Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor X8c - nem csap nagy cécót
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- Volt egy kis félreértés a OnePlus frissítési politikáját illetően
- Képek és árak még be nem mutatott Motorolákhoz
- Megvan, mekkora akksi kerül a vékonyított S25-be
- Előrendelhető a Nothing Phone (3a) Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9449 üzenetére
Nagy munkaakku (pl targonca) esetén éri meg ilyen céget megbízni
-
troll81
addikt
válasz
Zoli bácsi #9449 üzenetére
Kaptam két kidobott akut.ezen úgymond nincs veszteni valóm.
Van itthon globál töltő majd ezeket először le merítem mert töltve voltak veszik jól a tölteléket csak a kapacitáson lehet e visszahozni az a lényege ennek.
Eleve nem rosszak teljesen igy a kísérleti belefér. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9437 üzenetére
Igen, ez az. Elírták az újságban, mert most hétfőtől volt.
-
Atish19
őstag
válasz
Zoli bácsi #9309 üzenetére
Nézd el nekem éjjeles műszak után a futár keltett és meg voltam zavarodva. Nem a 6V töltést akartam írni, mert arra abszolút nincs szükségem hanem a kényszerített 0V-at (remélem erre sem lesz szükség)
-
embe
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9309 üzenetére
Úgy tudom lithium akkukat is tud tölteni ez a töltő. Így esetleg kis 6V-os akkuk amik kézi lámpákban, refikben van esetleg jó lehet.
-
Atish19
őstag
válasz
Zoli bácsi #9301 üzenetére
A Lidl töltőm szarakodik, trafóssal meg már nem akarom ezeket a drága elektronikákkal telepakolt autókat tölteni. Akarok egy normálisat ami ha beüt a baj "talán" meg is mentheti az akkut. Ha már veszek valamit próbálok mindig minőségibb darabot mindenből főleg, hogy van itthon 5 autó meg még traktor is. Én csak ezért szeretnék. Meg ugye amit K.Norbi is mond ha már buknak rá a csájék...
-
embe
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9283 üzenetére
Akuvit... ez se ma volt hogy használtam.
Ok de akkor nem volt olyan nagy igénybevételnek kitéve az akku. Most leállítom a Fordot, még 15 perc múlva is zug, világít valami. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9283 üzenetére
Érdemes nézni a szintet
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9235 üzenetére
A Jazz gyarija nekem is elment 10 evet. Utana a Rocket 8 evet. Most Bosch-t kapott. Meglatjuk ez meddig birja. Sokat nem varok tole.
-
embe
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9207 üzenetére
Tegnap kérdeztem én is lajos75-t . A válasza.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9197 üzenetére
Akkor mehet. Itt melygarazs van +9 fok ala meg nem hult egyszer sem. Bar hiaba okostolto estere nem akartam rajta hagyni. Majd jovo heten ratoltok megint.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9179 üzenetére
Ott hány fok van? Ha fagyott az akksi akkor ne töltsd inkább. De jó hogy beszéltünk róla, mos én is töltőre dobtam a kocsit.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #9179 üzenetére
Nekem is Lidl töltőm van, a hibrid Aurisom AGM akksija lóg rajta gyakorlatilag mindig, AGM töltésére ajánlják a hópihét (ez még ráadásul kint is áll, tehát hideg plusz AGM miatt megy a hópihe). De lehet, hogy akkor semmi értelme...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9149 üzenetére
1.5 dci 150-200e km körül lehet igényli majd a hajtókar csapágy cserét, csak megelőzésképp mondom. Illetve megéri hozzá a drágább gázolaj szűrő, volt is igazából többféle finomságú, talán török piacra ment a legjobb szűrő [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9149 üzenetére
Jazz-nél mikor már haldoklott az akksi én is onnan vettem észre, hogy indítózáskor elhalványult a rádió kijelzője.
-
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #9137 üzenetére
Electric Power akku nekem 4 évet bírt. Én se venném még egyszer. Inkább Banner.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Zoli bácsi #9121 üzenetére
Ma telefonáltak, mehettem új akkuért, hibás ("zárlatos") volt a régi.
Most egész friss, nemrég gyártott akkut kaptam, 12,7V-ot mutatott a Lidl töltő, és pár perc alatt tele töltötte. Vagy feltöltötték mielőtt odaadták.
Amúgy ez volt az utólsó Electric Power akkum, azt hiszem. Ez 11 hónapos volt, de lányom autójába 1 hónapja cseréltem akkut, szintén E.P. Vadiúj akkut fél napig nyomta a Lidl töltő, mire tele lett. Lányom mondja, hogy reggel elég nehezen indít..(38km-re jár dolgozni naponta). Azért ránézek mennyivel tölt, ha itthon lesz, de nem hiszem hogy ott a baj. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9121 üzenetére
Próbáld meg gariztatni feltétlenül. Még ha le is merül benne van a pakliban de az hogy kvázi tölthetetlen az garis hiba.
-
embe
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9110 üzenetére
Így szokott az lenni.
Ha okosabb a szoftver része, az már épp elég. De nekem is 2-3 éves van, még az ULGD 5.0 A1.
Felmerült bennem a nagyobbik ULGD 10 A1-t. Nem a 24 V csikol, hanm hogy nagyobb teljesítménnyel is tud tölteni, illetve a tápellátási funkció. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9064 üzenetére
Ezek a bikakábelek kb sz@rt sem érmek. Nekem Aldis van, az az 1,2-es Jazz-hez elég de vmi komolyabb motorú autót (főleg dízelt) már azzal se nagyon indítasz be. Olyat keress ami 800A-t vagy többet tud. Itt pl vannak komolyabbak: [link]
20 perc járatás az kb semmit nem ér. Eleve a generátor csak terhelés alatt tölt rendesen (hiába van töltőfesz ha alacsony áramerősség társul hozzá, akkor nagyon lassan tölti fel), tehát menni kéne vele egy jó 20-30 km-t legalább közepes fordulaton.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #9058 üzenetére
Amúgy nyugodtan használhatod a másikat benne (esetleg legyen feltöltve külön, ha sok rövid utat megy a Suzuki). Gyárilag pl Fiat szerel 45 Ah akkut 1.3 dízelhez, nekünk sokáig ~60 Ah-s akku volt 1.9-hez, önmagában ez nem lenne gondot jelentsen.
Renault akku saru le volt véve, vagy rajta hagyva merült így le? Ha újabb Lidl töltő, próbáld meg a gombot nyomva tartva bedugni konnektorba, hátha azzal a móddal fel lehet éleszteni a régi akkut. Ha egy hónap alatt lemerült, és áramtalanítva volt az autó, akkor mondjuk valószínű kuka. Viszont ha rajta volt hagyva a saru, és Suzuki akku tálcán elfér, esetleg meg lehet próbálni abban használni egy kicsit, töltést követően. (Autón kívül előtte feltölteni, 1-2 hétig feszültség figyelni - csak akkor éri meg beszerelni, ha nem csökken le nagyon.)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9060 üzenetére
Fagymentes helyen van es tudod tolteni akkor maradhat a helyen. Legalabb nem felejti el a radioadokat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Zoli bácsi #9058 üzenetére
Reszvetem.
En inkabb bebikaznam az Ignisrol es akkor egy szerelgetest megsporolsz. Most meg nincs hideg, nem keri annyira az izzitast be fog az roffenni az Ignis akksirol.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #8901 üzenetére
100 Ah körüli akkukhoz éri meg jobban (de mi pl a nagy 155 Ah-s traktor akkut is a kicsivel töltjük, peresze tovább tart, de nem számít).
Történt valami a "kis piros" töltővel?[ Szerkesztve ]
-
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #8877 üzenetére
Szerintem a nevet fizeted, Osram.
-
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #8872 üzenetére
Ha jó az akksid, szerintem felesleges.
Pláne fiatal akksinak. -
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #8307 üzenetére
Nem az autó kora, hanem a macera a lényeg.
-
hódmaci
senior tag
válasz
Zoli bácsi #8297 üzenetére
Köszönöm.
Vagyis ha nem választok programot akkor csak fesz "mérőként" szolgál amin látom az aksi feszültségét.Tehát csatlakozatok, programot választok, feltölt, cseptölt.
Ameddig aramszünet, vagy le nem kapcsolom.Köszönöm.
-
_pda_
tag
válasz
Zoli bácsi #8291 üzenetére
A Ladákban is az a bitumenes zárású akku volt akkoriban.
Ennyit tudott a szoci gyártás teknics -
Csöves
őstag
válasz
Zoli bácsi #8278 üzenetére
Felesleges, elég 1 is.
Nem jellemző a meghibásodás. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #8278 üzenetére
Van évente többször (legalább 2-3x, Aldiban mindig kicsit máskor), lehet kéz alól is venni ha sürgős, stb 🤔
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #8273 üzenetére
Ha a fél nap az 6 óra töltés, akkor az még rendben van! (Gondolom a 3,8A vagy az 5A-essel toltad)
Azért másnap nyugalmi állapotban mérj rá az aksira.
-
Inhouse
őstag
válasz
Zoli bácsi #7908 üzenetére
Természetesen van rajta kupak, ezek valamiért levették, aztán meg elbénázták. Viszont amikor már így izzik, akkor simán lehet, hogy már nem egyszerű szétszedni, összehegednek.
Egy volt szomszédom fémszíjú karórában szerelte az akkut, a villáskulcs hozzáért a plusz saruhoz, a másik vége az óraszíjhoz, az meg vagy a negatív saruhoz, vagy a testhez valahol. Ordított, ahogy a bőrébe égett, alig bírta elrángatni a kezét. Nem bírta levenni, vízzel lehűtötte, aztán le kellett vágni róla. -
Inhouse
őstag
válasz
Zoli bácsi #7875 üzenetére
Szerintem egy normális töltő nem tud kigyulladni. Más kérdés, hogy a felhasználó nem tudja, hogy az övé ilyen-e. Az elektronikai alkatrészek nehezen jutnak olyan állapotba, hogy tüzet okozzanak, max pukk és vége. Illetve előtte megolvaszthatja a műanyagot, de lángra nem lobban. Töltőknél (mint ahogy már írtuk) a gondot a vezeték zárlat okozhat, de a körben csak az akku felől tud akkora áram folyni, hogy ez megtörténjen. Ezért kell egy biztosíték a + csipeszhez közel.
Épp most küzdök kihívásként egy automata töltővel (ilyen Lidl-ös műa házas kategória). Ilyen pusztítást még nem láttam. A primer oldalon a sönt ellenállások, puffer kondenzátor, diódahíd, PWM IC kuka. A szekunder oldalon a puffer kondenzátor, a kapcsoló fet és az őt meghajtó tranzisztor. A sönt és a fet alatt elvált a rézfólia. A fet kicsit beleolvadt az LCD műanyag keretébe. Ennyi, ami eddig kiderült, de van még benne sajnos olyan alkatrész, ami elszállhatott. Ezekből a spec vezérlő uC pótolhatatlan lenne. De még ez sem gyulladt ki. -
válasz
Zoli bácsi #7227 üzenetére
Jó az amit most használsz.
-
Brogyi
őstag
válasz
Zoli bácsi #7182 üzenetére
Jó lehet az Electric Power nem ellenkezem. A nagy kérdés használja-e a Start/Stopp-t. Bár valószínűleg nem. Akkor jó választás az Electic Power , Rocket.
-
ginola
addikt
válasz
Zoli bácsi #7155 üzenetére
Köszi.
Astra G esetén először + majd - saru, hálózat bedug és tölt.
Ez a helyes sorrend?
Nyilván leválasztás ugyanez megfordítva, vagyis hálózati kihúz, majd - és + eltávolítás.[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
válasz
Zoli bácsi #7150 üzenetére
Köszi, egyszerűen rácsipeszeled az autó akkun lévő kábeleire és kész?
Az mennyire gond, hogy kb. 20 m hosszabbítóba lesz bedugva a töltő? -
válasz
Zoli bácsi #7127 üzenetére
Én már azt sem értem, miért nem oldják meg úgy, hogy mikor leállítod a motort, leveszi a világítást helyzetjelzőre. A régi passatom ilyen volt. Most a corsa csak sípol, ha rajt a világítás és kinyitom a vezetőoldali ajtót. Igaz akkor is, ha bent a kulcs (bár ebben nem vagyok biztos, kipróbálom), a lényeg, hogy álljon a motor. De a tompítottat miért nem veszi le? Semmilyen élethelyzetben nincs arra szükség, hogy leállított motor/levett "gyújtás" mellett a tompítottnak világítania kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz
Zoli bácsi #7127 üzenetére
Pedig régen a Suzukikban már akkor is sípolt, ha kinyitottad az ajtót és a kulcs benne volt, még világítás sem kellett hozzá...mindig variálnak.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #7125 üzenetére
Ilyen helyzetben a feszültség gyakorlatilag semmit nem mond! A startolás miatt leesett, de járt a motor, így töltött 14,4V-al, ha jó a generátor.
Aksifesz leghamarabb nyugalmi állapot utáni 12. órában mutat valamiféle értékelhető értéket, de inkább 24 óra után! Én ezt tapasztaltam!
Nekem már 4-5 éves az akkum, és töltés utáni másnap mérek rá (de a motorháztetőt előtte nap nyitottam, mert ha be kell nyúlni az autóba, központi, .. már esik a feszültség! / azóta van az akkun bluetoothos mérő, így mobilon látom) Nekem 12,5V-ig leesik 4-5 nap alatt, és akkor töltök rá, ha még akkor sem kell az autó!Szerintem ez után simán indult volna másnap Neked, és visszatöltött volna a generátor, ha mész 10-15km-t zsinórban!
-
Inhouse
őstag
válasz
Zoli bácsi #7125 üzenetére
A 12,5V még majdnem teljesen feltöltött akku, nem került mélykisütésre, semmi gondot nem okozhatott. Az Electric Power a Jász terméke, mezítlábas autókba teljesen jó. Az akkud valószínűleg rendben van még.
Autóalkatrész boltokban kapható ilyen visszajelző, 2 szálas. Az egyik megy a fényszóró plusszára, a másik az ajtónyitó gomb testjére. Ha fel van kapcsolva és kinyitod a vezető felőli ajtót, akkor sípol. Ha jól rémlik a Suzukiknál diódázva vannak az ajtókapcsolók, a vezető felőli le van választva, azért csak arra fog jelezni. De ez jó lesz így neked. -
válasz
Zoli bácsi #6872 üzenetére
A felügyelet nélküli töltéssel az a probléma, hogy ha a töltő működése miatt akár a töltőben, akár vezetéknél/az akkunál tűz keletkezik, akkor leég az egész kóceráj.
A gyári akkum (GM) (Corsa 1.7DTI) 15 évig szolgált az autóban, jelenleg egy német Caripar márkájú akkut használok.
Lehet venned kellene egy gyárit bele/vagy normálisabbat. A vartából is van többféle kategória.
Én is gondolkodtam rajta, 45 ezer ft lett volna a gyári, a caripar 33 ezer ft volt, gondoltam teszek vele egy próbát. Azt mondták ott a márkaszervizben, hogy a gyári akkuk sem olyanok már, mint régen, ezért nem azt vettem, hanem ezt a Caripar-t.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Zoli bácsi #6869 üzenetére
Folyamatosan semmiképpen, a felügyelet hiánya miatt. Javasolt inkább gyakrabban, kevesebbet töltögetni, mikor látó/hallótávolságban van valaki a járművek/akkuk közelében.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #6869 üzenetére
Jobb így néha töltve, mint folyamatosan rajta hagyni
Kicsi a töltő árama, abból a szempontból nem muszáj éleszteni, sokat nem is vesz ki belőle... Ártani nem használ a reflektor
[ Szerkesztve ]
-
R a y
senior tag
válasz
Zoli bácsi #6680 üzenetére
Ne félj tőle. Egy normálisan beállított fesz szabályzó a generátoron 14.4et ad folyamatosan. 14.4v felett indulhar meg a gázgépződés az akkuban. Szóval ne félj jól van ez így. Nekem egyébként egy ilyen töltő ment tönkre, igaz két éve vettem de jó ha 3x használtam. Most vettem a másik töltőt ami jelenleg fut a lidlben. Ez jónak tűnik eddig.
-
Inhouse
őstag
válasz
Zoli bácsi #6680 üzenetére
A 14,4V nem sok, az a hétköznapi töltők végfeszültsége. Lehet, hogy olyan a programja, hogy a csepptöltésből is újra indul a program, ha szükséges. Hópihe állásban nagyobb a végfeszültség, bár nem 15.1V. A leírás szerint 15V felett (és 3,8V alatt) hibát jelez és megáll. A kérdés, hogyan lehetett 15,1V-on. Nem tudom, hogy a beépített uC végzi-e a feszültség kijelzést is, vagy az csak egy sima fesz. mérő modul. Utóbbi esetben lehet pár tized V eltérés a kijelzett és a uC által adott feszültség között, és lehet, hogy egyik sem egyezik teljesen a valóssal.
Nem tudni technikailag, hogy van megoldva a túlfesz figyelés, lehet, hogy független a uC-től, az is lehet, hogy mintákat vesz és két mintavétel között ugrott fel a feszültség erre az értékre, mire észrevette és leállt.
Egy próba erejéig nyugodtan tedd rá, figyeld, de szerintem nincs baja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- BestBuy topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Villanyszerelés
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Yongnuo 85mm 1.8 (legújabb modell) - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Yoga Gen1 - i7-10G I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Meike 55mm 1.8 Pro objektív - Sony E
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 370 - i7-G7 I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 Gen2 - i7-1165G7 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I W11 I Cam I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest