- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
steve brown
csendes tag
Volt alkalmam letesztelni az aldis Auto XS töltőt, és nem szolgálhatok jó hírekkel. Alapjában véve nem lenne rossz töltő, de a töltőfeszültséggel voltak gondjaim. Gondolok itt arra, mikor eléri a 14.4V feszültséget, akkor nem vált át csepptöltésre, hanem tovább emeli a feszültséget(villogó keret). A 2 percenkénti kattogáskor elveszi a töltőfeszt, és ellenőrzi hogy elérte-e már az akkufeszültség a 14.4V-ot. Ha úgy érzékeli hogy még nem, akkor ismét ráadja a töltést, és ekkor jönnek a gondok. Méréseim alapján felmegy a töltőfeszültség 15.3V-ig is(hideg üzemmódban 15.7V-ig), ami egyáltalán nem egészséges egy 12V-os zárt savas akkunak, de még egy nyithatónak sem. Ekkor percekig, vagy fél-egy óráig is rotyogtatja az akkut feleslegesen, és ez nem igazán tesz jót neki, nem beszélve az autó elektromos berendezéseiről ha beszerelt állapotban töltjük az akkut. Ennél a töltőnél fokozottan oda kell figyelni, hogy még véletlenül se adjunk gyujtást töltés közben, mert a motorvezérlő és egyébb vezérlők könnyen a kukában végezhetik, és mint tudjuk ezek több tízezer, vagy újabb tipusoknál százezer forintos kiadást is jelenthet.
Teszteltem már több ehhez hasonló akkutöltőt, de egyiknél sem tapasztaltam ekkora feszültségemelkedést, igaz ez a működéséből adódik(szerintem tervezési hiba). Pl. a LIDl-s Tronic ill. Ultimate Speed töltők a 14.4V elérésekor azonnal átváltanak csepptöltésre, és csak akkor indítják ismét el a rendes töltést, ha lecsökken az akkufeszültség 12.8V alá.
-
steve brown
csendes tag
Az Ultimate Speed is piacra dobta az LCD kijelzős töltőjét, vettem is egyet gyorsan tesztelésre.
Ez már lényegesen kisebb mint az elődje(Ultimate Speed LCD nélkül), mondhatni 2/3-a. Sokkal felhasználóbarátabb mint az AutoXS(ha már LCD kijelzős töltőről van szó). Míg az AutoXS ha elérte a 14.4V-ot, akkor megszüntette a feszültségkijelzést, helyette egy CHA felirat volt látható(de a feszültséget tovább emelte), addig ezen a töltőn folyamatosan látható a tényleges feszültség. Továbbá ennél az LCD világításnál nincs készenléti mód, folyamatosan világít a háttérvilágítása. Ez szerintem azért jó, mert nem kell megnyomni a funkció gombot azért, hogy látható legyen a feszültség sötétben mint az AutoXS-nél.
A leglényegesebb különbség pedig az, hogy mint minden Tronic és Ultimate töltő, ez is átvált csepptöltésre a 14.4(hideg és AGM üzemben 14.7)V-nál, így nem pezsegteti 15.3V eléréséig az akkut mint az AutoXS. Ennek ellenére kapott a töltő egy biztonsági lekapcsoló módot is. Mégpedig ha eléri a csepptöltés miatt a 15V-ot, akkor lekapcsolja az összes töltést, átáll standby módba. Véleményem szerint ezt azért vezették be(még egyik töltőben sem volt ilyen), mert ennél a töltőnél megemelték a csepptöltés áramerősségét 40mA-ről 80mA-re. A gépkocsi akkuknál lehet nem tudja a 80ma-s csepptöltés feltornászni a feszültséget 15V-ra, de egy 4Ah-s motorkerékpár akkunál előfordulhat, ahogy elő is fordult nálam. Ennek tekintetében nem javasolnám motorkerékpár akku szintentartásra, mert csepptöltéssel a 15V elérése elég sokáig tart, és ezalatt az idő alatt eléggé megpezsegteti az akkut, emiatt elég sok elektrolit el tud párologni.
Sajnos ennél is és mint minden Ctek utánzatnál, áramszünet esetén nem áll vissza a töltőprogram.Ha minden jól megy, legközelebb már tényleg egy CTEK MXS 5.0 lesz a teszt alanya. Sajnos oszcilloszkóp híján csak a funkciókat, feszültségértékeket és áramerősséget tudok mérni, impulzust nem.
-
steve brown
csendes tag
Szia!
A napelemes töltő leírásában az szerepel, hogy 300mA-el tölt folyamatosan. Szerintem ez nagyon sok, több mint csepptöltés.
Tapasztalataim alapján, az Ultimate Speed 40mA-es csepptöltése is sok egy nem fogyasztó akkunak ha ki van szerelve az autóból.A beszerelt akkunál más a helyzet, mert újabb autóknál általában valami biztosan szipkázza pár mA-el az akkut, ha más nem akkor a riasztó.
Én kiszerelt 44 és 55Ah-s akkukon próbáltam a következőt: folyamatosan töltőn voltak az akkuk, ami 40mA-es csepptöltést jelent(az LCD-s Ultimate Speed-ben már 80mA-es csepptöltés mérhető). A csepptöltés folyamán elérte az akku a 14.4V-os feszültséget, sőt meg is haladta. Az Ultimate Speed töltők 15V-nál lekapcsolják a töltőt, az akku károsodásának megelőzése érdekében. De! A 40mA-es csepptöltéssel amíg 14.4V-ról felmegy a feszültség 15V-ra(kikapcsolási feszültség), rengeteg idő eltelik, és ugye nem igazán egészséges egy 12V-os zárt akkunál ha 14.4V felett van huzamosabb ideig a feszültség. Emiatt kézzel ki szoktam kapcsolni 14.4V környékén, ne pezsegtesse még napokig amíg el nem éri a 15V-ot. A Ctek-nél nem tudom hogyan működik ez, majd ha rászánom a 20 rugót egyszer, akkor leírom azt is.Visszatérve a napelemes töltőre. Én is gondolkodtam már a beszerzésén, de az előbbiek figyelembevétele miatt csakis töltésvezérlővel tenném fel az akkura.
-
steve brown
csendes tag
-
steve brown
csendes tag
-
steve brown
csendes tag
válasz szalaibarni #121 üzenetére
Vagy a töltő rossz, vagy pedig az akkuban nincs meg a minimális 10.5V-os feszültség. Ha nincs meg a minimális fesz. akkor hiába nyomkodod nem csinál semmit.
Ha megvan a min. feszültség, akkor érdemes lenne rákukkantani a nyomógomb mikrokapcsolójára, mert a régebbi Tronic töltők betegsége a nyomógomb volt, lehet a tiednek is ennyi baja van. -
steve brown
csendes tag
Elég jó értékeket produkál ez az akkukraft töltő, elgondolkodom én is a beszerzésén.
Viszont csütörtöktől kapható a lidl-ben ismét egy töltő, ami elég érdekes számomra. Mégpedig azért érdekes, mert ez a töltő a tavasszal árusított LCD kijelzős Ultimate Speed downgrade-lt változata, ugyanis visszatértek a ledes kijelzéshez, és mellőzve lett az LCD kijelző.
Ki érti ezt?
-
steve brown
csendes tag
válasz Csocsesz75 #143 üzenetére
Éppen ezt a hibáját ecseteltem az év elején ennek a töltőnek.
Szoval mikor eléri a feszültség a 14.4V-ot, akkor szépen átvált a kijelző a feszültségértékről CHA-ra. Néha kattan egyet a relé, ilyenkor elengedi a töltőfeszt, és ellenőrzi mekkorra feszültség van az akkuban töltés nélkül. Ha leellenőrizte, újra ráadja a töltést, és a méréseim szerint emelkedik 15.3V-ig!!!, hideg üzemmódban pedig 15.7V-ig amikoris átvált csepptöltésre.Mindezt már nem látni a kijelzőn, mert 14.4V után csak a CHA látszik. Viszont multiméterrel szépen nyomon követhető a feszültség emelkedése.
Emiatt én nem használom akkutöltésre , beszerelt akkut meg egyáltalán nem töltöttem vele, mert nem tudni melyik autótipusnál ártalmas a 15.3V-os feszültség az elektronikára. -
steve brown
csendes tag
válasz adalbert1 #151 üzenetére
Az Ultimate Speed töltők mind megbízhatóak legyen az ledes vagy lcd-s. Nyugodtan megvehető a ledes is, dolgozik az megfelelően feszültségkijelzés nélkül is.
A lidl-ben jelenleg kapható töltő lcd-s változatában 80mA-s volt a csepptöltés amit én sokallok egy kicsit, sűrűn felment 14.4V fölé a feszültség csepptöltés üzemmódban. A most kaphatóban nem tudom mekkora.
Nekem egy régebbi Ultimate Speed töltőm van, ennek 40mA-s a csepptöltése. Ez úgyahogy megfelelő, de ennél is oda kell figyelni mert fel tud menni 14.4V fölé ez is ha napokig rajtahagyom az akkun.
Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V.[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
válasz boogie84 #169 üzenetére
Biztos ami biztos alapon a CTEK-et ajánlom megvételre, kivéve ha az ismerős odaadná a bárdis maximális kedvezménnyel. Ugyanis ha maximális kedvezménnyel veszi meg az illető, akkor 10.800Ft-ba kerül a Bosch. Képzeld el, hogy még így is haszon van rajta. Tehát mond meg az ismerősödnek, hogy ne keressen rajtad 4200ft-ot és adja oda a max kedvezménnyel.
Mivel így majdnem fele áron van mint a CTEk, egy próbát megérne. -
steve brown
csendes tag
Már csak azt nem értem, miért kérdezted meg a 182-es hozzászólásban hogy gond-e ha rajta van töltéskor az aktivátor, ha 187-es hozzászólásban meg azt írod, hogy 11 éve semmi gond nem adódott emiatt. Ha 11 évig nem volt gond, ezután miért lenne?
Én pl. leveszem az aktivátort a töltés idejére, ki tudja hogy ütközik össze a töltő impulzusa és az aktivátor impulzusa. Meg egyébbként is kell a mozgás, azt a 6-os anyát csak le tudom már tekerni 10mp alatt, nem szakadok bele.
-
steve brown
csendes tag
Érdekes téma ez a sokáig tartó töltés. Volt már jópár féle Lidl-s töltőm, de egy valamit észrevettem mindegyiknél. Még a csepptöltésre átválás előtti fázisban(full töltés) olyan 13.5V környékén visszavette minden töltő az áramerősséget a megadott 3.5A-ról 0.8A-ra. Mikor ez megtörténik, a feszültség is visszaesik valamelyest, van hogy 13V alá. Ettől a ponttól töltődik nagyon lassan, nekem is volt olyan eset, hogy egy 2-3 hónapos újnak mondható 55Ah-s akkut két napig töltött mire átváltott csepptöltésre.
-
steve brown
csendes tag
-
steve brown
csendes tag
válasz CCHPacsker #296 üzenetére
Szia!
Hol találtad a Carstel 4-est 7.993Ft-ért? Ennyiért már jobban megéri megvenni mint a lidl/aldi töltőket, hiszen azokban nincs deszulfátlanítás, sőt ehhez még olyan széthúzós kábel is jár hozzá mint a Ctek-ekhez. Lehet veszek én is egyet, de azért jó lenne tudni lekapcsol-e 14.4V-nál, ill. hogy hány mA a fenntartó töltése. A metroman oldaláról letöltött pdf-ben írja hogy 14.4V, de mint tudjuk az aldis LCD-s töltők esetében is ezt írta a doksi, mégis 15.3V-nál kapcsolt le.
Jól gondolom, hogy a Carstel töltőkön a is villáskulcs a deszulfátlanító funkció kapcsolója?
Szkóppal ránézve kíváncsi lennék mit csinálhat a funkció elindításakor.Ha megveszed, egy tesztet szivesen elolvasnék én is.
[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
válasz steve brown #298 üzenetére
Sőt az Extol tud 6V-ot is, és azt is írják hogy áramkimaradás esetén megjegyzi az állapotát, és oda tér vissza a töltési folyamat ahol abbahagyta.
Tiszta főnyeremény ez a töltő.
-
steve brown
csendes tag
válasz CCHPacsker #334 üzenetére
Ha nem mész oda nyitásra, nem kapsz később mert elhordják mint a cukrot...
Ma reggel 7-kor vettem egyet, de gondoltam délután veszek mégegyet. Kimentem most, de már csak a hült helyét találtam, pedig reggel volt vagy 20db.Évek óta ez megy. Már a legelső Tronic töltőmre is egy évet vártam amiatt, hogy nem mentem oda nyitásra csak kb. délben. Addigra egy db. sem volt már. Nem is értem Lidl-t hogy miért csak 20-30db-ot rak ki, holott 100-at is el lehetne adni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
válasz CCHPacsker #338 üzenetére
Persze hogy kellenek a teszteredmények, abba ne hagyd.
Attól hogy én nem írok, figyelek csendben.
Pl. a Carstel esetében mi az a legalacsonyabb feszültség, ahol még elindul a töldési folyamat? A sok Ctek utánzatnál az volt a probléma, hogy 7.5-10.5V alatt el sem indul. Igaz ebben az állapotban már elég gyengusz az akku, de vannak pl. olyan esetek mikor nem azért megy 7.5V alá a feszültség mert rossz az akku, hanem pl. rajta maradt pár napra a belső világítás, és ezek után kellene életet lehelni az akksiba.
A Ctek töltők 2V-ig simán bekapcsolnak, az újabb Ultimate Speed töltők 7.5V-ig, de nekem van egy régebbi Ultimate Speed, ami 10.5V alatt meg se mukkan. -
-
steve brown
csendes tag
Úgy néz ki, csak szükség lenne még egy Lidl-s töltőre. Ma néztem 2 Lidl-ben is, de sajnos már elfogyott.
Esetleg ha valaki közelében még lenne, és el is küldené nekem azt nagyon megköszönném.
Ha megvenné valaki, már utalnám is az árát plussz a költségeket.Köszi!
-
steve brown
csendes tag
Itt 7-kor nyitott a Lidl, 9-re már elfogyott mint a 20db. tehát esélytelen.
Tavaly az Aldiban mikor 4000-ért adták azt a rossz LCD-s töltőt, reggel mire odamentem nyitásra már 18-an voltak előttem a töltő miatt. Mivel nem fértem a töltőkhöz a veszett tömeg miatt, úgy tudtam magamnak kivenni egyet, hogy a kaloda másik oldala felől átmásztam egy másik kalodán és elemeltem az utolsó előttit. Ez volt kb. 2 perccel a nyitás után.
-
steve brown
csendes tag
Az aldis töltőnek nem az a problémája hogy magas a csepptöltése, hanem az hogy felengedi a töltőfeszt 15.3V-ra ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Én ezt már leírtam számtalanszor, és ennek tekintetében én nem tenném fel úgy tölteni az akkut hogy be van szerelve a kocsiba, ki tudja mit okoz a 15V feletti feszültség az elektronikákban. Szerintem 99%-ban nem okoz problémát, de én óvatos duhaj vagyok, jobb a békesség. Pl. az okosgenerátorral felszerelt fordokat nyugodtan tölteném vele, mert ott a generátor is felemeli a feszültséget 15V fölé, igaz itt gondolom ehhez lettek tervezve az autó elektronikái is. Viszont más tipusnál nem tudni előre okoz-e kárt, és gondolom senkinek sem hiányzik egy több százezer forintos komfortelektronika vagy esetleg motorvezérlő csere.De ahogy elnézem új külsőt kapott az idei Auto XS, lehet hogy ezt a problémát is orvosolták már. Ha valaki megmérné pontosan az jó lenne, mert ha nem engedi 14.4V fölé a feszt, akkor egy nagyon jó töltő is lehet belőle.
Ugyhogy a fenti írásom a tavalyi vagy azelőtti Auto XS töltőkre vonatkozik, ebből az újból én nem veszek addig amíg nem tudom a feszültségértékeit.
-
steve brown
csendes tag
válasz fusion33 #452 üzenetére
Az LCD-s Utimate Speed töltő sem tökéletes, ennek is van hibája. Pl. kevésbé lemerült akkut ha fel akarsz tölteni, vagy csak feltenni szinten tartásra. A készülék bekapcsolását követően elvégez egy tesztet úgy, hogy ad rá valamennyi töltőáramot is. Ekkor a kevésbé, vagy le sem merült akku feszültsége felugrik 15V-ra, ami azt jelenti hogy teljesen kikapcsolja a töltőt. Ugyanis van minden Utimate Speed töltőben egy 15V-os biztonsági korlát, ahol is standby üzemmódba helyezi a töltőt.
Tehát, ha fel akarsz tenni egy jobb akkut tölteni, meríteni kell belőle, másképp állandóna kikapcsolja a feszültségkorlát.
A másik kevésbé jelentős hiba, hogy 80mA a csepptöltése. Ez akkor probléma, ha kisebb kiszerelt akkut töltünk vele, de a legnagyobb probléma pl. robogó akku töltésnél jelentkezik, hiszen a 80mA-s csepptöltés egy 4Ah-as akkunak több mint sok.
Viszont egy sok elektronikai kütyüvel felszerelt autónál, ahol beszerelt akkut töltünk vagy szinten tartunk megfelelő lehet, ugyanis az elektronika alapból felzabál 30-40mA-t, és így még mindig marag 40mA az akku töltésének fenntartására.Szoval tuti megoldás nincs.
-
steve brown
csendes tag
Az aldis az más tészta, "hagyományos" töltési módban is felviszi a feszültséget 15V fölé. A Ctek és a többi olyan készülék amik rendelkeznek recond funkcióval, csak ebben az esetben viszik fel a feszültséget 14.4V fölé, "hagyományos" töltési módban optimális esetben nem megy feljebb a töltőfeszültség 14.4V-nál.
-
steve brown
csendes tag
válasz DeFranco #502 üzenetére
A legnagyobb baja az volt, hogy felemelte a feszültséget 15.3V-ra, ill. 15.7V-ra hideg üzemmódban.
Sok embert nem zavar, ill. szerintem nem is tud róla hiszen 14.4V-nál már a feszültséget sem írta ki, csak valami szöveget. Engem viszont eléggé zavart, ezért is passzoltam el. Továbbá az is zavart, hogy tényleg csak gombnyomásra kapott háttérvilágítást az LCD. Ezzel szemben az Ultimate Speed töltő-ben nincsenek meg ezek a hibák(14.4V-ig tölt, folyamatosan világít az LCD ledje), de ez sem hibátlan töltő, a napokban írtam le mi a gond vele.
-
steve brown
csendes tag
válasz nootropil #823 üzenetére
Érdemes lenne megmérni az Akkukraft töltési áramerősségét. Pl. az Ultimate Speed töltőre is rá van írva hogy 3.8A-es töltést produkál, de a valóságban nem 3.8A-rel tölt 14.4V-ig, hanem valamiért visszaveszi 0.8A-re az áramerősséget, és van hogy emiatt beletelik 2 napba is mire feltölt egy 44Ah-s akkut.
A Ctek viszont lehet hogy 5A-el tölt 14.4V-ig, és ezért tölti fel hamarabb. -
steve brown
csendes tag
válasz zsozso710711 #864 üzenetére
Úgy néz ki, orvosolták a magas feszültség problémát.
-
steve brown
csendes tag
válasz zsozso710711 #868 üzenetére
Attól hogy valaki úgy használja a recond módot hogy nem veszi le a sarukat, nem biztos hogy jó az úgy.
Azt veszem ki a hozzászólásodból, hogy nesztek kétkedők lehet úgy is használni a recond módot, hogy nincsenek lekötve az akkusaruk. Attól hogy valaki ezt felrakja a videómegsztóra szerinted helyes? Honnan tudod hogy nem-e volt motorvezérlő vagy komfortelektronika csere a recond program végén?[ Szerkesztve ]
-
steve brown
csendes tag
Ennél a töltőnél is oda kell figyelni, mert csak 15V-nál kapcsol ki teljesen. Mármint a feltöltést követően a csepptöltés is fel tud kúszni 14.4V fölé, és csak 15V-nál kapcsol le a biztonsági elektronika. Ezzel csak az a baj, hogy a 14.4V(gázképződési határ) és a 15V-os lekapcsolás között több nap vagy hét is eltelhet, mivel csak 80mA a csepptöltés, és nem egészséges egy sima akkunak, hogy napokig vagy netán hetekig pezsegjen benne az elektrolit.
Emiatt ha a csepptöltés állapotban eléri a 14.4V-ot, célszerű lekapcsolni az akkuról. -
steve brown
csendes tag
válasz Inhouse #2018 üzenetére
LCD-s töltő csak egy év mulva lesz a Lidl-ben. Kétszer van egy évben akkutöltő, november körül a sima ledes, januárban pedig az LCD-s.
Tavaly ilyenkor vettem egy db-ot reggel. Gondoltam délután veszek még egyet, legyen kettő, nekem lényeges a voltmérő, nem szeretem külön a multimétert ráaggatni az akkura. Természetesen már egy darab sem volt délután, az eladók elmondása szerint 20 perc alatt elfogyott az egész készlet.
Emiatt aztán az idén vettem kettőt, így van már három LCD-s és egy régebbi ledes Ultimate Speed -
steve brown
csendes tag
válasz crissprivat #2020 üzenetére
A tapasztalataim szerint ezek is megbízhatóan működnek, én meg szeretem látni mekkora feszültség van az akkuban.
Még az is lehet, hogy veszek egy MXS 5.0-öt is. -
steve brown
csendes tag
válasz molnarpeter #7231 üzenetére
Szia!
Melyik múltkori kapcsol vissza áramszünet után? Nekem a régebbi szürke színű lidl-s 3.8-as töltőkből van pár darab, azok nem kapcsolnak vissza. Tulajdonképpen nagyon nincs is szükség erre a funkcióra, olyan sokáig nem hagyom felügyelet nélkül a töltőket. -
steve brown
csendes tag
Néhány évvel ezelőtt kiveséztük a témát, az aldis Auto XS töltő felengedte a feszültséget 15.3V-ig, ami nem igazán egészséges az akkura nézve, de lehet azóta már változtattak rajta, nem tudom. Anno teszteltem a Lidl-s és Aldis töltőket is, a Lidl-s nyert, van is belőle vagy 4db, többek között olyan is ami még ki sem volt bontva.
-
steve brown
csendes tag
válasz Dr.Szilícium #7374 üzenetére
"de közben figyeli is a processzor, mennyire sikerült felhúzni."
Nekem az sovány vigasz hogy figyeli mennyire ment fel a feszültség, hiszen beszerelt akku töltésekor lehet hogy addig figyelgeti a feszültséget, amíg elfüstöl valami a magas feszültség miatt.
"De nekem az a gyanúm, hogy azt sem hülyék tervezték, azaz tudtak valamit."
Azért én nem vennék rá mérget, hogy amit a mérnökök megterveznek minden oké. Gépgyártásban dolgozom mérnökök között, és nap mint nap tapasztalom mekkora baromságot tervez egynémelyik a józan ész mellőzésével.
Mindent összevetve, mivel a Lidl-s Ultimate Speed töltők soha nem emelik 14.4V fölé a feszültséget, nyugodtabban töltöm velük a beszerelt akkut. -
steve brown
csendes tag
Sziasztok!
A lidl-s piros 5A-es töltő az akkura helyezéskor szikrázik egyet(a hálózatba még nincs csatlakoztatva). Szerintetek normális ez? Van a régebbi szürkéből is 4 db, de egyik sem szikrázik mikor rácsipeszelem az akkura. -
steve brown
csendes tag
Köszönöm mindenkinek!
Akkor ezek szerint ez mind ilyen. Lehet összefüggésbe hozható azzal, hogy az újabb típusokban már nincs fizikai relé? Szilárdtest relé lehet benne, vagy valami más? A régi szürkék még "kattannak" a bekapcsoláskor, de nem szikráznak, az új piros nem kattan, viszont szikrázik. -
steve brown
csendes tag
válasz Moleman #7655 üzenetére
Merítsd le annyira, hogy a következő indításkor ne kattanjon le, de azért kapcsoljon be a töltő.
Amikor átvált csepptöltésre, hagyd rajta a töltőt minél több ideig, mondjuk 2-3 hétig. Ha ezután is leengedi a feszültséget néhány óra vagy nap alatt 12.5V alá, akkor szerintem kuka. -
steve brown
csendes tag
válasz Inhouse #7798 üzenetére
Banner Bikebull Classic YB4L-B+Aprilia SR50 9 év. 2011 tavaszán vásároltam az akkut, 2020 tavaszán kellett másikat venni.
A motorban áprilistől októberig, télen szobahőmérsékleten kéthetente egy Lidl-s töltővel töltve egy napig.
Exide lett az utód, nem tudom bír-e ennyit. -
steve brown
csendes tag
válasz Amerigo57 #7830 üzenetére
Régebben téma volt itt az Aldis és Lidl-s töltők összehasonlítása. Többen is teszteltünk, összehasonlítottunk ilyen töltőket. A legnagyobb különbség az volt, hogy az Auto XS(Aldis) töltők jóval feljebb engedték a töltési feszültséget(asszem 15.3V-ig), míg az Ultimate Speed(Lidl) töltők szigorúan 14.4V-nál visszaálltak csepptöltésre.
Ezen kívül volt aki oszcilloszkóppal tesztelte őket, és ha jól rémlik a töltési ciklusokban is voltak eltérések.
Kb. 2014-2015 körül voltak ezek kivesézve, ha visszakeresel szerintem megtalálod. -
steve brown
csendes tag
válasz Amerigo57 #7835 üzenetére
Igen, még a régi szürkét és a fekete Auto XS-t. Ebből a régi szürkéből nekem van három darab, amikből kettőt azóta is használok(egy tartalék), tökéletesen működnek a mai napig.
A mostani piros is 14.4V-ig tölt, van egy közeli ismerősömnek és ki is próbáltuk. Annyi a különbség a régi szürke és a mostani piros között, hogy a hagyományos relét leváltotta a szilárdtest relé, ill. a piros már 5A-es (a szürke 3.8A).
Ezt a 10A-es töltőt ami a fotón van(ULGD 10), hol lehet kapni? -
steve brown
csendes tag
Sziasztok!
Igaz nem automata töltő hanem egy hagyományos trafós, de hátha...
Sajnos egy cellazárlatos akku töltése közben pukkant egyet, és elszállt a trafó primer oldala.
Tudom hogy gazdasági totálkár, de esetleg lehet kapni valahol ilyen trafót néhány ezer forintért?
Szinte csak kísérletezéshez használtam ezt a töltőt, ill. kicsit megtölteni a 10.5V alá kerüt akkukat, hogy a lidl-s töltő tudja tölteni.
Az olcsóbb automata töltők közül melyik az, amelyik 10.5V alatt is elindul? Nekem még a szürke LCD kijelzős Ultimate Speed töltőim vannak, ezek nem indulnak el alacsony feszültségen. Az újabb piros elindul, próbálta valaki?
Új hozzászólás Aktív témák
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5