Hirdetés

Alternatív Hajtás: Bemutatta az elektromos szabadidő-autóját a Skoda

Modern külső, letisztult belső, teljesen új infotainment rendszer és igen látványos első rács jellemzi az akár 510 kilométer megtételére is képes Enyaq iV-t.

A Skoda a cseh fővárosban rendezte meg legújabb elektromos autójának, az Enyaq iV-nek a bemutatóját, amit élőben is közvetítettek, így az érdeklődők és a járványügyi helyzett miatt nem utazó újságírók is könnyedén követhették az eseményt. Az autógyártó amúgy kerek évfordulót is ünnepel, idén decemberben lesz ugyanis 125 éves a vállalat, amit természetesen elmondtak az eseményen is, de az új modell bemutatásának időpontját valószínűleg nem ehhez igazították.


[+]

Az újdonság a Skoda második tisztán elektromos modellje a pár CITIGOe iV után, amelyből a világ legtöbb piacára csak nagyon kis mennyiség jutott el igencsak kedvező áron, de pár modellt már Budapest utcáin is lehet látni. Ez azonban egy teljesen más történet, hiszen az Enyaq-ról ordít, hogy egy elektromos autó: a formaterve igencsak feltűnő, de ettől függetlenül a gyártó jól ismert stílusjegyei megtalálhatók rajta. Egy 4,64 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,61 méter magas, 585 literes csomagtartójú SUV-ről van szó, amely természetesen az Audi Q4 e-tronhoz, a SEAT el-Bornhoz és a Volkswagen I.D. családhoz hasonlóan az MEB platformra épül. Az autó hasmagassága a kategóriától szokatlanul alacsony, a beltér viszont óriási, közel akkora, mint a jóval nagyobb Kodiaq esetében. A belső és a külső egyaránt modern, előbbinél a dizájn rendkívül letisztult. Az infotainment rendszer teljesen új, a központban egy 13 hüvelykes, tehát kisebb notebook méretű megjelenítő van, de a szélvédőre is elég sok információt tud kivetíteni a jármű, amely az Apple CarPlayt és az Android Autót is támogatja. A külső is elkapja a tekinteteket, az autón nagyon sok él látható, de a leglátványosabb rész valószínűleg az igencsak beszédes nevű Crystal Face, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy az elöl lévő rácsozat is világít.

A Crystal Face névre hallgató, 130 ledből álló megoldás csak a legdrágább modelleken lesz elérhető.
A Crystal Face névre hallgató, 130 ledből álló megoldás csak a legdrágább modelleken lesz elérhető. [+]

A kínálat elég komoly, ötféle teljesítmény, három különböző méretű akkumulátor és két hajtásrendszer közül választhatnak a vásárlók, a világító pofa viszont csak a három legkomolyabb modellnél lesz elérhető, az RS iV felszereltséget leszámítva csak opciósan. A belépőszintet az 50 iV képviselő hátsókerék hajtással, 55 kWh-s akkumulátorral és 109 kW-os teljesítménnyel, ami a WLTP ciklus szerint 340 kilométeres hatótávot tud majd. A 60 iV névre hallgató modellben már 62 kWs-s az akkumulátor és a teljesítménye is nagyobb (132 kW), az elméleti hatótáv itt 390 kilométer, míg a legkomolyabb, 80-as szériába tartozó modelleket (amelyeknél elérhető a világító rács: 80 iV, 80x iV és RS iV) 82 kWs-s akkumulátorral szerelik. Összkerékhajtás csak az RS-szériánál érhető el, a legnagyobb hatótávot viszont a 80 iV tudja 510 kilométerrel, ami dilemma elé állíthat egyes vásárlókat. Az alap akkumulátort DC-n keresztül legfeljebb 50 kW-tal lehet etetni, a komolyabb modelleknél 125 kW-os opció is elérhető lesz, a fedélzeti töltő pedig 11 kW-os teljeítményű, AC-n keresztül lehet legfeljebb ennyivel lehet majd tölteni az új Skodát.


[+]

Az Enyaq 50 iV Németországban 33 800 euróról, azaz bő 12 millió forintról indul, de nálunk ennél valószínűleg drágább lesz. A komolyabb modellek árai egyelőre nem ismertek, azt viszont tudni, hogy az első példányokat a tervek szerint 2021 elején vehetik majd át a vásárlók.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Skoda

Azóta történt

Előzmények