Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    (#1) Locutus és (#8) Reggie0 : Pontosan.

    Az utóbbi időben óvatosan bizakodva, visszafogott izgalommal, de alapvetően optimistán olvastam a Mantle-ről és DX12-ről, de ez a hír (illetve a nyilatkozat, amiről elmélkedik) most kiverte nálam a biztosítékot.

    Egyelőre semmi olyat nem láttam játékban a Mantle-től (amit volt alkalmam kipróbálni, vagy találtam róla normális tesztet), ami egyértelműen a GPU-ból hozna ki számottevően jobb minőség/teljesítmény arányt (és úgy látom, hogy mostanában ~fix minőség mellett próbálnak jobb teljesítményt célozni, mintsem minőségre költeni az -elvi- extra teljesítményt), nem csak úgy csökkentené a CPU igényt, hogy izmosabb helyett közepes CPU is elég legyen (tehát igazából meg is lehet élni nélküle, csak többet kell költeni CPU-ra, ami játékon kívül másra is jól jöhet).

    Szóval egyelőre (bár a korai időszakban még érthető módon) még inkább némi lustaságot vélek látni, hogy nem sietnek kreatívan élni az új lehetőségeikkel, csak nézegetik, kóstolgatják, elmélkednek róla, hogy mire lehet jó és mire nem.
    És akkor erre fel ez a cikkes nyilatkozat már tényleg totális vicc: "Igaz, hogy nagyságrendekkel nőtt a szabadság és a lehetséges draw call szám, de nehogy azt higgye már bárki, hogy ha akarom, akkor nem tudnék még ettől az új elvi limittől is sokkal többet elkölteni valamire, amit hasznos feature-ként tudok eladni. Figyelj és okulj ifjú tanítványom. Megoldjuk egy nap alatt, $$$, Hawaii!"

    Amikor ilyen hatalmas a probléma, hogy a "hibát" kell keresni, akkor rögtön végtelen a fantázia és korlátlan a kreativitás, azonnal megtalálják a módját, hogy "sajnos" korlátokba ütközhessenek. Sőt, ha épp most küzdenek le nekik egy korábbi korlátot, akkor rögtön valami olyanban, amire már nincs szoftveres megoldás, a hardware-es pedig mindenképp évekbe telik, így addig megint nem kell majd máson törni a fejüket, csak várni.

    A motion blur (és film grain, stb) pedig pont olyan effekt(ek), amit mindig kikapcsolok, hacsak tehetem (és szitkozódom, ha nem). Ez egyrészt amúgy is be van építve a szemembe és a megjelenítőmbe is, másrészt nem akarok drágább/több VGA-ra költeni, csak hogy az is rászámolhasson egy blur-t, miután már ráköltöttem egy olyan megjelenítőre egy (vagy akár több) VGA árát pluszban, ami a lehető legjobb ( elmosódás, "folyás", zajosodás nélküli) mozgóképet tudja megjeleníteni...

    "Kell a motion blur, hogy ne zavarjon annyira az alacsony fps, és kell, hogy tényleg alacsony legyen az fps, mert drága a motion blur, így tényleg kelljen is." (Sőt, kelljen a drága, éles mozgóképet megjeleníteni képes megjelenítő is, hogy csak azt a blur-t lásd, ne maszatolja el a megjelenítő másképp, mert nekem pont az a blur kell, amit nagy nehezen kiszámol a VGA, hisz egy csomót költöttem rá.) :))

Új hozzászólás Aktív témák