- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- LG V50 ThinQ Dual Screen - az 5G ára
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Középkategóriást mutatott be újra az Oppo
Új hozzászólás Aktív témák
-
Robitrix
senior tag
Az, hogy egy játék adott pillanatokban használ például 8 magot(vagy szálat) nem jelenti azt, hogy tartosan nagy mértékben le is terhel 8-at. Egy játék program tipikusan fő feladatban használ 1-2 magot, amin intenziven számol. a többi magokon leginkább kisebb alkalmi események számolása zajlik. például megyek előre egy FPS stilusú játékban és tűzet nyitok valamire. erre, hogy ne fő cselekményt számoló programágat terhelje egy szubrutin hívással , ezért elindít egy plusz szálat, ahol mondjuk kiszámolja a lövés hatását és kinézetét. Persze egy lővés hatásának kiszámolása lehet csak pár század másodperc proci időt igényel. így amikor megvan az eredménye, akkor program mag vagy szál leáll. vagyis egy elvben 8 magot használó program átlagos maghasználata is lehet simán 3,17 mag terhelés...
Olyan játék programot még nem igazán tudtak irni, ami arányosan és egyenletesen képes adott pillanatban szétterhelni a számítási feladatokat az össze rendelkezésre álló mag és szál közt. ilyesmi csak egy Cinebench szerű programban lehetséges, ahol gyakorlatilag az össze mag és szál ugyan azt a kódot futatja legfeljebb eltérő adatokat feldolgozva. Egy játék program annyira esetleges és gyakran véletlenszerű kódsorozatok futásából áll, hogy igazán nem teríthető egyenletesen és optimálisan a magok közt. Az, hogy egy task kezelőben például úgy látjuk, hogy viszonylag egyenletesen terheli a magokat inkább illuzió. Mivel a proci maok teljesítménye kis idő szeletekben kerül felhasználásra a gépben futó programok és taskok közt. Így ugyan az program ág simán megjárhatja 1 másodpercen belül az összes magot és szálat. Ezért van az, hogy kevés magon futva simán a proci átlagos terheltsége 100% közelében szenved. sok mag és szál mellett meg vigan elvan 30-40%-on az átlagos terheltség.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- TV antenna és jelerősítés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elden Ring
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- 24 Hours of Le Mans
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- BESZÁMÍTÁS! 32GB (2x16) G.Skill Trident Z RGB 6600MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged