- Google Pixel 9a rapidteszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Angwatt CS1 - akár jó is lehetne
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- A Z Fold7 lesz végül a legvékonyabb hajlítható?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsidzsi32
tag
válasz
crissprivat #1734 üzenetére
Gondolod ,hogy adjak neki egy agm toltest? A homerseklet szenzor font volt a recond mod toltesnel. Elvileg a regi tolton a hopihe volt az ami most agm. Egy probat megerhet. De akkor rotyogni fog az aksi. Az se lesz tul jo neki szerintem.
-
runner 125
nagyúr
Ok, kösz ismét.
Egyébként ez egy Yuasa 11,6Ah-s zárt akksi, ha két hetente egy hétvégére felrakom rá, az karbantartást tekintve elegendő?
Április elején már úgyis motorozok, szóval onnantól 1-2 hetente kapja a töltést a motorról. -
Srácok!
A kollégámnak szarakodik az akksija (Zafira B 1.9 CDTI, kb. 6 éves) a hidegben, főleg városi utakon van használva.Beleolvastam a topikba, de nem egyértelmű, hogy a Lidlben most hétfőtől 5500-ért megvásárolható töltő (#1722 hsz.) ajánlott, használható cucc-e?
Ha jól értem, ez mindenképp jobb, mint az 5000 Ft-os Aldi cucc.Rövid felvilágosítást kérek, köszönöm!
-
RudY
addikt
válasz
runner 125 #1737 üzenetére
A "piros" az újabb, kicsit modernizált változat.
Újdonságok az előző változathoz képest:
Rugalmasabb kábel: csökken a kábeltörés kockázata, különösen hideg időjárás esetén.
Hegesztett ház: teljesen zárt, szigetelt egység a felhasználók biztonsága érdekében.
ATC - Automata Hőmérséklet Kompenzáció: hőmérséklettől függően szabályozza a töltés intenzitását, a maximális töltöttségi szint elérése érdekében
Multi-mód: lehetővé teszi a RECOND és az AGM funkciók önállóan, vagy egyszerre történő használatát (mind a 0,8A és az 5.0A programoknál) -
norrberth
addikt
válasz
runner 125 #1744 üzenetére
Ha van multimétered teljesen felesleges a teszt része itt egy összefoglaló a különbségekről [link]
-
runner 125
nagyúr
Kösz! ..és az infot is.
Most láttam, h létezik ebből picit többért test and charge funkciós változat is. Az miben nyújt többet, mit takar a teszt funkció?
-
norrberth
addikt
válasz
runner 125 #1735 üzenetére
Remek választás!
Akkutop jó cég.
-
crissprivat
senior tag
válasz
tibcsiworld #1741 üzenetére
Azt nem ismerrem
A fekete az elsö szériás töltö. Nem ragasztva,hanem csavarozva van az alja,vastagabb vezetékekkel van ellátva és Norbi fórumtárs mérése alapján kicsit nehezebb is a piros gombosnál.
A piros gombos a felújított változat,ami tartalmaz hömérsékletszenzort és az alapján tudja szabájozni a feszültséget az akksinak. Vékonyabb,hajlékonyabb vezetékek lettek rajta. (szerintem a régi,vastagabb jobb volt) Változtattak a szoftverén is kicsit,több töltési verzió közül lehet választani.
Röviden ennyi. Csak azárt kérdeztem rá,mert a linken a fekete gombosat mutatja.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
crissprivat #1734 üzenetére
Compass
A haver aksija reggelre visszaesett 10,5V-ra! Este már 11,5V volt! Ennek annyi!
Az enyém még talán talán!
-
Jimmy66
senior tag
válasz
runner 125 #1739 üzenetére
Nem hiszem!
A CTEK hivatalos oldalán is a piros szerepel.
-
Jimmy66
senior tag
válasz
crissprivat #1736 üzenetére
Tényleg, nekem is most tűnt fel.
A piros az újabb?
-
runner 125
nagyúr
válasz
crissprivat #1736 üzenetére
Piros.
Mert van két féle? Nem is tudtam. Mi a különbség?
-
crissprivat
senior tag
válasz
runner 125 #1735 üzenetére
Piros,vagy fekete "mode" gombosat kaptál?
-
runner 125
nagyúr
Időközben én is beszereztem egy CTEK MXS5-öt, itt találtam legolcsóbban. Korrekt hely, gyors kiszolgálással.
-
crissprivat
senior tag
válasz
tibcsiworld #1733 üzenetére
Milyen is a töltőd?
Dzsidzsi32 - próbáltad az AGM+Temp Sensor kombót töltés közben? Nem akarom elhinni,hogy a 10es ctek nem tudja fullra nyomni az exideot
-
tibcsiworld
aktív tag
Nah most kaptam multimétert!
A haver 4 éveskék varta aksija 10,6V, töltöm! De csak 13,38-al tölt, és rotyog, mint a húsleves! Ez baj lehet? Éjszakára nem nagyon merem rajtahagyni!
Az enyém is 4 éves kék varta a kocsiban, 12,12V! Akkor csereérett lehet? (töltés + 2x15km után 4 nap állás utáni érték ez) Holnap az is megy vissza töltőre, de az enyém nem rotyogott!
-
Kiskokó
veterán
válasz
norrberth #1726 üzenetére
Hello
Hát igen, ezt kb úgy látom mint le... próbálgattam töltögettem, kint hagytam a kocsi éjszaka stb stb és sajnos arra kellet jutnom hogy valószínűleg nincs baja az akkunak csak nem bír feltöltődni városi használat mellet.
Nekem is az A6 megzabálhat annyi áramot hogy csak na. Sőt nekem ajánlottak AGM akkut is hogy nyugodtan tegyem bele.
Ezen a télen szerintem már marad ez az Exide, ha jön a jobb idő akkor berakom a régit az Exide meg megy vissza garanciába aztán lesz ami lesz.Beszéltem énis több akku forgalmazó céggel nekem is ezt mondták csak hogy nincs jól töltve meg, hogy tölteni kell az akkut nem elég a kocsi neki.
-
Brogyi
őstag
válasz
norrberth #1726 üzenetére
Hát nagyon nehéz tesztelni, vagy inkább írhatnám hosszú idő. Az egyik a CCA mérése. Mindenki csak saccolja. Miért írhatom ezt?
Senki nem rakja be a hűtőbe egy napra -18°C-ra, és utána szinte lehetetlen megterhelni pl. 720A-rel, mert ugye ez van ráírva. Nem elég, hogy leadja, de még ki kell tartania szabványtól függően egy ideig. A németek ezt megcsinálták, és kb. 10-ből egy tudta a ráírt értéket( bocsi mindenre nem emlékszem).
Szóval CCA-t mindenki csak saccolja, főleg az akksi műhelyek. Miért szeretik ezt a paramétert mérni?
Egyszerű, 20-30mp alatt elvégezhető, és a tulaj kezébe adható a papír.
A kapacitás mérése talán megközelíti a valóságot, de itt nagy a szórás.
Szabvány szerint, vagy ahogy a gyártók mérik az a következő. A kapacitás huszadával 20 órán át kisütik 10,5V-ig. Itt a 20H nem tetszik, és nem igazán életszerű. Pl. 70Ah akksit 3,5A-rel sütögetünk. Nem életszerű, de mégis ez ad megfelelő értéket. A nagyon fiatal akksi duván 110%-ot mutat. A gyártók tudatosan így specifikálják a terméküket.
Visszatérve a lenullázott 4V-os akksira. Az, mint írtam a katagóriájának megfelelő CCA-t mértem(saccoltam). Azt hinné az ember minden szép, és jó, de nem. A kapacitása olyan 60-70% közti.
Így azt mondanám ennek fényében, hogy a CCA mérése a szakműhelybe csak parasztvakítás. Ezért nem ajánlottam ezt a szolgáltatást.
A kapacitás mérés pedig kivitelzhetetlen a hosszú idő miatt. Gondolj bele, bejön a műhelybe egy újgazdag, és azt mondod neki, hogy itt kell hagynia az autót/akksit egy hétre. Leszedi a fejed. Ez tuti. Esteleg egy hét után mondod neki, hogy semmi baja. Szintén ua az a reakció, vagy "semmi baja akkor semmivel nem tartozom".
Húúú ez már off topic. Bocsi. -
Dzsidzsi32
tag
válasz
norrberth #1728 üzenetére
De akkor a f@szert nem tajekoztatnak errol minket?! Es akkor nem veszem meg a draga premium aksit. Az agm aksiknal se hivjak fel a figyelmet ,hogy "haho ennek bizony magasabb toltofesz kell am". Azert kiborito. Van egy fiatal aksim,ami nemtudja ellatni a feladatat,mert nemtoltodik fel rendesen. Es ez nem a generator,es nem is az aksi hibalya. Hanem a hianyos tajekoztatase. Kar ,hogy ehez 3 draga aksinak kell tonkremennie,hogy kideruljon
Ja,es a heten tobb mint 800 kmt mentem a kocsival. Ennyi toltes sem eleg?! Es ebbe 800kmbe csak 6 inditas volt. Az allofutest mar nem is merem hasznalni.
-
norrberth
addikt
válasz
Dzsidzsi32 #1727 üzenetére
Pontosan erre akartam én is kilyukadni Blue széria jobb inkább a 14,4V töltésű autókba.
Nekem a kék Bosch S4 6 évet bírt töltőt nem látott.
Szerintem ezek Calcium-ezüst technológiás akkuk 14,4V töltést télen kiröhögik, főleg ha valakinek még kevesebb 14.0V vagy 14.1V csak a töltése.Tegnap reggel indulás előtt az akkumban 12,66V
Mentem vele 10Km ez alatt 1x volt indítva. Töltésem 14,3V
ma reggel rámértem a nyugalmi feszre 12,55VDe pl rádobom a Ctek töltőt sima Normal töltésre ami 14,30V
+3 fokba 2-3nap állás az akkuba 12,50V a nyugalmi fesz. -
Dzsidzsi32
tag
válasz
norrberth #1726 üzenetére
Ha kovetem az eszmefuttatasodat,akkor valszeg ezert nem mukodik nallunk az exide premium. Es ezert birhatta oly sokaig a sima kek varta nallam. Pedig a kek 7 evig birta,es a kocsin kivul mas sose toltotte. Peddig azt az aksit,mint korabban irtam ,bizony nagyon nyuztam. Viszont ha meg a hivatalosan nem agm premium aksik is magasabb toltest igenyelnek,akkor viszont tok felesleges ilyet venni. Lehet akkor nekem is vissza kell terjek a 100Ah-s kek vartahoz azt csokolom. Vagy minden honapban egy hetig folyamatosan toltom ezt a nagy ctek-kel
Nem bantam meg ,hogy megvettem ezt a ket toltot,mert jo ha van. De sajnos nemtud ez sem mit kezdeni az aksimmal. Megvarom amig kinyiffan es csere.
-
norrberth
addikt
Kérdezősködtem erről a merülési témáról a Forex Kft hivatalos Exide forgalmazónál.
Konkrét választ nem kaptam, csak kerülgették a forró kását, lehet meríti valami, vagy rossz töltés válaszokat kaptam.De szerintem "persze ez csak az én véleményem" valószínűleg alul töltöttek lehetnek a Premium akkuk ezért döglenek meg, a 14,4V szerintem ilyenkor télen édes kevés neki, mikor kérdeztem a Forex kft hogy mennyire baj ha magasabb ilyenkor a töltés? Válasz télen kemény mínuszokba akár 15V is mehet rá!
+ Calcium-ezüst technológia szereti sőt igényli ha magasabb a töltés!
Vartsa Silver, Bosch S5, Exide Premium, ezek mind az ezüst széria. Normal/Agm hibridnek is nevezhetjük már őket! Hisz a megnövekedett indítóáram mint pl az AGM akkunál, ezeknél is megvan, ebből gondolom a töltés is lehetne magasabb.
Én azt vettem észre hogy nem bírja a generátorom feltölteni az akkut, töltöget bele meg elvan, de csak egy nagyon hosszú út alatt lenne jobban feltöltve. -
Harkovz
aktív tag
válasz
Jimmy66 #1668 üzenetére
Na megjött ez a cucc. A töltés jó. 14,4 - 14,7 között mér ez a műszer. Indítás után megy fel 14,7 ig aztán 14,5. Erős a generátor hiába kapcsolok be több fogyasztót is, 14,4 marad. Indítás előtt egész napi állással 12,3V van benne. Úgyhogy az akksi is jó. Indítás alatt 11,4 ig esik le.
-
steve brown
csendes tag
Ennél a töltőnél is oda kell figyelni, mert csak 15V-nál kapcsol ki teljesen. Mármint a feltöltést követően a csepptöltés is fel tud kúszni 14.4V fölé, és csak 15V-nál kapcsol le a biztonsági elektronika. Ezzel csak az a baj, hogy a 14.4V(gázképződési határ) és a 15V-os lekapcsolás között több nap vagy hét is eltelhet, mivel csak 80mA a csepptöltés, és nem egészséges egy sima akkunak, hogy napokig vagy netán hetekig pezsegjen benne az elektrolit.
Emiatt ha a csepptöltés állapotban eléri a 14.4V-ot, célszerű lekapcsolni az akkuról. -
Jimmy66
senior tag
válasz
steve brown #1720 üzenetére
-
Thomech08
csendes tag
Hát vagy ha ettől jobb az ALDI-s akkor meg megveszem azt. Erről nem is halottam elmondaná nekem valaki, hogy mi a LIDL -nek a hibája?
-
Gabis
őstag
Eddig ha lehetett lebeszéltétek az embert erről a töltőről, most meg mégis jó?
Túltöltés veszélye fennállhat ennél a kicsikénél? -
wrox
őstag
válasz
Thomech08 #1712 üzenetére
Én is veszek. Alig vártam már, hogy legyen a Lidlben.
Akartam venni a neten, de csak 10 000-ért találtam. Sokan bevásárolnak, és utána meg nyomják dupla áron.
A jelenlegi töltőmet is így vettem, 3000 Ft az ALDiban, én meg 6 ért vettem meg egy akkumulátor boltban. Bár most az Aldis töltő is van az Aldiban, 4999 Ft. Auto XS a neve. -
norrberth
addikt
válasz
tibcsiworld #1713 üzenetére
Szerintem is! Ennyiért ajándék
-
Thomech08
csendes tag
Sziasztok
Erről a töltőről van valakinek véleménye tapasztalata? Nagyon szemezgetek vele, lehet érdemes lenne lecserélni erre a jó régi Orosz töltőnket? (Ha oda jut az aku, hogy tölteni kell a kocsi jelzi mert olyankor indításnál lekapcsolja a gyári fejegységet, akkor kb 12 órán keresztül tölti az aksit 1A all, az első egy órában 2A de utána már csak 1A.) És ezért gondoltam lehet jobban díjaznák az aksik ha normálisan fel lennének töltve. -
Jimmy66
senior tag
válasz
norrberth #1632 üzenetére
Közben megjöttek a válaszok...
Ez volt a kérdésem:
Egy 2011-es évjáratú VW Passat tulajdonosa vagyok. A gépjármű DSG, Start-Stop rendszerű, 68Ah-ás Varta (gyári) AGM akkumulátorral van szerelve. A kérdésem az lenne, hogy az akkumulátor töltésekor a negatív sarut le kell venni, vagy simán a két pólusra (vagy esetleg a testpontra) téve tölthetem az akksit. A töltőm CTEK MXS 5.0.
Forex válasz:
"Ha ez a töltő automata, akkor nem kell az akkumulátort lecsatlakoztatni a gépjármű elektromos rendszeréről, nem kell levenni a sarút."
Porsche Inter Auto válasz:
"Mind két saru fennhagyása mellett a két sarura, fellehet csatlakoztatni, nyilván a polaritás figyelembe vételével.
A megadott töltő , elméletileg tudja az AGM-akkumulátor töltését." -
norrberth
addikt
válasz
crissprivat #1706 üzenetére
Meg nincs -10 be
+ nem öli nyáron a forró motortér sem.
-
Harkovz
aktív tag
válasz
crissprivat #1704 üzenetére
Nekem is vagy ilyen lesz a következő vagy Varta. Bár még évekig nem akarok venni akkut. Még csak másfél éves az Exide Prémium 77Ah még nem temetem, de aggasztó, hogy alig van 12v felett a nyugalmi feszültsége. Lemeritve sosem volt. És kimélem.
-
norrberth
addikt
válasz
crissprivat #1700 üzenetére
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz
crissprivat #1700 üzenetére
Nagyon baba! De sajna az ára is!
-
Harkovz
aktív tag
válasz
crissprivat #1700 üzenetére
Jónak néz ki. De az AGM akkunak nem magasabb töltés kell. Elég a 14,4 amit a legtöbb autó tölt?
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Mesterséges intelligencia topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Google Pixel 9a rapidteszt
- Micro Four Thirds
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Pokoli lövölde pörgetné meg a GeForce-ok eladását
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Formula-1
- iPad topik
- További aktív témák...
- Meta Quest 3 128gb - Garanciás 2025.10.16-ig
- Eladó! Azonnal indítható Sugar Daddy társkereső az angol piacra Készen áll a pénztermelésre
- Apple Watch Nike S6 44mm Space Gray LTE, ajándék új szíjakkal, üvegfóliával és ütésálló tokkal!
- BenQ MW523 3D DLP Projektor, 3000 ANSI lumen, 143 óra üzemidő + 2db 3D szemüveg + Ingyen posta
- 16" macbook pro m1pro.
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800XT 16GB Pure Base 500 White 1000W
- Lenovo IdeaPad 3 15IAU7 garancia 109990
- Xbox Ultimate előfizetések
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest