- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
addikt
válasz
#32839680 #82 üzenetére
"Ez az X470 lapok szintje. Sőt az ilyen 60-100k közötti x570 lapok piacát heréli mindenkinél akinek nincs szüksége PCI-E 4.0-ra az M.2 és a VGA-n kívül."
Főleg ha zavarja őket az aktív hűtés az alaplapi chipseten. Mint pl. engem. Épp eléggé megutáltam a mini ventiket laptop vonalon.
-
PuMbA
titán
válasz
#32839680 #80 üzenetére
+1, A B550-ek jóval jobbak, mint a B450-ek. Elég a képüket egymás mellé rakni és a legjobb B450 lapok alsó kategóriásnak néznek ki egy közép B550 mellett. A 40k-s MSI B450 Tomahawk Max VRM-jei kazánok (15 fokkal melegebbek) egy 50k-s ASUS B550 TUF-hoz képest. Szerintem semmi nem fog lejjebb menni, mert az árak most is a minőséggel arányosak
-
Ixion77
addikt
Vannak olcsóbbak is gyengébb felszereltséggel, a hasonló árban levők közül pedig a B550-esek általában jobban felszereltek mint az X570-es társaik (Wifi6, 2.5Gbps Ethernet, stb.). A chipkészlet csak egy, viszonylag kicsi tényező egy alaplap árában.
Szintén számít, hogy az X570 sokkal korábban jelent meg, így azok ára már csökkent a megjelenéskorihoz képest. -
burriebonz
tag
Hát lehet hogy a kis herpeszes veér pistike kisirja az apjánál a 10 magos procit, de a normál gém társadalom meg azt mondja hogy idézem, "Apa legyinyt, és apa kocsit hajt!" Nem is mondom tovább mert tán többen is leírták már...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Mindig is gond volt.
Csak hosszú ideje most először kényszerült rá a cég, hogy legalább a procikat ne árazzák túl. Csak azt akartam mondani, hogy az egyébként jól árazott Intel 10400 procit értelmetlenné teszi a drága alaplap (kivéve annak, akinek van pénze lóvéra, nekik mindegy)...
-
Piszmaty76
aktív tag
"Bár az Intel elsődlegesen a sokmagos processzorok kihasználására fókuszál, valószínűleg azért, hogy végre elmozdítsák a felhasználókat a négy magról..."
Ezen azért sírva röhögtem. Pont az az Intel a sokmag hős erőltetője, amely jó eséllyel még mindig 4/8-on tartana bennünket, ha az AMD nem lépett volna meglepetésszerűen a tökére. -
menthix
tag
Na és mégis ki fog játszani ezzel a játéknak álcázott marketing termékkel? Remélem óriási bukás lesz ez szar és példát statuál vele a gamer közösség.
-
tibaimp
nagyúr
Elnézést lemaradtam!
Akkor nem adnak játékot a CPU-khoz, csak ez miatt van a dobozon a játék képe, amit a cikk is hoz? -
wattafaka
senior tag
Annyira részletes, hogy nekem már a Youtube videó is szaggat
-
Robitrix
senior tag
hát böven van még mit fejleszteni a játékokon effektekben és kinézetben. Nyilván fejlődni fognak, ahogy fejlődik a GPU és CPU teljesítmények. Egyre több kapacitás lesz egyre bonyolultabb és számításigényesebb effektek kiszámolására. elég megnézni a 10 évvel ezelötti akkori hardver lehetőségeire irt programokat a mai hardverre irt programokhoz képest. a hardver és szoftver teljesítmény egy adott korban kéz a kézben járnak. 40 éve PacMant játszottunk az 8086-os procin, ma mást játszunk.
-
Robitrix
senior tag
a másik megoldás meg az volna logikailag, hogy eleve több féle kódot irok meg ugyan arra a feladatr. Készitek mondjuk 4 magra irt változatot a kódból, 6 magra, 9 magra, 10 magra stb. aztán mindig a megfelelő magszámú kódot futtatom a hardver tükrében. de ezy rengeteg munka és programozás volna gazdaságtalanül.
-
Robitrix
senior tag
Azért elég otvar meló lenne olyan kódot írni, ami magától skálázódik fel a megfelelő magszámhoz. Minden esemény indulásakor el kéne dönteni, hogy az esemény számolását(mondjuk valaki tüzet nyit egy fegyverrel és ki kell számolni a lövés hatását) és a kódban kéne agyalni, hogy jut-e program mag vagy szál a párhuzamos futásra. ha nem jut nem indítom párhuzamos szálnak legfeljebb valamelyik program ágból meghívják sima szubrutinnak és leglejjebb addig a hivó program ág pihizik amíg a subrututin hajtódik végre. ha meg van őlusz mag és szál akkor egy párhuzamosan futó program ágon számolódik ki az esemény.
a felskálázodik több magra szerintem azt jelenti, hogy eleve megirják sok magra és szálra aztán ha a hardwer képes elég magot és szálat alárakni, akkor futni fog megfelelő számú magon és szálon párhuzamosan ha meg nem jut elég hát akkor is fut, legfeljebb feltartják egymást a futni akaro magok és szálak. és lassú lesz....
elvben lefut egyetlen magon is a 16 program ágat igénylő program is. az, hogy milyen teljesítménnyel az más kérdés. lehet elsütik a fegyvert aztán várni kell 2 másodpercet, mire megtörténik a képernyőn a lövés és következménye...logikailag eltekintve az program események időzítési gondjaitól is lefut a nagy mag és szálszámra irt alkalmazás is kevés magon, csak lehet siralmas az eredménye.
-
-
Robitrix
senior tag
Az, hogy egy játék adott pillanatokban használ például 8 magot(vagy szálat) nem jelenti azt, hogy tartosan nagy mértékben le is terhel 8-at. Egy játék program tipikusan fő feladatban használ 1-2 magot, amin intenziven számol. a többi magokon leginkább kisebb alkalmi események számolása zajlik. például megyek előre egy FPS stilusú játékban és tűzet nyitok valamire. erre, hogy ne fő cselekményt számoló programágat terhelje egy szubrutin hívással , ezért elindít egy plusz szálat, ahol mondjuk kiszámolja a lövés hatását és kinézetét. Persze egy lővés hatásának kiszámolása lehet csak pár század másodperc proci időt igényel. így amikor megvan az eredménye, akkor program mag vagy szál leáll. vagyis egy elvben 8 magot használó program átlagos maghasználata is lehet simán 3,17 mag terhelés...
Olyan játék programot még nem igazán tudtak irni, ami arányosan és egyenletesen képes adott pillanatban szétterhelni a számítási feladatokat az össze rendelkezésre álló mag és szál közt. ilyesmi csak egy Cinebench szerű programban lehetséges, ahol gyakorlatilag az össze mag és szál ugyan azt a kódot futatja legfeljebb eltérő adatokat feldolgozva. Egy játék program annyira esetleges és gyakran véletlenszerű kódsorozatok futásából áll, hogy igazán nem teríthető egyenletesen és optimálisan a magok közt. Az, hogy egy task kezelőben például úgy látjuk, hogy viszonylag egyenletesen terheli a magokat inkább illuzió. Mivel a proci maok teljesítménye kis idő szeletekben kerül felhasználásra a gépben futó programok és taskok közt. Így ugyan az program ág simán megjárhatja 1 másodpercen belül az összes magot és szálat. Ezért van az, hogy kevés magon futva simán a proci átlagos terheltsége 100% közelében szenved. sok mag és szál mellett meg vigan elvan 30-40%-on az átlagos terheltség.
-
-
kikikirly
senior tag
Félre értettelek,ezekre valóban nincs hatással.
GTA 4-5,Max Payne 3 ezekbe a játékokba tapasztaltam olyan mozgás szimulációt ami reagálhat ilyenekre.Megfigyeléseim alapján játékok 90+% mozgások nagy része előre felvett animációkkal van megoldva,esetleg a találat megjelenésnél a rándulás/test csavarodás van kiegészítve fizikai szimulációval.
Vagyis ha el tudsz esni az igényességtől függően egy vagy több előre rögzitett animációval van megcsinálva.Amire te gondolsz azt a túl sok változó miatt képtelenség lenne így megoldani.
(milyen szögbe, mekkora törmelék,mekkora sebességel,kapásból ezek jutnak eszembe, valszeg fizikus rögvest hozzá csapna még néhányat)
Játékmenetet is befolyásolná,nem csak eye candy lenne.Nekem tetszik az ötleted.Duracellm:
Szerintem arra gondolt hogy a repülő nagyobb törmelék darabok simát átesnek/,,lepattannak" a körülötted levő ellenfeleken, nincs megtántorodás vagy bármiféle interakció(ütközés detektálás vagy mi a facom).
Talajon levő törmelék meg faágaktól való elbotlás tényleg frusztráló lenne. -
#16939776
törölt tag
Stúdiók órákat töltenek el annak a tesztelésével, hogy ne tudj beakadni sík területen, két modell határába.
Gondold-el azt a helyzetet, hogy egyik szemeddel a képernyő közepét nézed mert oda kell koncentrálni, ott van valahol a rossz fiú. Közben a másik szemeddel az földre került faágakat meg kavicsokat lesed, hogy manőverezés közben meg ne botolhasson benne a karakter.Valószínű hogy instant botrány lenne belőle, ha ilyen játékot ki mernének adni.
-
válasz
kikikirly #41 üzenetére
Mit kell ezen nézni?
Nem látom a vissza-irányú hatást.Azt valszeg rosszul mondtam, hogy átsétál rajta a karakter, de az szerintem igaz, hogy a karakter mozgását, viselkedését nem változtatja meg az effekt. Oké, hogy az effekt tud reagálni a karakter megjelenésére, de pl. nem botlik el a törmelékben, nem kerüli ki az AI, stb.
Amennyire én tudom, a GPU által számolt effektek nem kerülnek vissza a RAM-ba, így csak a GPU tud vele dolgozni, a CPU nem látja ezek hatását, vagyis arra nincs hatással, amit a CPU intéz.
Cáfoljatok meg, ha ez téves, nem friss infó! -
kikikirly
senior tag
válasz
#32839680 #20 üzenetére
Ebbe maximálisan egyet értünk.
Évek óta hajtogatom Nvidia PhysX példájára fejlesztők is átalhatnának GPU gyorsitott fizikára a saját motorjaikban(persze amire alkalmasabb a CPU az maradjon CPU-n).
Mafia 2,Metro 2033 Redux,Fallout 4 bekapcsolt PhysX mellett is elfut bármin, zárt PhysX ellenére!Ebbe a játékba tényleg nem ad hozzá sokat a élényhez a részletesebb particle és debris fizika, viszont az imént felsorolt lövölözős játékokba állatira meg dobják a gunplayt. Vagy ott a Killing Floor 2 vér és soft Body fizikája, sérülés modellezést emeli új szintre. -
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
kikikirly
senior tag
-
-
-
-
-
-
fanti
addikt
Nos, megnéztem a demót.
-Atyaég....erre a semmitmondó szarra van igény? Ez a játék semmit sem mond, nincs sem tartalmi sem erkölcsi, sem pedig semmiféle értéke...Jesszusom...eddig süllyedt az emberiség, hogy ilyen vackokkal játszik. Ez borzasztó. Még le se torrentezném ezt a valamit ingyen...
-10 magos CPU
Erre? Mert talán még munkára....oké, de erre a bináris szemétdombra...? Az a felháborító, hogy ezt natív négy magra nem tudják leprogramozni és a plusz 20% törmelékért (fizikáért) kérnek még a 4 mag fölé még hatot?
Ugyan már, ez....pofátlanság.-Mi van az nVidia fizikszel pl.? Az nem direkte erre lett kitalálva? Akkor meg minek ökörködik az Intel ezzel a "ehhez kell majd a 10 mag" szánalom dumával? Jahhhh, el kell adni a szarjait...?! Igen...és a sok lúzer baromarc meg így talán venni fog i7 helyett i9-et? Na azok meg is érdemlik.
-A FarCry5 grafikai szintjét sem éri el ez a valami...Holott a Fracry5 Ultra settings esetében is elfut jól egy AMD RX 580-on, és egy 4 magos Ryzenen, mondjuk egy 4 magos/4 szálas AMD RYZEN 3 1200-on, pláne az "AF"-esen...ami 22 ezer forint házhoz szállítással együtt...
Szóval....hát....no comment!
-
Túróst.
El kell adni a sokmagos procikat.
Most ,hogy nem az ővé a korona , igy azt kell mondani ,hogy majd a sok mag jó lessz.
Nem azt mondom ,hogy rosszak a cpu-k ,de most az AMD jobb a közép felső mezőnyben.
A notik is tele vannak sok mag 2-3 ghz procikkal , szal ezt kell tolni.
Azon felül szinte mindel intel prociban ott egy csoda intel gpu-is , amit szerintem 2d- n felül nem mernek bevetni semmire sem. -
Dr. Romano
veterán
A Total War is azt ígérte hogy 6x több katona lesz Intel procival. Nem számoltam meg őket....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A többségüket meg lehetne csinálni compute shaderben is, de úgy meg ki venne tízmagost?
A viccet félretéve, technikailag tényleg megoldható a GPGPU, de a GPU eleve el van foglalva a grafika számításával, tehát a leginkább szabad részegység most a CPU. És az elmúlt években a magszám is meglódult, vagyis az Intel logikusan gondolkodik, amikor ide visz dolgokat. -
Ezeket az effekteket eddig nem a gpu szamolta?
-
Kupszi
aktív tag
Na majd most az userek ráfognak cuppanni e hír hallatán a 10900K CPU-kra, mert azon már maxon elmegy az Avangers. Gondolkodok is rajta hogy írány a számtechbolt.
-
kikikirly
senior tag
0:36-nél reagál a törmelék Hulk csapásaira,és az aszfalton is ott van az ütés helye.
Való igaz későbbi jelenetekbe nincs nincs horpadás/ütés nyom, just only törmelék,de ez inkább fejlesztői hanyagság,gondolom basztak eltérő anyagú felületekre eltérő ütés nyomot csinálni.
Ütés nyomnak amúgy sincs semmi köze a törmelék fizikához, videojátékokba nincsen fizikailag lemodellezve a repedés keletkezése,csinálnak valamilyen porzás effektet meg repedés textúrát azt viszont hallásra.
Szerk:
Ha igényesek többféle repedés textúrát is csinálnak,esetleg hozzárendelnek ütközési mintát,és adott ütéshez a hozzá passzoló repedés textúrát rajzolja ki, így lehet valamelyest növelni a részletességet.Én értékelem az ilyen apróságokat,kár hogy kevés játékba figyelnek oda rájuk. -
-
egyedülülő
őstag
Mostanság szeretnék 8 magra váltani, erre már 10 kell???
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Amd Ryzen likeolta ezt a hírt. Az Amd ThreadRipper kétszer is.
-
ShiTmano
aktív tag
Intel optimalizálás sok magra.
Biztos, hogy nem teszi meg azt a szívességet, hogy a konkurenciának kedvezzen. Tuti, hogy Ryzenen "valami" oknál fogva nem fog futni rendesen. Lehet végig AVX 512-őt használ a játék. Vagy valami hasonló ficsőr, ami csak Intel prociban van. Vagy ha Ryzent érzékel elindít titokban még két IBT-t, egy Prime-ot, meg Cinebenchet.
-
-
-
#16939776
törölt tag
Igen színvonalas alkotás, keletkezik 3m2 törmelék a talaj csapkodás közben, csak közben a beton elfelejt megrepedni. Csúszkálnak az ellenfelek a törmelék oda van ragadva a földre.
Lehet azért mert utólag vártak rá ezeket a fejlesztők?!Ha ez egy promó videó, legalább renderelték volna le normális képminőséggel, fix 60fps-el, szaggatások nélkül.
-
kikikirly
senior tag
Kövezzetek meg nekem ez bejön.Hozza amit anno NVidia GPU PhysX tudott.Végre végig van számolva a törmelék fizika,és nem átesik a talajon meg egyéb gagyi megoldások(OFF-ba ezt láthatjuk).Maga a harc is látványosabb,és az se utolsó hogy Buli után megmaradnak a nyomok, beborít mindent a törmelék(igazi tájkép csata után).FPS/TPS Shooterekbe még látványosabb lenne.
Szerk:
Működik AMD procikkal is,szóval végre van miért 8-10 magos processzort venni.
Aki nem tud/akar ez miatt upgradelni gépet,ott a Deafult off vagy valamelyik köztes beállítás.
Ez csak hozzáad a játékhoz,el nem vesz belőle.
Nem látom a problémát. -
opr
nagyúr
Nem olyan nehez az. Bekapcsolod az extra effektet, lekerdezed, hany procimag van a gepben, es inditasz annyi threadet, es mindegyiken futtatsz valami matematikai bullshitet random szamokkal, hogy ne tudja kioptimalizalni a compiler, mindezt egy while(true) blokkban, aztan kesz is vagyunk, akarhany magot leterhel a jatek.
-
snecy20
nagyúr
Nagyon meglepődnék ha kérné a játék a 10 magot.
Marketingfogás...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- TCL LCD és LED TV-k
- Argos: Szeretem az ecetfát
- RAM topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kivégzi a Firewire-t az új macOS verzió?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 14s Yoga - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool MATREXX 40 650W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E550 - i5-5GEN I 8GB I 256SSD I DVDRW I 15,6" HD I CAM I W10 I Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest