Keresés

Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz tocsa #57 üzenetére

    Szerintem ez az akció nem sárdobálás volt hanem egyfajta ultimátum a jelen nem lévő programfejlesztők felé:
    ''Ha mellénk állsz mi majd támogatunk''
    ''Ha az ATIhoz pártolsz csalókkal állsz össze''

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #53 üzenetére

    ''Besides the NVIDIA employees, gathering this many game and software developers into one room should also be commended. But anyone and their mother would tell you NVIDIA will always choose those companies that are going to shine a positive light on their organization and products -- it simply makes no sense to do otherwise. So, while I can't fault NVIDIA for not bringing Valve to the event (if they would have even shown) I can say that I would like to see this trend continued. Edit: NVIDIA is telling me Valve WAS invited, but declined.

    One change I would like to see, though this may not pertain directly to NVIDIA or ATI, is to have the press get in direct contact with software companies that develop the games we are all using for benchmarking and for playing. The ability to have a private one-on-one discussion with these guys without NV or ATI in the immediate area will help us as hardware reviewers get a better grasp on what we can do when trying to gauge and judge the graphics card market. ''

    Logikus hogy olyan nagy neveket hoznak akik az ő piaci stbilitásukat bizonygatják.

  • rudi

    nagyúr

    válasz Freedom #47 üzenetére

    Talán sok a BY speed is a RAMnak. Nézd meg a memóriát valami memtesztelővel (pl. memtest) vagy vedd by speed alá a RAMokat. Ha eredetileg pc2700asok (333MHz) akkor próbálj cas3at és a töddi értéket is feljebb húzni a by speed fölé 2-3al.

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #44 üzenetére

    Nem miről? Miért mindegy? Ha mindegy akkor miért írod ide? Ha tudod hogy van miért nem írod le vagy linkelsz olyat ahol leírják hogy hogyan van?

    Amit én írtam a 19ben (és általában máshol is) az mind linkkel alá van támasztva kicsivel később vagy más topicokban. Ami azon a VGAs linken van az is javarészt beyond-s és digit-lifes vagy 3dcenteres cikkek alapján íródott szóval jó eséllyel így van.

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #37 üzenetére

    Aha tényleg, így már fogom a témát :)
    Digit-life és B3D cikkekben (meg pesze más oldalakon is) sokat hangsúlyozták hogy az Ati alacsonyabb haszonkulccsal (margin) dolgozik. Szerintem a 199USD-s árat az ATi kényszeríti rájuk, ez az első vásárlóra nézve is jó hatása a nagy versenynek :D

  • rudi

    nagyúr

    válasz rudi #33 üzenetére

    SORRY Tessier nevét elírtam, még egyszer SORRY Minden elismerésem az övé!

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #32 üzenetére

    Volt már DRSZAR-od az egyetemen? Egy pipeline nem csak textúrázóból áll hanem egy valag másból is (címezés, regiszterek, ALUk stb.). Fajlagosan sokkal olcsóbb a 4pipeline + 4×2textúrázó mint a 8pipeline + 8×1 textúrázó. Pontosan 4 pipelineval kevesebb szilícium.

    Lehet hogy ez még nem akkora eltérés árban de a 8/2 és 16/1 között már jó nagy eltérés lehet.

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #28 üzenetére

    normális bug ~ bemegyek kivizsgálásra ~ borzasztóan szép :)

    Nem feltétlenül 32bit (23mantissza 8exponens 1előjel) a float. Valójában lebegőpontot jelent, most ne kellje elmagyarázni mi jelent (szégyen gyalázat hogy nem tudod!!! mars elolvasni Teaasut cikkjét!!!: [L]http://www.savagegamers.hu/main_v41.php?lg=hu&mode=cikk&c=hw&id=24&p=1[/L])

    Igen, úgy nyilatkozott a 16bites floattal kapcsolatban ahogy mondod, de a dx9 32bitről szól, ezért PR (mert nagy neveket emleget akiknek SEMMI köze a PCalapú grafikához direcXben).

    Csak precízen! Ne emlékezetből!
    Filterek nagy volanalkban [L]http://www.netmatch.host.sk/vga.html[/L]. Ahol az a szinezős trükk van az viszont az aniso szintekért felelős, a következő módon:
    Az aniso elvileg (sehol nem találok pontos definíciót) trilinear filterre épül (2×2es mintavétel a két legközelebbi MIP level-ből). 8×aniso-nál 8 szint van, az első a legmeghatározóbb (level0) atinál ezen van TELJES trilin a többi szinten (level 1-7) bilin (2×2 pixel az alap MIPlevel-en). NV mechanizmusát pontosan nem ismerem csak annyit tudok ami az Intellisamplerő van: [L]http://www.digit-life.com/articles2/behind-intellisample/index.html[/L].

    A szinezés arra van hogy az egyes MIP szintek (4en vannak manapság) kapnak egy alapszínt (amikor generálja őket a driver akkor eltolja a proggi kicsit R,G, vagy B irányba) így meg lehet látni mikor vált az egyes szintek között a driver. NV erre egy számomra nagyon kontraverzális technikát alkalmaz az Intellisample-ben.

    OFF
    Jól látom hogy gyakran szakadéknyi réseg tátonganak a fórumozók tudásában? Nem szégyen ez, nekem is van egy v@lag homályos rész és abban sem vagyok néha biztos hogy 1000%ig pontos amit írtam. Illene néha benézi a ''Videókártya technológiáról általában'' című topicba!
    ON

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #29 üzenetére

    Nem feltétlenül, múltkor zongoráztam végig egy példát valamelyik topicban [L]http://prohardver.hu/rios3_forum.php?mod=40&id=26014&start=#msg98[/L]

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #25 üzenetére

    NEM-NEM-NEM!

    Szó nem volt FX kapcsán 8 pipelineről! 8 RENDERELŐT emlegettek, persze nem mondták hogy 4 pipelineban lesz mert ATInak már 8volt abból is. Ez volt talán az alap PR csúsztatás FX kapcsán...

  • rudi

    nagyúr

    válasz FreeM #17 üzenetére

    Igen, mondhatni szabvány volt az OGL driverjük. Miért?
    Azért mert OGL-t nem csak a gamerek használnak hanem a quadros látványtervezők! Ők aztán durván bepöccennének ha trilinear helyett valami mást kapnának vagy az AF nem lenne elég jó AF.
    Megsúgom a végtelen hosszú shaderkódok sem a mai gamekhez kellenek Carmacknak hanem a Disney Visualsnak, DramWorksnek meg az ILM és társainak a filmekhez.

    Tudsz valami olyan linket ahol rendesen kivesézik (AF tester és társai) az új hivatalos drivert? Ebben is meg van még a gyorsuljukn ''ut2003.exe'' átnevezéssel?

  • rudi

    nagyúr

    válasz e-biza #9 üzenetére

    Technikai részről még nem lehet tudni mert egyenlőre csak érintőleges beszámolók vannak az eseményről.

    Most nem sok technikai jött le hogy az NV úgy érzi hardverileg, driverileg és támogatottságilag elértek arra a szintre hogy frontálisan támadhassanak a ''vörösök'' ellen:

    1. kártyában (szerintük) már van akkora kraft hogy felveszi a versenyt az r3x0 sorozattal; lecserélték az NV30 integer ALUját egy másik floatra (NV35) és meghúzták a frekit (NV38) és jött a cinFX II

    2. telepakolták DDR2vel a közepes kártyát és meghúzták

    3. likvidálták az 5200ast és helyébe lép az 5600SE vagy XT vagy micsoda

    4. drivert átnevezték valami hangzatos minőségakárminek (számomra nem bizonyosodott még be hogy van-e piszkálatlan AF és rendes-e a trilinear filtering)

    5. felsorakoztattak egy halom gyártót: EPIC, EA, UBI, iD, IonStorm meg egy halom veszettül húzós game-t

    És akkor jöhet az NVs PR mérleg:
    1. minden hardverünkön javítottunk
    2. tökéletes a driverünk
    3. mögöttünk az összes nagy fejlesztő és mindenkinek segítünk aki be akar állni a sorba
    4. ATi csal ahol csak tud
    5. (ezt csak én képzelem) ATI a hasonló akcióján csak egy félig kész azóta ellopott és elhalasztott HL2-t tudott mutatni.


    Ezzel szemben én így látom (tények linkek):
    1. NV38 egy húzott NV35: [L]http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv38-36.html/nv38-36.html[/L] - nyár közepi gyártási dátum van az nv38ös chipen és a megnevezési utólagos odabarkácsolásnak látszik, nincs új fícsör
    2. NV36ot a +1 Vertex pipeline és a magasabb freki + GDDRII viszi előre, nemsemmi ha 199USDért akarják vesztegetni.
    3. teszteredmények el kapcsolatban két dolog:
    - [L]http://www.digit-life.com/articles2/behind-intellisample/index.html[/L]
    - a link fényében: S3TC off al tesztelgetünk hogy az intellisample tudjon dolgozni
    4. az 52.14es detonator még ''optimalizál'' bőven: [L]http://www.3dcenter.de/artikel/detonator_52.14[/L]
    5. ATi is csal ahol tud: [L]http://www.3dcenter.de/artikel/ati_nvidia_treiberoptimierungen/index_e.php[/L]

    Én egyenlőre egy dologban bízom: ez a veszett nagy speedverseny brutto 30.000 alá hajtja a 9600pro árát és akkor nekem is lesz egy ''elfogadható'' DX9es kártyám.

  • rudi

    nagyúr

    válasz anaqer #18 üzenetére

    Majd én explain:
    ATI nem használ teljes trilinear filteringet ha aniso van bekapcsolva. Csak az első textúra kap trilineart a többi már csak Bi-t, ezzel majdnem 50% meló ki van kerülve. Az alap bi viszont tényleg bi és az alap (aniso) nélküli tri tényleg tri.

    NVnél nem 100% hogy a DXes tri tényleg tri (2mip szinten bi és ez átlagolva, részletesebben [L]http://www.netmatch.host.sk/vga.html[/L]. Továbbá az Intellisample átveszi az irányítást az AF szintek fölött (performanceban pl 8=2, 4=1, 2=1).

    Thom! csinált egy ''shader war'' című topicotű, nekem az az ajánlatom hogy minden optimalizációval és driverekkel kapcsolatos dolgot ott beszéljünk meg, mert ez a minden detonatornak külön topic, minden optimalizációs fejleménynek külön topic nagyon lehúzza az átláthatóságot.

    OFF
    Valamikor jó lenne villannyal kapcsolatban összejönni, nemsokára írok mailt.
    ON

  • rudi

    nagyúr

    válasz hungeek #2 üzenetére

    Az a jó ebben a sárdobálásban hogy előbb utóbb elvesztik a féket és kicsúszik valami ode nem illő technikai dolog (valami rejtegetnivaló) és aki olvas a sorok között szépen felcsipegeti. Kár hogy ez a banda Goldike szinten nyomja a PR-t...

Aktív témák

Hirdetés