- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
-
Mobilarena
Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
én is az egyik előfizetésemre írtam alá további 2 év hűséget hétfőn a note 4 megvásárlásakor, üzletben vettem át, és napokon belül jött az e-mail, hogy adjam meg a szállítási infókat, mert küldik (elvileg kedden) az ajándék külső akkumulátor.
a promócióban is írják, hogy;
Vásárold meg online új mobilkészüléked havidíjas előfizetéssel vagy havidíjas készülékcserével, és megajándékozunk egy hordozható külső akkumulátorral!
forrás; link -
válasz
vatafakk #52180 üzenetére
arany/platina kiemeltség esetén már 18 letelt hónap elég a 24-ből, és más akkor is lehet hűség hosszabbításával új készüléket vásárolni, illetve ha nincs arany/platina kiemeltség, akkor legkorábban 30 nappal a hűség lejárta előtt
a rendelés milyensége a lényeg, ha webshop útján rendeltél, akkor az üzletben eszközölt személyes átvétel esetén is a my t-mobile felületén számláznak, adnak jótállási jegyet...stb.
az e-mail megerősítés passz, nekem rendelés után azonnal visszaigazoltak mindent. -
válasz
egoistus #52001 üzenetére
szia,
kérhetsz készüléket a javítás idejére, bár nem kötelesek, de jellemzően szoktak adni, ha épp van bent valamilyen.
cserét kérhetsz a kijavítás helyett, de szintén nem kötelesek teljesíteni, pláne ha aránytalan többletköltséggel járna számukra a kijavításhoz képest, a sokadig kijavítás után - általában három után, negyedszerre már vihető feljebb a dolog - már érdemes nekifutni a kicserélésnek, pláne úgy, hogy azonos hiba jelentkezik újra és újra.
a parkolási díj, szabadság és minden más anyagi és egyéb jellegű kiadás/teher számíthat később, de csak közvetve, majd az indokolt kicserélési, netán elállási - ha a sokadik cserés készüléknél is jelentkezne azonos hiba - szándék esetén, mint sok kényelmetlenség, kellemetlenség, sok időveszteség...stb, amik a "garanciális" ügyintézés miatt adódtak, de ez még nem a második ügyintézés során, hanem majd...
amennyire lehetséges, a kijavított készüléket még ott helyben ellenőrizni kell, és ha nem okés, akkor nem átvenni!
kárpótlás nincs, a szolgáltatás árából tudnak jóváírni, de azt csak meghatározott esetekben, ha konkrét ok miatt nem tudnád használni, de mivel a vonatkozó jogszabály szerint nem kötelesek cserés telefont biztosítani a javítás idejére, így az sem mindig egyszerű eset. -
köszi!
meghirdettem másnap, és egy napon belül el is vitték.
kell néha a változatosság.
hétvégén nézegettem, nem volt sem telekom webshop útján rendelhető, sem pedig budapesten egyik t-s üzletben sem elérhető a note 4, vasárnap felvettem kívánságlistára, erre hétfőn délelőtt jött is az e-mail, hogy rendelhető, illetve az egyik budapesti üzletben át is vehető, de csak néhány darabot kaptak, azóta ismét nem rendelhető, illetve a fővárosban üzletben sincs, csak néhány vidéki nagyvárosban van elvétve belőle, szóval jó, hogy gyors voltam és nem vártam ki a rendeléssel. -
hétfőn rendeltem magamnak egy note 4-et a szolgáltatós webshop útján, még azon a napon át is vettem az egyik telekom üzletben a készüléket, erre ma jön a boldogító e-mail, hogy küldeni szeretnének ajándékot, kérik a kiszállításhoz szükséges adatokat.
a megrendeléskor vetettem ugyan egy pillantást a szövegre, hogy ajándék külső hordozható akkumulátort adnak minden meghatározott online rendelés mellé november 10-től, de a telefon átvételekor már eszemben sem volt, így most örömmel válaszoltam az e-mail útján érkezett megkeresésre!
korrekt! -
-
válasz
Sofian #51786 üzenetére
sokan fordítva tudják/értelmezik, de nincs ilyen, a számla nem fizetésekor a készülék is tiltható!
7.5.2.4. Mindaddig, amíg a Díjfizetési határidő letelte után a tartozását nem fizeti meg, a Szolgáltató az Előfizetői (SIM) Kártyát nem kapcsolja ismét a Szolgáltatásába, valamint a Készüléket annak IMEI száma alapján felfüggesztheti. A kedvezmény igénybevételekor kötött megállapodás aláírásával létrejött tartozás-elismerés az esetleges behajtási eljárás során felhasználható.
forrás; linkazért volt büntetés, mert a telefon részletének az elmaradása miatt az előfizetést is felfüggesztették, az pedig nem lehet, de fordítva igen, a készüléket simán tiltják a számlával történő elmaradáskor.
-
válasz
Onderon #51781 üzenetére
- nem csak az arany/platina szinten kiemeltek, de tőlük legalább nem kérnek be mobil előleget
- nem lesz mindenki arany kiemeltségű, a legolcsóbb díjcsomagok alapban nem jelentenek annyi pontot, kell még azokhoz csapni némi forgalmat, vagy bővítőt...stb.HardRic; bizonyos esetekben hiába nem részletre lett vásárolva a készülék, elég csak a kapcsolódó számlákkal elmaradni, és már lehet is tartani a tiltástól, amíg a készülékhez tartozó előfizetés hűségideje tart.
-
válasz
Onderon #51633 üzenetére
szia,
most is lehet függetleníteni, csak az 15 e ft + kötbér, a hűség lejártát követően meg csak 15 e ft.
a jótállásra nincs kihatással a függetlenítés.
lehet már vinni közvetlenül apr-be is, mióta megszűnt a telekom szervizelés.
az utolsó kérdés a gyakorlatban passz, elvileg kérhetsz függetlent.icecave; előfordul, hogy csak akkor engedi beváltani/levásárolni a pontokat, ha az alapértelmezett jelszót előtte megváltoztatod.
-
válasz
rayoliviero #51612 üzenetére
igaz, csak facetime alatt próbáltam, de nálam is működik a hang-, illetve a videóhívás is mindegyik kapcsolódó előfizetésemen, pedig a díjcsomag - ami kizárja a 2013. november 1-je előtti aktiválást is -, és az ahhoz igazodó bővítő sem támogatja hivatalosan.
nem igazán használom, mert adott a családbarát...stb opció, de jó tudni, hogy (egyelőre) nem megy rendesen a voip tiltás.
egy dologra kellett csupán rájönnöm, hogy amikor nem működik a voip, akkor miért, a hálózati módokkal van összefüggésben, és mióta ezt kitapasztaltam, azóta csak egy kapcsoló átpöttyintésére van szükség a telefonon, azt követően már nem is aktív a voip tiltás adott hálózati módban.
azt sem bánom, ha idővel javítják a hibát, nem hiányozna a voip.zsolidodd; szia, engem sosem hívtak emiatt, megrendeltem és 1 - 2 napon belül küldték a csomagot.
-
válasz
rayoliviero #51610 üzenetére
igen; link
-
ez nem kifejezetten probléma, hiszen már a legolcsóbb, 1990 ft-os díjcsomag mellé is viszonylag olcsón aktiválható adatbővítő; 1gb 1290 ft, 3gb 2290 ft, 5gb 3090 ft, ráadásul mindegyik a leggyorsabb 150-es sebességet adja.
slice14; nem csak a sim kártya függvénye, a használt telefontípusa, valamint az azon lévő rendszer milyensége és verziója is befolyásolja.
-
-
válasz
BRIKLY #51506 üzenetére
annak csak ezen változata adott, a szabályozásban megtalálod, hogy milyenbe kerül át; link (8. megjegyzések (9))
csababarca; nem pénz kérdése - anélkül is illik, legalábbis én szoktam borravalót adni, többet is, ha minden rendben van -, attól még szabályt sért a futár, és akár problémája is lehet belőle, ha nem a apíron szereplő személynek adja át a csomagot.
-
-
nem logikátlan, hanem konstrukció függvénye, amennyiben a díjcsomagra aláírt hűség lejárta előtt átlépsz másik, meghatározott ársávnál olcsóbb díjcsomagra, a rendszer már dobja is a kötbért, amely konstrukciót pedig te szeretnél, ott a díjcsomagra is alá kell írni hűséget, nem csak az előfizetésre, a 3 hónapos előrehozott pedig csak az előfizetéses hűségre vonatkozik, a díjcsomagosra nem.
van lehetőség persze megoldani a kettőt egyben - visszaolvasva találsz is olyat, akinek megoldották -, de nem ebben a formában. -
nem kifejezetten a váltásra írtuk, hanem a 24 hónapos hűség lejárta előtt, 21 letelt hónap után is lehet már újabb 24 hónap hűséget aláírni és úgy készüléket vásárolni, ha arany/platina kiemeltségű adott előfizetés, ellenkező esetben csak legkorábban 30 nappal a a hűség lejárta előtt.
a díjcsomagok közötti váltás más téma, ha hűség van aláírva egy meghatározott díjcsomagra, akkor csak megfelelő ársávban lehetséges - itt írt róla az illetékes; link -, és/vagy kivárandó a hűség lejárta. -
válasz
Gedeon31 #51480 üzenetére
sikerült attól megszabadulni, mióta nem veszem igénybe a telekom vezetékes szolgáltatásait, eztán nem/sem kívánom használni - bár addig sem ott fizettem, csak oda érkeztek a számlák.
nem létszükséglet a my t-mobile befizetés sem, simán átutalom e-bank útján is, ha a telekom online felület nem működik, szóval van más megoldás is, de a my t-mobile gyorsabb és kényelmesebb, amikor épp működik. -
válasz
Onderon #51477 üzenetére
befizettem éjszaka a számlát, épp nem volt probléma chrome alatt.
ráért volna még, de gyorsan éltem a lehetőséggel, ha már egyszer beengedett és nem volt gond.
tényleg sok a probléma mostanság, és valóban lehet annak az oka, hogy sok jó szakembert elcsábítottak már a t-től, állítólag nem is nagyon marasztalták őket... -
válasz
Tav-Csoves #51466 üzenetére
szia,
a mobiltelefonos internetezéshez adott bővítők/adatcsomagok esetén 32/32 kilobit/sec a lassítás, csak a táblagépes és notebookos internetezéshez adott csomagoknál van 128/128 kilobit/sec lassítós érték.
-
válasz
313313 #51443 üzenetére
kipróbáltam az egyik társkártyámon, valóban van ilyen, de csak az ötödik hibás próbálkozás után írta ki, hogy;
Hiba!
Elérted a napi maximális hibás próbálkozások számát
biztos azért nem találkoztam még sosem a jelenséggel, mert maximum egyszer szoktam elírni valamit, és még az is nagyon ritkán fordul elő. -
-
válasz
#99546112 #51414 üzenetére
szia,
igen, 3g/4g wifi router, olyan is van, amelyik konkrétan sim kártyát fogad, de a legtöbb csak usb útján képes ár, tehát szükség van még a mobilinternet megosztására képes wifi routeren kívül egy sim kártyát fogadni képes usb stick meglétére is.
sok wifi router nem tudja alapban a mobilinternet megosztást, hiába rendelkezik usb csatival, de ezek közül is rávehető némelyik, de megfelelő moddolt firmware verziót kell felhúzni rá.
megfelelő mobiltelefon vagy más, sim kártya fogadására és mobilinternet wifi útján történő megosztásra képes eszköz is jó a célra. -
szia,
nem is feltétlenül a vásárlási papírok kellenek, hanem elég, ha maga az eredeti tulajdonos igazolja magát, és mivel ő áll szerződésben adott készülék kapcsán a szolgáltatóval - ezt látják a rendszerben -, neki van módja intézni.
a megfelelő meghatalmazás lenne még megoldás. -
válasz
rayoliviero #51225 üzenetére
egy jelenleg meglévő, meghatározott kiemeltséggel rendelkező előfizetés mellé társítható a társkártyás előfizetés, tehát a társkártya feltétele egy "főkártya", és utóbbit is muszáj megtartani, mert ha az ugrik, akkor bukó a társkártya is.
ja, az mindegy, hogy a "főkártya" előfizetése milyen díjcsomagban van. -
válasz
rayoliviero #51181 üzenetére
akkor a 24 hónapos hűségből 21 letelt hónaptól már lehet hosszabbítani.
annyi, hogy bizonyos telefonoknál bekérhetik a le nem tudott hónapokat, iphone esetén nem kellett kifizetnem anno, de régebben volt olyan telefon, amire 1000 ft/hónapot rányomtak, de akkoriban is csak azért vettem észre, mert pont 18 hónap leteltével hosszabbítottam és a + 6000 ft-ot külön írták. -
válasz
rayoliviero #51162 üzenetére
régen a 24 hónapos hűségből már 18 letelt hónaptól lehetett hosszabbítani, ha arany vagy platina kiemeltségről volt szó, ez lett 21 hónapra szigorítva, kiemeltség nélkül legkorábban 30 nappal előtte kivitelezhető.
djculture; azt ő tudja a felhasználói szokásai alapján, mert a surf percdíja olcsóbb, és akár úgy is megérheti neki, ha a surf mellé aktiválja az olcsóbb, 690 ft-os bővítőt, és máris nem átbszás, mert cserébe olcsóbbak a netes opciók, nem is kevéssel, nagyobb keretűnél már bőven a surf 890 ft-os díja felett lehet megtakarítani vele.
-
-
válasz
[P]laci #51141 üzenetére
nem is azért, csak tényleg annyiszor leírjuk, illetve leírtuk már.
tzsolesz; elvileg, de szokta mutatni listát a választható készülékekről a listaáras 110%-os eltéréssel is kalkulálva, és több esetben is hallottam már, hogy elég rugalmasak voltak.
motoflug; igen, akkor a papír alapú számlán megtalálod majd.
-
akkor más(ok) helyett is szomorú vagyok, és;
Amennyiben három munkanapon belül érvényesítjük csereigényünket, az eladó nem hivatkozhat az aránytalanságra, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.
-
válasz
motoflug #51122 üzenetére
amennyiben van befizetésre váró számlád, úgy a belépést követően a főoldalon látható az, és a számla száma alatt található a hivatkozás; megtekintem a számlát -> letöltések -> hitelesített számla letöltés pdf formátumban...stb.
ellenkező esetben bal felül; számlák -> befizetett számlák -> az utolsó számla végén a részletek alatt a letöltési hivatkozás; számlajozsi252; szia, budapesten (óbudán) minden okés.
-
válasz
tzsolesz #51099 üzenetére
a biztosítási feltételek alapján;
6. Amennyiben a Biztosítási Eseménnyel érintett Készülék javítható, és a javítás – a Készülék cseréjéhez képest – gazdaságosan elvégezhető, a Biztosító szolgáltatási kötelezettsége kizárólag a javítás költségeinek megtérítésére korlátozódik. A gazdaságos javíthatóság feltétele, hogy a javítás előre kalkulált összege (amely tartalmazza a javítás során beépített alkatrészek és felhasznált anyagok bruttó összegét, valamint a javítás bruttó munkadíját) ne haladja meg az adott készülék mindenkori Akciós Kiskereskedelmi Árlistában szereplő bruttó listaárát.
Ilyen esetben a Biztosított a Készülék cseréjének megtérítésére nem tarthat igényt. A Készülék javítását a Szolgáltató végzi el.
7. Ha a sérült Készülék nem javítható, vagy a javítás nem gazdaságos, illetve ha a Készüléket ellopták, a Szolgáltató – a szervizfolyamatainak megfelelően, a saját döntése alapján - új vagy felújított készülékre cseréli a Készüléket. Ezekben az esetekben a Biztosító szolgáltatási kötelezettsége kizárólag a Készülék cseréjének a megtérítésére korlátozódik. A szolgáltatása készpénzre nem váltható be, és a Biztosított semmilyen pénzbeli kártérítésre nem jogosult. A Készülék cseréjét a Szolgáltató szervize végzi el. Ha a Készülék cserére szorul, a kicserélendő Készüléket a csere időpontjában a benne lévő akkumulátorral együtt (lopás esetét kivéve), valamint az eredetileg értékesített készülékcsomag tartalmából rendelkezésre álló tartozékokat (pl. dobozt, hálózati töltőt, gyári mikrofonos fülhallgatót, stb.) át kell adni a szolgáltatónak.
8. A Készüléket elsősorban típusazonos Készülékre cseréli a Szolgáltató. Amennyiben ilyen készülék nem áll rendelkezésre a fenti 4. pontban meghatározott 15 munkanapos kárrendezési határidőn belül, a Szolgáltató döntése alapján:
a Szolgáltató a sérült Készülékhez hasonló paraméterekkel rendelkező felújított Készülékre cseréli a sérült Készüléket, vagy
a Biztosított legfeljebb a cserélendő Készülék Akciós Kiskereskedelmi Árlistában szereplő aktuális vagy utolsó (kikerülési) bruttó listaára 110%-ának megfelelő értékben hasonló paraméterekkel rendelkező új Készüléket választhat.forrás: link
-
ismét nem működik a my t-mobile, chrome és ie alól sem enged be, illetve a kérés elküldése után a lap nem jeleníthető meg.
-
válasz
313313 #50949 üzenetére
a szabályozásuk szerint, az említett ügyfélszolgálati tevékenység az olyan esetek közé tartozik, ahol; ...kizárólag ügyvéd járhat el, vagy olyan természetes személy, akinek meghatalmazását közjegyző hitelesítette vagy ügyvéd készítette és ellenjegyezte.
nem baj persze, ha nem ragaszkodnak hozzá. -
szia,
iphone esetén régebben sem történt javítás, amikor még volt telekom szerviz, akkor is továbbították a készüléket - néha azonnal cserélték, ha egyértelmű volt a hiba, és volt is olyan típusú refurbished készülék raktáron -, annyi a különbség, hogy már te magad is viheted direktben az apple apr...stb üzletekbe/szervizekbe, ott is intézik a dolgot.
újraindul az egy év gyártói jótállás. -
válasz
djculture #50876 üzenetére
kevered, illetve nem jól tudod, a vásárlás milyensége mindegy, 3 munkanapon belül jelzett hiba/meghibásodás esetén érvényesíthető a kicserélés, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot!
a 14 munkanapos elállás csak a távollévők között kötött szerződésre él, de annál is érvényesíthető 3 munkanapon belül a kicserélési igény!Asbee; te a szolgáltatóval állsz direktben szerződésben, ne érdekeljen, hogy a szolgáltató és a gyártó között mi és miként történik!
mindegy, hogy webshop útján vagy személyesen vásároltál az üzletben, ha az üzletben 3 munkanapon belül jelzed a készülék hibáját, ami olyan jellegű, hogy akadályozza a rendeltetésszerű használatot, kötelesek intézni a kicserélést, hiszen te nem elállni akarsz a szerződéstől - a webshop rendelés miatt erre is lenne lehetőséged 14 munkanapon belül -, hanem egy hibátlan készüléket szeretnél kapni!
annyi, hogy a 3 munkanap csak a fent leírt jellegű hiba/meghibásodás szolgáltató irányába történő jelzésére meghatározott intervallum, illetve a jótállási ügyintézés általad történő megkezdésére, a szolgáltató számára nem, nekik a vonatkozó jogi szabályozás a mérvadó, tehát ha nem rendelkeznek raktáron adott típusú készülékkel, akkor a 15 napra törekedéssel kell intézniük a cserét, mint bármilyen általános jótállási/szavatossági ügymenet során. -
válasz
r3dsnake #50853 üzenetére
régen volt net&roll 1gb, aztán lett net&roll 1gb lte, egy ideig párhuzamosan is futott a kettő, utóbbi opció lte képessége volt csak a különbség, aztán maradt a net&roll 1gb lte, de azt is kivezették már.
a különbség;
net&roll 1gb lte; 1190 ft / 30/10 Mbps
netplusz l; 1290 ft / 150/50 Mbps -
válasz
[P]laci #50849 üzenetére
amennyiben olyan díjcsomagba lépsz át, amivel használható a meglévő bővítés, úgy az aktív marad.
kikapcsolhatod a díjcsomag módosítása előtt, viszont később nem tudod már azt aktiválni, mivel időközben kivezetésre került, a 100 ft-tal drágább, de cserébe a jelenlegi 30-as ellenében a maximális 150-es sebességet adó netplusz l lehet az alternatíva. -
válasz
Soulfly842 #50847 üzenetére
akkor a jellemzően (már) fordított arányban igaz, bár én alapban mindig a rosszabbik oldaláról nézem az ilyesmit, azzal találkozok inkább, amiket utóbb is írtál.
-
válasz
BRIKLY #50835 üzenetére
arany/platina kiemeltség esetén 18 letelt hónaptól volt lehetőség 24 hónapos hűség esetén, de az már régen volt, egy ideje csak 21 hónap leteltével lehet, kiemeltség nélkül pedig leghamarabb a hűség lejárta előtt 30 nappal.
semmi extra aranyos kedvezmény, csak amiket magad is látsz árakat a honlapon adott készüléknél, legfeljebb annyi, hogy aranyos/platinás előfizetőknek részletre, akár 0 ft kezdővel is mobil előleg nélkül kihozható több készülék is akár. -
ma vettem az asszonynak edigital akciós iphone 5c-t 114.665 ft-ért, a szolgáltatónál domino csomagban és listaáron 129.990 ft, 2 év hűséggel - csak az előfizetésre - pedig 119.990 ft lett volna, és ugye utóbbi még függő is, ami alapban nem is zavarna, de ha még jóval drágább is...
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Ez a Telekom mobil szolgáltatások topicja
- Hír A Telekom elindította az ország első szabványos 5G tesztállomását Zalaegerszegen
- Hír Egy előfizetés, több SIM a Telekom új ajánlatában
- Hír A Magyar Telekom bejelentette az eSIM támogatását
- Hír Készülék nélkül csak egyéves hűség köthető
- Blogbejegyzés Új alapokra kerül a Telekom árlistája
- Hír Modulárissá lettek a Telekom mobilos csomagjai
- FHD GTA5 FORTNITE GAMER SSD PC CORE I7 6700 16Gb RAM 4.0TB HDD SAPPHIRE AMD RX 580 8GB DDR5 1Év GAR!
- ÚJ 4K CORE i5-14400F Gamer ERŐMŰ PC 10X4.6GHZ 32Gb RAM 1.0TB SSD NVIDIA RTX 3070TI 8Gb DDR6 2ÉV GAR
- ÚJ ASUS 4K CORE I5 12400 Gamer PC 6X4.0GHz 32GB DDR4 512GB NVME SSD EVGA RTX 3060 12GB DDR6 2ÉV GAR
- ÚJ 4K MSI CORE I5 12400F Gamer PC 6X4.0GHz 32GB DDR4 512GB NVME SSD ÚJ RTX 3080 12GB DDR6 2ÉV GAR!
- ÚJ ASUS CORE I5 12400 Gamer MAX PC 12X4.0GHz 32GB RAM 1.0TB SSD ÚJ RTX 5060 TI 8GB DDR7 2ÉV GAR!
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest