- Azonnali mobilos kérdések órája
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Android szakmai topik
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Magisk
Hirdetés
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
"Kezdem egyből azzal, hogy hülye voltam, hogy ilyet vettem."
Nem a vásárlással van a baj hanem veled, és a szervizzel ahova jársz.Az autószerelő nem ért a villanyhoz. Mivel nem írtad ,hogy autóvillamossági műhelyben voltál, így a kedves szerelőd egy szinten van veled.Ha jó a generátor, és a feszültségszabályozód akkor nem töltögetni kell ,hanem vásárolni egy új akksit.Miféle tanács ez? Gyorsan keress egy másik műhelyt.Ha egy 74Ah-ás akksit 10 sec alatt feltölt egy ilyen töltő akkor kidobhatod az akkumlátorod.
"és már el is érte a 14,4 voltot, teli. Lekapcsolja a töltést, és utána visszaugrik 13,2V-ra"
Ember a +14,4V a gázfejlődés határa. Egy AGM akksit tilos tovább tölteni. Neked szabad. Alapvető hiányoságaid vannak neked, és a szerelődnek is.Ha egy 74Ah akksi 4A töltőáram hatására 10 sec alatt 12,3V-ról 14,4V-ra ugrik akkor az hulladék, és nem akkumlátor.Tudod mit ne is válaszolj. Biztos vagyok benne , hogy nem hiszel nekem.
Sok szerencsét a további életedhez, mert bizony rá vagy szorulva. -
Brogyi
senior tag
Bocsánat lehet igazad egyetlen esetben ha az akksidnak semmi baja, és a töltöttségiszintje
legalább 90-100% között van.De könyörgöm azt minek tölteni?Na akkor talán felugrik a feszültség ilyen hamar.Az emlitett 12,3V kb. 50% töltöttségiszintnek felel meg wiki szerint.Tehát mégis sz@r az akksid.Persze ha az autószerelőnek volt feszültségmérője,és a generátor töltését is ellenenőrizte nemcsak álló motor mellett mért.Így teljes a kép azt hiszem.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Bendeguzv8 #4 üzenetére
Nem hiszem el , hogy ennyire rosszak.A télen beteg voltam itthon bénáztam. A motorom akksijával próbáltam.Kettő is volt, mikor betettem a motorba március környékén simán egy gombnyomásra indult.Ezek a töltök kimondottan a gondozás mentes változatokhoz ajánlott.
Se a kocsi, se a motor nem tölti +14,4V fölé.Ezek a töltök is megállnak ott.Mértél-e feszültséget, végeztetek-e terhelés próbát egy felszerelt akkumlátoros műhelyben (CCA,CA)? Akármilyen töltőt rakhattok egy ilyen akksira az ugyan annyi idő alatt húzza fel 14,4V-ra ,csak
a szabályozatlan nem áll meg.Neked is mondom előszőr mérj, és utána hozz döntést, vagy kérj segítséget egy hozzáértőtől.Az elöző kolléga írja"nekem nincs időm". Akkor talán egy 15-20A-es töltőt kellett volna vennie, de az garantáltan 1 másodperc alatt tölti fel a sz@r akksit. Ejnye fiúk, egy picit, de tényleg csak egy picit gondolkozni. -
Brogyi
senior tag
Fiúk, legyen.Az enyém müködik, és azt csinálja amit igért.
-
-
Brogyi
senior tag
Itt a kép.Ez szerintem nagyon hasonlít a tiédre.
Most nézem milyen zsír kijelzője van.A másik két kollégának ha nem kell szóljanak mikor kidobják, és arra mennék.
Szóval ez egy technika pontosan azért, hogy jobb legyen mint az IU karakterisztikával töltött akksik.Az IU annyiból áll hogy +14,4V-ig áramgenerátorosan töltik. A mi esetünkbe 4A. Ha elérte a +14,4V-t akkor átkapcsol feszültséggenerátorra.Az-az +14,4V-ot addig tartja míg az áram le nem csökken mondjuk 100mA-re. A 100mA az tipp. Mindent én se tudhatok -
Brogyi
senior tag
Ha tudod értelmezni az elöző diagrammot akkor láthatod, hogy nem a töltő süti ki az akksidat hanem az magától esik le.Az-az sz@r, vagy nagy az önkisülése.Ha pedig [ide]
benézel akkor érdekes dolgokat olvashatsz.Pl. a cikk írója a +12,8V-ot 100% töltöttségnek veszi.Persze ha nincs töltőn az akksid.
"A töltő szerint 13,4v" Ez tuti érték.Csak egy marha veszi ki az akksit ilyenkor.A másik ,ha 100km-es út után tölteni akarod az akksid akkor két eset áll fent. Nincs eszed, vagy baromi sz@r akksid van.Nézzük az elsőt.
Jó a generátor, jó az akksi, tuti elmentek otthonról ott fönt. Mi a francért töltögetsz te egy 100% jó akksit? A második estben meg megint nekem van igazam, mert már kifejtettem a véleményem az autószerelődről, és az akksidról. -
Brogyi
senior tag
Ügyes vagy ha te készítetted az autót.A töltőről pedig annyit ha 8db olyan akksit kell töltened akkor felejtős de nagyon.Neked egy nagy áramú töltő kellene.Akár egy heggesztő trafó. Hamar fel kell tölteni azokat az akksikat.Látom megy az elektrónika.
Próbálkozzatok egy saját készítésű töltővel. Jó nagy áram, jó nagy trafó, és egyszerre tölteni,kisütni.
A motorszabályozást hogyan csináltátok?
Az a 120Ah az reklám, és a CTK-től vették át, mint minden más gyártó. Nyilván feltölti, de ki az a f@sz aki ilyet vesz egy 120Ah-ás akksihoz.A görbe amit linkeltem csak közelítőleg lehet olyan.Majd meglátod, hogy egész mást veszel fel, de a szándék,ötlet az ua.Szerintem kár szétvágni, inkább készíts egyet, de olyan legyen amilyet akarsz. -
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
A helyzet az, hogy bármit is építesz drágább lesz.A legegyszerűbb, és még kapcsolóüzeműnek mondható az a tirisztoros.Tirisztorost pedig a te tudásoddal fejből mennie kell.Picit gond az áramkorlátozás, de most nem menjünk bele, mert nem látom értelmét.Sajnos nem a kis méretéről hires ez a fajta.Nagy áram igénynél alkalmazzák.
-
Brogyi
senior tag
Az a 100db nem mindig igaz, bár reménykednek a nagy megrendelésben.Bátran írj.Nekem 1db-ot is postáztak.Rendkivül ritka töltési karakterisztikát használnak.Savas akksinál szinte senki nem használja.Jut eszembe van még egy fajta ami jó neked, és kapható.A primer kör is kapcsolóüzemű.2,6,12A választható procis AGM-hez király,mert megáll.
[link]
Ventillátoros, és ennél nem gond az amper.Súlya kicsi a hagyományoshoz képest, és magyar garanciát kapsz.Több féle változatban kapható, de ez tünik a legolcsóbbnak.Egyet veszel ,és megnézed,de biztos olcsóbbat megint nem tudsz készíteni. -
Brogyi
senior tag
Egy kis tapasztalat megosztás, és hogy a negatív tulajdonságok is láthatóak legyenek.
A szomszéd akksiját kellett tegnap feltölteni. Kiindulás +2,5V.Természetesen egyik processzoros darab se indult el.3 fajtát is próbáltam.Sipolt ,kattogott.Ez azt jelentette menj vegyél másikat, és nem azt, hogy rossz a processzoros töltő.IPC-1-es tapasztalat alapján adtam neki egy utolsó esélyt.Kapott egy kis szabályozatlan feszt. Annyi kell, hogy amíg a proci mér ne essen le a fesz kb.10,5V alá.Innen egyenes volt az út.Nem húzom tovább az akksi működik, mentem az autóval is.Az akksi nem hagyományos volt, gondozásmentes.
Azért az-az akksi már hulladék.Ez tény.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Victoryus #29 üzenetére
A töltöttségre jellemző a töltés alatti feszültség.+14.4V nálad az abszolút max. A nyugalmi állapotba mért feszültség nem hordoz információt, bár néhányan azt hiszik. A 12-12.6V tartomány elfogadható, de semmilyen következtetést levonni a töltöttség állapotára igen nagy könnyelműség lenne.Szóval ha töltőn van akkor 14.4V a te esetedben 100%-ot jelent.A neten található egy lista ami százalékosan megadja a töltöttségi szintet, de mint írtam ez nem biztos.Itt a nyugalmi állapotban mért feszültségről van szó.
-
Brogyi
senior tag
Ezek a 4A-rel kifejezetten lassúak.CTEK-nek van nagy áramú töltője,de bocsi az nem magyar fizetésekhez van szabva.Ha fontos a rövid idő akkor min10A de inkább felette.12k környékén létezik procis töltő 12A-rel. Ez elég baráti.Nyilván ha ragaszkodsz a CTEK-hez akkor az ár nem kérdés.
-
Brogyi
senior tag
"tudtok a CTEK-en kívül nagyobb teljesítményű mikroprocesszor vezérelt töltőt, ami AGM aksihoz is használható és csepptöltést is tud ? Persze emberi árban "
Ha itt a nagyobb "teljesítményű" töltő a nagyobb töltőáramot jelentené akkor van egy tippem.
[Itt] megnézheted.
Ez kb.13 500Ft. Mutasd a tied amit találtál.
Az AGM típusokat nem szabad 14,4V-nál nagyobb feszültséggel tölteni. Rövidíti szegénynek az élettartamát. A valódi zselés akksit egyetlen túl töltéssel hazavágod. Azért írom, hogy valódi, mert a többség a gondozásmentest zselésnek hívja.
Amit linkeltem az Güdénél akcióban 21 000Ft[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Tudni tudja, de nem javasolnám arra hogy hónapokon keresztül szinten tartson egy akksit.
Mert nem gazdaságos erre feladatra.Ez rövid idő alatt nagy töltés mennyiség bevitelére alkalmas. Ventilátoros hűtése van ami állandóan megy. Tudja a 2A-es töltést,de arra ott az Aldi töltőd. Ha csepptöltés a fixa idea-ád akkor olyan töltőt kell választanod ami viszonylag kis áramot használ,de ezen felül nem tartalmaz relét. A másolatok nagy része relés. Tehát én nem választanám a relés változatot arra ,hogy szeptemberben rákötöm, majd áprilisban leveszem.Ha csak az a cél, hogy pontosan megálljon azt mindegyik tudja. Némelyik csepptöltés hajlamos a túl töltésre,de miért is olyan fontos neked a csepptöltés?
Amit Te találtál azok nagyon hasonlítanak egymásra.Esetleg a kicsivel nagyobb áram miatt megérné őket választani. Főleg ha a ventilátort hőmérséklettől függően kapcsolja.A boltba bedugjátok, és ha nem forog a venti akkor megéri az ártöbbletet, mert figyeli a hőmérsékletet.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Ott a "2A" a fő áram.Legalábbis én arra gondoltam.A procis változatok kb.13,2-13,6V-os sávot tartják csepptöltés alatt. Ebből következik hogy az áram nem hordoz információt.Ha megvetted, és nem az Einhell-t választottad akkor írj,mert kíváncsi vagyok.Egyébként könnyű,mert kapcsolóüzemű és biztos, hogy procis,mert elindítani nem tudja egy egyszerű ember. Őszintén bevallom még nekem is ki kellett nyitni a használatit.
-
Brogyi
senior tag
Szerintem visszakapcsol,de ezt csak a szezon végén tudom ellenőrizni.Még használom a verdát.
Az akksitöltés szezonja mostanság kezdődik.Látszik a hozzászólásokon.Azért örülök, hogy néhányan felfedezték azt amiről írtam.Ez a megtekintéseken is látszik.Igaz,hogy nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy lesz az érdeklődés.Jó,rossz minden volt.Az értelmes felhasználó nem vár többet mint amit tudnak ezek a töltők.Aldi-s az meglepő a kínálatban az LCD kijelzőjével.
Bocsi rsf, de ez nem mind neked szól,de mostanság nem követem a fórumot az egyéb elfoglaltságom miatt. -
Brogyi
senior tag
Hááát fiúk egy szavam sincs. Érdemes megvenni, és bármilyen automata részt beletenni.
Esetleg ha van műszered légy szíves mérd meg üresen mennyi a feszültsége.Gyanítom,hogy csak egy diódahíd van benne. Így amikor méred jó lenne mellé egy kis elkó, mert akkor a csúcsot mérné. -
Brogyi
senior tag
Érdekes.Így tipikusan a lerobbant akksit megtolja nagy árammal, majd a végén közel a nulla áramhoz.
Jó ez.Bent a melóhelyen nem hitték el.Melyik tacskóba volt ez, és van-e még?
Kérdezték tőlem hogy hagyományos, vagy kapcsolóüzemű-e?Szerintem egy 50Hz trafó, és egy krumpli dióda.
Súlyra,hangra meg lehet állapítani.Saccolj.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Be fogok nézni az Aldi-ba. Ha még tart a leértékelés akkor veszek egyet, és megmérem. Teljes áron már nem veszek, mert nincs rá szükségem.
Gyanítom jó a készüléked. Ezeknek programjuk van, és ez meglepheti a gyanútlan felhasználót.
Szintén gyanítom az akksid is öreg. Ha egy picit beleolvasol a korábbi hozzászolásokba akkor tudnád, hogy az "5 perc és tele" nem a töltőt minősíti hanem az akksidat. -
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #78 üzenetére
Szerintem nem hiba. Csak hát azt kell mondjam AGM-hez nem jó, és bizony így nem ajánlott a kiszerelés nélküli töltésre.
Az a "rotyogtatás" némelyik töltőnek korábban teljesen bevett állapot volt. A hagyományos akksi elviseli, sőt van gyártó aki azt mondja szükséges a 100%-os töltéshez.
Nem is goldoltam volna, hogy Lidl-is a nyerő, vagy univerzálisabb. Aldi-s fehasználásiköre így szükebb. Hiába van csicsás LCD-je. Most erre igaz a parasztvakítás. -
Brogyi
senior tag
-
Brogyi
senior tag
Ha már választottál akkor ne felejtsd el a soros dióda berakását a kimeneti körbe. Védi az IC-det, és az igazi ok, hogy a +15V-ot lecsökkentheti akár 14,4V-ra, és onnatól csökkenni fog a töltőáram. Megéri az az egy plusz alkatrész.
Még egy pluszt berakhatsz, de az már elhagyható.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Hát igen nagy probléma az említett felügyelet nélküli csepptöltés. Annak értéke kb.13,5V körül van, és nem 14,4V de nem is 15V. Hol a proci? Ahhh. Parasztvakítás ez is.
Szóval kíváncsi vagyok melyik töltő tartja a 14,4V után a 13,4V -13,6V-os sávot.
Gyanítom valami áramgenerátort bekapcsolnak 15V-os korláttal. Rossz megoldás. -
Brogyi
senior tag
Hát ez nem egészen az időtől függ. Régen azt mondták hogy a +14,4V-ot elérte akkor vedd le.
Ma a procisok mérik az áramot, és annak függvényében kapcsolnak csepptöltésre. Az egyik a töltőáram 50%-ra csökkenés után még 40-60 perc töltést ajánl. A másik a töltőáram 10%-nál kapcsol csepptöltésre. Általában 100-200mA-nál kapcsolnak át. Nem szabad napokig +14.4V-on hagyni. Nem egészséges.
Bár ha belegondolsz a kocsi generátor szabályozója is 14,4V-on fog.
Azért hogy mégiscsak kapj időt is, a Battery Tender időlimitje max.8 óra. Persze ennél sokkal rövidebb ha az áram 100mA alá esik. Na, ezért kell a proci, hogy ő figyeljen mikor kell csepptöltésre kapcsolni.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Hát azért én elgondolkodnék azon, hogy az az autó akksi mekkora? Gyanítom 40-60Ah-ás.
Bizony ha diesel, és légkondi is van akkor az akksi nagy. Akkor mindenképpen egy nagy áramút választanék.
bt-bc 12 d-se
Itt egy másik:
[link].
Ezek szerintem egyformák belülről. Nagy akksihoz nagy áram kell.
Persze a CTEK se rossz.
Most nézem az a második nem is olyan rossz áron van. Még csak annyit a kezelését szokni kell.
Sokat tud. Az idősek, és a technikai analfabéták kerüljék. -
Brogyi
senior tag
Annak a típusnak van egy fix +12V-os kimenete is. Azt használva 0, az-az zero voltról fel tudsz hozni bármit.
Egyszer már próbáltam. Amint magához tér már használható bármilyen procis töltő. Itt ez egy dobozban van.
Némi kreatívitást azért megkíván az ügy.
A procis töltő nagyon jó, de vannak határai. Ilyen az alcsony feszültség ami nagy belsőellenállással párosul.
Azok közül is visszahozható néhány, de az már nem idetartozik. -
Brogyi
senior tag
A hagyományos akksinak simán tolhatod a hópihét bármikor. Semmi károd nem lesz belőle.
Ha az a két akksi jó, akkor simán rákötheted egyszerre/párhuzamosan. Az inteligens töltő megoldja.
Személy szerint én nem kedvelem az összel bedug, tavasszal levesz stílust. Fentebb igazolt is OldAkita.
AGM-nél havonta egyszer rárakom a töltőre.
A hagyományos már 2 hét után nyavajog. Az nem bírja ki az 1 hónapot. Beindul a szulfátosodás.
A szulfátosodás azért veszélyes, mert nagyon-nagyon kevés töltő tudja visszahozni használható állapotba.
A töltőd csepptöltése jó.
Azért hallgass meg más véleményt is. -
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #124 üzenetére
Így van. Egy voltmérő megmondja az igazságot. Ha az aktív sávban van az akksi akkor nyomógomb hibád van.
Ha pedig alatta akkor a sokszor emlegetett (kedvenc töltőm) tirisztoros töltő a te barátod.
Vazz! ez nem teljesen neked szól. -
Brogyi
senior tag
Mint mondtam kizárólag a hagyományos akksinál van előny. Nagyobb töltöttségű lesz. Töltés után miután a gázok távoztak a folyadékszintet ellenőrizd, és töltsd fel a megfelelő szintig. AGM-nél soha ne használd.
"Amíg nem tölt 0 Watt a fogyasztása"
Ez azért nagy előny.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Az a sok fázis azért sokkal jobb mint a régiek. Nemcsak UI karakterisztikásak ezek a smart töltők.
Ez a sok trükk az AGM miatt jött elő, mert ott nem léphető át a +14,4V-os álomhatár.
A hagyományosnál simán átléphető ez a határ, és át is kell lépni ha 100%-os töltöttségi állapotot akarsz.
Az a 0W-os szintentartó fogyasztás ennél a zöld töltőnél nagy ötlet. Még mindig tetszik.
Most is tartom azt az állításom, hogy a tirisztoros töltők hozzák ezt a szintet, de azok nem rakhatóak rá a kocsi hálózatára, és nem alkalmasak az ősztől tavaszig töltésre. Zömében nagy áram nagy feszültség esetén alkalmazzák, és bizony ma már elég ritka.
Sok beszédnek sok az alja. Jól választottál, és szerencséd is volt, mert szerintem nem tudtad előre, hogy milyen jó lesz, de még én sem. -
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #133 üzenetére
Az akkukraft valóban jó. Az ára 2x annyi mint a Lidl-s, és kb fele mint a CTEK.
[Itt] pedig szürkében látható, és kb 1000Ft-vel kevesebb mint a zöld. Szerintem csak a szine más. Mindegy ha jól mért a kolléga akkor most azt mondanám az akkukraft a "best buy". Bár kíváncsi vagyok mit mértek ezen az újabb Lidl-sen.
L1m1
Megnézhetnéd mi a különbség a szürke, és a zöld között. A cimkére gondolok.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Háztartási gépek
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Opel topik
- Óra topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Amazon Fire TV stick/box
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- HP EliteBook 840 G6 i5-8365U 16GB RAM 256GB SSD világító MAGYAR billentyűzet