- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic V2 - origami
Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz
#06658560 #53 üzenetére
De az állításod semmilyen formában nem igaz. Sokkal de sokkal megbízhatatlanabb mint a legtöbb ember. Mondom vegyük csak példának, hogy esőben nem lát kvázi, ködben teljesen vak, akkor megbízhatóbb?
Még egyszer egy nagyon kicsi kontollált mintára húzol rá egy általános megállapítást, vonsz le hibás következtetést marketing alapján, nem utánaolvasva és átgondolva azt a rengeteg faktort, ami a jelenlegi tesztelésből hiányzik. -
vicze
félisten
Inkább minél több veszélyes helyzetbe kerülnek annál többet tanulnak, szóval inkább azt mondanám, hogy jelenleg ütközennek minél többet.
Illetve ezek még rossz időjárásban se lettek tesztelve ahol a Lidar esetileg használhatatlan, vagy nagyon sokat romlik a hatékonyság, ezért is vannak a sokkamerás rendszerek. -
cuebler
senior tag
én nagyon bánnám. mindig mondogatom, hogy valószínűleg én leszek az utolsó ember, aki kiengedi a kezéből a kocsija volánját - ha megérem
de ha abból indulok ki, hogy az évi 15-20k vezetés mellett kb 4-5 komolyan és 10-12 kevéssé veszélyes helyzetet kerülök el (most hogy benőtt a fejem lágya, már csak a mások hibájából adódót) úgy, hogy a fővárosban nagyon ritkán autózom, van még mit tanulniuk az automatáknak. a waymo-s jelentésben volt szó pont az "edge situation"-okról, azokról a helyzetekről, amelyek az automatának még újat, feladatot jelentenek, igazából ezekre épül az öntanuló folyamat. minél kevesebb az edge situation, az automata annál tapasztaltabb, annál kisebb a hibázás lehetősége.
-
vicze
félisten
Azért van ott az a statisztika, hogy demonstrálja, hogy az emberi tényező hibázik ennyi. Még egyszer az önvezető auto statisztikailag nem mérvadó és nem mutat jól papíron, hogy az autók 41%-át már összetörték 1x.
Hidd el én lennék a legboldogabb ha lenne normális önvezetés, mert utálok vezetni, és nem vagyok jó sofőr. De ez még 10, de inkább 20-30 évre vagyunk a level 4-től. -
cuebler
senior tag
számomra értelmezhetetlen az, hogy a közlekedési baleseti statisztikával indít, de nincs mellette az önvezető autók baleseti statisztikája. tudod mit? ennek a megítélését bízzuk a biztosítókra. ha valakik, ők számolnak. ha egyszer oda jutunk, hogy alacsonyabb a kötelező biztosítás egy önvezető autóra, mint egy azonos kategóriájú "hagyományos" autóra, akkor tutira biztonságosabb
-
vicze
félisten
Igen olvastam a jelentést, nem tudom mi az értelmezhetetlen benne? Nagyrészt marketing, némi statisztikával.
Még egyszer egy borzasztóan kicsi mintáról beszélünk, van aki egy pár hónap alatt teszi meg a 11e mérföldet mert ez a munkája, hogy ezeknek a gépeknek is ez lenne a munkája. Minden egyes beavatkozás = az AI nem tudta biztoságosan kezelni a szituációt = nem biztonságos. Abszolút lényegtelen a szituáció, mert abban a pillantaban nem végezte a munkáját megfelelően, és ez egy önvezető autonál NEM megengedhető soha. Ha hibázik lásd Boing százak hallnak meg.Mivel az emberek nem egyformák, így elhiszem, hogy a 70éves nagyanyámnál jobban vezethet, de semmi nyoma annak, hogy akár az átlagnál jobb lenne.
-
cuebler
senior tag
szerintem azért a sofőr beavatkozás nem feltétlen jelent "megölhet valakit" szituációt. arról nem is szólva, hogy a beavatkozás nem csak azért lehet szükséges (a linken nem láttam erre vonatkozó utalást), mert az önvezető rendszer hibázik, hanem a más forgalmi szereplők hibáját is korrigálhatja. amúgy 11k mérföld nagyjából az én éves vezetési "teljesítményem", évente egyszer én is szoktam hibázni negyedszázados jogosítvánnyal. a linken ott a 2018-as waymo jelentés, bár számomra kicsit értelmezhetetlen.
-
vicze
félisten
válasz
#06658560 #45 üzenetére
Most is nyilvánosságra hozzák, minden negyedévben, de nem tudom, hogy egy teljesen kontrollált környezetből, nagyon alacsony mintavételezéssel, hogyan vonod le hogy biztoságossabb? A sofőr jelenleg 11e mérföldenként kell beavatkozzon, a februári statisztika alapján. És ez ugye csak Kalifornia, és nem a teljes flotta.
Amennyiben szerinted rendben van, hogy egy gép 11e mérföldenként megölhet valakit, akkor nem biztos, hogy azonos az értékrendünk. -
vicze
félisten
válasz
#06658560 #43 üzenetére
Hidd el, hogy a Google nem olyan hülye hogy ilyet leírjon vagy kijelentsen. Brutál gyorsan rájuk lehetne húzni a lepedőt az első balesetnél.
Tök mindegy hogy az AI hibája vagy az emberi félé, a gép lesz a hibás a közvélemény szemében, így kb. Muskot kivéve minden gyártó borzasztó konzervatív és óvatos. -
btprg
senior tag
válasz
#06658560 #40 üzenetére
Amire válaszoltam, ott a tag generálisan mondta, hogy jobb vagy legalább hasonló szintű, mint egy profi sofőr, nem a biztonság szempontjából. 1000% hogy nem tudna Budapesten 2 kilométert se megtenni "runtime error" nélkül, erre pedig az átlagon aluli sofőrök is képesek. 20 méter széles úton, tökéletes felfestések meg táblák mellett, átlagos időjárás esetén elhiszem hogy működik, csak ez a valóságtől elég messze van....
(A biztonságról meg annyit, hogy hiába vezet akármilyen biztonságosan, a program bug vagy internetes hekkelés miatti baleset esélye mindig ott van. Én inkább elfogadom, hogy valaki néha-néha saját hibájából elront valamit, mint hogy valamekkora eséllyel randomra bármikor megöljön a szoftver.) -
vicze
félisten
válasz
#06658560 #40 üzenetére
Esetleg linkelnéd, hogy egy Waymo statisztika ezt kimondja?
Random cikk kicsavart következtetéseire nem vagyok kíváncsi, hanem csak a Waymo saját kijelentésére. (Tudom hogy nincs ilyen, egy cég sincs ilyen hülye, max. a Tesla/Musk.)
A jelenlegi statisztika szerint 11000 mérföldenként kellett az emberi kísérő beavatkozzon, ami jól hangzik elsőre, amíg abba bele nem gondolsz, hogy 11000 mézföldenként be kell avatkozzon valaki, különben esetlegesen balesetet okoz. -
vicze
félisten
Az hogy értelmetlen példával próbálod védeni, egy auto esetén az erősen félrevezető elnevezést, az elég szomorú. Nagyon sokszor lenyilatkozta Musk, hogy a jelenlegi Teslak level 3-ra lesznek képesek, csak éppen ez az ígérgetés egyszerűen nem igaz. Gen 1 soha nem lesz rá képes gen2 és a Model 3 pedig már több éve csúszik és a fejlesztés helyett a mérnökök leépítés van folyamatban.
Egy repülőt nem minden paraszt vezethet, aki csak tovább böki az ELUA-t anélkül, hogy elolvasná. És igazad van annyira nem autómata, hogy 600 embert öltek meg épp a "tökéletes emberi kontroll alatt lévő nem önmagát vezérlő repülők...
-
vicze
félisten
A Teslák nem rendelkeznek közúton engedélyezett önvezetés funkcióval, kizárólag autópályán képes egyenesen menni(hatalmas eredmény...), de már lejönni a egy kihajtón képtelen magától, ez is csak erős emberi felügyelet mellett képes.
Szóval igen teljesen irreleváns.Más gyártók ezeket réges-régen tudnák, de egy gyártó se olyan arrogáns, hogy ezeket a funkciókat autopilot-nak nevezze, hogy félrevezesse a felhasználókat és olyat képzeljenek bele, amit egyáltalán nem tud, ezzel erősen balesetveszélyessé téve.
Magyarul a Tesla egy gépjárművezetés-támogató rendszert épített, ami a 2-es szintnek felel meg, és a 3-astól még messze vannak, ahogy mindenki. Kőkemény 5km-et ettek meg a Teslák eddig leghosszabb távon emberi beavatkozás nélkül. -
Zolik
senior tag
Yandex
az állam pedig mindent tudni fog rólad, hol parkoltál, mikor mit csináltál.
-
szaszabee
aktív tag
Erre kiváncsi leszek
-
cuebler
senior tag
te most viccelsz? nyugaton, keleten pfff. jártál az elmúlt öt évben magyarországi autószalonban? ugyanazokat az autókat, ugyanazokkal az extrákkal kvázi ugyanabban az árban megvásárolhatod itthon is. a közlekedési morál az más dolog, de az szerintem nem csak pénzkérdés (pl sz-arábia)
-
nemlehet
őstag
Ez már a nem önvezető autóknál is megvan, maga a hardver benne van a kocsiban csak a porgram nincs ami döntéseket hoz. De nyugaton már kb minden új autóhoz lehet venni olyan szolgáltatást amivel távolról le tudják állítani, van benne automata parkolás stb szóval ha valaki nagyon akarja és feltöri a műholdas hálóztot akkor simán okozhat tömegbalesetet. Csak gondolj bele a német autópályán csúcsidőben kikapcsolják a motorját pár autónak és több százan meghalnak. Ettől miért nem félsz?
Amúgy még mindig sokkal akalmatlanabb az ember a vezetésre mint bármilyen gép. Fáradt, ittas, drogos emberek ülnek volán mögé napi szinten, főleg itt keleten sok autó műszaki állapota nem megfelelő (ismerek olyat aki hetekig járt FÉK nélkül, mondván majd motorfékez meg használja a kéziféket, ráér a szervíz). Leesik egy kis hó a sok mazsola meg úrvezető csúszkál össze vissza nyíl egyenes utakon állnak sorban a balesetes autók az első pár napban mert nem tudják hogy kell vezetni latyakban...
Ezektől miért nem félsz? Egyszerűen nem értem ezt a gondolkodásmódot, hogy amíg nem 110%-ig biztonságos és túltervezett addig vigyék a p*csába, de közben meg már most is jobb vagy legalábbis egyszinten van statisztikailag egy profi sofőrrel...
-
-
Csak egy kérdésem volna :
- létezik olyan rendszer amit nem lehet feltörni / megkerülni ?
Nem !
Most még Science-Fiction az ami a mozikban látható ( a Halálos Iramban sorozat valamelyik részére célzok amelyikben feltörtek pár ilyen rendszert és átvették az uralmat az autók felett ) , de , mint ahogyan a múltban is számtalanszor előfordult , valaki(k) a fejlesztő-csapatból elszúr valamit és meghal pár ember "balesetben" .Biztos hogy kell ez nekünk , amikor még egy repülőgép szoftverét (és hardverét) sem tudjuk összerakni hibátlanra ...... ?!!! ( lásd Boeing 737 Max )
-
opr
nagyúr
Mint ahogy az eletoszton miatt nem megyunk busszal meg trolival sem, nem ulunk a volan moge faradtan, nem telefonozunk vezetes kozben, nem megyunk gyorsabban, mint a megengedett maximum sebesseg, stb, ugye?
Nyilvan a jelenlegi rendszerek meg eppenhogy prototipus fazisban vannak, vagy meg ott sem, de szepen lassan ki fogja ez noni magat. Ha 5-10 ev mulva bevezetik, akkor En sztem olyan 15-20 ev mulva be fogom vallalni (betatesztelest meghagyom masnak
).
En nagyon tudnek dijazni egy olyat, hogy kiveszek pentekre meg hetfore egy tavolrol dolgozos napot, reggel beulunk a kocsiba, beallitunk valami uticelt, ami messze van (~8 vagy tobb ora), aztan csak tankolnom kell, a kocsi szepen odamegy, en addig dolgozok, szabit/penzt nem buktam, es megis van egy teljes hetvegem valahol, ami amugy ilyen rendszer nelkul nem elerheto, legalabbis ha nem hozok aldozatokat.
-
vicze
félisten
Továbbra is erősen kevered a szezont a fazonnal.
A önvezetése nem, "driving assist", önvezetés esetén nincs ember, ez önmagától megy az autó, ezt meg tudod érteni? A cikk amihez beböffentettél erről szól.
Igen pontosan az életösztön miatt nem fogja senki kockáztatni saját vagy mások életét és egy önvezető autóra bízni... -
_cHAos_
aktív tag
Miért is Carmaggadenozna?
Ha arra a jogi szabályozásra gondolsz, hogy kinek helyezze előtérbe a biztonságát veszélyhelyzetben az Autopilot /nyilván a vezetőnek és az utasoknak, minden normális vezető így dönt , ez életszerű, bármennyire is nehéz ezt bevallani, ha nem is direkt akkor az életösztön miatt nem fogod kockáztatni a saját és az utasaid életét egy random gyerekes anyuka miatt sem, SŐT./
Sztem rövidesen, hamár nem most is de több lesz a jogi probléma, mint a technikai. -
_cHAos_
aktív tag
Értelmezhetlen hogy USA-ban a három legbiztonságosabb személygépjármű három Tesla modell? PONT.
Lehet nem túl szofisztikált ezzel a ténnyel dobálózni, lehet boncolgatni is, hogy csak az elektromos hajtáslánc miatt van, ettől függetlenül ez tény.Mondjuk az sokat nyom a latban, hogy egy robbanómotoros személygépjármű nyomába sem érhet egy elektromotorosnak töréstesztben, egyszerűen nem lehet annyira kompakt ezáltal nem lehet biztonságosabb, ez szimpla fizika és matek.
-
_cHAos_
aktív tag
Kíváncsian várom a tudatlan hozzászólásokat, hotynembiztonságos
Miközben EuroNcap amerikai megfelelőjénél az első három legbiztonságoságosabbnak minősített személygépjármű az USA-ban három Tesla modell... -
Ezekután a maffiózók nem fegyverrel, hanem csavarhúzóval és franciakulccsal fognak szaladgálni ;].
Egyébként csinálják csak, minél nagyobb a hájp, annál valószínűbb, hogy a világon vki csinál egy tényleg használható verziót. A 2x1300km-es családlátogatós utakon mit nem adnék egy robotpilótáért, az se baj, ha csak az autópályákon hagy aludni.
-
bambano
titán
lidar lesz az a kék villogó...
egyébként az oroszoknál könnyebb önvezető autót csinálni, ott úgyis az a szokás, hogy koccannak, elcsattan pár pofon vagy előkerül egy-két fegyver, oszt le van rendezve.
de az szerintem is vicces, hogy a nagyon alkalmas autóra még tetőcsomagtartót se lehet felszerelni a cuccoknak...
-
sztanozs
veterán
A kék villogó biztos azért van a tetején, hogy aktívan megelőzze a balesetet (ergo mindenki húzzon el az önvezető kocsi elől a pitlibe)...
-
opr
nagyúr
"ennek az autónak a rugalmas platformja különösen alkalmas a Yandex autonóm rendszerének befogadására, ill. csak minimális hardveres módosításokat igényel az átalakítás."
Ez egy olyan szinten sulyos marketing bullshit volt, hogy nem birtam megtartani, le kellett raknom a foldre.
Plane tetszik, hogy egy ilyen kijelentes utan az auto szanaszet van furva, es konkretan van rajta egy egesz rohadt tetocsomagtarto a cuccoknak.Ezt az idegesito manager/marketing-bullshitelest leszamitva amugy hajra-hajra, amit eddig lattam az orosz kozlekedesbol, az alapjan azt mondanam, hogy ha ott el tud menni egyedul, baleset nelkul, akkor kozel barhol. Bar Oroszorszag meg csak a "hard" szint, ha ez van, mehet a godmode (Pakisztan/India).
Az orosz onvezeto auto amugy tudni fogja, hogy ha a masik kocsibol kidugnak egy AK-t, akkor felre kell huzodnia asap jelleggel?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730p
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest