- Bemutatkozott a Redmi Turbo 4
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 13 4G
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Új hozzászólás Aktív témák
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz #26097408 #89 üzenetére
Ezt HAndrás szerintem már ismeri. Nagyon nem mai videó. Hanula Úr nagy koponya, de a kétkedők ("villanyhívők") szerint ő csak a belsőégésű motorokhoz ért.
Egy biztos. Én is azon a véleményen vagyok mint ő. Vagyis a villany - perpillanat - nem ultimate megoldás. A villanyautó a városi / elővárosi közlekedésen tudna javítani. A buszokat, a kisárúszállítókat, taxikat, robogókat, stb. kellene elektromos hajtásúra cserélni. Az ilyen nagy autókba (mint amiről a cikk is szól) nem való villany ... még. -
janeszgol
félisten
válasz #26097408 #52 üzenetére
A használt akkukat viszik további felhasználásra, köztük arra is, amit írtál. A Datacenterekben lévő akkukat is lecserélik, még a 10%-os amortizáció előtt, és azokat is viszik további felhasználásra.
(Oda jellemzően az akkupakk azért kell, hogy a két külön betáp közti átkapcsolás idejére is legyen áram.) -
Nekton
aktív tag
válasz #26097408 #59 üzenetére
Nem. Sajnos a probléma összetettebb. A nap és a szél kiszámíthatatlanul és nagyon kis energiasűrűséggel rendelkezik egy hagyományos, nagy erőműhöz képest. A víz- és árapály erőművek (ilyet nem mindenhova lehet) felépítése nagy terhet ró a környezetre és annak teljes átformálásával jár.
Atom, olaj, gáz és szén. Ezekre lehet építeni.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz #26097408 #52 üzenetére
Ez ott bukik meg, hogy az emberek 90+%-a nappal mozog a kocsival, tehát az max a melóhely emeletes parkolóházának napelemeire lesz kötve, amiken elég sok kocsival kell osztoznia.
A házi extra akksi meg ugye nem kicsi +ktg és veszteség.UK+napelem - az idei évet leszámítva - eléggé paradoxonnak hangzik.
#54: 67 éves apósom 2db 15perces pihenővel kijön hozzánk Baden-Württembergbe, akinek 150km után inába száll a bátorság, maradjon a biciklinél. Arra meg kérnék vmi nem-sötétzöld oldalról származó levezetést, hogy a villanyautó környezeti lábnyoma kisebb.
"sokkal biztonságosabb a nehéz akkupakk miatt a villanyautó. " - ezt hogyan?
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Noukoum
veterán
válasz #26097408 #13 üzenetére
Citigo, e-up kvóta autó tiszta veszteség mindkettő nézz utána a dolgoknak. Dacia autója szép lesz ha lesz, majd akkor beszélünk. Láttál már te egy kínai autót? Javaslom megnézni miben különbözik az európai autókról. Megint beleesel abba a hibába hogy csak az anyagárat nézed. Értsd meg a világ nem így működik. Te fizeted az autó teljes fejlesztési költségét (e-autónál ez teljesen új autó megtervezése, mely jóval nehezebb egy hagyományos autónál), te fizeted bizonyos töltők telepítését, te fizeted azt hogy a gyártás zöldebb legyen, te fizeted az új szoftvert, az alkalmazást stb stb. Ehhez persze hozzájön hogy keveset gyártanak ami szintén nem csökkenti a gyártási költségeket. Ülj be egy hondába vagy egy miniben és megtudod miért kerül többe mint olcsóbb e-autó hiába "nem nagy" az aksi.
Sokkal bonyolultabb annál mint hogy te megnézed a vételárat és azt mond hogy lehúzás. Főleg úgy hogy egy autó soha nem annyiba kerül amennyiért megveszed, hogy mibe került majd megtudod ha elkerül tőled.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
t72killer
titán
válasz #26097408 #13 üzenetére
"nagyon lent"??? Majd ha annyiba fáj egy 80kWh-s akksi, mint 200liter gázolaj...
A kínai nem szétesik, hanem felrobban. Meg ugye kérdés, hogy a kínai hatótávot is úgy írják-e, mint a csillió lument a kínai elemlámpán...
Egyébként ez az árazás/hatótáv kombó már nincs annyira másik galaxisban a földi halandók normál családi dízeljéhez képest, nagyjából 2x-es az árszorzó, plusz fele a hatótáv. Azaz már elég lesz 3-4x jobbnak lenni a mai szintnél.
Ahogy nézem, az üzemanyag éppen olcsóbb a gázolajnál, de nem elhanyagolható tétel:
"Pod Point rapid chargers cost 23p/kWh at Lidl and 24p/kWh at Tesco", azaz az 510km hatótávhoz szükséges 80kWh 18font, ezt én kb 30font értékű gázolajból hozom.[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Noukoum
veterán
Tisztában vagyok az árakkal, egyáltalán nem vészes bár kinek mi. Az akkumulátor még mindig nagyon drága, és nagyon keveset gyártanak belőle.
A helyzet az hogy amikor megveszel egy autót akkor nem csak anyagot, hanem technológiát is veszel. Ha ezért minél kevesebbet akarsz fizetni akkor válaszd a legolcsóbb benzines autót.Bármilyen hihetetlen, de egy hagyományos autón még most nagyobb haszon van mint egy elekotromoson.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Bemutatkozott a Redmi Turbo 4
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- One mobilszolgáltatások
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen házat vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest