Új hozzászólás Aktív témák
-
scarbantia
aktív tag
Hát sajnálom, hogy neked ez jött le.
Ha elolvastad a hsz. elejét, akkor kicsit másról írtam.
Azért a 4-5Fé dinamikatartománynál egy csöppet több van, de ez most tökmindegy.Amúgy meg egy szóval se mondtam, hogy a film minden, a digitális meg fúj meg szar.
Más az előnye mind a kettőnek, én elmondtam, hogy mi az, amivel több lehet adott esetben a film.
Na most erre azzal válaszolni, hogy digitálisban minden mennyivel könnyebb, és ezért milyen szar a film,
elég szűklátókörűség. Nem, nem szar, csak nem arra való. Ahogy a digitális sem arra való, hogy ész nélkül nyomjuk a gombot.
Teljesen értelmetlen azon rugózni, hogy a digitális meg a film így vagy úgy.
Ha az ember kényelmesebb, akkor 90%-ban mindenre elég a digitális, de ha arra a pár apró különlegességre vágyik amit a film ad, akkor abban az esetben filmre kell lőni az anyagot.Nemrég voltam egy hetet elég extrém hegyi környezetben, és egyáltalán nem okozott gondot, hogy egymástól egészen eltérő témákat kellett filmre fotózzak. Nem, nem azért fotóztam filmre, mert digitálissal szar lett volna, hanem mert hiányzott az a pár dolog az adott célterületre, amit a filmmel egy kicsit jobban ki tudtam használni. Teljesen szubjektív dolgok is, hangulatok, kékesbe hajló árnyékok, rózsaszínesbe hajló csúcsfények stb. Vittem magammal összesen 3 vázat is, 1V HS, 33V, és egy 5D. Velvia tájképezni makrózni, Kodak Portra kreatív portréra, az 5D meg néha panorámaképre, esetleg próbafelvételre.
Teljesen vállalható volt, persze biztosan kényelmesebb lett volna csak az 5D-vel, de nekem igazán megérte.
Biztos sok érzelmi alapja is van a dolognak, de mint korábban írtam, nem mindig a racionalitást kell keresni.
Sokkal időtállóbbnak érzem a képeket, megfogható, anyagszerű, számomra leírhatatlan hangulatuk van.
És persze a minőség sem utolsó, de ebbe kár belemenni, ha valaki nem látott csúcsszkennerrel bevitt filmet, akkor sose fogja értékelni. -
scarbantia
aktív tag
Bocs de nem értem. Akkor mi történik?
Ezt a Velvia vs. Digites linkelt képre írod?Szóval annyit látsz belőle, hogy a digiten rossz a fehéregyensúly.
Nem akarlak megsérteni, de van még pár apró karakterisztikai különbség.
(amit nem lehetetlen digitálissal hasonlóan előállítani, de alapból nem fogja tudni)Mi az a Landscape mód?
Szerintem nézz meg egy halom Velviás fotót, jobb esetben nyomj el egy tekercset(50-est),
és ha utána se látod a különbséget, akkor hagyjuk.Attól hogy a digitálison jól van beállítva a fehéregyensúly, és landscape* módon van alacsony érzékenységen, attól még nem lesz benne Velvia. Még olyan se lesz...
(*ami egy értelmetlen sztyupid mód a fényképezőgépen, és géptípustól függően kicsit túlszaturálja a képet, meg rekeszel kicsit)
Bocsánat a csipkelődős hangnemért, nem szoktam ilyet fórumon, de kicsit másról beszélünk, azt hiszem.
-
scarbantia
aktív tag
EPSON V700 vs. Minolta 5400 II
35mm kisfilm, Velvia 100, max felbontás, ami a Minolta esetében 40 valahány megapixel(5400dpi), az EPSONnál papíron valamivel több (6400dpi).
Jól látható a különbség, pedig a V700-as EPSON nem egy mezei szkenner, csupán az egyik síkágyas, a másik meg rendes filmszkenner. Középformátumra már a V700 is elég jó, de kisfilmre szerintem használhatatlan. Vannak jobb feltétek, amikkel kicsit jobban fókuszba tehető a film, de azzal se lesz tökéletes.
Na most az olcsóbb diafeltétes síkágyas szkennerek ennél csak rosszabbak.
Rendes filmszkennerek közül a Nikon, Minolta szkennerei elég jók, esetleg Canon, aztán iszonyat pénzekért van Hasselblad Imacon, illetve elég élhetőek a laborszkennerek is. (Fuji Frontier, Noritsu, Kodak) -
scarbantia
aktív tag
Szerintem túl sok racionális dolgot ne keress. Ez nem feltétlenül arról szól. Egy Full Frame digitális képminőségben simán tudhatja azt, amit egy kisfilm tud, helyenként többet is.
Ellenben minden filmnek lelke van, minden típusnak más-más karaktere, kontrasztja, dinamikája, és színei.
Még a szemcsézetük is más. Természetesen némi küzdés után a digitálisból is elő lehet hozni hasonló hangulatot, de az nem lesz olyan, csak hasonló.Amit ne várj: steril, tökéletesen tiszta, alapból extrém éles képeket. Szemcsézet alapból van, abból áll össze a kép.
Linkelek pár képet összehasonlításképp:
5D Mark II, Velvia
5D Mark II Velvia hatásúnak feldolgozvaÉrdemes megnézni, pár Velviás kép:
http://www.timparkin.co.uk/gallery/Érdekes film összehasonlítások tájfotós szemszögből:
http://www.timparkin.co.uk/2009/06/fuji-velvia-provia-astia-and-pro160/
http://www.onlandscape.co.uk/2011/06/colour-film-comparison-pt-3/http://www.danharperphotography.com/review_velvia_vs_ektar.html
Persze nem csak Velviából áll az élet, érdemes megnézni a Kodak Portra filmet, egész más világ.
Sokkal kontrasztszegényebb, paszteles színekkel, ellenben óriási dinamikával, finom tónusokkal.
Nem véletlen, hogy mai napig nagyon kedvelik az esküvőfotósok, csak idehaza ezt a műfajt nem fizetik meg annyira, hogy középformátumra menjen a dolog.A középformátumú digitális pedig még mindig nem olcsó, ott pedig aztán nagy ugrás van, mind felbontás, élesség, szemcsézet terén. (ugyanakkora nagyítások esetén)
Manapság biztos kell némi megszállottság a filmhez, de ha valaki igényesen végigviszi a munkafolyamatot, akkor az eredmény kárpótol mindenért. (professzionális nyersanyag, átgondolt fotózás, pontos expó, jó hívás, minőségi szkennelés, stb.)
Hajrá, ez csak akkor működik ha kipróbálod!
-
scarbantia
aktív tag
Horánszky u. igaz?
24mp? Egy laborszkenner általában max. 10 megapixelt tud(Frontier, Noritsu). Elég jók, éles, részletgazdag szkennerek, de sajnos akkor nincs lehetősége az embernek egyénileg matatni rajta.
Egy Minolta 5400-ra vágyok nagyon, vagy valami komolyabb Nikonra, de azok nagyon drágák.Amúgy Fuji laborszkennernél jártam már úgy, hogy raszterpontosak lettek a képek. Nem tudom miért, egy komplett tekercset szkenneltettem, és csak néhány lett olyan, de az okot nem tudtam megállapítani.
-
scarbantia
aktív tag
válasz
#32839680 #33 üzenetére
Síkágyas lapszkennerekre gondolsz film feltéttel?
Szerintem 95%-ban használhatatlanok. A jobbak színekben és dinamikában tűrhetőek, de a képélesség nagyon elmarad egy rendes filmszkennertől. Kisfilmre szerintem egyik sem jó, középformátumra az EPSON drágább darabjai azért elég jók. (V700, V750) Persze azok sem szednek le annyi részletet, mint amennyit a középformátum valójában tud, de elég jól használhatóak.
Kisfilmre valami olcsóbb Nikon vagy Minolta filmszkenner elég jó tud lenni. Persze vannak drágábbak amik még jobbak, csak ritkák, és tényleg drágák.
-
scarbantia
aktív tag
A diázás tényleg egy csoda, de kőkemény macera. Előhívatni se lehet akárhol, vidékről elég nehézkes.
Amúgy meg boltban venni tekercsben az nagyon nem éri meg. Érdemes 30.5m-es dobozzal venni, és otthon kazettázni.Amúgy meg ma már kezdi megközelíteni a 100e Ft-os határt egy használt 5D ára, de igazából nem kárpótolja a filmes fotózást. Valahogy más az egész, elő lehet állítani hasonló hangulatot digitálissal, de használni is más. Párhuzamosan használok 5D-t, 1V-t(Portra, Fuji Pro), és Velviára egy 33V-t. Mindegyiknek megvan a maga helye, de jó szkenneléssel az 5D utolsó a képminőséget tekintve. Csak kapásból megáll a tudomány ott, hogy nincs a háznál jó szkenner.
Amúgy annak örülnék, ha komolyabb munkákat készíthetnék 645-re, mondjuk egy Contax-al.
-
scarbantia
aktív tag
válasz
Dr. Traktor #18 üzenetére
Az leginkább a középformátumnál van, a mai napig.
-
scarbantia
aktív tag
Szerintem értelmetlen hülyeség.
Anno a digit korszak hajnalán voltak ilyenek, de aztán hamar kipusztultak.
Még valami e-film nevű cucc is volt, szintén körömnyi szenzorral.Full Frame méretben lenne értelme, de olyat meg nem nagyon fognak összehozni.
Egyébként pedig tessék bele filmet fűzni, 20-30 ezer Ft-ért nagyon profi filmes vázat lehet venni,
egy jó filmszkennerrel akár 20-30megapixel is leszedhető egy minőségi kisfilmről.
A hangulat pedig mindenért kárpótol.Ja kérem a profi film drága, de majd teccenek meggondolni, hogy mikor nyomják az expógombot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged