljesítményt. Bekapcsolod, huss 40FPS (ex has).
Nehogy támadásnak vedd egyébként, amit írtam. Csak azt akartam mondani, hogy legalább a DC esetében eltekinthetünk egy lassító tényezőtől. A többiekre persze még mindig igaz. Nem akartam semmi rosszat, na.
Béke! :) -
válasz
Neovenator #134 üzenetére
:F
Korán van még nekem egy picit, de a világért sem sikerül megtalálnom, hogy hol állítottam ilyet. Az egyetlen DC utalás, amit itt magamtól látok, az első HSZ-ben van, de az sem kifejezetten negatív, és a ''nagyon'' szó kivételével még most is tartom. ( Csak az ingyen AF miatt nem lehet azért akármennyit elkérni a kártyáért. ) -
Geza ba
csendes tag
válasz
Neovenator #134 üzenetére
Valahogy a DC teljesítményvesztés nélküli AF-je kicsit furcsának tűnik... Nem ártana néhány játékból screenshot (egyáltalán működött? :) )
Új DX9 játék eredmények, ezúttal a Stalker. Bár nem tartom jó ötletnek alfa/béta/gamma/delta/stb. fejlesztési fázisban lévő játékokkal tesztelni, az eredmények megdöbbentőek... :(
[L]http://www.xbitlabs.com/articles/editorial/display/stalker.html[/L] -
Neovenator
senior tag
anaqer:
Egy kis változtatás a formulán: mivel úgy látszik, hogy a DeltaChrome teljesítményvesztés nélküli Anisotropic Filtering-et kínál, így talán ezt le is vehetjük a potenciális 'lassítók' listájáról. :) -
rudi
nagyúr
Nekem most így néz ki az elképzelt menetrendem:
2004 második negyedév r4xx és nv4x kb. 160milla tranzisztor 0,13on 32bites shaderek dx9.1 12/1es felépítés.
2004 második fele d9es gamek nagyobb tételben (doom3, hl2 stb.)
2005 első fele r5xx és r5x kb. 200milla 0,11en 16/1 vagy 8/2 (ez lesz a jó csata) és talán dx10 a maga független akár 64/32bites shaderegységeivel.
2005 vége Longhorn -
rudi
nagyúr
No végre elolvastam, minden félelmem bejött +még húzhatunk egy strigulát a csalóbanda rublikába. 3Dmarkban majdnem csúcsszint gameban meg még középszint se! Ezek sem jobbak az NV/ATI párostól már a Xabrekban is visszavettek a 3Dmark2001 képminőségén és szerintem az utóbbi pár hónapban csak tesztproggikra gyúrtak a nyomorult PR miatt. Kíváncsi lennék, mennyit tud a cucc kevésbé ismert tesztproggikkal (ezért kell RightMark és hasonló célirányos proggik ahol 5perc alatt előjön a lényeg), nagy a gyanúm hogy annyit mint a gamekkal. Nevetséges az is hogy SSAA-t akarnak csinálni és az ahogyan 256bitesnek tüntetik fel a legjobb esetben is 128bit×170%os membuszt és a csúcs az ''512bitesnek'' nevezett akármilyen memvezérlő. Ezzel az erővel a 256bites Crossbart is lehetne 1024bitesnek nevezni. Ja és még valami, matek:
90milla tranzisztorban
8 futószalag 4pixel shader 2 vertex shader 128bites memvezérlő?!
Hát azért illendő minden futószalagnak saját pixel shaderének lenni...
Szerintem ez a vas négy futószalaggal és szalagonként egyetlen pixel shaderrel rendelkezik és ehhez van 2 vertex shader, mindez valahol 350MHz körül szóval ha még ATI szintű is a proci akkor is Radeon 9600pro alatti szint és ha még ezt felszorozzuk a maximálisan remélhető 170%al (gondolom XGIéknek ez egyelőre csak távoli vágyálmuk), akkor talán kijön egy Radeon 9800 körüli sebesséd DE CSAK ABBAN AZ ESETBEN HA A V8as FEL TUDNÁ VENNI A VERSENYT A 9600proval, amit jelen pillanatban nem tud és amire tudni fogja addigra már lesz rv4xx ami talán a mai 9800ak szintjén lesz...
Sajnos az az érzésem hogy ennél SOKKAL jobb termékek is elvesztek a süllyesztőben és NAGYON sok meló van még előttük egy közepesen jónak mondható kártya eléréséig. (gondoljatok bele, hogy ma 56e egy FX5900XT vagy ha még van akkor 40e körüli a 9600pro)
Emlegettetek elágazásokat, vagyis azok hiányát. Hát DX9ben MÁR VANNAK VERTEX SHADER KÓD ELÁGAZÁSOK, pixel shadernél meg annyira nincs rájuk szükség, ott a dependent read tud érdekeseket csinálni, ami meg már dx8óta van.
GPU/VPU
Ezek 256bites VEKTORPROCESSZOROK!!! Annyi aritmetikai tranzisztoruk van amit egy p4nek kessestül mindenestül. Közel olyan gyorsan csinál vektor (hármas vagy négyes) műveletet mint amennyi alatt egy p4 egy sima skalárt. Ugyanúgy gépi kóddal programozhatóak mint a CPUk csak kessük nincs (helyette van 20-30GB/s memóriasáv) és nem használnak lapozós memóriakezelést (lehet hogy már nem sokáig, de akkor már kess sem árt majd). Akinek nem tetszik a kompájlerezés az gondoljon bele hogy mivel fordít magas szintű programozási nyelvből. Egyetlen lépés ami nincs a CPU programozásnál és van VPUnál az talán a driver, de ez elkerülhetetlen.
Összehasonlítva akár a dx7es (t&l) vagy korábbi kártyákkal ahol volt egy LEGOkészlet amiből effekteket lehetett csinálni, most van LEGOalapanyag és kockamodellező berendezés (ami már volt dx8ban is de most dx9ben már lebegőpontos és ciklusos/elágazásos), szóval olyan szabadság mint még soha.
Mire jó egy ilyen VPU
1. Orvosi 3D képalkotás real time MRI, EEG, EKG, RTG képekből egyszerre miközben egy picike kamerával és lézerszikével szaladgál odabenn a doki bácsi (T2K egy ilyesmi cégnek dolgozik).
2. nagy sebességű minőség-ellenőrzés nyomtatott áramköröknél, ICknél, bárminél. Van egy szenzor ami alatt ezerrel rohannak a legyártott példányok. Ennek képe befut egy vektorprocihoz ami hülyérehizlal/fogyaszt/élkiemel/vastagít/vékonyít/zajeltávolít és összehasonlít a RAMjában textúra formájában tárolt referencia képekkel és DVIn kinyom egy kódolt megfelel/nemfelelmeg/holvanhiba választ
3. 2es pont DNS elemzésnél egyezést keresve vagy bármilyen Real-time kép felismerő rendszerben, talán a dx9 programozhatósággal már a CNN rendszerekkel is felveszik a rendszert.
4. profi szimulátorok lásd DarkCrow-os link
és a poén a végére: állítólag 256 r300as chip fűzhető össze...
AGP:
Lassan ezt is felejteni lehet mint szűk keresztmetszet mert DX9el már nagyon komoly textúrákat lehet shaderprogramozni szinte teljesen textúra nélkül, ahol még az AFet is a kód kezelheti le (úgy számolja a vertex shader a pixel shader számára a mintavételezési pontokat). Akár FSAA is csinálható ps2.0-s filterekkel (éldetektálás+blur) de erre talán mégis a mostani ATIs MSAA a legjobb, NV is példát vehetne róluk.
DX10: kicsit korai még ezzel foglalkozni, legjobb esetben is 1-2év mire bejön a Longhornal együtt addigra meg már lesz VGAcache, szuperfüggetlen shader egységek és hasonlók. -
karyo
senior tag
A Volari b*szni akar f*sz nélkül...:t
[Szerkesztve] -
Neovenator
senior tag
Ez inkabb figyelemremelto. Ha megnezed mikor kezdodott az egesz PC-s 3D grafika fejlodese es a DX(3) mikor lett ''hasznalhato'' - 1995-2003-ig ez csak 8 ev es hol vagyunk most az 1995-os szinthez kepest ? A fejlodes elegge jo tempoval nyomul...
Maga a tény figyelemreméltó, csak épp az nem, hogy ezt a kifinomult rendszert most ismét gagyi feladatok elvégzésére akarják felhasználni. Ezért nem volt érdemes ennyit fejleszteni...
Ez kerdeses es megint a feladattol fugg. Ha az adatok a feldolgozas idejere benne vannak a grafikus kartya RAM-jaban, akkor az AGP savszelessege lenyegtelen. Sok otlet a massziv paralellizmusra epit amihez ez OK.
Nem is fogalmazhattad volna meg jobban; HA!
Ha ideálisak a feltételek. Ha ilyen és ilyen adatot végeztetünk. Ha nincs gond a fordítóval...
Soha nem tudhatod, csak neztem amikor eloszor ''megjelent'' az eredeti Doom egy HP digitalis fenykepezogepen :-)))
:) -
Neovenator
senior tag
A visszafelé kompatibilitást én is hiányolom... sírni tudnék, amikor eszembe jutnak a régi DOS-so játékok, amik XP alatt alig mennek ( NF2 miatt meg ugye szintén nincs hang )... veszek is egy P1-et a tavasszal alighanem.
Azok voltak a legjobbak. Épp most szereztem be egy PII-es konfigot, AWE64-el (amit nem tudtam berakni az új alaplapba, hogy vesszenek meg, pegig van rajta ISA controller, csak kell annak a semmire se jó CNR slot-nak :)
A Savage2000-re nem emlékszem, hogy olyan jó lett volna Q3 alatt... a speciális, gyári quake3.exe-vel mondjuk szépek voltak a Diamondos pályák, de ''alaphangon'' nem rémlik túl erősnek ( de lehet hogy csak rosszul emlékszem ). Amennyire én tudom, mennie _kellene_ a JK-nak... shadereket ( illetve Q3 alatt a shader kicsit mást jelent, szóval DX8-DX9 feature-t ) nem használ, T&L sem kötelező... ha valaki ki tudná próbálni egy 32 megás TNT2-n, kíváncsi lennék rá, hogy elindul-e?
Pedig nagyon jó volt, elhiheted. MeTaL alatt (csak, hogy én is menőzzek már egy kicsit :)
A 3DMark bajnokságokat ki nem állhatom én sem. -
#57764352
törölt tag
Hát x.
Minden kezdet nehéz. Tetszik az XGI név, és az ATI is. Az ATI kártyái jobbak.
Ebből az következik, hogy a 3 betűs név nem hordozza magában a sikert! :)
Szal:
Nem valami meggyőző! Bár lehet szó a bizakodásról! Az ára lesz a döntő!
Grat a cikkhez! -
-
Thom!
veterán
Up!
Új driver új eredmények, de ilyen nincs és mégis van...... :O
[L]http://www.hardware-tweaker.de/HTML/Ho me_4/Overclocking/Artikel_Teil1/XGI_Volari__duo_V8Ultra_Update/xgi_volari__duo_v8ultra_update.html [/L] -
ptiboy
senior tag
nevetséges ez a kártya!
milliárdokat kéne befektetni mire nvidia v. ati szintre jutnak -
tocsa
senior tag
Egyebkent pedig nagyon erdekes elmenyt nyujt, hogy az ember osszehasonlithatja a 3 teljesen kulonbozo gyarto kartyajanak rendering implementaciojat a scrrenshot-okon. Ebbol szerintem az egyes cegek mernokei is tanulhatnak, hogy masoknal az egyes kepeknel milyen kulonbsegek vannak.
A cikk tok jo. -
tocsa
senior tag
A kepekbol ugy tunik, hogy a referencia board-ok V8 es V5 kartya eseten ugyanazok. Ez felveti annak a lehetoseget, hogy talan 1-2 ellenallas vagy kapacitas forrasztasos modositasaval bekapcsolhato a kikapcsolt 4 pipeline. Jobb esetben csak grafitozni kell esetleg, vagy netantan az ATI 9500->9700pro atalkitas mintajara software only megoldas is elerheto lesz.
Ha javitanak a drivereken, es a V5 sorozatnak barati ara lesz, akkor talan az atalkithatosag miatt sokan fogjak megvenni a kartya kozepso sorozatat. -
Raymond
titán
válasz
Neovenator #115 üzenetére
''Mókásnak találom, hogy az ipar 10 DX generáción keresztül eljutott az egyszerű és általános felépítésű grafikus chipektől a bonyolult és specializált GPU-ig''
Ez inkabb figyelemremelto. Ha megnezed mikor kezdodott az egesz PC-s 3D grafika fejlodese es a DX(3) mikor lett ''hasznalhato'' - 1995-2003-ig ez csak 8 ev es hol vagyunk most az 1995-os szinthez kepest ? A fejlodes elegge jo tempoval nyomul...
''mint mondjuk a PS/VS 3.0 elengedhetetlen megléte, az AGP limitált sávszélessége ésatöbbi ésatöbbi...''
Ez kerdeses es megint a feladattol fugg. Ha az adatok a feldolgozas idejere benne vannak a grafikus kartya RAM-jaban, akkor az AGP savszelessege lenyegtelen. Sok otlet a massziv paralellizmusra epit amihez ez OK.
A hutogeopes otlet nagyon jo :-) Soha nem tudhatod, csak neztem amikor eloszor ''megjelent'' az eredeti Doom egy HP digitalis fenykepezogepen :-))) -
kvazar
tag
nemtom de ha megfelelő erő lett volna benne nem tünt volna el az nv-ati mellett. amanpság ugyanis matroxot kapni kuriózum. :( vagy túl drágára adták a dualhead miatt és mégsem annyira hasznos feature.
sztem ua ez is. átverésszaga van a dolognak a dualgpu ugyanis nem teljesít jól,
!VAGY! A MAI PROGRAMOK NEM ERRE VANNAK KITALÁLVA. gondolok arra hogy egy dual cpu-n nem fut gyorsabban egy progi ha az nem kimondottan dual proci támogatásra van megírva. ''egy 64es athlon se futtat egy 32bites progit sokkal gyorsabban, mint egy sima xp,ám egy 64bites progit futtatva jobban megy mint egy sima xp futtatná ua-t a 64bites progit.
ez a kártya szerintem vagy megelőzte a korát ami nem volt egy okos ötlet, vagy tudnak valamit hogy a közeljövőben lesz valami game amit ez így ki fog használni, vagy egyszerűen el lett k---va és ez a legvalószínübb. példa hasonlít hozzá hogy egy mai vga-n 128 helyett 256ram van. drágább is mint a 128 ám teljesítményben nagyrészt még ALUL is marad mert gyengébbek a ramok, és 256 ramot egy mai game nem nagyon használ ki ugye, inkább gyors 128.
ám késöbb lehet hogy fog kelleni a 256ram bár...
tanx -
Cathfaern
nagyúr
válasz
Neovenator #115 üzenetére
Az AGP leváltása már folyamatban van.
Ez a hűtőgép compiler nem is rossz ötlet :) Én meg nekiállok a karórámat megdolgozni...milyen jól lehetne SETI-t futtatni rajta :D -
válasz
Neovenator #115 üzenetére
Ugyanez megy a számítógép - PDA - digicam - mobiltelefon vonalon. Mindent egyre csak bővítenek, okosítanak ( smart phone, valaki...? ), hogy egy fél ciklussal később kijöjjön egy leegyszerűsített, de kisebb és kevesebbet fogyasztó generáció, amit később megint elkezdenek tupírozni... és így tovább.
Ez ilyen cirkusz.
Viszont azt nem értem, hogy hol voltak az ''egyszerű és általános felépítésű'' grafikus chipek a DX skála elején. Szerinted egy Trio vagy Voodoo1 vagy Matrox Mystique általános volt? Mert szerintem éppen, hogy nem : tudtak egy-egy ''trükköt'', de messze nem voltak programozhatóak ( ezt jelentené ugyanis az általánosság ebben a kontextusban ). :F -
válasz
Neovenator #113 üzenetére
A visszafelé kompatibilitást én is hiányolom... sírni tudnék, amikor eszembe jutnak a régi DOS-so játékok, amik XP alatt alig mennek ( NF2 miatt meg ugye szintén nincs hang )... veszek is egy P1-et a tavasszal alighanem.
A Savage2000-re nem emlékszem, hogy olyan jó lett volna Q3 alatt... a speciális, gyári quake3.exe-vel mondjuk szépek voltak a Diamondos pályák, de ''alaphangon'' nem rémlik túl erősnek ( de lehet hogy csak rosszul emlékszem ). Amennyire én tudom, mennie _kellene_ a JK-nak... shadereket ( illetve Q3 alatt a shader kicsit mást jelent, szóval DX8-DX9 feature-t ) nem használ, T&L sem kötelező... ha valaki ki tudná próbálni egy 32 megás TNT2-n, kíváncsi lennék rá, hogy elindul-e? :F
A füstöt azért hoztam fel példának, mert ESZI a fillrate-et betyármód, és mint ilyen, nem levonni szokott az FPS-ből, hanem sokszor osztani : felezni, harmadolni. De nézhetjük akár a fűcsomókat is, új kelletű példa : Call of Duty és GF4TI - az első pályákon simán megvolt 60FPS, robbanásokkal, mindennel... erre jön egy mezei szakasz: 10-15 FPS. Ugyanez, ha 200-ból indulunk, még mindig kevés, de már játszható.
A ''már élvezhető'' 35 FPS tényleg elég lehet nyugisabb játékokban, de pl. Q3 jellegűekben 80-100 FPS _kell_ ahhoz, hogy ne a gépeden múljon a meccs.
Szóval nem hiszem, hogy ez igazán státuszszimbólum lenne... ( a 3DMark ''bajnokságok''at inkább tekintem annak ). -
Neovenator
senior tag
Ja és a GPU dolog:
Mókásnak találom, hogy az ipar 10 DX generáción keresztül eljutott az egyszerű és általános felépítésű grafikus chipektől a bonyolult és specializált GPU-ig látszólag csak azért, hogy most holmi fordító segítségével ismét nem specializált feladatokra lehessen használni olyan körülményes feltételek mellett, mint mondjuk a PS/VS 3.0 elengedhetetlen megléte, az AGP limitált sávszélessége ésatöbbi ésatöbbi... :) -
Neovenator
senior tag
''A jo minosegu videolejatszashoz szukseges funkciok-nal SZVSZ az ATI mindig is ott volt. Az oreg Rage kartyak eleg sz*rok, de a videolejatszas mindig csucs volt rajtuk.''
Én is ezt mondtam.
''Az hogy egy sajtokozlemeny mit emlit es mit nem az a ceg marketingosztalyatol fugg. Hidd es az egesz filter-dolog nagyon hamar hasznalhato lesz minden DX9 kartyan, nem csak az S3-on...''
Én is ezt mondtam.
Már most is használható lenne minden kártyán -de legalább is az Ati és S3 kártyákon... :)-, ha vette volna a fáradtságot valamelyik gyártó és elkezdte volna bevezettetni. De eddig nem tette egyik sem. -
Neovenator
senior tag
Értem én mire gondolsz, és normál esetben egyet is értenék veled, ha nem lenne így felfordulva a PC ipar manapság és nem tojna magasról mindenki a visszafelé kompatibilitásra. Keződött az egész ISA megszűntetésével, az még ok. De hogy pl. egy Live! egyszerűen ne tartalmazzon DOS kompatibilitást, az egyszerűen vérlázító! Végül is arra akartam kilyukadni, hogy hiába Q3 motor így, meg Q3 motor úgy, de az biztos, hogy az egyébként Q3 teljesítményéről hírös Savage2000 nem tudja futtatni napjaink Q3 motoros játékait...ennyit a csilli-villi különbségekről, meg a drága jó programozók visszafelé kompatibilitásért tett erőfeszítéseiről. Manapság nem éri meg a gyártóknak/fejlesztőknek, ha sokáig ugyanazt a kártyát használod, akkor mi lesz a féléves termékciklussal?! Tessék csak szépen lecserélni...
Épp ezen mentalitás miatt nem érdemes ''időtálló'' (végül fél év is nagy idő, ha mondjuk egy kérész szemszögéből nézed...) 200FPS-t venni manapság.
Apropó 200 FPS:
Jó tegyük fel, az AA/AF elvisz 40 frame-et, akkor is marad 160. Vegyünk el mondjuk még ugyanennyit a füstgránátok miatt, az 120FPS, ami még mindig többszöröse a már élvezhető 35 frame-nek. Jó, legyenek füstgránátok és emberek is -> 80FPS, ami még mindig több, mint szükséges. Viszont a tuning verda mellé kiváló, mint újabb fallikus szimbólum... :) -
OFF
Hűűű... riszpekt!
ON -
válasz
Templomegere #108 üzenetére
OFF
Te AZ a Templomegere vagy?
ON -
Templomegere
senior tag
FleSs !! Gratula , nagyon jó!!!!!!!
-
[L]http://www.xgitech.com/sd/sd_download2.asp[/L]
//darkcrow.co.kr
Nem kellett túl sokáig várni... 1.01.51 :) -
Raymond
titán
válasz
Neovenator #92 üzenetére
A jo minosegu videolejatszashoz szukseges funkciok-nal SZVSZ az ATI mindig is ott volt. Az oreg Rage kartyak eleg sz*rok, de a videolejatszas mindig csucs volt rajtuk.
Az hogy egy sajtokozlemeny mit emlit es mit nem az a ceg marketingosztalyatol fugg. Hidd es az egesz filter-dolog nagyon hamar hasznalhato lesz minden DX9 kartyan, nem csak az S3-on...
''Nem is tudom hogy gondolhatják, hogy a GPU életképes alternatíva a CPU-hoz képest, mikor még pl. elágazás sincs benne, vagyis hagyományos számítási műveletekre eleve alkalmatlan.''
Egy - erre lesz jo a PS3.0 es VS3.0, ketto - DX10, ahol elmeletileg mar nem lesz felosztva a PS es VS hanem egyfajta programozhato egysegek lesznek csak....
''Ráadásul minek bajlódnék egy körülményes fordítóval és annak minden inkompatibilitási problémájával csak azért, hogy olyan plusz teljesítményhez jussak, ami úgyis elvész az AGP és az alaplap maximális kapacitása miatt.''
Nem egeszen. Egy celfeladatra lesz csinalva az applikacio, igy figyelembe lesznek veve a hardware-korulmenyek. Orult otletek vannak. Pl. eszedbe jutott valaha is hogy a Frogger-t meg lehet csinalni kizarolag egy DX9 kartyan ? En nem irnam le az emberi lelemenyesseget.
''Egyébként is: Miért kéne tudományos munkához egy százezres DX9-es kártya, mikor ennyiből már egy sokkal jobb CPU-t is megengedhetne magának az ember...
''
Azert, amiert pl. a Beowulf clustereket kitalaltak es sok helyen hasznaljak - penz, penz, penz. Sokkal ertelmesebb/gazdasagosabb egy comodity/off the shelf hardware-bol megfelelo teljesitmenyt kapni a ''sokkal jobb CPU''-t hasznalo rendszer aranak tizedeert.
[Szerkesztve] -
kovi
senior tag
No comment...
Internet teszt. -
Geza ba
csendes tag
Nem tudná valaki megnézni, mennyire csaltak a driverekkel?
(lásd pl. [L]http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20031217101659.html[/L])
A fájl átnevezésektől nem csökkenek a kártya eredményei, de egyes források szerint ha a xrkvp.sys átírják a fájlneveket, drasztikusan csökken mindenhol a teljesítmény... -
kvazar
tag
kicsit olyan matroxos fílingű, emléxetek a g400ra valami dualcsatils lófütty méregdrágán de 3d teljesítmény sehol....ezen meg dual molex :))
-
lanyoo
tag
1: Azt jelenti, hogy egyszerre (vagyis egy órajel alatt) elméletileg 256 bitet tud szállítani. Illetve DDR memória ezt órajelenként kétszer tudja.
2: A kártyákon teljesen azonos memória csipek vannak, és mindegyik a megadott sebességen működik, ami azt jelenti, hogy másodpercenként hányszor lehet elérni a memóriát.
3: úgy van ahogy írod. -
válasz
Neovenator #96 üzenetére
1) AA/AF még mindig eszik a teljesítményt. Bekapcsolod, huss 40FPS (ex has).
2) A tesztek többnyire _átlag_ FPS-t mérnek. Vegyél két 10-12 fős csapatot, akik vadul lövik egymást, töredékét sem látod viszont annak a 200FPS-nek, amit a teszteléskor kidobott a gép végeredménynek. ( Ne akadjunk fel most azon, hogy ez egy CPU limitált szituáció : helyettesítsed be a manuszokat 3-4 füstgránáttal és kész. )
3) Az új kártyák hiába tartalmazzák a csilli-villi dolgokat, attól még a tervezők szinte mindig nyújtanak fallback lehetőséget, hogy a régi kártyákon is menjen a játék valamennyire. És akkor még mindig nagyon nem mindegy, hogy a Doom3 egy GF4MX460-on megy shaderek nélkül, vagy egy GeForce SDR-en...
4) Körülbelül azonos generációs engine-ű játékok között is hatalmas különbségek vannak. Nézz meg egy Q3A timedemot és egy JK3 timedemot - szembeötlő a különbség, pedig ugyanazokat a fícsöröket használja, a JK3 nem minőségileg, hanem mennyiségileg igényesebb a Q3A-nál ( nagyobb poligonszám, nagyobb tex. felbontás, több alphablending... de semmi ''nincsT&L'' -> ''van T&L'' vagy ''fixed function'' -> ''shader'' jellegű generációs, ''csilli-villi'' különbség nincs ).
Így már stimmel? -
Scorpion
tag
Driver fejlesztés biztosan fog kelleni.
OFF
1 kérdés. gondolom sokatoknak triviális lesz, mit jelent az, hogy a memósávszélessége 256 bit? Azt jelenti, hogy a kártyán levő memória, milyen gyorsan tud kapcsolatot létesíteni a gpu-val? ill. milyen gyorsan tud vele kommunikálni?
2. kérdés. ha egy kari mondjuk 350hz-s memóval van ellátva, akkor azt a kártyákon levő rammok egyenként adják ki, vagy a ram-mok hz-je összeadódik és így kapom ezt meg.
3. kérdés. Ha egy kari mondjuk 256 MB rammal van ellátva. Akkor sok kisebb egyforma ram adja ki a 256 rammot. Mondjuk 4 db 64 mb-os memó chip igaz?
Tényleg sorry, hogy itt kérdeztem meg.
''Nem szégyen kérdezni, így okosodik az ember. Nem úgy, hogy ül mint egy záp tojás''
THX -
Neovenator
senior tag
Tényleg, mire jó a 200FPS? Mert az tiszta sor, hogy mire odáig jutnál, hogy az a 200 lecsökken 30FPS-re az új programok miatt, -és behozná azt a tetemes költséget, amit az időtálló 200FPS-re fordítottál- addigra nem lenne érdemes használni, hisz az új kártyák már tartalmaznák az épp aktuális és persze abszolút elengedhetetlen csilli-villi új funkciókat...
Másrészt az utolsó mondat részemről pusztán elméleti jellegű volt, hisz az óriási teljesítmény úgyis elvész már az elején, mint említettem. -
válasz
Neovenator #93 üzenetére
Olyan, hogy túl sok teljesítmény, egyszerűen nincs. Ez egy oxymoron.
A ''felesleges'' teljesítény mindig megleli az alkalmazását. Mindig.
Az ''ugyan minek...'' felkiáltásról pedig ( meg azokról, akik szerint 200 FPS felesleges ), mindig egy ősrégi PC GAMER címlap ugrik be, amin valami ilyesmi szöveg volt olvasható:
'' intel 386 - Too much gaming muscle ? ''
... no comment... :) -
Neovenator
senior tag
''Minél inkább programozható annál kevésbé lesz célhardver. De mivel mégis más szempontok alapján fejlesztik mint a CPU-t, és jóval specializáltabb, ezért bizonyos dolgokat nyilván sokkal gyorsabban hajthat végre, tehát az ilyen célokra történő felhasználása sem olyan elvetendő ötlet.''
Valóban. Mondjuk a 3D-s grafikai műveletekre történő felhasználása tényleg nem olyan elvetendő ötlet, hisz mivel más szempontok szerint fejlesztik, mint a CPU-t és jóval specializáltabb, talán ez lenne az ideális felhasználási terület. :)
Nem is tudom hogy gondolhatják, hogy a GPU életképes alternatíva a CPU-hoz képest, mikor még pl. elágazás sincs benne, vagyis hagyományos számítási műveletekre eleve alkalmatlan. Ráadásul minek bajlódnék egy körülményes fordítóval és annak minden inkompatibilitási problémájával csak azért, hogy olyan plusz teljesítményhez jussak, ami úgyis elvész az AGP és az alaplap maximális kapacitása miatt. Egyébként is: Miért kéne tudományos munkához egy százezres DX9-es kártya, mikor ennyiből már egy sokkal jobb CPU-t is megengedhetne magának az ember...
Számomra a konklúzió az, hogy akár sz*rból is lehet várat építeni, csak kérdés, hogy megéri-e a körülményeskedés a végeredményt. Ugyan mire használnál ekkor teljesítményt otthon?!
[Szerkesztve] -
Neovenator
senior tag
A motion compensation (amit szintén az Ati és az S3 kezdett bevezetni anno '97-'98 környékén) és a de-blocking nem összetévesztendő a plusz filterekkel és szűrőkkel, amik nem épp a ''hardware acceleration enabled'' kategória, de mindegy.
Nem ezt említettem egyébként az előbb? Az Ati és S3 kártyák használják ki a DX nyújtotta lehetőségeket bizonyos mértékben, ezzel semmi újat nem mondtál. Viszont mi a helyzet a Volari-val, aminek kapcsán előhoztam a témát? Hát az NVidia?
Ráadásul a DC fejlesztése már 1999-2000 óta folyik, tehát közel sem biztos, hogy az Ati volt az ötletgazda ez ügyben, egyszerűen csak nagyobb gárdával dolgozik és sajnos jóval előbb elkészült a DX9 lapkájával, mint az S3. Az NVidia dettó. Elvileg még a de-blocking funkciót sem használja az FX az oldaluk szerint -nem volt rajta a képesség-listán-, máshol viszont fel van tűntetve minden olyan funkció az új mobil Go chip-el kapcsolatban, amivel a DC is bír (naná, hiszen egy piaci szegmensben versenyeznek), tehát nem tudom. XGI fronton úgyszintén tanácstalan vagyok, mert ott sem írnak semmilyen filter-alkalmazásról, csak a de-blocking funkcióról, de persze ki tudja.
Annyi biztos, hogy az Intervideo egyetlen Ati-s sajtóközleménye nem említ külön részleteket, csak annyit, hogy remek minőségű lejátszást (a de-blocking, motion compensation és a deinterlacing funkciók miatt) tesz lehetővé az új Ati lapka, filterekről/szűrőkről nem esett szó. Az is biztos, hogy az S3-as sajtóközleménye megemlíti a filtereket is, a fent felsorolt többi tulajdonsággal egyetemben. Végül az is biztos, hogy semmilyen más gyártóval kapcsolatban nincs kint sajtóközlemény e témában. Ennyit tudok mondani. -
scart
tag
válasz
FlasH-BacK #88 üzenetére
En is igy gondolom, a vga piacnal bele kell szamolni a kezdestol szamitva legalabb 1-2 evet amire az uzlet igazan betud indulni (annyi ido kell egy normalis driver megirasara) csak sajna ez ido alatt annyi veszteseget termel az egesz hogy nem sok ceg van aki ezt kibirja talpon , igy hat nem hosszu jovot josolok a volarinak, ha csak a kovetkezo driverukbe nem csinalnak valami eget rengetot akkor szinte nincs is esely felzarkozni , lepcsokent felzarkozni meg hosszu es gorongyos ut lenne amire meg nem lesz anyagi fedezetuk szerintem :DD
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz
FlasH-BacK #88 üzenetére
Szerintem az ATi és az nV már a DX8 megjelenése előtt fejlesztgették a shader architektúrát.
-
FlasH-BacK
senior tag
Szerintem sem kellett volna rögtön a csúcskártyák közé szállni volarinak, mert nincs annyi tapasztalatuk a driver írás terén , mint ellenfeleiknek. Gondoljunk csak arra, hogy ATi és Nv már mióta megjelent dx8 azóta fejlesztgeti a shader architektúrát, míg szegény Xgi meg csak most kezte...:( Talán 1-2 termékciklussal később-ha addig nem húzzák le a redőnyt.
-
-=V3rthil=-
őstag
Én is nagyon örülnék, ha megszorongatná az XGI a két nagyot, ed ezzel (!)SZVSZ(!) nem fogja... A fejlesztőknek pedig szerintem nem kellett volna olyan nagy tevekkel előállniuk (így elsőre), mint 2007-től piacvezetés, stb stb, mert ennek fényében elég nevetségessé váltal szegények... Tényleg olyan, mintha nem lett volna egy gépük, amibe belerakják a vasat, ezt én nagyon nem értem...
-
válasz
Alvin_ti4200 #85 üzenetére
Átírtam a százalékokat :).
-
Alvin_ti4200
félisten
1.A Volari V8 Duo Ultra szvsz iszonyat lassú kártya, és teljes bukás fogja jellemezni, mert ennyit(szerintem) nem lehet driverből behozni.
2.Kedves fLeSs, a % eredményeket újra kéne számolni, mivel a 189 nem 43%-kal lassabb a 283-tól, hanem 34-gyel. Pontosabban a 283 43%-kal gyorsabb a 189-től, sorry:U -
Notes
senior tag
Jó kis marketingfogás ez az egész dula-proc-os dolog. De én a helyükben inkább egy jó kis középkategóriás kártyát csinálnék. Ami viszont rendesen működik. Minek itt erősködni? Nyilvánvaló volt, hogy elsőre nem fogják megverni a két nagy gyártó nagy kártyáit. Így most csak lejáratják magukat.
Mire felhozzák ezt a kártyát néhány jobb driverrel, addigra az ATI már fényévekkel elhúz erről a szintről. -
A megújult PH! fórumán a ''rakás szar'' már nem lesz megengedett hangnem. Itt sem az, de ott büntetett lesz...
-
Cefa
senior tag
annyit irnék ide hogy ezt tudtam hogy egy rakás szar lesz ez a kártya aki akarja visszakeresheti az 1 2 hónappal ezelőtti hozzászólásomat.
sajnos csodák itt nincsenek. -
-
Club
őstag
Komolyan mondom nem ismerek rátok.
Eddig azt hittem hogy a PH-n sok olyan emberke van aki szeret újítani, tuningolni stb stb.
És erre mit látok?
Csőlátás mindenfelé.
Ati Ati ATi!
Ennyire belétek nevelte a propaganda hogy az atinál jobbat senkisem csinálhat:))
Ez egy bemutatkozás volt a kátyacsaládtól, s mivel az XGI nemhiszem hogy annyira profi lenne MÉG!!! a videókártyák terén, ill. a fejlesztések terén mint az Ati, ezért gondolom el kell valahonnan indulniuk.
Ha jól emlékszem annak idején(csak hogy egy nagyobb céget említsek) az Intel, és az AMD között is megvolt ugyanez, mint jelen esetben a videókártyák között.
Jött valaki, ugyan nem győzőtt, de JELEN VAN!
És ez a fontos.
Idővel majd fejlődik, idővel belátják(remélem)hogy nem lehet iylen árakon eladni ezeket a kártyákat!
Én csak szurkolni tudok az XGI-nek!:) -
Johnny
senior tag
Sis eddig csak azt bizonyította be, hogy NEM foglalkoznak a drivertámogatással. XGI meg a Sis grafikus részlege.
Lehet csodára várni, én mindenesetre erősen meglepődnék, ha fél éven belül 2 drivernél több kijönne a kártyához, azon meg pláne, ha jelentős sebességnövekedést is produkálna a kártya.
A másik szomoró dolog, hogy jelenleg - úgy néz ki - erősen ''optimalizált'' a kártya a populárisabb bench-ek felé (3dMark2003, Aquamark). Ezt (és a pofátlan tagadást) legalább eltanulták a nagyoktól :(
Te - jó szívvel - biztatnál bárkit is, hogy megvegye a kártyát ? Nem hiszem.
Jelenlegi helyzetben én azt érzem, az XGI pofátlanul olcsón adhatja a chipeket, hogy megszerezze a gyártókat. Ezzel és a felturbózott 3dMark eredményekkel megpróbál evickélni és megszerezni nagyobb szoftveres/hardveres tapasztalatot. Meg talán egy kis időt. Nem túl bíztató. -
rogers
aktív tag
Na ismét egy jó kis videókártya cikk. Nekem mindig szimpatikus, ha vki megpróbálja felvenni a kesztyűt és ''befurakodni'' egy olyan piacra ahol nagyok a kihívások. Az első próbálkozás nem a legjobb, de azért indításnak szép. Reméljük, hogy ez még csak a kezdet.
Egyetlen egy dolgot nagyon nagyon hiányoltam viszont a cikkből: a dual processzor hatékonyságának vizsgálatát. Én biztos beraktam volna a tesztbe a Volari V8 Ultra kártyát, akkor látszana, mennyit segít vagy éppen nem segít a két processzor... -
L3zl13
nagyúr
válasz
Neovenator #68 üzenetére
Minél inkább programozható annál kevésbé lesz célhardver. De mivel mégis más szempontok alapján fejlesztik mint a CPU-t, és jóval specializáltabb, ezért bizonyos dolgokat nyilván sokkal gyorsabban hajthat végre, tehát az ilyen célokra történő felhasználása sem olyan elvetendő ötlet.
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #68 üzenetére
A WinDVD es a PowerDVD is mar egy ideje optimalizalva van az ATI kartyakra mert a szukseges funciok a jo DVD lejatszashoz mar par eve benne vannak a chipben. Csak ez mar nincs kihangsujozva, eleg a ''use hardware acceleration'' es mukodik a dolog ;-)
''A GPU egy célhardware. Erősen specializált mivoltából kifolyólag nem arra tervezték, hogy feladatától eltérő műveleteket végezzen. Ezek után az efféle projectek egy kissé nevetségesnek tűnnek szerintem.''
Hat nem tudom. Azert van minden evben a Siggraph tele mindenfele project-el a MIT, Berkley stb. ''barlangokbol'' mert ezek a project-ek lennenek ?... -
Legolas
senior tag
Ezt a kártyát maximum 40 ezer Ft-ért lehetne eladni. Annyiért is csak akkor, ha jobb drivert írnak hozzá!
Hát nem lennék most a marketing igazgatójuk helyében! :)
[Szerkesztve] -
Neovenator
senior tag
''Azert marketing mert barmely masik kartya amely tud PS2.0-at megcsinalja (a filtereket). Lasd ATI. Sem az ATI-nek sem az NV-nek nem kell megeroltetnie magat ahoz, hogy ez a feature naluk is vagy 1. megjelenjen (NV) 2. jobban legyen hangsujozva (ATI Smartshader).''
Hogyne, elvileg képesek rá. Gyakorlatilag azonban az a helyzet, hogy a Volari csupán de-blocking-ot használ a specifikációk szerint, az NVidia oldalán pedig még ezt sem lehet megtalálni a fícsörök közt (egyébként semmilyen más nem 3D-s felhasználási területet sem). Nagyon úgy tűnik, hogy csupán az Ati és S3 kártyák használják ki valamilyen szinten a rendelkezésre álló lehetőségeket, ugyanakkor az S3 az első, aki megpróbálja ezt ténylegesen is elterjeszteni azzal, hogy megállapodott az Intervideo-val. Nem azért a DeltaChrome az első, amire optimalizálják a lejátszót, mert olyannyira übertápos lenne, hanem azért mert a többiek magasról tesznek a dologra. Réges régen elkezdődhetett volna már az ilyesféle funkciók elterjesztése, csak épp az Ati-NVidia páros túlságosan is kényelmesek ahhoz, hogy tegyenek valamit a userért. Azt persze nem kétlem, hogy ha egyszer általánossá válnak az ilyen funkciók, akkor egymást túllicitálva fognak törekedni a kihasználásukra és sietősen hozzáteszik majd, hogy ezt már az elejétől így tervezték, de ettől még tény marad, hogy az S3 kezdte kihasználni a DX9 jótékony videótulajdonságait. Talán ezt nevezik innovatív megoldásnak...?
''Egy DX9 kategoriaju chipet sok mindenre ki lehet hasznalni a 3D grafikan kivul. Van par project:''
A GPU egy célhardware. Erősen specializált mivoltából kifolyólag nem arra tervezték, hogy feladatától eltérő műveleteket végezzen. Ezek után az efféle projectek egy kissé nevetségesnek tűnnek szerintem.
[Szerkesztve] -
A képek 27-én este készültek, nem világos, hogy miért dátumozták vissza a cikket... :). A mienk kész volt pár nappal előtte, csak idő volt, amíg átszerkesztettük (hogy még jobb legyen! :P). Mind1, a lényeg, hogy most itt van, tessék olvasni, fLeSs megint combosat alkotott..
-
SomAti
csendes tag
Ja igen, én személyesen is ismerem fLeSs-t, úgyhogy én már gratuláltam neki :)
Sokat melózott vele, de most ne várjatok tőle válaszokat, mert a héten nem lesz.
Ja és még valami: ebből a kártyából sosem lesz sikertermék, hiszen ebben az árkategórában az FSAA és az AF alapkövetelmény, amit ez a kártya soha nem fog tudni megfelelő gyorsasággal futtatni az SSAA miatt. Az XGI meg nem fogja olcsóbban adni, mert az előállítás így is drága. -
SomAti
csendes tag
A neten szvsz ez az első olyan teszt, amiben tényleg részletesen le lett mérve a kártya tudása, az eddigiek, amiket láttam, mindben 3DMark/Aquamark/Q3 és UT van AA és AF nélküli mérésekkel, képminőségelemzés nélkül.
A HWOC tesztje sem hetekkel ezelőtti, max 3-4 napos lehet, legalábbis 21-dikén még biztos, hogy nem volt kint az oldalukon.
1ébként nézzétek meg 1-2 file készítésének dátumát (dec. 15-ei az összes driveres kép). -
Bandit21
addikt
A cikkhez gratula, megint a megszokott minőség! :C
A kártyához a körítés megszokott azt se lehet szidni.
A fejlesztőket viszont igen, mert ha úgy nézzük, még ha nem is ad dupla teljesítményt a DUO megoldás, olyan chip-et terveztek, ami a mai játékokkal 5-10 FPS-en megyeget.
A duoval lehet ebből 20-30-at csinálni, driverekkel meg lehet h rendbe lehet valamennyire hozni az AA-t meg az AF-et, még 20%-ot ráhúzni, optimalizálni, (a jó értelemben) és még 10%-ot vmi frankó hűtéssel overclockolni, de ennyi pénzért ez még mindig a középkategória alját veri majd. Parcinak igaza van, meg kell várni míg kiforrják magukat, de ha ennyi tervezés után ez az amivel el akarják kápráztatni a népet akkor nem sok minden maradhatott talonban. Olyan ez a driverben bizakodás mint Lothar Matheus a magyar foci élén... szarból nem lehet várat építeni
Én igazából nem is értem őket, ekkora hírverés után a piacrabocsátás előtt nem volt egy ember náluk aki megcsinált vna, vagy szólt vna h fiúk csináljunk már vmi próbatesztet, ha lehet nem bencsmarktesztet, és akkor jött vna az h HOPPÁ hát ez így nem jó vissza az egész... :F
Innentől kezdve ki fog hinni nekik ha megint beharangozzák, h: itt az új világverő chipük...???
Abba pedig még belegondolni is rossz, h ha a ''zászlóshajó'' így teljesít akkor mit tudhat egy síma V8, V5 vagy főleg egy V3? 0,1FPS? -
hungeek
senior tag
válasz
Neovenator #30 üzenetére
DeltaChrome-ot én is nagyon várom, jó lenne egy olcsó jó kártya :) de én S3-nál is attól tartok hogy a driver support...
-
klepto
addikt
Most már én is meg tudtam nézegetni a képeket :DDD
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #59 üzenetére
''Amennyiben?
Csupán marketing lenne -az Ati-nál is jelen lévő- de-blocking funkció?
Vagy a sharpen és más filterek alkalmazása a nem épp kiváló minőségű videókra?''
Azert marketing mert barmely masik kartya amely tud PS2.0-at megcsinalja (a filtereket). Lasd ATI. Sem az ATI-nek sem az NV-nek nem kell megeroltetnie magat ahoz, hogy ez a feature naluk is vagy 1. megjelenjen (NV) 2. jobban legyen hangsujozva (ATI Smartshader).
Egy DX9 kategoriaju chipet sok mindenre ki lehet hasznalni a 3D grafikan kivul. Van par project:
[L]http://www.gpgpu.org/[/L]
Ad HDTV encoder - ez meg messze van a mainstreamtol.
Ad mpeg4 - OK, pont.
''Biztos az Intervideo is azért optimalizálja külön a DeltaChrome-ra a WinDVD-t, mert pusztán marketingfogásról van szó...''
Nem akarlak letorni, de a legnagyobb valoszinuseggel igen. Vagyis nekik inkabb az a fontos, hogy az osszes piacon levo kartyara optimalizalva vagy ''optimalizalva'' legyen a progi. Nem azert teszik mert ez a chip annyira uebercool, hanem azert, mert ha nem ok lesznek az elsok, akkor a PowerDVD lesz es a harc a softdvd piacon gyakorlatilag mar csak koztuk zajlik. Minden kis uj feature plusz eladast jelenthet.
[Szerkesztve] -
rog
addikt
válasz
Neovenator #59 üzenetére
biztos arra gondolt, hogy ezek a nem 3d-s funkciók se egyediek, hanem már minden a piacon lévő kártya tudja őket.
-
Neovenator
senior tag
Amennyiben?
Csupán marketing lenne -az Ati-nál is jelen lévő- de-blocking funkció?
Vagy a sharpen és más filterek alkalmazása a nem épp kiváló minőségű videókra?
Vagy a chipbe integrált HDTV encoder -ellentétben az összes többi gyártó összes többi termékével, ahol is külső chipek végzik ezt a feldatot; NVidia - Philips, Ati - Theater- amivel vígan mpeg4-et is tömöríthetsz ráérő idődben?
Biztos az Intervideo is azért optimalizálja külön a DeltaChrome-ra a WinDVD-t, mert pusztán marketingfogásról van szó... -
Csak a magam nevében:
1) A Volarit temettem, nem az XGI-t.
2) Ötpontnullás driver és a következő kártya akkor lesz, ha megéri az XGI-nak.
Ha EZT nem veszik ( és eddig még semmi ok rá, hogy vegyék ), akkor nem sok értelme lesz drivert fejleszteni hozzá. A jobb pozícióból és nagyobb piaci részesedéssel bíró ATinak is kínszenvedés volt, míg kiizzadott magából egy Catalyst kvalitású drivert, de ugyanez vonatkozik az nVidia-féle UC körüli nehézségekre is... és szvsz a Volarihoz már csak a duálos működés miatt is nehezebb jó drivert írni ( szinkronizálás, stb. ). Nem csak az a kérdéses, hogy az x-edik driver revízió mennyit fog hozni a teljesítményen, hanem hogy megjelenik-e hozzá x driver...?
L3zl13:
Nem erre a konkrét esetre mondtam a több GPU-s dolgot, hanem általánosságban. Persze AGP buszon ez elég nehézkes ( Rgae Fury Maxx, valaki? )... nem tudja valaki, hogy vajon a PCI-X esetében mi a helyzet?
[Szerkesztve] -
L3zl13
nagyúr
Nem hiszem, hogy alternatíva lenne a több chip. Hiszen master-slave rendszerben működik a két chip. Hogyan tudod ezt bővíteni?
4 chipes megoldás már egészen más architektúrát igényelne szerintem.
Olyan érdekes dolog, hogy a driver optimalizálására volt idejük, de a bugok kijavítására nem... :U
[Szerkesztve] -
Obi-1
őstag
Én sem értem, miért égetik magukat. Gondolom sejtették, hogy nem csak a 3DMark teszt számít majd. :F Egy ilyen pofáraesés meg emlékezetes, és aláaknázza az esetleg működőképes terméket is...
-
Szeretnék megkérni mindenkit, hogy kritikáját kulturált formában vesse ''papírra'' (akinek nem inge...).
Jómagam továbbra is úgy gondolom, hogy egy termék alapján korai ítéletet mondani. Nem láttunk még Volarit 5.0-ás driverrel, de nem láttunk Volari 2-t sem. Amit MOST tudni lehet, hogy a Volari a jelenlegi driverekkel még nem túl fényes. Többet, XGI temetést, stb, nem tudhatunk... -
válasz
Cathfaern #53 üzenetére
#39
''ennek a kártyának az EGYETLEN igazi különlegessége az, hogy két chip van rajta.''
:)
Hát igen. Még ha kis mérete, fogyasztása és áramfelvétele lenne, és ha lehetne skálázni kettőnél tovább, akkor lehetne esélye a multi-GPU technológiának. De az, hogy csinálunk EGY chipet, ami kevésnek bizonyul, ezért megduplázzuk, az a létező legrosszabb hatásfokú módszer a párhuzamosításra. -
Cathfaern
nagyúr
És el is érkeztünk a duál processzor egyetlen, de hatalmas előnyéhez: marketing.
''A mi videókártyánkban tizenhat pixel futószalag, nyolc Pixel Shader 2.0 egység és négy Vertex Shader 2.0 egység van. Ráadásul a duál működésnek köszönhetően hatalmas, 32Gb/sec-es memória sávszéleséggel rendelkezik''
Hát nem hangzik jól? Ráadásul ha még ezeket szép nagy betűkkel ki is írod a dobozra...Folytassam? :U -
Ezzel el is érkeztünk a következő problémához: mindkét processzornak szüksége van a saját frame pufferére, ami azt jelenti, hogy kétszeres memória-mennyiségre van szükség ahhoz, hogy a GPU-k önállóan tudjanak működni. Ez azt jelenti, hogy a memóriabusz igazából nem 256 bites, hanem processzoronként 128 bites.
Nyugodtan felezd csak meg azt a 32GB/sec-et... -
-
Die
csendes tag
Ha jobban megnézitek, akkor ebben a kártyában szerintem jóval több van mint ami látszik. Például a világon melyik kártyán van ekkora memória sávszélesség? 32GB/sec..?
-
Bally
senior tag
Én még emlékszem úgy kb. 4 évvel ezelőtt az Ati megjelenő kártyáit is ugyanígy temették, mint most ti ezt a kártyát, nem mentek a játékok, borzalmas, bugos driver-támogatottsággal bírt, kompatibiltási gondok voltak, stb-stb.
És tessék megnézni mi lett belőle........
Egyébként igenis sokat tud javítani a driver a teljesítményen, pl az én LE-m-nek is többszöröse lett a teljesítménye a megjelenő újabb driverekkel. -
Peat;)
veterán
Kicsit off, de xgi szvsz mehet a megszűnés felé. S3 Deltachrome S8(kközépkategória,nagyon alacsony órajel) beta driverrel kikapott a 9600pro-tól,de nem nagyon, a 64bites 9600-ot biztos leelőzi. A gpu pedig csak 275mhz-n ment asszem,beta driver és mégis kiegyensúlyozott volt a teljesítménye.(a teszt linket már egyszer leírtam itt egy s3-al foglalkozó témába, fejből már nemtom) Szerintem inkább az s3 F1-et kéne már megnézni, most még nagyon jó kártya lehetne ha kiadnák már.
Közben megtaláltam a linket:
http://www.techreport.com/etc/2003q4/deltachrome-s8/index.x?pg=3
[Szerkesztve] -
Fr4G
aktív tag
Na nézem a képeket. A wolf:et-nel az utolsó képen miért csak az atinal van robbanas? Es az ut kepeknel is az utolsonal hova lett az xgi-rol az ellenfel?
-
Hequila
őstag
Hát én csak ennyi tudok hozzáfűzni:
[L]http://prohardver.hu/rios3_content.php?mod=20&id=295&p=2[/L]
Az utolsó bekezdés utolsó szava (pariban) szerintem el van írva, szerintem
partiban lenne, nem? :t -
csudri
őstag
(előre is bocs ha néha nem leszek teljesen irodalmi, viszont eléggé nyers igen)
Te jó ég! Most rágtam magam végig a cikkben és igencsak fel kellett szednem az államat a padlóról! Ennyire elbarmolni valamit, nem is értem ezt. Itt verték a nyálukat, hogy ők most jól megszorítják a piacvezetők tökeit. Max. az én jó öreg gef2Ti-pro karimat tudták picikét megpiszkálni! De megszorongatni a ''nagyokat''? Nincs ezeknek tesztgépe, amin kipróbálják a cuccot? Ha látom, hogy szaggat egy új/menő/trendi/zsír (kinek mi a szimpi) gamma a legújabb fejlesztésemen, akkor belekukkantok már abba a driver-be, hogy vajon mi a rákért csinálja!
Tudom, hogy nem lehet mindent driver-powah-ból megoldani, de kihozni egy ilyen fospumpát ennyiért? Azért a parasztvakításnak is van határa, nem? Á, mind1, csak jól felb@szom az agyam!
A cikkről annyit, hogy részletes, érthető egyszerűen ph!quality. Grat hozzá! Bárcsak a Volari is annyira jó lett volna, mint a cikk. Akkor most arről tépnénk a szánkat, hogy mekkora királyásg ez a stuff, de így egy lol ez a zsuga.
[Szerkesztve] -
Első? Ez nem XabreII-nek indult eredetileg? :F
Brand építéssel kapcsolatban az az egyik aggályom, hogy ennek a kártyának az EGYETLEN igazi különlegessége az, hogy két chip van rajta. Slussz, ennyi, kifújt. Semmi új feature, semmi új AA vagy AF technológia ( sőt, előbbiből kifejezetten elmaradott, utóbbi meg egyenlőre NINCS )... azt nem látom, hogy egy fejlesztőnek miért érné meg Volarira fejleszteni, optimizálni? Mi az izgalmas ebben a kártyában, ami miatt megérné szemet hunyni a teljesítmény felett?
Másik példaként, az nVidia is egy monstre kártyával kezdte építeni az ''FX'' brandet, aminek ''áldásos'' hatását még a mostani kártyák is nyögik... hiába jó pl. az NV36, az nVidia még mindig sokaknak csak az a lassúforrózajoscsalófos. Az első benyomás nagyon sokat számít, és én még mindig nem tudom megérteni, hogy ezt a mostani bemutatkozást miként lehet ''nem is olyan rossz''-nak felfogni. :F
De kívánom, hogy ne legyen igazam, és legyen Volari2, ami elfeledteti ezt. -
Fr4G
aktív tag
Durva lett az uj kep:)
-
Thom!
veterán
No Comment. Ezt a fostalicsikát lehet bárhogy hekkelni, ugyanolyan fos lesz, mint most.
Ilyen bika GPU.......driver ide-oda, akkor se fogja megállni a helyét, ja meg tele optimalizációkkal a Reactor. -
e-biza
őstag
grat a cikkhez, tetszik a bemutatása az anisonak,fsaanak stb :> congrat.
-
Egyébként kár temetni az XGI-t! A Volarival csak brandet építenek -- ha van elég tőkéjük, idejük is van. Ne feledjétek, ez az ''első'' kártyájuk, márpedig annak szép eredmény. A kérdés, hogy fél év múlva jön-e új...
-
Raymond
titán
válasz
Neovenator #30 üzenetére
''ráadásul egy sor remek nem 3D-s funkcióval...''
Nem akarlak tulsagosan lehuteni, de ezek a funkciok SZVSZ csak marketing-re jok. -
_Volkovy_
nagyúr
A Volarinak nem kellett volna beleszólnia a nagyok bizniszébe..
Az egychipes kártya mennyit megy?Ezeknek az fps-eknek a felét?
/Komolyan mondom lassan ott tartunk hogy a Gf4-em leüberel sok új kártyát..:D/
[Szerkesztve] -
Neovenator
senior tag
Szegény Volari.
Egyébként a DeltaChrome is valahogy így fog teljesíteni -valamivel jobban, lásd előzetes DeltaChrome tesztek-, csak mondjuk egy chip-el és feleennyiért, ráadásul egy sor remek nem 3D-s funkcióval... -
Nowhereman
őstag
És az egészhez még 400W-os tápot is kellene venni! Apropó: egy táblázat a zsugák decibeljeiről is lehetne egy qrta táblázat/mert egyes porszívokat még 3dmark2k3-100000+ esetén se tennék a gépbe, még akkor se, ha olyanszép képet ad, amitől azonnal elcsöppen az állampolgár!
-
eper-fa
aktív tag
-
eper-fa
aktív tag
én tényleg nem értem őket. ha félúton látják, h szar lesz, akkor miér tnem fogták magukat, és szépen kezdték a marketingdumában a 9,6xt köré pozícionálni?
egyébként is, MINDENKINEK nagy falat a piacvezetőket megszorítani elsőre. Aőt, sokadjára is (Matrox...)
no mind1, én is Cath-el értek 1et: sírva elszaladnék, ha... -
VladimirR
nagyúr
Ahogyan elneztem a teszteket, elegge felemasra sikerult a kartya: vannak progik, ahol mindent ver, mashol viszont siralmasan szerepel
szvsz az elobbibol arra lehet kovetkeztetni, hogy van (lenne) ero a kartyaban, utobbibol pedig arra, hogy gondok vannak ezen erok elohozatalaval
lehetseges tehat szerintem, hogy ha a drivereket helyrepofozzak, akar meg azt is elmondhatjuk majd, hogy felveszi a versenyt.... jo lenne
egyebkent szvsz a kari nem lehet a ''Radeon 9600 XT-nél is 248%-kal lassabb'', mivel ez mar negativ fps-t jelentene inkabb a ''radeon gyorsabb 148%-al'', vagy a ''radeon ennek 248%-at tudja'' -
Cathfaern
nagyúr
Ez szörnyű :(((
-
Esmein
nagyúr
De kár érte, pedig reméltem, hogy 3szereplőssé válik a piac, de nem :(
-
klepto
addikt
A konkurens oldalaktól hetekkel lemaradva, de legalább terjedelmes, szép cikk seikeredett. Gratula ;]
-
-=V3rthil=-
őstag
Háááááááát, ENNYIT nem hiszem, hogy tudnak javítani driverekkel... Szerintem az évtized buktájába futottunk bele. Ez erősen SZVSZ...:)) Szntem naponta jönnek majd az új driverek, mindegyik kijavít majd egy hibás textúrát egy játékban:))
-
divot
veterán
Annyi segítséget kérnék a teszt készitőitől, hogy a játék közbeni fps azt jelenti, hogy a játék egy bizonyos pontján mért érték?
-
Fr4G
aktív tag
Naneeee:)) Pont kb 10 perce olvastam el a volaris cikket a hardvareoc.hu-n:)) )
(mintha a 2. oldalon az elso kep egy szep kis ''Don't panic''-be vezetne:)
[Szerkesztve] -
zsoltee10
addikt
az első 8500-k a ti200 szintjén mentek, ha jól rémlik. aztán nézd meg most. a ti500-t csúnyán helybenhagyja, az új driverekkel.
Sajnos ez a kártya nem igazi alternatíva az ati, és az nv ellenében. :(
az nfsu sebessége mindenesetre kicsit furcsa, vagy én nézem rosszul? 1024*768, af/fsaa nincs, és a kártyák nem valami gyorsak. nálam a 8500-tel is szépen megy 1024*768 full grafikán, aniso, ill. fsaa nélkül. az xgi pedig csak 11(!!!) fps-t ér el?
vagy én olvastam félre? :F -
kamikaze boci
őstag
Arra azért kíváncsi lennék, hogyan készül egy ilyen kártya... Vajon az XGI-s fiúknak nem szóltak, hogy a dupla GPU egyszer már megbukott? Amennyi energiát a két chip együttműködésének javítására fordítottak, abból egy jobb egychipes kártya kifutotta volna. Nem lopták a szívembe magukat azzal a PR-os riporttal, de azért jó lett volna, ha kicsit színesebbé válik a piac.
Újszülött dinoszaurusz, a gyűjtőké a terep.
Szerk.: már csak az árra lennék kíváncsi, ott javíthatnak.
[Szerkesztve] -
Polesz
addikt
Reméljük maradt még zsé fejlesztésre, mert az XGI kártyái is elég ütősek lehetnek, ha sikerül a gyermekbetegségeket kiküszöbölniük. Kezdetnek nem rossz, de ugye nem ezt vártuk...
-
Biaggio
őstag
válasz
kamikaze boci #8 üzenetére
Azt hiszem, túl nagy fába vágták a fejszéjüket:)
A gonosz:
bár lehet, egyik hamar kihullott volna, és már csak ATI-XGI fan club lenne :((( -
divot
veterán
Sok hűhó semmiért.
Fél Off
Hogy lehet NFSU-ban FPS-t mérni?
On -
Hát igen, ez a nagy, mondhatni A kérdés...
Emlékszik valaki, mekkora lehet a különbség mondjuk a bemutatkozó 8500 driver és valamelyik mostani 3-as Catalyst között? Vagy mondjuk nVidia vonalon az első Release20 és az utolsó Release45 között? Az adhatna egy jó becslést az elérhető _maximális_ gyorsulásra, azzal felszoroznánk a mostani eredményeket, és rögtön okosabbak lennénk. -
kamikaze boci
őstag
Második oldalon a táblázat is csúnya 404.
''Ha az XGI az elkövetkezendő időben nem fekszik rá erőteljesen a driver-írásra, akkor ez a produktum is el fog tűnni a süllyesztőben.''
Sajnos itt nincs ha, de hogy szépet írjak: legalább megpróbálták. -
Sanya
nagyúr
nekem is a képekre kattintva 404-es hibát ír ki...
-
-
Polesz
addikt
Az XGI-s képek nagyban 404-es hibát adnak pl az NFSU-s oldalon...
-
zsoltee10
addikt
Nahát, megjött. gyorsan nekiállok olvasni. pedig már az alváson gondolkodtam. :)
-
atus
senior tag
Megjött a várva-várt. Kíváncsi vagyok ki mit magyaráz majd bele... :U
-
Már a Trident felvásárlós rész nem tetszett ( XP4 a világ egyik legnagyobb paperware-e... annak idején Anandék csináltak róla tech preview-t, érdekes loopback pipelineja lett volna), de hogy effektíve 128 bites busz, hogy supersampling AA, hogy letiltott AF, hogy áramigény, hogy hűtés, hogy ár(?)... a teszteredményeket már meg sem említem.
Teljesen Felelőtlen Jóslat (TM) :
RIP Volari. EZT driverből megjavítani... hát soxerencsét. :(
((( Talán majd a DeltaChrome... ha nagyon olcsó lesz. )))
//nocsak, mindenki alszik már? :t
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- EAFC 25
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mit válthat ki az alváshiány?
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Google Pixel 8A 128GB 12 hónap garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPad 10 10th 2022 12 hónap garanciával
- HP Rack szerverek és tartozékok egyben vagy külön-külön
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest