Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #687 üzenetére

    Persze. A lapkák rég kész vannak. Az a kérdés, hogy mi legyen benne aktív, és mekkora órajelen. Azon belül is kérdés, hogy mennyi a redundáns rész. A Tahitiben 40 CU-van. Tömbönként 5, de mindegyik tömbből csak 4 lesz aktív, és egy a redundáns. Gondolom a kisebb lapkák ennyire nem lesznek redundánsak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #681 üzenetére

    Azt el tudom mondani, hogy az AMD csak a HD 7970 és a 7950 paramétereiről döntött. A többiről még nem. Ez alapján nem hiszem, hogy bármit is érdemes lenne figyelembe venni, ami ezekről ír. Még a HD 7950 árát sem döntötték el.

    Túl nagy zavart a HD 6950/6970 nem okoz, mert nagyon kevés van már belőlük. A Cayman GPU gyártásban marad, de csak a FirePro-hoz, és a HD 6930-hoz. Ez azt is jelenti, hogy nagyon kis mennyiségben gyártják majd. A 40 nm-ből a Cedar, a Caicos és a Turks marad még meg nagyobb mennyiségben. A Juniper/Barts és a Cayman jó részének kapacitását az AMD átütemezi a Brazos platform chipjeihez. Ez persze időbe kerül majd, hiszen nem kicsit át kell alakítani a gyártósorokat, de hát a TSMC a kiszolgáló, ő azt teszi, amit az AMD igényel, hiszen a pénz ekkor jön.

  • Z10N

    veterán

    válasz gbors #681 üzenetére

    Lehet mar volt GCN lineup. Bar a fogyasztasok meg hianyoznak.

  • válasz gbors #569 üzenetére

    na, number cruncholtam egy kicsit :)

    érdekes dolgok estek ki:
    - az általad leírt majdnem-felezett chip a 7970 órajelein 5-10%-kal lehet lassabb a 6870-nél
    - 1050/1450 órajelek mellett még mindig csak 10-12%-kal vagyunk a 6870 előtt, és 30-35%-kal a 6970 mögött
    - a fenti paraméterek mellé 24 ROP-ot akasztva, kb. félútra kerülünk a 6970 és a 6870 közé
    - az "Entire GCN lineup" pletykában látott pitcairn paraméterek mellett a 7870-es csak 3-4%-kal lenne a 6970 mögött - mindezt viszont 70-75%-os chipméret, azaz cca. 3-3.2 Mrd tranzisztor

    gondolom, az lenne a pálya az AMD-nek is, ha a 7870-nel meggyőzően ki tudnák söpörni a 6970-et - hasonlóan az 5770-4870 formulához. hm?

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #556 üzenetére

    A Pitcairn a Barts és a Cayman között lesz, enyhén a Caymanhez közelítve. Ezt már konkrétan tudom.
    A GCN architektúra egyik érdekes pontja, hogy 1,1-1,2 GHz-es magórajel volt megcélozva. Erről nem sokat beszélnek, de ez az oka annak, hogy az összes tesztelt HD 7970 extrém mód húzható a feszültség babrálása nélkül. A baj az, hogy a Tahiti 1 GHz-en sokat fogyaszt. 1,075 GHz-en 300 wattos limit kell. Ez alapvetően a TSMC gyártástechnológiájából ered, mert ugyan nagyot nőt a tranzisztorsűrűség, de a tranyók bekapcsolásához szükséges energia nem túl nagy mértékben csökkent. Ezért adta be az NV a kérvényt, hogy legyen 400 watt a PCI-SIG határ, és ezért 925 MHz-es a Tahiti magórajel, mert 250 wattos limit volt célba véve.
    Természetesen ez a fogyasztásos para senkinek sem jó, de ebből kell főzni. Ellenben a Pitcairn esetében lehet élni a magas órajellel, mert jóval kevesebb a tranyó, mint a Tahiti esetében.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #461 üzenetére

    Hivatalos adat még nincs róla, de azt leírhatom, hogy mit képzelek. Persze fenntartom a tévedés lehetőségét.
    Nyilván lesz egy Tahiti Pro, ami valamennyire visszafogott lesz. Valszeg egy CU tömb mínusz, meg játék az órajelekkel. Tiszta sor.
    A Tahiti alatt a Pitcairn lesz. Nagyjából /2-es paraméterekkel számolok, vagyis 16 CU, 1 ACE, egy setup, 4 ROP blokk (16 blending/64 Z), és 256 bites memóriabusz. Ez nem jelent felezett chipet, de úgy 200 mm2 körül lesz. Szokás szerint lesz belőle Pro verzió, ami lassabb.
    Alatta lesz a Cape Verde. Valószínű, hogy itt már csak 8 CU lesz ACE nélkül, egy setuppal, 128 bites busszal. A ROP blokk kérdéses, de tekintve, hogy 16 pixel lesz generálva, így logikus megtartani a 4 ROP blokkot. Esetleg a függetlenítéssel mehetnek a sweet spotra is, vagyis három ROP blokk. Négyet biztos nem használnának ki, kettő meg nem sok. :) A chip mérete úgy 130 mm2 körül lesz.
    Alatta rebrand Turks-Caicos-Cedar. Elsődlegesen csak az OEM-eknek, de lehet, hogy utat találnak a chipek az asztalra is. Persze tudjuk, hogy készült, vagy még készül egy Lombok is, amiről egyelőre semmit hír. Valszeg a TSMC kapacitását is beszámítja az AMD, így inkább az év második felében frissíti az alsó réteget. A Lombokra, már ha lesz, akkor 4 CU-t számolok ACE nélkül, egy setuppal (a raszter valszeg butított lesz), 64 bites busszal, és két ROP blokkal. A chip így 80 mm2 körül lesz.
    Nyilván mindenhol lehet játszani az L2-vel. Nem kell csatornánként 128 kB-os partíciót bevetni. Ezt meg is lehet felezni akár. Az LDS is 64 kB a CU-ban, de a DX11 és a DX11.1 is 32 kB-ot követel, vagyis felezhető ez a rész.
    Végül itt a Trinity, ami APU. Eredetileg VLIW4-es pletyik voltak, de gyanús, hogy ebből egy GCN-es hibrid lesz pár régebbi egységgel. A VLIW4 azért problémás, mert szerintem az AMD nem fog olyan rendszert kialakítani a Dual Graphics-ra, mint a Hydra, ami érthető, mert az asszinkron AFR jóval egyszerűbb. Probléma azonban az egyes compute egységeket társítani. Technikailag nem kivitelezhetetlen a VLIW4+VLIW5, de erre az esetre külön hegeszteni shader fordítót ... nem azt mondom, hogy nem lehet, csak melós. Ezért is jobb opció a GCN. Kihagyják az ACE-t, belaraknak 8 CU-t. Egy butább setup mellé lőnek még két ROP-ot és tranyóban sem szálltak el. Az L2 cache is lehet egy apróbb partíció. A teljes IGP-re úgy 128 kB. Ezt meg köthetik az APU HUB-jára. A társ is megvan a Cape Verde személyében.
    Annyit még el tudok képzelni, hogy a Trinity és a Cape Verde butább CU-t kap. Ez ugye a 64 kB-os LDS csökkenthetősége miatt nagyon opció.

  • MZperX75

    addikt

    válasz gbors #461 üzenetére

    Szerintem 6970-es széria megy lefelé 28nm-en 7870-re 256bit
    A 6870-es széria ,megy lefelé 7770-re 28nm 256bit
    és 6770-en megy 28nm lefelé 7670-re! :) 128bit
    ez csak egy tipp és így tovább...

    Így skálázódik,az az sehogy,a rossz csippekből meg lesz 7950 és 7930-as kari

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #329 üzenetére

    Erről beszéltem egy fejlesztővel az AMD előadása után. Valóságban sokkal bonyolultabb a helyzet annál, hogy hány ROP van. Azzal, hogy az AMD 48-ra növeli a color samplet nem sokat ér el. Annyit igen, hogy ki tud írni 48 pixelt a memóriába, de még mindig csak 32 tud generálni. Ugyanez a baja a GF100/110-nek 48-at ír ki, de csak 32-őt generál. Az AMD a Tahitinél most 32 pixelt ír ki, és ennyit is generál. A több ROP kevesebb generálással akkor jelent valós előnyt, ha a programban MSAA-t állítasz be. A helyzet azonban az, hogy a fejlesztők a post-process AA felé mennek, mert az MSAA normális megvalósítása mára rohadt nehéz lett a deferred renderrel. Éppen ezért az AMD ezt az esetet nem tartotta opciónak. MSAA-val számolható 6-10%-os előny (4-szeresnél talán 15% is), de anélkül jó, ha +3-4% jön. Ezért egyértelműen nem éri meg beruházni.

  • BeLucZ

    addikt

    válasz gbors #329 üzenetére

    hát azért bf3, cry 2 stb szerintem elviselné azt a rohadt nagy teljesitményt, ha a plusz tranyókat teljesen a gaming vonalra áldozták volna akkor meg is lenne az a várva várt teljesítmény ugrás ... :)

    GCN - Kepler viszony kb olyan lesz mint a 6970 580as viszony, érzésem szerint előreláthatólag, persze ha tényleg kiadnak valami 1024 CUDA magos vga monstert, akkor lehet spekulálni, de teljesen zavaros a jövőkép...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #321 üzenetére

    Nem olcsó a ROP blokk. Plusz négy meg pláne nem az. :) Szinte mindenhol a "trükközés" mellett döntött az AMD, ahol ez a lehetőség felmerült.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés