- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#26097408
törölt tag
-
#26097408
törölt tag
Tobb autotesztelo megirta, hogy az akkuarak mar nagyon lent vannak. Nezd csak, meg egy Skoda CitiGo-t, vagy WV eUP-ot vagy nemsokra jon a Dacia elektromos autoja. Vagy akar a kinai elektromos autok arait lesd meg. Ott nagyon olcsoak es nem gagyikat gyartanak ami az elso kanyar utan szetesik. Olcson kaphatok ezek mind. Az uj Honda elektromos autoja vagy a Mini-ben is kb. ugyanakkora akku van megis sokkal dragabbak. Tehat nem az akku a ludas. De meg ha az is lenne a felar amit erte kernek nem er annyit. Anno a Zoe-nal volt olyan ha reszletre vetted az akkut kesobb megvehetted ha akartad es erdekes modon nem annyit kertek volna el erte, mintha ugy vetted volna meg, hogy eleve kifizeted az egeszet.
Technologiara visszaterve, ugyanaz van minden elektromos autoban, mint a nem elektromos megfelelojeben szoval nem ertem mire gondolsz, hogy technologiat meg kell fizetni. Ha az akku technologiara azt mar ecseteltem, hogy nem er annyit.
Ki van ez talalva. Lenyeg, mi felhasznalok sosem jarunk jol, de ez mindenre igaz termeszetesen. -
-
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nekton
aktív tag
Nem. Nincs elég áram. Magyarország jelenleg is nettó villamosenergia importőr. Amit ma, vagy a jövőben beletankolsz az elektromos autódba, az bizony külföldről érkezik és nem megújuló forrásból. Sajnos jelenleg nem történik érdemi előrelépés ezügyben sem itt, sem külföldön.
-
Are electric vehicles really so climate friendly? [link] , ebben több adac-s és öamtc-s elemzésekre is linkelnek.
Test in Germany reveals electric cars use more power than dashboards show [link]
zöldenergia címen az álló, majd 25év után elásott szélkerekekre vagy a Ny-németországban "napfarm" címen tarravágott/eredeti helyére nem visszaültetett erdőkre gondolsz?
#41: ja, de akkor ne "felejtsük" már ki az egyenletből a féltonnás akksi feldolgozását ~10év futás után...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#26097408
törölt tag
Meg az is vicces hogy mindenki panaszkodik hogy mennyire nincs pénz, de azért üzemanyagra akad. Nyilván mindenki külföldre jár dolgozni.
Itt azt felejted el, hogy mig a Pista 2-3 ev alatt visszafizeti a corsa arat utana mar csak a benyo ara marad mig ha elektromos autot venne akkor meg megannyi eve van hatra a hitellel. Hiaba fele annyiba kerul feltolteni azt az autot amit mindenki hangoztat ha a hitel meg magas. Ahhoz hogy visszahozza az arat az elektromos auto 10-15 evig kell hasznalni, amig senki sem hasznalja. Ergo sosem hozza be az arat. Majd javul idovel ha lemennek az arak. -
#26097408
törölt tag
Igen. Amint kigurulsz a boltbol mar nem er annyit.
Amugy meg tesom UK-ban vett egy Zoe-t meg par eve ami 30.000 felett lett volna ujonnan de o elhozta 7.000-el olcsobban (szinten uj termeszetesen) szoval igen valtoznak az arak csak korbe kell nezni. Az olcsobb elektromos autok megjelenesevel meg tolodik az ar lefele. -
Nemcsak a kőolajat bányásszák, hanem a lignitet is, amiből az eu mix nem kis része származik és a lítiumot, kobaltot is, ami meg az akksikba kell. Horribile dictu a Ny-német ég alatt "áramot termelő" napelemekhez is kell egy's más, és nem a saját lábukon gyalogolnak hozzánk Kínából.
"úgy számolnak mintha a benzin dízel a kúton teremne" - ez nettó hazugság, well to wheel-t számolnak.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
forumpista
tag
1, a corsás nem fog évi 600e-t költeni benyára. Ez ~évi 30e km lenne, ami durván sok, aki ennyit megy az tipikusan nem egy corsával abszolválja ezt (hacsak nem céges autó, de ott megint teljesen más a matek).
A valóságban egy átlagos (magánember) corsás menni fog max 12-16e km-et egy évben, 5.5l-es fogyasztással, 380-as benzinnel ez max 250-334e Ft üzemanyag.Ugyanez tetszőleges elektromos autóval kb. 150-200e ft (mert a városi ember -ahová a "megfizethető" elektromos autók szánva vannak), nem tud otthon tölteni konnektorról csak utcán, és még aki otthon tud tölteni ott is irreális hogy mindig otthon tölt).
Nem vagyok meggyőződve arról hogy ez az évi 100-130e ft ki fogja adni az árkülönbözetet valaha is.
2, elég biztos vagyok benne hogy 5 éven belül, az áram ára duplázodni de inkább triplázódni fog, és így az e-autók töltési költsége is az egekbe fog durrani, erre nyugodtan számíthatsz (sőt, amilyen világot élünk, simán belelátom hogy többe fog kerülni az e-autó töltése árammal /100km mint egy hagyományosé).
Hogy miért gondolom ezt? Mert bezárjuk az atomerőmüveket ami áramhiányt fog okozni, eközben a kötelező előírások miatt egyre több e-autó fog forgalomba kerülni ami növeli a keresletet az áramra, és eközben a hagyományos autóból e-autóba ülök miatt az állam egy masszív jövedéki adó kiesést fog elszenvedni. Ennek a hármas présnek nagyon hamar meglesz a "hatása".3, egyébként pedig k.rva jó lenne ha az összes autó elektromos lenne, mert még ha ugyanannyit is szennyez mint egy benyás, azt nem a közvetlen életterünkben teszi.
4, szerintem ma még, az elektromos autó nem éri meg a többségnek, az hogy valakinek kijön a matek inkább a kivétel mint sem a szabály.
Legalábbis én még csak olyanról olvastam akinek úgy jön ki a matek hogy pont xy km-re lakik a mhelyétől, minden nap oda ingázik, ez a hatótáv pont elég, tud otthon tölteni, nem járnak rendszeresen kirándulni/nyaralni stb, télen kabátban vezet, nyáron pályán 90-el kamion mögött stb egyszóval egy olyan use-case forog fenn, ami az emberek 99.99%-nál egyszerüen irreális vagy mérhetetlen lemondásokkal járna. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos autók - motorok
- Hálózati / IP kamera
- DJI topic
- Stellar Blade
- További aktív témák...