- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
focvis #228639 üzenetére
Ma is megnéztem, ígérem, abbahagytam.
Qru kedvéért finoman jöttem haza, de nem Eco módban, az udvaron készült a [kép] .
- Olaj 108 fok.BAH-nál 102 volt, a kapuban még 109, mire beálltam a garázsba, lement 107-re.
- Fogyi 12,6 , hegynek fel, 18 kmh átlag és péntek délutáni nagyobb forgalomban.Szóval reggel 8,8, délután 12,6, az 10,7-es munkába járási átlag. De alapvetően ennél jobban szoktam neki nyomni, nem is tervezek változtatni rajta, elég a tudat, hogy ennyivel el lehet kavarni vele.
-
válasz
gippazoid #228697 üzenetére
A WLTP ciklusban lehet, hogy segít a DSG, a valóságban szvsz kevésbé. Városban többet eszik vele. Autópályán talán picit kevesebbet, köszönhetően a hosszabb végáttételnek.
DSG Golfom 9,32, ugyanolyan manuális, nagyobb felnivel 8,75. Oké, közben öregebb is lettem, de +0,3 liter hátránya biztosan van az én használatom mellett.
Többet nem tudok hozzáfűzni, vannak itt nagyobb szakértői a témának. -
válasz
Corsa02 #228641 üzenetére
Tudom, hogy ennyi, mostanában 13 liter az (bel)városi ingázásom, a 7-es picit, ~ 1 literrel kevesebbet kért, nincsenek csodák. A Mazzag kb. 10-ből kijön, 2/3 súly, fele lóerő, fele nyomaték.
Az olaj az tök jó, a G7 ilyenkor 118 C-ra ment fel, ez csak 108-109.
Nincs gond!👍Tom1939: a 8-at már szeretem!
Bandi: DSG-s Golf GTI 8.5
-
válasz
focvis #228608 üzenetére
Ma off-site volt, a munkahelyemtől még 2 km-rel kijebb, így 9 helyett 11 km-t jöttem hazáig. Ugyanazon az útvonalon a munkahelyemtôl, 34°C, picit korábban, de a tegnapinál nagyobb forgalomban, így a fogyi 14,4. [kép]
Mai olajhőmérséklet érkezéskor 108°C 🤷♂️, ma még a klímát is használtam végig.
A BAH-nál amúgy 104 fokos volt, onnantól erősebben emelkedik az út hazáig. -
válasz
BigBlackDog #228606 üzenetére
Csak a végén figyeltem fel az alacsonyabb hőfokra, becszó nem volt tudatos, de persze még figyelem majd.
Szokásos útvonal, szokásos időpont, szokásos stílus, nagyjából szokásos, de valamivel kellemesebb forgalom*. 2 sarokkal otthon előtt még pukkant egyet a kipufogó 1->2-be. MOL95, *fogyi 13,6 [kép] - mondjuk ez lazán tud 15-16 lenni hazafelé. Illetve DSG-vel súlyosbítva a mostani.
-
Pozitívum a G7 vs. G8.5 összevetésben az utóbbi javára. Ilyen kánikulában (32+°C) mikor jövök haza munkából hegynek fel, a G7 olaja rendre 118 °C volt, a G8.5 viszont megállt 109 °C-nál ( majd az udvarra bekanyarodva egyből visszament 108-ra). Azaz jobbnak tűnik a hűtése.
-
válasz
ArthurShelby #228599 üzenetére
Egyetértek, hogy nagyon jó gép. Viszont megette már a kenyere javát - ha jól rémlik, közel 300 000 km-t futott, minden fárad el benne. (Jönnek az újabb meglepetések.)
Csatlakozom Qruhoz, csináltasd meg ezt a hibát, majd cseréld le az 5 ajtósra. -
válasz
imyourfriend #228561 üzenetére
Asszem' most "MQB Evo" a neve, alapvetően ugyanaz, mint volt.
Szerk:
AI szerint a különbség: The MQB and MQB Evo platforms are both part of the Volkswagen Group's Modular Transverse Matrix (MQB) architecture. MQB Evo represents an updated and more advanced version of the original MQB platform. Key differences include enhancements to chassis rigidity, suspension geometry, and electric motor integration, resulting in improved driving dynamics and efficiency. Here's a more detailed comparison: MQB (Modularer Querbaukasten): What it is: The original modular platform developed by Volkswagen for transversely mounted engine cars. Key Features: Offers flexibility in design, allowing for various vehicle types and powertrain options. Models: Many models across the Volkswagen Group (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen) use the MQB platform, such as the Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia, and Volkswagen Golf. MQB Evo: What it is: An evolution of the MQB platform, offering various enhancements and improvements. Key Features: Increased chassis rigidity: Improved handling and stability. Enhanced suspension geometry: Refined ride comfort and responsiveness. Better electric motor integration: Enhanced efficiency for hybrid and plug-in hybrid models. Models: Examples of models using MQB Evo include the 8th generation Volkswagen Golf and the 4th generation Skoda Octavia. In essence, MQB Evo builds upon the strengths of the original MQB platform while addressing shortcomings and incorporating newer technologies, resulting in a more advanced and versatile platform for a wider range of vehicle types and applications.Amit én érzékelek különbséget felhasználóként:
- Más a fedélzeti elektronika - nem biztos, hogy jobb, bár ebben már tök stabilan üzemel.
- A kerékcsavarok meghúzási nyomatéka a korábbi 120 Nm-ről 140 Nm-re emelkedett.
- Magasabban ülök benne, nem lehet rendesen leengedni a padlóra az üléseket, ezt a feleségem is nehezményezi a G7 után. (Szívesen tennék bele vmi átalakító készletet, szerintem nem csak minket zavar.) -
válasz
Micsurin #228524 üzenetére
Átlagos VAG azonos csavart használ mindenhez, kúpos a csavar. Általában az aftermarket felnik is kúpost kérnek, de meg kell győződni róla.
Ha nem sérült a csavar és kúpos kell a felnihez, akkor szükségtelen* cserélni.Pár hete vettem meg a gyári csavarokat a Mazdahoz, illetve annak gyári felnijeihez - mert spéci belső nyílású csavarokkal és aftermarket felnivel vettem az autót, a felnik lyukába nem fér bele a gyári csavar - *nem olcsó.
-
válasz
apple87 #228352 üzenetére
Ebben sem lehetett látni kívülről, pedig volt benne. (2015. októberi, ilyen tiszta volt 8 évesen.) Viszont erre rá van írva a G13 mellett, hogy "mit Silikat".
Kiszedve így néz ki a zsák, a színe megegyezik a hűtőfolyadékkal (gondolom, mert abban ázott évekig), kb. 10x5 cm:
-
válasz
Corsa02 #228281 üzenetére
"A 2.0 TFSi-n gyengébb verzióin nem látszik károsodás, az erősebbiken (LK3, LK4) látható a bevonat repedezése, sérülése, de nem vált le."
A DNFB-be még óvatosságból nem tettem.
Ugye az lenne az LK3?
Btw. A Mazdának is van saját GDI adaléka (K002W0001A), asszem' csak a Délkelet-Ázsiában üzemelő autókhoz írják elő a használatát.
Jól emlékeztem: [link] (Brunei, Cambodia, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, Philippines, Thailand, Vietnam) -
A 3.0 V6 TSI nem jól viseli, leoldja róla a bevonatot. (Pacalból van. 🤗)
2.0 TSI -be (EA888 Gen3) és Mazda Skyactivba többször, legalább 6 alkalommal tettem, a használati utasítást pontosan követve, semmi gond. Azóta plusz óvatosságból az olajcsere előtti utolsó tank benzinbe teszem, olajcsere előtt kijárom, hogy az esetleges maradvány ne maradjon az olajban.
-
válasz
bitpork #228226 üzenetére
Múltkor kidobtam az előző Golf használt szűrőjét, pedig őrizgettem egy darabig (ezért a brutál kupi a garázsban), így csak az MX-5-ét tudom bemutatni.
Ez a Mann volt benne mikor vettem, az eladó mondta, frissen volt cserélve minden az autóban. 2 évvel és 18 ezer kilométerrel később, idén márciusban cseréltem. Azért megmutattam a szerelőnek is, mert túl jó állapotú, hogy kidobjam...persze azt mondta, dobjam ki a fenébe. (
)
-
válasz
bnorci71 #228214 üzenetére
Valamikor az elmúlt 8 évben - mióta a jelenlegi munkahelyemen dolgozom - tettem be erről grafikont, egy beszerzési dokumentáció része lehetett, most nincs kéznél.
Abban szépen látható, hogy a használt jobban szűr, egészen addig a pontig mikor kezd túlságosan eltömődni. Ha a VW 90 ezer km-t ad meg, akkor bizonyára európai, normál használati körülmény között kibír 90 ezret eltömődes nélkül. -
Minden olajcserekor levegőszűrő? Minek? Tényleg 4 év / 90 e km a gyári előírás, ha cseréled 30 ezrenként, az is kicsit pazarlás.
Manuális váltóban olajcsere - nincs VW előírás rá, meg kell nézni, mennyibe kerül a gyári olaj literje, aztán mindjárt átgondolja az ember. A "versenyszerelőm" szerint ráér a kuplungcserével együtt. Részemről 120 ezer km előtt eszembe nem jut.
Az újabb DSG-ben 120 ezer az intervallum, talán lecserélem majd 60-80 ezernél. -
válasz
vlevi #228067 üzenetére
Nem volt balesetveszély szerencsére.
Menet közben úgy szoktam, hogy "belekapaszkodok" a kijelző tetejébe - így kevesbé kell célozgatni az ikonokat - és a hüvelykujjamat használom tapicskolni. Eközben óvatlanul hozzáérhetett a tenyerem alsó része az ülésfűtés ikonjához. -
válasz
szabonagyur #228062 üzenetére
Mész simán D-ben, majd meghúzod hosszan a kormányon bal oldali váltógombot.
Ilyenkor simán 1-esig visszarakja mondjuk 40 km/h-nál. -
válasz
Tom1939 #228057 üzenetére
A jövőbeli modellekben elvileg már rendes gombbal működik majd újra a klíma* és a hangerőszabályzás, ezt már kivárnám. Csak lehessen még rendes motorral rendelni őket.
*A hétvégén a Golffal voltam Zalában, eddig elkerült, de most 2x is sikerült a tenyeremmel véletlenül bekapcsolnom az ülésfűtést, miközben a képernyőn matattam valamit (waze vagy rádió vagy hasonlót).
Valós bugot nem fedeztem fel az infotainmentben. -
válasz
szabonagyur #228052 üzenetére
Emlékeim szerint a "klasszikus" DSG-kar is így működött, azaz hátrafelé ráncigálva vált D és S között oda-vissza. Kivéve ha ilyenkor az ember véletlenül az elektromos kéziféket húzza meg.
Kérdés csak kíváncsiságból: mindegyik MQB Evo-ban működik az, hogy amikor a kormányon a bal oldali fület hosszan húzom, akkor visszavált a lehetséges legalacsonyabb fokozatba?
Olvasmányaim szerint ez GTI specialitás, de simán lehet, hogy általános fícsör. -
Túl van aggódva ez a DSG kérdés.
Használni kell, ő van érted, nem te a váltóért, ha széthullik, meg lehet javíttatni, nem ez lesz a legnagyobb kiadás egy 10+ milliós autónál (hanem az értékvesztés).
Úgy használom, ahogy jól esik, egyedül a rámpás kihajtásnál figyelek rá jobban (S-be vagy M-be teszem), illetve lejtőn parkoláskor nem terhelek rá a P-re. Ott egye meg a fene, ha szétesik, de szvsz nem nálam fog megdögleni. -
válasz
lsebestyen #228020 üzenetére
Majd kijavítanak a többiek, de szerintem feltanítva se jelzi. Elkezd fantom hibakódokat generálni, majd egyszer csak nem indul.
-
válasz
lsebestyen #228008 üzenetére
Szerintem:
- hozzá kéne tanítani
- minimum EFB-t szokás start-stop mellé tenni
- tedd fel 12 órára töltőre
Én már hagynám a feltanítást, nem belevaló szvsz az akksi, menjen ezzel amíg bírja. Majd ha új kell, vegyél belevalót, azzal taníttasd fel. -
válasz
Tom1939 #227927 üzenetére
Az autó szervizmenüjében elvileg látod, mit ír most ki a következő olajcseréig. Illetve az appban is mutatja, a maszek szerviznél véletlenül se nulláztuk ki. [kép]
Szerk: az enyémben "dinamikus" az olajcsere intervallum, nem fix 2 év / 30 ezer km, utóbbi csak az elvi maximum.
-
válasz
imyourfriend #227768 üzenetére
A 18-as, minimális odafigyeléssel, télen-nyáron jól használható itthon.
-
válasz
zeus_2k14 #227694 üzenetére
Centralcartól már rendeltem 1-2 alkalommal, minden oké volt.
SK-ban valamivel alacsonyabb az Áfa (23%), esetleg még piacot is akarnak szerezni...Nézz körül az Allegro.hu-n is, ha időd engedi, mostanában 3x rendeltem onnan, k.jó árakat kínálnak. Először regisztrálj, hamarosan küldenek 4000 forintos kuponokat, továbbá fél évre kapsz 5 db ingyenes szállítást, ők kb. egy legyen online piactér.
Pár hete írtam: [link] -
válasz
scream #227666 üzenetére
Szia!
(A CUNA is CR TDI.)A 4-es pontban tudok segíteni.
Hol van ez az 5-6 rozsdás pötty?1.Valami műanyag vagy fa eszközzel kapargasd ki a rozsda minél nagyobb részét.
2. Legjobb, ha passzíválod *a rozsdát pl. Noverox, Korant, stb. használatával.
Mindent megkapsz a *Carcolor.hu-nál, személyesen is.
3. Kevertetsz itt javító festéket*, lehet spray is, azt kifújod a kupakjába és nullás ecsettel* vagy hegyes fogpiszkálóval kijavítod.Ha nem feltűnő helyen van a hiba, használj nyugodtan fehér Hammerite-ot (küszöb végén leverődést azzal javítottam fehér Golfon, ott tényleg nem látszik).
8. Haldex. Ezt csak ösztönösen gondolom / írom. Ha vizes úton nagy gázra nem kapar, akkor rendben működik.
-
válasz
Pyttawrx #227559 üzenetére
Először volt sok (~20) manuális autóm, aztán 8 évvel ezelőtt jött 1 automata Saab, utána 2 db DSG-s Golf, majd 1 automata Volvo, majd 1 manuális Golf, most újra DSG-s Golf. Plusz az utóbbi 2 évben párhuzamosan egy manuális Mazda.
Megbizonyosodtam róla, még mindig jobban szeretek kézzel, lábbal gangolni, kuplungolni. 🤗 -
válasz
Corsa02 #227530 üzenetére
Megfigyeltem, hogy N-be kirakva deaktiválja az autoholdot, ki is írja.
Nem érdekel, ha koptatja a mikrokapcsolót, rühellem a 950-es alapjáratot, tkp. arra
jutottam, hogy mára a DSG-t utálom a legjobban az autómban. Legközelebb manuális,esetleg ZF*.
*Inkább manuális, nekem városban sem fáj gangolgatni, sőt kimondottan szeretek.A hegymenet asszisztens a "hill holder" eredendően, és tényleg hasznos, ahogy az autohold is.
-
válasz
imyourfriend #227472 üzenetére
Szerintem nincs. Még sosem kellett klímáshoz mennem, hozzáteszem, kimondottan öreg autóm se volt, tán az előző Golf volt a korelnök, 9 évesen adtam el, illetve a Mazda nyáron lesz szintén 9, mindkettőben hibátlan a klíma.
Szerk: A Volvo PHEV-ben csereltettem a közeget és az olajat is! De azt konstrukciós hiba miatt nagyon ajánlották*, amúgy rendben működött.
* De simán benne van, hogy az istenített "guru" ügyes machinációja, lehúzása az egész. -
válasz
ArthurShelby #227330 üzenetére
Ettől függetlenül is.
Veszek én magamnak obd11-et, ha tudja az SFD2-őt... de erős kétségeim vannak felőle.
-
válasz
bandi0000 #227263 üzenetére
Olajcsere, szűrők, 4 gyertya - anyagár jó minőségű cuccokkal 55-60 e Ft, a szerelő kérjen el 20-at (30-at), eddig reális.
Pluszban jöhet még a fék, nézd meg az árát pl. a Kauffernél, tippre megáll körben 70-100 e. Ft-ból a 4 tárcsa és a betétek. Munkadíj legyen egy másik 20-30.
-
válasz
rbalint88 #227255 üzenetére
Városban folyamatosan húzkodom benne a váltófület, olyankor pukkog és van motorfék is. Meg D-ben a 950 rpm alapjárat, idióta megoldás, piros lámpánál rendre teszem ki N-be.
Egyedül padlógázas gyorsításkor érzem előnyét a DSG-nek, illetve autópályán jól jön a hosszú 7. fokozat.
Ezért írom, kinek mi, nekem inkább a manuális. -
válasz
=WiNTeR= #227192 üzenetére
Nincs tapasztalatom döglődő VW akkuval, 7 évesen preventív cseréltem a gyári EFB-t. Bannert kapott, 2 évvel később eladtam az autót.
Volvo hibrid teledobálta hibakóddal a tárolót, szaki javasolta, hogy cseréljem az akkut, ez megoldotta (AGM).
A Mazda állítólag jelezni fogja, hogy cserés. Abban most 9 éves (gyári EFB), látszólag hibátlanul működik még, megy a start-stop. -
-
-
válasz
bul07 #223490 üzenetére
Tényleg jól fel kell kötni a gatyát a hazai webshopoknak, eddig is gyakran rendeltem az Amazonról, most már 2x az Allegroról. Ingyen posta, kupon és nagyon jó árak, lazán a hazai kedvenc alatt.
Pl. Mazdahoz gyári légszűrő fél áron, gyári olajszűrő a Mann szűrő itthoni áráért, Golfhoz gyári pollenszűrő olcsóbban, mint itthon a Mann, üzemi folyadékok 20-30%-kal olcsóbban. A motorolaj az kb. annyi, mint itthon (Kauffer). -
-
válasz
Tyrel #226942 üzenetére
A Seatok általában sportosabbak a többinél, közvetlenebbre hangolt az irányíthatóságuk*, gyakran jobb a kiállásuk is (=tetszetősebbek, "pofásabbak").
Ha muszáj volna, ezek közül magamnak a Tarracot venném.*Jó éve béreltem egy hétre Seat Atecat, egy földszintes Golfoz képest így is limbóhintó a kormányzása. Ugyanakkor a földszintes Seat jobban irányítható az alap földszintes VW-nél.
-
válasz
molnarpeter #226870 üzenetére
Köszönöm szépen, de már nem aktuális.
A Densonál maradtam egy kis csavarral, idézem magam a Mazda topikból március végéről:
"Tegnap voltam szervizen, Mazda felirat nélküli, "újszerű" Denso ZC20HPR11 gyertyákat találtunk benne, ezek szerint valóban cserélték 2 éve, így visszavittem a boltba (bontatlan csomagolásban) a Denso IXEH22TT szettet."
Mindkét Denso jó bele, viszont a ZC20HPR11 a gyárival 1:1-ben megegyező, ami nyilván megint csak drágább.
-
A gyújtógyertya jó kérdés, az bizalmi alkatrész.
2 éve egy szinte mindannyiunk által kedvelt helyről rendeltem gyári gyertyákat. Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy akár kínai cucc is lehet, hiszen az Alin is kapni. Lehet, hogy az Alin is eredetit adnak, de lehet, hogy nem. Ha meg leszakad az elektróda, az "rendet tesz" a motorban.
Így egy hét múlva inkább cseréltük Boschra.Illetve most a Mazdához kerestem gyertyát, NGK lenne a tuti, jó drága, kb. 10 k/db. De pl. az EMAG piacterén 1/2 áron van, onnan se rendelek.
(Nem EMAG saját, hanem piactér)
-
válasz
bnorci71 #226727 üzenetére
Vennék én is nívópálcát a Golfba, de meg lettem győzve, hogy megzavarhatja a nyomásviszonyokat, így elengedtem. Korábban 1-2 hetente csekkoltam, szerettem "analízálni" a színét, szagát, nézni mennyit kell utántölteni. Kicsit hiányzik. A Volvo V60-ban nekem sem volt pálca, és megbízhatóan működött, így itt sem aggódom.
Ugyanakkor be kell valljam, jelenleg a 9 éves Mazdám a kedvenc autóm, a Golfhoz képest "full analóg":
- ha valamit kikapcsolok, az úgy is marad, kivéve a start-stop, pedig van benne minden, sávtartó, holttérfigyelő, kiparkolássegítő, AA, stb.
- manuális váltós (DMF sincs), hagyományos kézifékes*,
- ha városban "ész nélkül" lövöm neki, akkor eszik 10 litert, a Golf ilyenkor 15+
- van nívópálca, nem eszi a 0w20-as olajat (2 deci 10 k alatt), egyszerű szervizelni, váltón, diffin is van leeresztőcsavar, csak az előírt karbantartást kéri** (bagóért).*elismerem, sok előnye is van az elektromos kéziféknek, a Mazdában nincs szükség húzogatni, a Golfban meg nem lehet húzogatni az elektromost, szóval cserélhetne a 2 autó.
** az előző Golfom is abszolút megbízható volt, 9 év alatt csak egy terven felüli szerviz volt, a hőmenedzsment egység cseréje (termosztát + vízpumpa).
-
válasz
BigBlackDog #226719 üzenetére
Ha jól emlékszem, 2 perc használat után mutatja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3005
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest