Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    Ebben egyáltalán Nem az a szomorú, hogy az AMD rábeszéli/szerződéssel megfizeti a fejlesztőket, hogy szállítsanak magasabb felbontású textúrákat. Egyrészt az nvidia pont ugyanezt csinálta a tesszelációval, most a eaytracinggel, dlss-sel. (Talán pont azért rövid a lista, mett a tesszeláció és az RT+DLSS között az nvidia semmilyen fícsört nem hozott) és talán az is pont ilyen beavatkozásnak az eredmenye, hogy a memóriaszükségletek látványosan optimálisan pont ott állnak meg, ahol az nvidia kártyák kapacitása van. (Vagyis nagyótóval kell keresni az olyan játékokat, ahol azonos tieren belül a 4 v 8GB érezhető előnyt jelentett volna a 3v 6GB felett. Nyilván ilyen szélsőséges eseteket a reviewerek a kártyatulajdonosok számarányára tekintettel ki is konfigurálták )

    A baj ott kezdődik, ha a magasabb textúraminőség, vagy a magas tesszeláció, vagy a raytracing vagy a dlss nem opcionális, hanem nélküle hibásan, vállalhatatlanul csúnyán néz ki a játék, hovatovább, amennyiben ez lesz a default. Egyébként nem hiszem, hogy a játékok ne tudnák a rendelkezésre álló kapacitás alapján beállítani maguktól.

    A szomorú az, hogy a HBCC technológia elvi ígérete pont az volt, hogy lehet takarékosan bánni a jövőbeni a gpu memóriával (ezzel potenciálisan olcsóbbá téve a készüléket)
    ez azonban nem következett be, mert nem kapható (olcsóbban) a kisebb kapacitású RAM.
    Tehát ha jönnek a nagyobb textúrák, akkor az AMD is kénytelen úgy versenyezni, hogy növeli a kapacitást.

    Lehet, hogy egyébként most is csupán erről van szó: hogy még gyártanak gddr5-t, de már kisebb csíkszélességen nagyobb kapacitású lapkákat. Belépőszintű kártyáknál szokott az lenni a selling point, hogy hűűűűmennyi RAM - pedig csak azért kell, hogy meglegyen a szükséges sávszélesség.

    Apropó, vajon ha olyat nő a textúraméret, h 4-8 GB nem elég, 16gb kell, akkor ezt a méretet hogy fogja kiszolgálni sávszélességgel??

Új hozzászólás Aktív témák