Hirdetés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- One UI 7 frissítés: volt, nincs
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
Új hozzászólás Aktív témák
-
IkszIpszilon
aktív tag
sz*r
-
Xaels
félisten
válasz
sing1ep1ayer #97 üzenetére
Egy ideális világban működhetne... De aki mondjuk autóval/bringával stb. jár az meg miért is fizessen?
Vagy ott van a sok zsebbe kapod a fizetést munkás. De lehetne még sorolni.
(#92) Burt1793: a jegy- és bérlet már rég ki van szervezve a BKK égisze alá.
-
x1port
addikt
Szerintem nagyon el vagytok varázsolva.
Ezek szerint most is az állam tarja fenn a bkv-t. ( ezt írtad )
Kvázi a dolgozók kivételével mindenkinek ő állja az utazását.Szerinted ha a Bkv nak olcsóbban jönne ki ingyenesen utaztatni mint jeggyel bajlódni akkor már nem rég ezt csinálná ?
Így sem ő tartja fenn a vállalatot mert már szinte minden ki van adva alvállakozóknak.(#97) sing1ep1ayer : Ha ilyen emnóóberek gondolkodnának ott fent mint Te , akkor már ez a maradék kis tömegközlekdésünk is becsődölt volna.
Szerinted a budapesti dolgozó emberek fenn tudnának tartani egy komplett közlekedési rendszert a munkanélküliek , vidékiek , diákok ,egyetemisták , turisták számára??
Hol éltek ti ?
-
sing1ep1ayer
őstag
Amennyiben a munkáltatóktól a dolgozó bérének meghatározott százalékát szednék be tömegközlekedési hozzájárulásként (nevezzük mondjuk így), akkor nem lenne rá szükség, hogy az általad felsorolt polgárok részére bárki is térítsen. Vannak gazdasági szakértőink, akik könnyedén ki tudnák számolni, hogy a bruttó bér hány százalékát kellene a cégektől levonni ahhoz, hogy a diákok, munkanélküliek, idelátogató küföldiek... stb. utazása is "fizetve legyen" - vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy a BKK átlagos havi bevétele változatlan maradjon. Illetve picit alacsonyabb is lehet, hisz milliárdokat spórolunk meg ugyebár a korábban említett dolgokon. Nem kellenek többé tenderek, egyre komolyabb informatikai háttér, miegymás.
Azt ugye nem kell magyaráznom, hogy a jelenlegi rendszerben is vannak olyanok, akiknek az utazását mások fizetik. Ha most megoldható, akkor jegy nélkül is az lenne.
-
Burt1793
veterán
Az iskolásokét és a munkanélküliekét most is a dolgozók fizetik. Az "állami" cég (mondható államinak, mert az államnak kell egy közlekedési cég a fővárosba...) a dolgozó emberek adójából él, mint ahogy azok, akik az állam segítségére szorulnak. De persze ez mindenkinek egyértelmű.
És a jegy kiadás, kezelés és ellenőrzés tényleg nem két fillér, ebből az összegből az összes busz lecserélhető és Budakesziig kivihető lenne a 4es metró... -
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #94 üzenetére
Oké. Fejtsd ki.
Iskolások , egyetemisták , munkanélküliek ?
Nekik pl kik fizetnék ? -
Burt1793
veterán
Volna az ötletében realitás, végül is az állam most is kiemelt támogatója a bkv-nak
Noha elvileg az is igaz, hogy a jegy és bérletek jóvoltából - ha a sok hitel nem lenne - nyereséges a bkv, ami ugye nonproft volna. És igazából ha jól tudom, van olyan város, ahol "ingyen" van a tömegközlekedés, vagyis simán az adóból fizetik. (Ez akár még a népszerűségét is növelheti a tömegközlekedésnek...) -
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #90 üzenetére
igen.érdekelt.
-
sing1ep1ayer
őstag
A pénz továbbra is beérkezne a közlekedési társaságokhoz gázolajra, meg a sofőrök bérére, csak nem az utasoktól szednék be, ellenben rengeteg költséget megspórolnánk. Hol itt a baj szerinted? Miért lenne rossz? Nem értelek. Érdekelt vagy a jegybizniszben, vagy mégis mi a gondod ezzel?
-
catroot
veterán
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyen sört/füvet minden állampolgárnak! Ja és adót se fizessek már, ha lehet.
Ja, nem.
-
kurtuzov
senior tag
Régi Ikarus 280-as busz, kis balhé volt a (khm) utazóközönségnél és leszállították őket. Az app végig azt mutatta, hogy ott van a megállóban, nem vitte tovább automatikusan.
-
x1port
addikt
Tök igazad van.
Én gondolom rosszul ezt az ingyen utazást.
Hisz a buszt is és a gázolajat is ingyen adják.
Sőt a sofőr is ingyen nyomja a gázt napi 8 órában.A szerelők is ingyen javítják és a buszmegállók is maguktól nőnek ki a földből.
Atyaég !!
Én kiszálltam ebből....
Még jó hogy T. úrra szavaztam ma -
darvinya
titán
Kicsit keversz valamit.
Egy szolgáltatás nem egyenlő egy termékkel.
Te mit utazó nem a buszt veszed meg jeggyel/bérlettel, hanem csak jogot hogy utaz.Értsd úgy: te vásárlásoddal nem a kenyeret kapod, hanem csak a jogát, hogy megfogd.
Ez nagy különbség, a háttérben iszonyú értékek vannak, hogy a zsebüket megtömjék.
-
RaZroX
addikt
Nagyon jó app! Élesben is teszteltem, nagyon pontos és megbízható.
Ami még kéne bele:
- Kedvenc járatok
- Live Tile
- Környező megállóhoz tartozó buszok helyzetének egyszerre való követése (pontosan arra gondolok, hogy pl állok a bosnyák téren és az ott járó buszokat egyszerre látom a térkepen amik a leghamarabb érkeznek meg.)(WP 8.1)
-
x1port
addikt
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Ingyenes közlekedés...hmmm igen. Meg persze világbéke !
Ugyanmár.Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék
Mondjuk az eszük megvan hozzá , ruhát meg úgy is adnakDe minek kellene ennyi nyomorult közteres?
A csövest nem szállítják le , a C típúsuakhoz oda sem mennek.
A szerencsétlen Magyart csesztetik.És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka).
Cafetéria. Létező dolog. Választasz belőle bérletet és kész.
Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna
Így van ! De akkor legyen ingyenes a kenyér is!
Nem kell az a sok üzlet meg alkalmazott , szállító autó.
Mindenki menjen be az ingyenes bkv-val a kenyérgyárba és kap ingyen kenyeret!Fura gondolatok.................
-
Igazán kikapcsolhatnák a fine location megkövetelését http://stackoverflow.com/questions/11074228/gps-manifest-gps-in-app-is-optional-want-to-make-it-available-to-gps-less-devi tabon így nem lehet felrakni playről. WP-n elég jó. Arra, hogy sok ideig egy időn marad arra az lehet a magyarázat, hogy beleragad a busz a dugóba, viszont a távolság megvan és a régit írja ki, ez általában akkor szokott lenni, ha már közel van (2-3 perc), de hirtelen belefut valamibe.
-
darvinya
titán
válasz
sing1ep1ayer #80 üzenetére
Igazad van abban, hogy valójában a jegy/bérlet eladásából csak a álmunkát fizetünk, hogy ne legyen munkanélküli.
Mint anno másik korszakban.
Az összes finanszírozás állami/adóból van. -
sing1ep1ayer
őstag
NFC-s jegyrendszer? Egy kanyi fillért nem költenék semmilyen jeggyel kapcsolatos dologra sem a BKK-nál, sem más közlekedési társaságnál. Már rég ingyenessé kellett volna tenni az egész országban a tömegközlekedést és pusztán ezeknek a mindig újabb és újabb rendszereknek a fejlesztésén és üzemeltetésén, no meg a jegyek és bérletek előállításán, illetve a velük kapcsolatos adminisztráción milliárdokat spórolhattak volna. Az összes jelenlegi ellenőrből és jegyeladóból meg közterest csinálnék, akik lerugdossák a csöveseket a járatokról és fenntartják a rendet; például felállítják az ájfonozó tinilányokat az elsőbbségi ülőhelyekről, ha egy mama, vagy terhes anyuka száll fel. És miből fizetném a társaságok működését? Egyszerű: minden munkáltató munkaadónként havi (mondjuk) 10 rugót befizet az államnak (mindenkori minimálbér x%-a lenne meghatározva, vagy a dolgozó jövedelmének bizonyos százaléka). Puff, meg is vagyunk. A helyközi utazást 86%-ban jelenleg is ők fizetik a törvények szerint.
Lényeg a lényeg: egy nyomorult fillért sem szórnék el további jegyvásárlással kapcsolatos fejlesztésekre. Hosszú távon ez irdatlan pazarlás. Az ingyenes tömegközlekedés ráadásul turisztikailag is vonzó dolog lenne.
Hogy az apphoz is szóljak: nekem sem jön be. Nem csak ez az alkalmazás, hanem maga az egész rendszer - mivel gyakran pontatlan. Már előttem leírták kik azok, akik ezt nem látják, most nem ismételném meg.
-
Xaels
félisten
Hát lehet azzal jobban jártunk volna. A fedélzeti egység napfényben nehezen olvasható ha egyáltalán olvasható, rezisztív érzékelésű. Windows(és nem a 7-es) alapú az sw és az egész körülményesen, lassan kezelhető. Erre rájön, hogy sok helyen össze-vissza kevergették a technikákat amik nem szeretik egymást.
-
x1port
addikt
Mit szükséges tudni a FUTÁR-ról?
A FUTÁR (Forgalomirányítási és UtasTÁjékoztatási Rendszer) a legmodernebb technológiai vívmányokat követve biztosítja azt, hogy a fővárosi közösségi közlekedést használók a lehető leggyorsabban érjék el céljukat. A műholdas járműkövetésen alapuló rendszer nagymértékben elősegíti a budapesti forgalom valós idejű, folyamatos, 24 órán át történő felügyeletét, a menetrendszerű közlekedés fenntartását, rendkívüli esetben pedig a gyors és hatékony közbeavatkozást. A fejlesztés első körben a busz-, villamos- és troliágazatot érinti, de tervben van a hév-, a metró- és a hajóközlekedés új rendszerbe integrálása is.
értelemszerű ,hogy műholdas járműkövetésen alapul.
-
x1port
addikt
Ezt mondom én is.
Abban figyel a GPS.
Szomszéd buszsofőr barátom imádja is
A nagytestvér szemének hívja.És igenis szerintem az NFC-s jegyrendszer sokkal fontosabb lett volna.
Vagy például,hogy az ember ne fizessen 2 megállóra ugyanannyit mint ha egy teljes vonalon végigmegy.
Talán többen is vennének jegyet ha pl 70 forintból megteszi a neki szükséges távot.E-jegyrendszer mellett le lehetne építeni legalább az 50%-át a sok iskolázatlan antiszociális jegyellenőrnek.
A metróvonalon is állnak minden megállóban , legalább 2-3.
Az 2 irányba 4-6 "ember".
10 megállónál ez 40-60 ember . 1 vonalon !!
3 vonalon már 120-180 semmirekellő.ha ezt megszorzom a 100 ezres fizetésükkel az 12-18 millió forint egy hónapra.
És akkoör csak 1 műszakról beszéltem.Iszonyatos pénz megy el erre.
Kvázi pont leszarom,hogy tudom,hogy hol tart a 85 ös busz.Sokkal fontosabb dolgok lennének itt.
-
darvinya
titán
Idézek 1-2 hsz-emből:
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Ez kb. 20 éve van a buszon, még régi Ikarusz buszon fekete dobozka aminek az oldalán ott fityeg a cb.
Analóg rendszer is tud olyan jelet adni (ez nem digitális!) ami átváltják a kijelzőt.
De ezt csak a kijelzővel ellátott megállóban!(#74) x1port
Szegény sofőr barátotad jól megették ezzel.
(#75) Xaels
De tudná, ha a sofőr megnyomná a dugó gombot, stb. és ezt a rendszer fogadná.
Ami most egyedül működik a szerelő kérése. -
Burt1793
veterán
Azok a dobozok, amik a villamosokon és buszokon vannak gps-szel vannak ellátva és azok figyelik, hogy hol a busz, írják a sofőrnek, hogy késében van-e vagy sem, ezt látja a központ és ezt küldik ki az appnak is szvsz. Vagyis nem csak a volvokban van gps, ami 3G-n kiküldi az infót.
Vagy ha tévedek, akkor szerinted mi ez a doboz, ha nem a futár és mi lenne az értelme.
Ha a busz sokáig áll a piros lámpánál, az alkalmazás ott mutatja a buszt, valós időben. -
darvinya
titán
-
darvinya
titán
Aha…mint írtam ez csak 1-2 buszon van, és saját adatbázisból dolgozik.
Ha ezek az adatok lennének kiküldve, akkor pontosan írná mikorra érne oda, és 5'-es várakozás után nem írna 4'-et érkezésére.
Amúgy kicsit közelebbről tudom a dolgokat.
Erről lett is botrány, csak szak.szerv.-et elküldték nyaralni. -
x1port
addikt
De van.
Bekerült a buszokba egy táblagép ami GPS alapján lövi be a járat helyzetét.
Mutatja is a vezetőnek hogy mennyire van csúszásban illetve mennyire jár előrébb.
Ez hasznos így legalább be van tartva hogy mikor érjen az adott megállóba.Ezek az adatok vannak kiküldve a megállóba a kijelzőkre.
És persze korlátolva ( igencsak korlátolva ) portolják át az adott applikációra az adatokat.Szerintem sokkal több helyen elfért volna ez a pénz a bkkv nál.
-
_Scythe_
aktív tag
Én is kipróbáltam, nem vagyok elájulva. Eddig a Bp menetrendet használtam, ha használtam és szerintem egyelőre maradok is ennél.
Bár tagadhatatlanul vannak újszerű funkciói, de szerintem nem sok haszna van (legalábbis az én szempontomból), belváros környékén mozgok főleg, így mire ebből előkeresem, melyik járat hol tart, már rég elment kettő. A tervezője csak a felajánlott listából választható közterekre és házszámokra keres, meg se próbálja korrekciózni. (Pl.: Rózsa utca 23-at nem enged beírni, pedig létezik). Olyan kalandos utat tervezett a III. Bogdáni úttól a Batyira, hogy csak lestem
Másrészt amerre az ember járkál, nagyjából tisztában vele, hogy mi mikor jön, megint csak feleslegesnek, nagynak és lassúnak tűnik az alkalmazás (Galaxy SIII)
Végül az ember ha tudja, hogy ismeretlen helyre megy, általában előre megnézi, hogy mi mikor megy arra jó esélyel még otthon a PC/laptop/okostévé/okosműanyagindiánján.
Én leginkább részegen az éjjeli járatokat szoktam nézni, hogy mikor mennek, de akkor tuti nem fogom előbányászni, hogy épp merre járSzerk: Minden másra ott a google maps tervezője
-
darvinya
titán
Nincs BKK(V) rendszer.
Ez csak egy egyszerű visszaszámláló, ami felvitt Excel-ből dolgozik.Régebben, volt pár csuklós Volvo buszon GPS-t mobilnetet tudó rendszer.
De ahhoz, hogy olyan legyen a soooookkkkaaaallll kevesebb éhes embernek kellene lenni.
Igaz amit erre elköltöttek, már ebből is kijött volna. -
darvinya
titán
-
Burt1793
veterán
Jesszusom, ezt elolvasni is rossz volt. Igen, a futárt nagyrészt maguknak csinálták, hogy kapcsolatban legyenek a diszpécserek a sofőrökkel, ez egy nagyon fontos dolog. Ez mindenképpen szükséges ahhoz, hogy -ha majd bejáratódik - flottabbul működjön a BKK(V). Ha lerobban a busz rögtön tudja a diszpécser és küldik a pótlót, ha baleset van, azt is gyorsabban tudják kezelni stb-stb.
Én sok helyen bkvzok a belvárosban és csak jó tapasztalatom van a futárral kapcsolatban. Jó mondjuk engem érdekel is a technika, így nézem is néha útközben, hogy hogyan működik, pl hogy tök jól korrigál a futár, amikor a Móriczon a Gellért tér felé szinte mindig megelőzi a 18as villamos a Kelenföldről érkezőt.Na mindegy, szerintem nagyon hasznos tud lenni a program, illetve nem kötelező használni, szóval vagy építő jellegű kritikát vagy dicséretet szabad írni erről.
Ha el kell költeni az eu-s pénzt, akkor szerintem igenis ilyenekre kell költeni, főleg, ha másra nem is nagyon lehet.
-
WinstonWolf
senior tag
100 szónak is egy a vége.
Minden ilyen jellegű program annyira jó, mint az a rendszer (adatbázis) amiből az információkat kapja. És ez a "rendszer" eléggé döcög pont azokon a pontokon, ahol értelme is lenne. Mert a peremkerületekben annyira nem szokott dugó lenni, hogy lenne is értelme... ( mondjuk busz ott is le szokot robbanni gondolom...)
Az időkép appja sem azért szenzációs mert olyan parádés lenne a felülete (bár azért a BKK Futárnál fényévekkel jobb) hanem azért, mert az adatokat egy jól működő rendszerből kapja.
-
x1port
addikt
Igen , vagy például egy dugóban áll.
Amit mondjuk egy felkiáltó jellel jelezhetne a perc után, hogy valami gebasz van , akkor az ember keresne egy másik alternatívát.
Mondjuk felszállna az előtte érkező járatra.Nem lesz ez jó sosem.
Ez nem erről szól.
Ahogy írtad is ez politika. Ezt maguknak csinálták,hogy az uniótól kapott lét be tudják húzni.
Sajnos ez kikötés volt. -
darvinya
titán
Erre ott a Telvira app, ott mutatja, hogy az előző megállónál mennyi volt a valós idő mikor érkezet oda.
Amúgy itt sincs valós követés, csak az előre meghatározott érkezési idő.
(#58) asdf
Nem ilyen.
Annyi, hogy ilyen helyeken kommunikálnak és ennyi.
Mint fent említettem.
Ilyen kialakításra soooookkkkk M kellene, mert mindenki éhes. -
asdf_
veterán
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Ilyenkor van az, hogy elvileg 4 perc mulva ott kene lennie, de forgalmi ok miatt nem tud, igy ertelemszeruen a 4 perc nem megy lejjebb.
Az mondjuk jo kerdes, hogy behatasi pontok alapjan mukodik a dolog, vagy ha mondjuk a Thokoly-n 3 kulonbozo busz 3 perc helyett 10 perc alatt tudott megtenni 2 megallot, akkor van-e olyan intelligens a rendszer, hogy az ezutan ott athalado buszokba automatikusan beleteszi azt a plusz 7 percet... (nagy osszegeket mernek amugy tenni ra, hogy nem)(#54) vipnolf A mavosban siman benne van 30-90 masodperc keses (legalabbis vonatdroidon keresztul, az iemiget nezze mobilrol akinek het anyja van)...
-
LouiS22
veterán
A piros lámpát, vagy azt, hogy egy béna sofőr parkolni próbál és emiatt nem tud menni a busz - na, ezt nem képes kezelni a Futár. Mondjuk néha tényleg vannak érdekes dolgok: beáll egy busz, ami még a kijelzőn sem szerepel. Szóval döcög ez még. De nem baj, át lett adva a választások előtt, ez a lényeg
-
x1port
addikt
Ez egy neszesemmi fogd meg jól alkalmazás.
De az egész BKK futár az.
Megállóban a kijelző írja,hogy 4 perc múlva érkezik az aktuális busz. Igaz már vagy 4 perce...
Akkor most mennyi is valójában a 4?A másik pedig az hogy ha valaki időre megy valahova akkor elindul időben.
Ha pedig késésben van akkor pont nincs kisegítve azzal , hogy látja mikor jön a másik járat ami már nem jó neki..Szerintem a Budapest menetrend sokkal jobb.
Egyszerűbb , kezelhetőbb , energiatakarékosabb , átláthatóbb.
Amire való azt tudja. -
WinstonWolf
senior tag
Szia!
Nem,általában az ellenkező irányban a vár felé megyek a Clark Ádám térről, és ott nem jön össze a kiírás pontossága 10 esetből 4-5 alkalommal. Egyébként valami okos úgy tette a kijelzőt, hogy a pest felé tartó oldalról de a 86-os egyik megállójából sem látszik a futár kijelzője, szóval csak azok "élvezhetik" az előnyét, akik egy megállóban állnak.
Más.
Tegnap 8:30-kor a Móricz Zsigmond körtéren Kelenföld irányában kihelyezett kijelzőn az alábbi kijelzés volt: 107-es busz úgy nézett ki, mintha éppen a megállóban állna. Nem állt ott. Nézek a Kosztolányi irányába, nem is ment el. Mindez úgy egy percig, a következő busz 5 percre. Majd eltűnik a 107-es (Philip Broyles rá is állította az ügyre azonnal Olivia Dunhamet) És a következő 7-es buszt 4 percre írta. Majd 2 perc múlva, amikor a 7-es busz még minidg 4 percre volt (közben egyszer felugortt 5-re is) megjelent az a 107-es busz, ami elvben 3 perce elment. Direkt figyeltem a kijeézőt, mert rohadtul siettem a dokimhoz, és még egy vonatot is el kellett kapnom Kelenföldön.
70-30%-ban használom az autómat 70 a BKV-t 30%-ban. Szóval nem vagyok az a BKV b**zi csak tényleg bizonyos helyzetekben amikor jobb, és szükségem van rá. Mégis nap, mint nap látom, hogy milyen gagyi a BKK Futár nyomkövetése. Egyre inkább mellőzöm a BKV-t amennyire tudom. Egyrészről ahogy lassan betöltöm a 40-et rohadtul emberundorom lett, és a gyönyörű feleségem mellett már nem poén strihölni a 20-as buxákat sem. Viszont egyre jobban zavarnak a hajléktalanok, akiket érdekes módon se a buszvezetők se az ellenőrök nem végzálnak. Engem viszont a metróra felszállásnál leszállásnál is baxtatnak az ellenőrök, és volt, hogy a 41-es villamosra (egy kocsiból álló villamosról beszélünk, amin akkor kb 5-6 ember utazott...) felszálló 5 ellenőrből három elkérte a bérletemet. Szerintem a többi azért nem mert a harmadik után fennhangom elküldtem az összeset a pi***ba. És mivel 189 vagyok 105 kilóval meg 52-es biepszel ( jókat is szoktam röhögni amikor az itten Geekek fitnessztermékekről írnak autentikusan... ) inkább nem szólt vissza egyik sem...
Akik itt azt mondják, hogy semmi baja azok vagy olyan helyen használják, ahol nincs dugó és max 2-3 járat van a környéken, vagy BKK fizetett alkalmazottak
-
vipnolf
aktív tag
Egyébként számomra nagyon izgalmas kérdés hogy ha a MÁV meg tudta csinálni a real-time követést (mármint tapasztalataim szerint real-time, de javítsatok ki ha rosszul gondolom), akkor a bkk miért 20mp frissítést alkalmaz? Pedig pont olyan viszonylatokon lenne szükség a folyamatos frissítésre ahol nagyobb a járatsűrűség.
Gondolok itt arra hogy egy vonatnal pont elég lenne a 20mp frissítés, ugyanakkor nekem nem egyszer van olyan szitu hogy pont azon múlik hogy elerem e a buszt, hogy a kijelzőn még villog a járat, a busz meg már a következő megállóban van... Én meg rohanok... -
hemaka
nagyúr
Én csak a sima BpMenetrend appot használom, teljesen jó az is. Látom mikor kell(ene) jönnie, az nekem bőven elég.
-
LouiS22
veterán
Ha sokan írunk negatív kommentet a Play Store-ban és hozzá egy csillagot, akkor mindenképp. Egyébként valami olyan bullshitet írtak vissza a fejlesztők, hogy ez egy egységes, letisztult dizájn. Kár, hogy ez kb. 2008 óta elkoptatott parafrázis
Szóval Holo, de most már sokkal inkább Material Design irányelvek alapján legyártott, valóban Androidra fejlesztett appot szeretnék látni.
-
SUPREME7
őstag
Nekem ma pl pont jól jött. Menetrend szerint 5 perce elment a buszom, ránéztem a futárra és láttam, hogy még most ér az előző megállóba, úgyhogy ha sietek elérem. De már rengetegszer használtam mióta kijött, sokszor már láttam előre, hogy nem érek el egy csatlakozást, és másfelé mentem.. az ilyen apróságok jól tudnak jönni, főleg a tömegközlekedésben
-
asdf_
veterán
Hetkoznap este mennel Budaorsre, es a felorankent jaro buszhoz mennel ki (vagy eppen mar 10 perce nem jon). Egesz mas a helyzet, ugye?
@kurtuzov: pl. az, hogy igy a GUI-ja es a kezelese is ugyanaz a programnak, ergo lehulyulunk oda, hogy az iphone-nak egyetlen home gombja van es csokolom, androidon igy most androidon nyomogathatod a menu gombot, marhara nem csinal semmit.
-
kurtuzov
senior tag
Nem értek hozzá, de azzal mi a gond, ha egy IOS verziót tesznek át ide. Nem tudom mekkora az átjárás bizonyos szinteken a két OS és az ahhoz írható appok közt, de én csak örülnék megbízói oldalról, ha tudják nekem azt vállalni, hogy minden frissítés kis eltéréssel és valószínűleg emiatt valamivel olcsóbban is végrehajtható, mert sok mindenben egyeznek.
-
LouiS22
veterán
Az miért hiányzik a cikkből, hogy az Androidos verzió lényegében 1:1 ios port, ios irányelveket követve (hello Holo). Androidosként nem ios felületre megálmodott, annak minden nyűgjével megtoldott programot szeretnék használni, főként, ha elcseszett rá a BKK ennyi pénzt. Komolyan nem marad +1 millió egy korrekt Androidos verzió fejlesztésére? Nehezen hiszem el. Sorry, de ez a cikk leginkább burkolt pr volt.
-
darvinya
titán
Ez most hogyan mutatja aktuálisan hol jár a busz?
Mert most csak azt mutatja, hogy abba a megállóba mikor érkezik.
Android, net van.Hasznosabb lenne közvetlenül a térképen mutatná a várható időt buborékban.
-
kurtuzov
senior tag
Meglepően gyorsan tudja a pozíciót GPS nélkül is. A kuszaságra utal, hogy én eddig nem találtam meg a konkrét jármű adatokat mint pl a Windows verzióban. Most hogy írtátok, igy találtam meg
Nem baj, ha saját tulajdonú kódjuk lesz. Mert így ezt érdemben is frissítik, javítják és korrekt a tájékoztatás is az app állapotáról. -
Burt1793
veterán
Igen ezt én is kipróbáltam, teljesen jól mutatta, hogy hol vagyok éppen a járművel.
Amúgy az is jó benne, hogy kiírja, hogy milyen jármű jön, ha többféle irányba, ugyanannyi idő alatt elérek a célomhoz és az első irányba régi szar busz megy, akkor megnézem a másik irányt is és ha arra egy új citaro megy, akkor abba a megállóba állok.
-
eventus
veterán
Lehet én vagyok maradi (30 körül) és budapesti vagyok mióta élek, szóval ismerem a közlekedést, de ez már kicsit nagyon "elkényeztető" alkalmazàs
Mindig a telefont bújni mindenért....
-
asdf_
veterán
Az ugye megvan, hogy alapban ezt nem nekunk (utasoknak) csinaltak, hanem maguknak, hogy legyen normalis menetiranyitas, es ha mar ugyis ott van minden adat, akkor mellekeskent kiszorjak nekunk is?
Mindenesetre egy nyomorult kedvenceket igazan beletolhattak volna, mert a fene akarja minden egyes alkalommal elokeresni azt a nyomorult jaratot, amivel menne, es a millioszor kell vissza gombot nyomni, na attol en is agyfaszt kaptam.
-
dchard
veterán
válasz
WinstonWolf #1 üzenetére
Nekem kifejezetten pozitív tapasztalataim vannak, pedig napi szinten nem keveset BKV-zok.
Eddig a kijelzők és az app is faszán működött, tudtam rajta követni a járatot ami érdekelt, és pontosan akkor volt a megállóban amikor az app mutatta. A legutóbb csak a poén kedvéért azt a buszt néztem amin utaztam, és teljesen jól működött, természetesen az elvárható mértékben, figyelembe véve a 20 másodperces pozíció adatokat.
Egyébként nem azért mondom, de Clark Ádám tér? Nem lehet, hogy az alagútban araszoló buszok - ahol se műhold jel, se térerő nincs - zavarják meg a rendszert és ezért ad hibás predikciót?
Dchard
-
Szmeby
tag
Nyilvános apit kérünk, folyamatosan frissített adatokkal (koordinátákkal). Mondjuk jsonban.. vagy amiben tetszik. Köszönjük.
-
Dr. Akula
félisten
Biztos jó ez a FUTÁR, csak nemtom mire. Az biztos hogy nem a busz érkezését mutatja, mert amikor 10 perc múlva is 1 perc múlva jön a busz, az már Einstein relaitivtáselmélettel is megmagyarázhatatlan.
-
Burt1793
veterán
válasz
Tesztelo.hu #25 üzenetére
Nálam még s2-n is gyors, flott az egész.
Teljesen más, mint a budapest menetrend, amúgy én mindkettőt használom, mindig azt amire éppen szükségem van.
Biztos lesznek javítások, de sztem sokkal jobban indult a program mint más első kiadások. -
Tesztelo.hu
senior tag
Felmerül a kérdés, hogy miért kellett egy új appot fejleszteni, ami nem tud csomó mindent, amit más appok. Pl. miért nem adtak egy kis pénzt Szincsák Tamásnak és az adatokat, hogy építse be az appjába a valós idejű infókat? Kicsit olcsóbban kijöttek volna, nekünk meg lett volna egy jól kezelhető, nem IOS-ről portolt gyors appunk.
-
Xaels
félisten
Nem mondtam egy szóval sem, hogy bajom van a BKV-val hisz gyönyörű égszínkék csíkos pizsamában dolgozom egész nap
Viszont a BKK-t és a BKV-t nem szabad összekeverni, most nem írnék litániát arról, hogy miért.
A FUTÁR mint olyan nem csak a menetrendről való tájékoztatásra van. Például ha van valami a metróval akkor az azzal kapcsolatban lévő összes viszonylatra központilag tudnak tájékoztató hangüzenetet küldeni, így az is tájékozódhat az esetleges forgalmi zavarokról és tervezhet másik útvonalat akinek nincs okostelefonja. A 4-6-ossal rengeteg viszonylat kapcsolódik.
-
Burt1793
veterán
Szerencsére én olyan helyen bkv-zok, ahol mindennel elégedett lehetek. Pl.: 64-es busz és társai rendben vannak (mondjuk oda nem kell ez az app, mert tudom a menetrendet fejből). A 4-6osra felesleges a futár, de azt hallom, hogy sokan panaszkodnak, hogy nincsen. Nem tudom milyen problémád van a bkv-val, ha azt nézed, hogy nagyon el van adósodva, pedig amúgy mostanában nyereséges, akkor igazad van, de utazás szempontjából sztem megfelelő. Biztos nekem van szerencsém, de én mindig csak hallom, hogy áll a 2-3-4-es metró. Amikor én használom őket, mindig rendesen közlekednek. Egyszer nem robbant le még busz alattam. És ez is ennek az alkalmazásnak köszönhető.
-
Xaels
félisten
Az igazat megvallva, a teszt időszaknak elméletileg vége hisz Okt. 1-én átadták nagy csinnyadrattával a Főpolgármester közreműködésével a FUTÁR rendszert. Ezen felül ez az app bár működik és kis szerencsével minden klappol akkor jól is tájékoztat, de ez csak próbálja elterelni a hiányosságokról és az egyéb gondokról az utazóközönség figyelmét.
-
Szatyor95
senior tag
Már használom egy ideje (megjelenés óta) és felemás érzéseket hagyott eddig. A UI nem igazán lett jó, ha épp zötykölődik az ember, nehéz kezelni. A pontosság jó, de nem mindig jut el oda, hogy egyáltalán működjön. Sokszor kapom, hogy ez a verzió nem képes offline működni. Holott a mobilnet be van kapcsolva. Ha reszelnek még rajta, jó lesz ez.
-
Polllen
nagyúr
Így.
Amúgy jó kis app!
-
elmepocok
tag
Miben különbözik ez a Here Transittól? Csak a gps járműkövetésben?
-
pete_21
addikt
Egy járat adott megállóját nem lehet elmenteni mondjuk kedvencként?
Vagy egyelőre mindig be kell írnom a keresőbe, és kiválasztani a megállót? -
Maximum1
őstag
Azt is mutathatná hol nincsenek ellenőrök.
-
ClioRS
őstag
Nálam hajszálnyival gyorsabb, plusz tetszik, hogy nem időpont ír az indulásokhoz, hanem a következő járatig hátralévő időt. Jobban látszanak rajta a megállók, ahol több megálló van, ott jobban ki lehet venni, mert jelöli színnel, hogy troli, villamos, busz, vagy esetleg egyben van az utóbbi kettő. Nekem jobban is tervez mint a Maps. 4 éve használom a BKV-t, bőven van még mit tanulnom, és azt vettem észre, hogy nekem ezzel könnyebb a navigálás mint a Maps-szel.
De, hogy példa is legyen itt, én az 5-ös és 178-as busszal sokat járok, és össze-vissza járnak, messze nem a menetrendnek megfelelően. Így, ahogy más is írta, meg tudom nézni, hogy merre jár a busz, ha kell sietek, ha meg nem kell, akkor meg nem sietek. Ugyanez igaz a 18-as villamosra is, ahogy (#10) Burt1793 írta. Én mindig lekésem a 18-ast, vagy nem időben jön, pedig arra szoktam kimenni, amire ki van írva.
Próbáld ki, nem haszonltalan dolog.
-
edward2
addikt
Ott kezdődik, hogy nem is mondtam de nekem legtöbbször már a Google Now is kidobja a hozzám legközelebb lévő állomás indulási idejeit. Azt azért részletezhetnéd miért használhatóbb jobban.
(#10) Burt1793
Nem kell GPS ahhoz hogy a telefon tudja hol vagyok pontosan. Kb 1-2 másodperc amíg térképen rányomok a megállóra ha ott nyitom meg. Wifi meg cella információból már többé kevésbé le van szűrve a terület. 18-as vonalán lakom én is és eddig eléggé pontosan jöttek -
WinstonWolf
senior tag
-
Burt1793
veterán
Nagyon nincs igazad. Ott van pl a 18as villamos, 8-10 percenként jár, és nem mindig menetrendszerűen. 5 perc kell hogy kiérjek a megállóhoz, megnézem mikor jön, és úgy indulok el, vagy ha menet közben nézem és látom, hogy nem érem el, nem sietek...
Plusz nem kell hozzá gps, mert tudom hol vagyok, rákeresek a megállóra. -
edward2
addikt
Google mapson fent van minden állomás indulási ideje most miért is kell nekem real time adat? Ha futnom kell a buszra akkor nem tudom ezt nézegeteni hol jár a busz ha meg nem sietek akkor simán mapsen megnézem mikor indul a következő. Egy újabb app a nagy semmire.
-
Burt1793
veterán
Én androidos eszközökön használtam, tablettől telefonig mindenen tökéletes volt. Írja mindig, hogy mikor frissült utoljára (20-40 mpenként szokott), végre tudom, hogy mikor kell kimenni a megállóba, ha bkvzok. Sokkal többet ér nekem, mint a kirakott ledes kijelzők.
Egy kilépő gombot hiányolok, mert ha több járatot megnézek, akkor a vissza gombbal az előző nézett jármű jön vissza, kilépéshez van, hogy 20szor meg kell nyomnom a visszát (igaz, ez csak az s2-n zavaró, azzal mindenhonnan ki szoktam lépni, hogy ne merüljön).(#1) WinstonWolf: Nem tudom, hogy te merre jársz a fővárosban, amikor kikerültek a kijelzők és nem volt ez a program, nézegettem őket, mindig jól írta ki az értékeket (persze, ha reggel dugó van és látod, hogy nem megy a forgalom, nem kell csodálkozni, hogy nem csökken az érkezési idő). talán az zavaró, hogy a kijelzők még akkor is villognak, amikor már csukva van az ajtó és áll a busz a piros lámpánál, de már nem lehet felszállni.
-
Maxentius
addikt
válasz
WinstonWolf #1 üzenetére
A járművek 20 mp-enként küldenek adatot a hollétükről, a programban ez nem mindig látszik.
-
Gusztáv
addikt
Nagyon örömteli, hogy WP-re is elkeszült az alkalmazás. Már csak az elektronikus jegyre várok, remélem lesz nfc-s telefon támogatás is (2017-re minden készülékben lesz).
-
ClioRS
őstag
Én is nagyon szeretem, gyakran használom az androidos verziót LG F6-on és Galaxy Tab 4 8.0-án is, eddig mindig pontos volt. 1-2-szer nem akarta betölteni a térképet meg a járatokat, de nagyon ritka hiba.
-
akos_ur
aktív tag
Rengeteget használom, bele lehet jönni és másodpercek alatt ott a Futár kijelző a kezemben, eddig még mindig pontos volt. Egy Galaxy Ace 2-n használom, simán megy rajta, semmi extra kütyü nem kell hozzá.
Jövök fel a metróból, át akarok szállni egy buszra, már a mozgólépcsőn megnézem, tudja, hogy hol vagyok GPS nélkül is (nem kell neki annyira pontos hely), már írja a közelben lévő megállókat, látom, hogy kell -e sietnem vagy nem... nagy segítség
Nem is beszélve arról, hogy szerintem nagyon menő, hogy van ilyenünk
-
.Szaki.
addikt
Én WP-n használom, és nekem egyelőre bevált. Tegnap a pótlóbusz picivel hamarabb futott be, de ez volt az egyetlen különbség, eddig 100%-ban jó volt.
-
WinstonWolf
senior tag
"...A jelenlegi androidos szoftververzió kissé bugos..."
Ez egy nagyon-nagyon enyhe kifejezés. Pontatlan, a busz már rég nem ott van, ahova írja, stb...
Persze lehet, hogy nem csak a program hibája, hanem a BKK-Futár rendszer egy gigantikus fhos, ami azért is valószinű mert ugyanilyen hibákat vélek felfedezni a saját kijelzőiken is...
Persze időve lehet lesz még
(rosszabb)jobb is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Megérkezett a BKK menetrendeket, útvonaltervezést és a tömegközlekedési járművek pozícióját élőben mutató applikációja, amely iOS-re, Androidra és Windows Phone-ra is letölthető.
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG MAXIMUS Z790 HERO alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i7-7G I 16GB I 512GB SSD I 12,5" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- AKCIÓ! ASUS TUF Gaming FX707VI GAMER notebook - i7 13620H 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GB W11
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest