- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Sziasztok! visszaolvasgattam a fórumon és láttam hogy több embernek sípolt az új továbbfejlesztett Ctek töltő, nekem is sípolt kegyetlen szar hangja volt.. kicserélték szó nélkül az újnak már semmi hangja.. A haveromnak még a régi Ctek van ami sokkal nehezebb!! komolyabb rajta a vezeték. Abba még benne a swéd precizitás. Az újra rá is van írva hogy "szarabb Assembled in china" a régi persze még Swéd. Azon voltam elájulva mikor rátettük Két azonos 74Ah akksira a régi épp langyos.. az új izzik! Tűz forró volt! le merítettük mind a két akksit aztán megnéztük fordítva is.. Az új kegyetlen hulladék a régihez képest még szaga volt! kegyetlen büdös volt.. Számomra a súly ami még érdekes. Akinek módjában áll hasonlítsa egyszer össze a két töltő. A régihez képest ég és a föld.
-
K Norbi
addikt
válasz zsozso710711 #1132 üzenetére
wooow!!! CSAK A CTEK! el volt vele, aranyat ér ez a töltő én is imádom! Jól látom szulfátlanítást is csinált? Motor akksin csinálja az 1 es lépést, de autó akksin még sose láttam hogy működne.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1142 üzenetére
Már kicserélték ezzel semmi bajom mekkora szégyen már a ctek részéről.. Régebbibe biztos nem voltak ilyen selejtesek.. De tény spóroltak, meg nem a swédek hanem a Kínaiak szerelik össze az új típust. A képen a Test&Charge van de látszik a lényeg. Engem a súlya ami elkeserített, nagyon könnyű szétszedném és megnézném miért lett ennyire könnyű. Eleinte meg kellet nyerni a sok tesztet, meg elnyerni az emberek bizalmát, most már megy a szekér! át is adták egyből Kínának a gyártást. Az újra nem merem már mondani hogy swéd precizitás. De végül is jónak jó teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Pont 1 hónapja cseréltem ki az akksimat, 4 évet szolgált na jó 5! +1 évet a Ctek segítségével. Előző Bosch S4 volt. Kegyetlen meghalt! egy reggel nem indított! Na mondom se baj! Ctek Recond 3 óra alatt készen volt, hibajelzés nuku. Levettem róla délutánra megint lemerült. 10.5V volt benne a szulfáttól dagadt az oldala. Szerintem egyébkén hülyeség ez a szulfátlanitás, lefeszengettem az akksim tetejét a sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólom lemezeket.
Mostanitól többet várok, vettem egy új multiméter is ennek örömére járkálok reggelente mint egy holtkórós a garázsba és nézegetem mennyi feszültség van benne.Ez az akksik csúcsa 2 nap állás után 12.81V van benne. nagyon tarja magát mert még gondolom új Persze mikor megvettem a ctek töltőt ráengedtem mert 12.60V volt benne.
Kiderítettem hogyan kell értelmezni az Exide akksikon a kódokat.
Hátha valakit majd érdekel.Az első szám az évet jelöli, 5, a második betű a hónapokat! a harmadik betű a hónap hetét. 5(2015) F(Június) D(26Heti) pl.A" betű januárt jelöli, a "4" szám pedig 2004-et és így tovább. Pl. C4 azt jelenti, hogy 2004 márciusában készült az akkumulátor. Az "i" betű nincs használatban, mivel könnyen összetéveszthető az "1" számmal.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1146 üzenetére
Bosch és a Varta akksikon megint teljesen máshogy van Hát igen azt én sem.
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1153 üzenetére
No ez jó kérdés! írtam e-mailt a Vartának ezzel kapcsoltba mikor akkumulátor vásárlás előtt voltam, hogyan kell kibogozni az akkumulátor tetején lévő számokból a gyártási időt, azt írták ők sem tudják viszont az akkumulátor alján ott a van gyártási dátuma, az egyik év a másik a hónap.
Az exide gyártási időt hivatalos Magyarországi forgalmazótól kérdeztem meg Forex Kft től. [link]
a Varát meg Johnson Controls Autóakkumulátor Kft Kereskedelmi és Szolgáltató Kft
E-mail: info-hu@varta-automotive.comRendszeres zaklatójuk voltam
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1164 üzenetére
Hmmm guszta
-
K Norbi
addikt
Nyugodtan töltheted a gondozásmentest, sima töltésnél rajta lehet hagyni, viszont Recond használatához tutira lekötném, 15,8 V-ot én nem engednék rá az autó rendszerére. Ezért nem is használom soha ezt az opciót, mert lekötni nem akarom. Meg én nem nagyon hiszek ebbe a Recondba, ahogy a szulfátlanitásban sem. Recond program gyakori
használata miatt az akkumulátor vizet veszíthet, és csökkentheti az elektronika szerviz-élettartamát.Tudod mibe hiszek?
Új akkumulátor! mellé egy jó töltő! Karbantartani ha kéri ráengedni, a feszültség 12.45V alatt van. Na ebbe hiszek! Így hosszú lesz az akkumulátor élettartama. Remélhetőleg.
Én biztos nem gyötröm 15,8V-al az új Exide akksimat. Bármit is ír a könyve hogy évente ajánlott egyszer tölteni vele. Ha meg haldoklik az akksi akkor tökmindegy, max 1 évet kilehet vele még húzni.
Legalábbis nekem így volt a Bosch.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Másnak is 14.62V körül van mikor elindul a Ctek? Ránéztem 30 perc után most 14.60V nem sok ez? 14,4V felé nem nagyon kéne másszon. Nézegetem folyamatosan.
Muszáj leszek kibaszni vele, szivargyújtóról 14.2V-al tölti.Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14,4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátorban az elektrolit pezsegni kezd. A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az-az akku, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni") hagyjuk. Ha egy ilyen akkumulátor dugóját kicsavarjuk, akkor a dugók felületén sötétszürke iszaplerakódást láthatunk.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz OldAkita #1175 üzenetére
Tuti pontos, van egy régi Mastech műszerem, nem rég vettem a Maxwellt, meg van egy elektronikus akkuteszterem is, 3 között + - 0.2 tized eltérések vannak. De nem nyugodtan természetesen mikor az új műszert megvettem, egy ismerősömnek van egy céges Fluke műszere. Azt mondta iszonyat pénz egy olyan ami neki van, 0.1 Tized volt köztük! Jól be van lőve örültem is neki, de ha pontatlan lett volna szedem szét van bennük egy kis potméter azzal lehet kalibrálni. Az árához képest rengeteg mindent tud, szeretem amire én használom bőségesen elég. [link]
Nem egy nagy összeg volt.(#1176) crissprivat Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
Végeztem egy kis kutatást! Hátha valaki akar majd Ctek Mxs-5.0 töltőt vásárolni.
Végül a Fétis nyert! Itt a legolcsóbb a Ctek töltő! + ajándék LED M8-as fix [link] Regisztráció után belépéskor -5% kedvezmény jár minden termékükre. De hát 22.900Ft helyett 21.755Ft!
Szállítási díj 15.000Ft felett ingyenes.
Cégalapítás 1991! Ami lényeges ha 5 év garanciáról van szó. És ahogy visszaolvastam a fórumon hivatalos Ctek forgalamazó is egyben.[link] És szó nélkül cserélik a ha esetleg meghibásodna a töltő. -
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1191 üzenetére
Nincs mit! elektromosan méri ki az akkuból.
És ha szivargyújtóból töltöm akkor hogy méri ki az akkuból? Magas ez nekem!
De igen a régebbi tuti masszívabb jószág volt[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1208 üzenetére
Lehívtam a haveromat, neki a régi Mxs 5.0 töltője van, rátettük az autómra mind a két töltőt 30 percre
Az övé 14,45V állt! Az enyém 14.65-14.68V között ingázott fuu de ideges lettem! Hőmérséklet kompenzáció? közel 14.7V?? pfff fos.. Akkor az autómnak a generátora is 14,7V ig fog tölteni mert hidegebb van kint?? KIZÁRT! ez egy akkora hülyeség! Ezt a töltőt eladom mint a szél. Ctek Mxs-5.0 Test and Charge fogok venni, a régi hópihés.. a vezetéke vastag. És nincs benne hőmérséklet kompenzáció...[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1210 üzenetére
Sima autó töltés, 12 fok simán volt 13h fele. Szerintem +20 fokba is ennyit mutatna. Jövőhéten megrendelem a másikat. Mire Tavasz lesz a túltöltés fogja kinyírni az akksit! télen 14,8V veretné?? Mint visszaolvastam?! Na köszönöm én abból nem kérek. [link] Fluke műszerrel mérte!
De mikor jobb idők voltak nyár vége fele akkor is volt simán 12.60V csak akkor azt hittem hogy a régi multim tuti nem pontos! Nem a faszt[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1212 üzenetére
No azt megköszönném! Mindenképp írok róla! A mostanit elviszik 13 ezer ért. Kár hogy a régebbi mxs 5.0 nem kapható. De ctek 5.0 Test and Charge is jó lesz, utána néztem nincs benne hőmérséklet kiegyenlítés.
Nekem 1 a lényeg minden körülmények közt 14,4V legyen a feszültség.
Masszívabb a rajta vezeték, kíváncsi leszek a súlyára is.
Én sokallom a 14.68V ot, emelje a hideg miatt de ez sok szerintem, még ha max 14.55V ig emelné.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Kemény a kis dög [link] AGM üzemmódba tol neki 15.0V és 5 Ampert! 57 Perctől kezd beállni 14,7V ra
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1215 üzenetére
Köszi a sok képet! Nem értem az enyém miért engedi akkor 14.68V ig is..
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1217 üzenetére
Rendben megnézem mindenképp De ha jól emlékszem volt már rátéve 12.58V nál és akkor is szökött fel a feszültség. Pár nap múlva megnézem.
(#1218) OldAkita Elképzelhető hogy azért veri neki oda jobban, de ennek semmi érelmét nem látom, a régi Ctek 14,5V nál állt a tegnap, az enyém 14.65-68 al indított. Ma meg is rendeltem az új szerzeményt. Kedden érkezik.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk. -
K Norbi
addikt
de szerintem mindegyik így működne. Nagyon nem kéne ennyire felemelnie a feszültséget. A generátor se tölt 14,80V al
Multimétered pontos?Dobd rá valamelyik ismerősödnek az autójára az új töltőt amit vásároltál ha felszökik azon is a feszültség, akkor a töltő nincs a helyzet magaslatán.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Nagyon kihalt a topic! Mindenkinek jó az akksi?
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1293 üzenetére
öööö csak a CTEK! A régibe nincs hőmérséklet kompenzálás... Jó ott mind a kettő mint kiderült
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1295 üzenetére
Most a Mxs-10 el szemezek.. Szerinted milyen lehet? Lehet beruházok egyre.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1297 üzenetére
No ha meglesz írok róla egy kövér cikket, hátha elnyeri neked is a tetszésed! Letesztelem Robusztus példány tartalékkal.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Stan & Pan Hamarosan le is lesznek mérve, írok róluk egy jó kis tesztet is, még 2 jelölt fog csatlakozni a társasághoz régi 5.0 és az új 5.0
[link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] -
K Norbi
addikt
-
K Norbi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya