Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cuko

    aktív tag

    válasz kreten67 #12543 üzenetére

    Értem, köszi! Akkor szerzek egy cseregépet, és megy vissza a szervízbe. :(

    @NEMO1968: Köszi, elvileg memória meg gpu teszteket csináltak a szervízben, de a monitorra kötést kipróbálom ha legközelebb produkálja, jó ötlet, hátha közelebb visz a probléma megértéséhez (amikor még az elején folyamatosan csíkozott, akkor külső monitorral semmi baja nem volt).

  • cuko

    aktív tag

    Sziasztok,
    Egy laptop hibával kapcsolatosan szeretnék hozzátok fordulni segítségért.

    Kolleganőm gépének (~3 éves Asus N61V) kijelzője elkezdett függőlegesen csíkozni, először kicsit aztán nagyon, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy szervízbe visszük. Le is adtuk a gépet (innen, ph-ról találtam megbízható ember), majd jött a hívás a szervízből, hogy a kijelzőt cserélni kell + még "valamit az alaplapon" javítottak. Rendben, leokéztuk kifizettük a javítást.

    Amikor visszajött a gép, 2 hét alatt kétszer is furcsa dolgokat csinált a kijelző - elszíneződött, majd újraindítás után tovább működött a gép(ezt az albumban az első kép mutatja). Mivel garanciát vállaltak a javításra, odatelefonáltam és leadtam, hogy megnézzék mi baja lehet. Ezután kb 1 hónapig folyamatosan tesztelték, terheléses tesztekkel stb., de nem tudták reprodukálni a hibát, és azt mondták, hogy ha ennyi terheléses teszt után nem jött elő, akkor nem lehet nagy hiba, lehet valami szoftveresen akadt össze.

    Visszakaptuk megint a gépet, újrahúztam a windowst, minden drivert és programot újratelepítettem, és ezek után az első héten kétszer is produkált hasonló hibát, a második kicsit máshogy nézett ki, mint a többi (fehéren villogott, nem pirososan), és utána lekapcsolta magát a gép.
    Egyik hibát sem előzte meg semmi különös terhelés vagy "trigger", szimplán böngészés vagy szövegszerkesztés közepén jött elő.

    Most itt tartunk, megint telefonáltam a szervíznek, mondták, hogy vigyem megint vissza, de már kicsit elegem van abból, hogy nekik 4 hét "kemény tesztelés" után nem jön elő a hiba, nálunk meg az irodai használat alatt kétnaponta előjön kb. Az meg a másik, hogy több 10 ezer forintos javítás után visszaadják úgy a gépet, hogy az a hiba már nincsen, amivel bekerült, de másik viszont van. :F
    A hibákról csináltam képeket, itt vannak ebben az albumban.

    TL;DR:
    - kijelzőcsere és javítás után véletlenszerűen glitch-csel a kép - így;
    - több hét tesztelés után a szervíz "nem tudta reprodukálni a hibát", azt mondták nincs baja;
    - ezek után továbbra is többször produkálta a hibát nekünk.

    Mi lehet a hiba oka?
    Lehetséges, hogy annyira véletlenszerű a probléma, hogy több hét tesztelés után nekik nem jön elő?
    Lehetséges, hogy ártalmatlan, szoftveres alapú hiba és nem kellene törődnünk vele? :F

  • cuko

    aktív tag

    Sziasztok!
    Adott egy HP 6910p noti, melynek kb 1 éve elromlott a hozzá adott utángyártott töltője (19V 4,74A 90W).
    Ezután egy ismerősömtől kaptam egy kompatibilis eredeti HP töltőt (18,5V 6,5A 120W). Működött is jó fél évig, majd kontakthibás lett.
    Mivel láttam, hol a törés, megpróbáltam megforrasztani - ezt kipróbálva zárlatot jelzett a laptop ledje; ezután szétszedve az egészet újraforrasztottam a kábelt (visszavágva, biztosabban). Most már viszont semmit nem reagál a töltőre (az aksi is 0%-on van).
    Ma kipróbáltam egy ismerősöm kompatibilis töltőjével a laptopot, és arra ugyancsak nem reagált.

    Tehát elég nagy területet kaptak a hibalehetőségek, valaki meg tudja mondani, hogy mi baja lehet a laptopnak?
    Hova lenne érdemes elvinni megnézetni/javíttatni? :(

Új hozzászólás Aktív témák