- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mobil flották
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én azt írtam, hogy a gyári elf sxr 5/40 az csere után, kb 4k-ig bírja, utána hangos, morgós lesz. A Top Tec 4400 meg igazi sima járású vadállat lesz tőle egészen a csereig.
Erre itt ez a motul és még az LM-et is kiröhögi.
Akkor melyik is való bele? 😀
Hát a tkm tudja, de nálam, ami morgós, hangos az megy a picsaba. Maradok motulon...
Leírni nem tudom az érzést, ki kell próbálni -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hali Srácok!
Nem akarok itt reklámozni semmit, meg rábeszélni senkit, csak amit tapasztaltam eddig azt osztanám meg...szóval 6200KM után ez a Motul 8100 x-cess, egyszerűen elképesztő.
Eddig a favorit az LM toptec 4400 volt tudjátok... ( de csak volt). Én, nem tudom, hogy ez az olaj mit csinál, de olyan halk már tőle az autó motorja, hogy én nem is tudtam, hogy egy dízel így is tud járni, működni ennyire szépen, csendben (nagyon csendben). 2.0dci-ről van szó természetesen.
Ebből a 6200-ból 5500 főleg pálya volt, abból 4000 körül 220 feletti enyhén szólva, nem éppen vigyázós, kímélős vezetés, és ha a kicseszett szélzaj nem lenne, akkor ez az autó szinte csak suhanna. Én, annyira gyűlölöm, mikor a dízel elkezd morgósabb lenni és az már az utastérben is érzékelhető meg főleg gázadásnál, sajnos az egyébként csere után az elején így működő elf olaj ilyen lesz már 4000 km után (egyre hangosabb, morgósabb), de ez a Motul az első perctől kezdve csak csendesebb és csendesebb, nagyon simább járást biztosít a motornak. Nem tudom milyen gyártási technológiával állítják elő,nem is érdekel, de a motor imádja!
Nálam más olaj ezek után többet szóba sem jöhet! Ha gondoljátok, tegyetek vele egyszer egy próbát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Sanyo77 #55602 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy ezek a hangszórók gyárilag szegecselve vannak, tehát le kell fúrni mindegyik hangszórónáll a 4db szegecset, majd új keret és csavarok is kellenek utána az újhoz, mármint, hogy egyáltalán cserélni tud.
És ahogy írták is, nem az puffog, hanem a kárpittól kezdve szinte minden. Vedd le a kárpitot, dynamat-tal ragaszd/szigeteld (mint a képen mind a 4 ajtót minimum) , amit csak lehet. Utána kárpit vissza és teszteld, valószínűleg nem akarsz már hangszórókat cserélni olyan mértékű lesz a javulás. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
Ismerősnél láttam, hogy egy gusztusosan beépített piros kis led (ESP kapcsoló mellett) világít, ha regenerál.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gooool #55403 üzenetére
2010 előttit nézzek, mert nincs DPF
Ez nem így van és ezt már kitárgyaltuk.
2010-es ben is van/volt még FAP nélküli és 2008-2009-esben is van/volt már FAP-os, tehát a kinézett autó, ha az 2008-as egyáltalán nem biztos, hogy euro4-es (még). Erre mindenképp kérdezz rá, ha nincs feltüntetve.
Most is azt mondom, hogy ne a km-rel törődj, hanem a bizonyítható számlák, könyv etc..., hogy az előtte lévő tulaj gondos gazdája volt, tehát cserélt mindig, mindent időben.
Egy főleg városban autókázott "női tulaj", aki csak 50-100 ezret rakott bele, de tojt is a szervizelésre, hát azt nagy ívben kerüld.
Azt, hogy Renault mi alapján dobálta ki a FAP és a nem FAP-os verziólat, "600 féle" motorkóddal, ami lényegében szinte ugyanaz (itt-ott apró eltérésekkel, vagy még az sem volt) szerintem ők maguk sem tudják. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #55373 üzenetére
Hát az valóban sok szerintem is, de a kérdés, hogy kint ekkor mennyi a hőmérséklet?
Mennyire van felnyomva alapból a fűtés ilyenkor.
Én ilyenkor még nagyon nem nyomatom a fűtést, hogy hamarabb elérje, főleg amíg még városban kell szenvedni.
Ebben az évben a leghidegebb itt -6 volt, nálam kb 3km mire megmozdul, de 7 körül már ki is nyit a termosztát, ekkor felnyomom HIgh-ra és 5-6 ventin 10 perc múlva alsógatyára is vetkőzhetnek. Aztán szépen visszaállítom egyes, vagy kettes fokozatra és 25fok körül.
Nálam, ha egyszer eléri az üzemit, akkor ott is marad, illetve amikor nyit a termosztát 83 fokon (OBD szerint), akkor látom, hogy egy talán fél millimétert visszább megy a mutató.
Amíg 89-en nyitó volt bent, nekem is később melegedett, de ezt írtam is már, se télen, de főleg nyáron ennek a motornak (2.0dci) egyszerűen nem jó a 89-90 fokon nyitó termosztát.
De ez is saját vélemény, nem kőbe vésett természetesen. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #55345 üzenetére
Ismerős 2.0dci Laguna3-ban pár napja lépte át a 400 ezret, se kettős, se láncra utaló probléma nincs, csak megy az az autó, illetve 10 ezrenként olajcsere. Ennyi.
oké a futómű már többször is volt javítva nála és nálam is, de az nem éppen erőssége ennek az autónak, de az a 2 ezres dízel úgy néz ki, kimegy a világból, ha rendesen megkapja a friss olajat időben. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #55320 üzenetére
Néhány gondolat erről, aztán részemről már nem is téma.
Szerinted, vagy bárki...ez a lista életszerű?
200-240 körül megyek Németeknél, de legalábbis 200 alatt ritkán, akkor milyen lehet(ne) a kenésük ezeknek az olajoknak, amiket ő néhány perces bemutatóval szinte már kőbe vési egy általa megkreált lista alapján? Hogy mutatná meg egy ilyen lista, hogy pl az általam kedvelt LM, pl 1-2 hetes ilyen körülmények közti használattal, hogyan védi, keni a motort?
Olajcsere után 5 perccel, vagy 5 órával már véleményt alkotnál bármiről, ha gyorsan szét tudnád kapni motort?
Amilyen erők hatnak rá 200km feletti több órás vezetés után, honnan tudná bárki is megmondani, hogy bármilyen köze lenne ennek a tesztelésnek? ilyen körülmények között? Mint írtam több hetes, hónapos használat után.Nos, ilyenkor jön jól a hallás, a motor csendes, bika erős még jobb. Egy rossz minőségű olaj, pl a lista alapján ezt tudja/tudná biztosítani? A lóf...szt.
Aki e lista alapján vesz olajat, nos az meg is érdemli.
Én inkább hagyatkozok a fülemre (motor jóval simább és halkabb járása, mint pl az elf-nél, ami ezt nagyjából olajcsere elején tudja és csak max 2000km-ig, utána egyre rosszabb és rosszabb lesz, de az LM lecserélésig tudja ezt tartani), illetve, hogy erősebb is, hamarabb ugrik etc...Az az olaj meg alapból nem érdekel, ami ennek az ellentéte, pl a lista alapján kiválóan szereplő shell helix ultra-t már használtam, 2400km után (német oda vissza) azonnal leengedtem és cseréltem. Szörnyen szar volt a motor, hangos csataggó dízel moslék járással, és persze nem is úgy ment, ahogy kellett volna ahogy megszoktam, de a lista alapján ennél az olajnál, 5 perc tesztelés után alig volt kopás...Wow
Na, mindegy, mindenki úgy választ, ahogy akar, ez a pali sehol nincs elismerve, még honlapja sincs, csak a YT
Én, úgy gondolom, hogy rájött, hogy tud ezzel keresni, mind a yt-on és mind adományokból a paypal-ra, de részemről ennyi, már így is többet időt szántam erre, mint amennyit érdemel ez az egész piotr féle 5 perces tesztelősdike. .------------
Egyébként tegnap cseréltem MOTUL XCESS 8100-ra, brutál halk, talán még az LM-nél is, de csak 400km-t mentem, egyelőre többet nem is érdemes róla mondani, majd két után okosabb leszek...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #55295 üzenetére
Nekem sem vált be a spuri, konkrétan tök szar lett tőle az autó jó 2000km után, ahogy kiürült szinte szárnyalni kezdett.
Mondjuk, az enyém gyárilag no FAP.
Ennek az autónak (Laguna 2.0dci) nem kell más, (és ezt már sokadjára hallom mástól is), egyszerűen ki kell menni a pályára és megküldeni, mint az Istennyilát és max 12 ezernél olajcsere, aztán kimegy a világból.
Nálam épp aktuális megint, de most kipróbálom, illetve már meg is rendeltem a 8 liter Motul 8100 X-cess-t, remélhetőleg ezzel a kit-tel egy időben fog érkezni. az olaj is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55294 üzenetére
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55281 üzenetére
Csak tipp...
Generátor szabadonfutó
Bár ez a kütyü leginkább indításkor szokott "pofázni".
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #55161 üzenetére
Mint írtam is, ez ilyen meddő...valami az üzemanyagokról.
Minden motor más, minden ember másképp érzékeli, a másikat meggyőzni totál felesleges.
Ki kell próbálni mindegyiket, aztán úgy is a vezetője dönt, de az biztos régen én is elkerültem a shell-t, de ez az új dynaflex fejlesztés, szóval én tényleg jóval simább járást érzékelek vele.------------
(#55162) forceberg
Adok egy próbát a Lukoil Nitro-nak
Oké, majd számolj be róla, Neked, hogy vált be.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #55152 üzenetére
Laguna3 2.0dci...Lukoil nitro-ról a véleményemet már leírtam, valahova máshová.
Konkrétan úgy voltam vele, hogy leszívatom a ...csába, hangos motor, nyomaték is jóval szarabb lett, meg úgy minden, nem úgy ment az autó a több, mint 220 ló ellenére sem. Inkább kiautóztam, inkább le sem rom, hogyan, hogy minél többet kajáljon
Aztán beletankolva fele fele arányban shell és mol-t a már porszáraz tankba (mindkettő prémium), elcsendesedett és olyan mértékben szárnyal újra, hogy öröm menni vele.Egyszerűen nincs olyan, hogy placebo, ezt érezni lehet. De minden motor más, ami az enyémnél bevált, másnál nem biztos.Ezért nem kell a fent leírtakat kőbe vésni, viszont a családban van jó pár autó és lukoil-ról kb mindenikek ez a véleménye. A talisman, viszont csak a shell-t szereti, a többitől egyszerűen "hülye" lesz. Nem úgy megy na, ahogy kell.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55050 üzenetére
Most mit bizonygassam itt. Bele kell rakni és meg kell lepődni.
Csendes sima járás.
A nyomatékosabb motor, de nem csak egy hangyafasznyit.
Ok Rob, nem azt raktad bele, de mégis negatívnak sorolod.
Én ezt rakom bele, mert sokkal jobb, mint az elf.
A többit eldönti mindenki maga, csak ajánlás volt, nem pedig felszólítás, hogy ez kell használni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #55035 üzenetére
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
Ha már kiszedem, lehet ki is cserélem. Tulajdonképpen semmi baja, de két éves és direkt 82 fokon nyitót vettem a 89 helyett (elméletileg ezt írja "gyárinak" a szerviz, de mind a kettőt lehet bele venni), mert így nyáron még a venti hangját sem hallottam, hogy bekapcsolt volna. Hamar eléri az üzemi hőfokot, még mínuszokban is (kb 4-5km) és utána bebetonozva áll középen olyan fűtéssel, hogy alsógatyába is utazhatnék. Én nem is értem a 89 fokot, egyszerűen nem jó ennek a motornak se (főleg) nyáron, se télen.
89-nél mindig feljebb mutatott középnél és a venti is ment 30 fokokban, most meg a 40 fokoknál is, ha egyszer halottam bekapcsolni (letolt ablak mellett). Klíma nem játszik...Sajnos nem bírom a klímát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #55023 üzenetére
Az 1.5 dci hangját ne hasonlítsd a 2.0-hoz, mert (de ezt már írtam, volt nekem olyan is) jóval szebben és csendesebben jár. És főleg ne hasonlítsd egy benzineshez. Egyébként ezt is motorja válogatja. Hallottam én már 2.0dCi-t úgy zörögni csörögni, meg olyan hangos dízelre emlékeztető undorító járással, hogy ott helyben lehánytam volna.
pl próbáld meg, hogy liqui moly 5w-30 4400-ast raksz bele, de előtte "mosd ki a motort" ugyanennek a gyártónak a termékével, aztán lepődj meg, hogy még az 1.5-ös is mennyire megtudja hálálni és be tud kussolni. Nem lesz olcsó, de megéri. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #55002 üzenetére
FEBI 26580 lett rendelve, mert glaceol rx type d-t ír a szerelési kézikönyv és a swag lett volna, ami még ezzel a minősítéssel bír. .. 6 flakont dobtam a kosárba, ami 9 liter, de 7.8 kell bele.
Mindegy.
A kérdés újra az, hogy betűről-betűre le kell zongorázni a lecserélést, tehát értem ezalatt, hogy szinte a turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, majd egyenként nyitni a szelepeket, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani (csapvíz esetén, de van vagy 40 liter desztillált vizem, majd azzal átmosom), de kompresszorom is van.
Feltöltés után 1500-as fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni. Etc...Ez csak egy kis részlet volt a sok közül
, de ha ezek feleslegesek, én kihagynám, viszont, ha így van értelme, akkor így lesz megcsinálva. Szóval, azért kérdeztem, Te hogy szoktad csinálni, így, vagy valami lájtosabb verzióban?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gooool #55018 üzenetére
Szerintem meg...
Soha ne azt nézd mennyi km van benne, hanem, hogy mennyire törődtek vele bizonyíthatóan.
Egy 300 ezres simán lenyomhat egy 100 alattit, ha mindig időben cseréltek rajta mindent és főleg pályán használták, mint az 50-100 ezres, amit főleg városban használtak és nagy ívben letojták, hogy az autó legalább friss olajért könyörgött.
Én állítom, hogy az én 286 ezret futott Lagunám, konkrétan új, de mindenben. Mindig idő előtt cserélve lett rajta minden. Olyan erős, hogy felszakítja maga mögött az aszfaltot és ráadásul dízelhez képest, tök kussban van.
Ami zavar, azt fentebb írtam, le akarom cserélni a hűtővizet, amit nyáron cseréltek, de valahogy akkor alszom nyugodtan, ha ezt (is) én csinálom.
Épp ma jöttek meg a TRW lengőkarok, mert én szilentekkel baszkurálni nem fogok, ezekben meg gyárilag benne vannak. És, ha a csere kész, akkor elől-hátul szinte új a futómű. Igaz, vagy 300 ezerbe van, de most úgy gurul, mint az álom. -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Sanyo77 #55013 üzenetére
Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
Ráadásul megvan az esélye, hogy rosszul lesz berakva a 2db szürő, mert pontosan kell felnyomni a helyére, ha kicsit is rosszul van betéve, az máris érződik. Abból lehet észrevenni, hogy a ventilátor befúvása csökken, elég jelentősen. Tehát elzárja szinte a levegő útját. Talisman-ban meg már szinte gyerekjáték a csere. Elbaxni se lehet.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #55009 üzenetére
Igen ott van, de nem nagy kunszt cserélni. Az idegesítő, hogy emiatt kerék le, védőlemez le, és fetrenghetsz az autó alatt, ha nincs oszlopos emelőd, vagy aknád. A másik oldalon meg a szervó tartály, ha nincs a mosótartály mellett. Nonszensz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Erről a löttyről mi a vélemény?
Nyáron lecseréltettem a hűtőrendszert és ez került bele, de nem tudom, hogy ez jó a Lagesz III-ba, inkább raknék bele FEBI, vagy SWAG GlaceolRXtypeD jelzésűt.Egyébként a szervizkönyv alapján, kb 10 db A4-es útmutató van a lecseréléshez, ez teljesen végig kell játszani? Gondolom, a szerelők biztosan így csinálják/ták. Leereszti, feltölti és szarik rá...
Mindegy, a fent említett G12-es löttyről, szóval van-e tapasztalat?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #54955 üzenetére
Hőmérsékletfüggő. Tegnap k sokat autóztam a városban. 5-6 fok felett már, mintha nem is létezett volna.
Van egy olyan érzésem, hogy ezek a porvédő gumik nem bírják a hideget és ezzel a hanggal kürtölik világgá. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #54906 üzenetére
Ez a gyárban került bele. Talán valami speciális olaj.
De így is látható a MAX MIN szint. Mint írtam a kormánnyal soha nem volt semmilyen gond.
Szinte egy ujjal tekerhető.Most is csak emiatt a ropogásos hang.miatt néztem meg -
ΞΔGLΞ
nagyúr
#orosziem81
Azonban nálam ez 2-3 jobbra full és balra full kitekerés után eltűnt.
Pontosan. Ide-oda tekergetéstől elmúlt, de nálam nem tűnt el. Következő nap megint hallottam, ha garázsból állok ki, nincs is ez a hang, szóval...
Srácok, akkor ez hidegfüggő valami lehet. Elméletileg jönnek akár napi +10, +11 fokok is (Pécs), kíváncsi vagyok, hogy ez hallható lesz-e akkor, de le merném fogadni, hogy nem.
És a szervó olaj színtelenségére mi lehet magyarázat? Gyárba ilyen kerül bele? Én valami pirosas-bordó színre számítottam, de mint írtam, sosem volt gond a szervóval, kormányzással. Na mindegy, talán az lesz a legcélszerűbb, ha abból is kap frisset. De ennél a gyárilag nem FAP-os M9R 740 es változatnál, hogy miért került a kerékjárati ív mögé, az számomra érthetetlen. Ráadásul belenézni sem tudsz, csak belekamerázni, pl mobilról, mert még egy egér feje sem fér oda.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3 fórumon egyelőre nem kaptam érdemi választ, szóval bemásolom ide is, hátha van valami ötletetek a szervóolajra és arra a hangra. .
Az a marharépa, aki "odatervezte" a kerékjárati ív mögé ezt a tartályt, remélem sokat csuklott már azóta a rengeteg anyázástól.
Tegnap ellenőriztem, de létezik, hogy az olaj valami speciális színtelen, amit még a gyárban töltöttek bele?
Szóval nincs gond a szervóval szinte egy ujjal tekerhető a kormány, csak amiatt néztem meg, mert (szerintem a hideg miatt, de ez nem biztos), ha lassan megyek és nagyot kell kanyarodni, pl Tesco parkoló beállás orral, akkor ilyen ...bocs nem tudom sehogy jól jellemezni a hangot...szóval, mint amikor egy polcra felpakolsz és az a súlytól rogyadozik. Ide-oda tekergetésre elmúlik, illetve random jön csak elő, de inkább hidegben. Attól sem múlik el, ha motor már meleg, inkább hőfokfüggőnek érzem, de ez nem biztos. Az is lehet, hogy valami kezdi megadni magát, de hogy pontosan honnét jön ez a hang, azt én a kormány mögül behatárolni egyáltalán nem tudom.
Alulról és csak lassú menetben, legalább 80% eltekerés mellett hallható.Emiatt néztem meg a szervtartályt, illetve beledugtam az ujjam, de ott van a MAX jelölés környékén, viszont, mint írtam is, amin meglepődtem, hogy színtelen.
Valami tipp a hangra és az olajszínére?
Főleg a szervó színére érdekelne valami infó... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Gabesz87 #54796 üzenetére
Zsarukat kihívtad?
Épp ma (is) káromkodtam, hogy az én időmben ezt a sok balf@szt úgy vágták volna ki, hogy meggondolta volna a 3-dik bukás után, hogy akkor most megtanul vezetni és a kreszt is, vagy hagyja a francba az egészet Manapság minden idióta jogsit kap, pl ha eléri a körforgalmat, betojik, mert nem tudja mit csináljon. Elindulni nem tudnak, pl zöldre váltáskor, csak jelentős (fázis)késéssel, ami alap a dugó kialakulásához, forgalmat feltartják.... Ésatöbbi...Egyébként az a kevés (sőt, lassan kihaló) frankó vezetők, hogy a francba tanulták meg, hogy sávváltáskor tükröt is kell nézni, meg hátra is egy pillanatra a holttér miatt? Mert megtanulták, megtanították, ha valamit kétszer elszúrt, az oktató úgy leteremtette, mint a pi...nty Mindegy is, ami jó pár éve megy itt, az egy nagy lófüle, nem közlekedés...
Ez bár nem vigasztal téged, de nagyon is így működik!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sok bonyolult xarsagot mecsinaltam már az autóban, de tegnap egy sima olajcsere, szó szerint egy alattomos szopásba torkollott.
Kezdve azzal, hogy az alsó takaró/védő két csavarja úgy döntött, hogy csak forog körbe körbe..
Jó 40 perc mindent kipróbálok mert hátha sikerül alapon, végül lekaptam a polcról a flex-et.
Ok lejött, de akkor már normálisan megcsinálom az összeset, ezért elmentem a csavarboltba és mindenhol kicseréltem ezeket a xarokat.
Mivel legutóbbi olajcserére, meg szinte minden cserére autószerelővel??? csináltattam meglepődve láttam, hogy az olajteknő csavarja szét van baxvaMa nem teszi zsebre tőlem, amit kapni fog.
Szóval, ha ki is tudom operálni valahogy, akkor kell egy új, mert ezt visszatenni nem fogom és nyilván nem is lesz jó már semmire, de most még bírta a becsavarást.
Telefonálás indul. Viszont én Pécsi vagyok és jelenleg 35 km-re vagyok onnét a vidéki hazámban.
Pécsen sincs egyből minden raktáron, Bólyban meg aztán semmi.
Ok. Unix du 4-re tud hozni csavart. Ekkor már dél volt.
Viszont a tömítő rézgyűrű csak százas kiszerlésben van. Csavar megrendel.
A másik autosboltban van külön ez réztomítő. 60 forint a csavar meg 1300.
Na haladás...
De addig kioperalom ezt a szart, leengedem az olajat meg az új szűrő be, hogy ezzel már ne kelljen foglalkozni, ha visszajöttem.
Két komponensű fém ragasztóval beleragasztottam egy csavart a szetcseszett drain csavarba.
Le is jött egyből. Olaj le. Szűrő régi ki, új be és jött a következő pofon
A szűrőházat 25nm kell meghúzni, de a nyomtékkulcs nem kattant, ezért szerintem kb 50 körül megrepedt.
Folyt is belőle az olaj. Ez el van baxva...
Ekkor már ölni tudtam volna.
Újabb telefonálasok. Csal gyári és rendelésre. 15 ezer. Egy redvás műanyag, ami egyébként purflux gyárilag.
Nincs erre időm sem idegen se már. Van muanyagos haver. Felhívom, mondom sürgősségi eset pleaseeee.
Ok menjek, de az is Pécs, de mindegy, Úgyis két boltba kell mennem a csavar miatt.
Be Pécs. Megcsinálta frankón, szerintem az autó már darabjaira hullott, de ez a szűrőház még egyben lesz.
Ekkor már 15 óra elmúlt. Mehetek a csavarért meg az alátétért.
Megvan ez is, de kislányt kell vinni balettre, ami másfél óra legalább.
Mire viszaerek Bólyba már negyednyolc van.
Beöltözve be a kocsi alá éppen raknám be a szűrőt, erre rugóstúl kidobja belőle. Na mire azt vissza tudtam tenni, megint elment félóra. Ne is értem, hogy jött az ki, de mindegy.
Végre a helyén minden. Olajjal nem baxakodtam már belevágtam a gyári 6.6 litert, mivel idegileg már totál kell voltam, sajnos néha mellé is ment.Beindítom, frankó sima járás, olaj sehol nem csöpög.
De az új olaj és/vagy állás miatt durván fehéres valami jött pár percig, aztán elmúlt.
Úgyis megyek vissza Pécsre, majd pályán kiderül lesz-e még valami.
Nem volt semmi, megküldtem rendesen. Ment mint a barom.
Ma reggel indításnál is volt pár percig ilyen fehér gőzös valami, de úgylátszik ez normális ilyen időben.
Bocs az estleges hibákért telorik pötyögtem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Bence008 #54605 üzenetére
Nálam is volt ilyen Ezzel a lítium zsírral és valamilyen láncspray-jel befújtam, nos azóta, nem hogy elhallgatott, de néha olyan érzésem van, mintha az üres levegőt nyomkodnám. Bár utálok (már) váltani, a másik autóm automata, de muszáj volt, mert nyikorgott/nyüszögött néha rendesen, főleg, ha már gyorsan kellett felengedni és nem kellett megtartani, pl egyes, vagy kettes váltásnál.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #54599 üzenetére
Egyébként, nekem a zselés és az alsó tartó is csak dísznek volt bent már.
Motorjárást figyelve, pl a fenti ezüst takarólemez, majd leesett a helyéről, na jó ez túlzás, de mozgott ide-oda rendesen.
A zselés és az alsó tartó csere óta rárakhatnám a pohár vizet is, de nem azt figyelve, hogy kilöttyen-e, hanem, hogy egyáltalán megmozdulna-e...A változás ég és föld. Kár, hogy csere előtt nem csináltam erről felvételt, de most így "jár" a motor.
De mindegyiket cserélni kell, illik és akkor ilyen lesz.
Billenésgátló, zselés és az alsót is.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #53197 üzenetére
Na, erre most válaszolok...
Talán, segítve másoknak is.
Végre sikerült kideríteni, hogy 115nm-rel a billenésgátlót kell meghúzni, és csak azt a csavart, amely a kasznihoz rögzül.
Eddig ez is 62-vel volt meghúzva, mert félre értelmetem, de most 115-re húzva, indításkor (és leállításkor is érezni) kevésbé "rúg" , mit rúg, alig érezni, a motor a beröffenéskor., mint eddig. Szóval, nem viccből vannak ezek a nyomatékok kitalálva és ezért fontos a pontos nyomatékokal meghúzni mindent.. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54538 üzenetére
Néhány kép, amit ígértem a hátsó cseréről. Az öcsémmel együtt csináltuk.
Tavasszal pedig kicserélem az elsőket is. Lyuggatott Zimmerman-ra, mert igaz drága, de az autó úgy áll meg, mint a szög. Nem olyan rég próbáltam, pont egy Laguna III-as ismerős rakott olyat bele, elképesztő a fékhatás. [link]Természetesen, még emelés előtt, talajon meg lett lazítva. Egyik oldalon gyári emelő, a másikon krokodil, plusz bakokkal alátámasztva. Gyárilag is 280 nm a meghúzása, se több, se kevesebb. Meglazításakor és meghúzáskor is kellett egy hosszú fémcső rádugva a nyomatékkulcsra, de főleg lazításkor.
Itt épp nyomatékkulccsal lesz lazítva a cucc, hirtelen egy présel papírtéglával támasztottuk meg a féknyerget.
Mindent (felrakás és tisztítás előtt) ezzel az elég jó minőségű zsírral kentünk be.
Az autón, kb százzal húztuk meg, a további 180 nm-t talajon kapta meg.
Felrakás előtt és felrakás után is TRW féktárcsa tisztítóval át lett törölve minden.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54538 üzenetére
Csak épp az olajhasználat nagyban függ, hogy kapja az "ívet" a motor. Tuningos a gép. Tatás vezetésnél, talán még a 40 ezer is elmegy.Nálam nincs 215-ös limit. Az autó 222 lovas, Német pályán padlók nyomok 248 a vége (gps szerint) a km óra ekkor már vagy 15-öt csal. A fogyasztás, pedig 19-24 liter körül alakul. Egyébként, sajnos 200 felett, ebben az autóban egyszerűen kibírhatatlan a szélzaj. Egy ford mondeó-ban lényegesen jobban megoldották ezt a részét.
Annyit csináltam, hogy a netről rendeltem hangtompítókat, ahova csak lehetett és még nem zavarta a csukást, feltettem az ajtóra. Ilyen öntapadós dynamat cuccosokat. Nagyon sokat javult ez a része. 200-nál olyan, mint régebben 150-nél.
Szóval, én nem fogok ezzel játszadozni, hogy később cserélem, mert érzem, hogy 10 ezer után megváltozik a motor, főleg a legutoljára belerakott elf nem bírta a kiképzést.
Az is lehet, hogy van ennél jobb is, mint az LM 4400, mert a top szintetikus olajok közt egyáltalán nem szerepel, sem ez, sem az elf.
Penzolil, Amsoil, Valvoline, mobil1-gyek viszik a prímet. Dízelhez állítólag az Amsoil-nál meg a Motul xcess 8100-nál a világon nincs jobb, de persze ez írott szöveg, ami lehet igaz, de lehet egy kicseszett nagy parasztvakító bullshit.[link]
Amíg nem próbáltam, nincs saját tapasztalat, addig maradok LM 4400-nál, meg a 12 max 15 ezres olajcseréknél. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54528 üzenetére
Ebay-ről nem vennék olajat. Az a pár ezres már nem érdekel ennél az árnál, inkább megbízható boltban.
Én még 15K-t sem szoktam menni. 10-12000 között már cserélni szoktam. A 30 ezer egy hülyeség. És mivel egy évben majd 50 ezret vezetek, ez minimum 4 olajcsere. Emiatt is emlékszem, pontosan, hogy milyen volt az előtte lévő. Egyébként ezt az olajat a Németeknél szoktam megvenni, ott csak nem b....ák át az embert, ha már hetente 1X oda is kell mennem. Legutoljára az olajraktárból rendeltem elf sxr-t hirtelen, de azok azóta is eltűntek már 3 hónapja elérhetetlenek a neten.
Bár az árukeresőn [link] egész friss plusszos vélemények vannak róluk, csak azt nem értem, hogy a francba lehetséges, vagy hogy sikerült nekik őket elérni...Mindegy, az olajcsere 4 hó után nálam most aktuális, ezen a héten megejtem. De előtte beleöntök egy ilyet is.
[link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ezzel simán egyetértek.
A két olajat szoktam cserélgetni elf sxr 5-30, de amikor Liqui Moly Top Tec 4400 , kimondottan Renaul-ba fejlesztve...legalábbis ezt írják....kerül bele, az nem placebo, hanem egyszerűen a motor villámgyorsan harap, amit az elf-nél nem tapasztalok, mellesleg jóval simább és csöndes járású lesz tőle.7L nem olcsó, minőségi szűrővel együtt 30 ezer ugrik a pénztárcából. De megéri a pénzt nagyon is.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54477 üzenetére
Nálam minden jól működik és nem telefonon használom BT kapcsolattal, hanem laposon USB-vel.
Arra van feltelepítve a Car scanner pro. Azt eltudom képzelni, hogy BT-on meghülyül az egész, mert amióta létezik winfos mobilra, kb azóta kicseszett bugos köztük ez is, amit egyszerűen képtelenek voltak kijavítani 2015 év vége óta.A nálam minden jól működik alatt azt értem, hogy a pillanatnyi vízhőfoktól kezdve az utolsó bisz baszig mindent pontosan kiír. Amiért ezt jobban szeretem, mint a clip-et, az az átláthatóság és a baromi gyors működés, mondjuk ez lehet laptop függő is, nekem nem éppen átlagos hardverűek a laposaim, jelen esetben egy ASUS GX700VO szoktam használni erre a célra, de kipróbálom a lapos BT kapcsolatával is, kíváncsi vagyok.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54438 üzenetére
Nekem van clip is meg elm 327, ami Windows car sanner-rel brutálisan pontosan és gyorsan működik.
A Windows egy kalap szar már, de ezzel a programmal egyszerűen top kategória azzal a filléres kütyüvel.
Természetesen a PRO változata ami frankó. Ezzel szemben a droidos torque meg néha kicseszett hülyeségeket tud produkálni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nos,nemsokára neki is állok... itt látható az SNR KF 155.90U FÉKTÁRCSA + ABS gyürű + csapágy, sapka, anya.
Mit ne mondjak, elég súlyos a cuccos...Fékbetétből pedig ez az ATE kerül -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #54375 üzenetére
Lehet, hogy azok gagyik, én csak azt a fémkunhenger visszanyomót vettem a cseréhez, amit ma éjjel megejtek. Az tényleg minőségi cucc.
Régen elég pénz költöttem szerszámokra, ami 90%-ban mind Yato, vagy Stanley. Gond soha nem volt velük.A többi átlagos nevű, hirtelen megvett szerszámok, azok is bírják a strapát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Egy ismerősöm szintén fektarcsat cserél...ne. Már meg is vannak neki az újak.
Viszont fekbeteteket nem akar cserélni, mert pár hónapja vette bele a prémium boschokat.
A hülye szerelő meg nem mondta neki, hogy ezt már ajánlatos tárcsákkal együtt cserélni.Szóval a kérdés az, hogy valóban működő e az a módszer, hogy sima felületen egy durvább csiszoló papíron, enyhén csziszolva egy sima felület érhető el?
Én ilyet nem csinálnék, de neki most nincs pénze új betétekre.
Gondoltam megkérdezem. A betétek valóban szinte teljesen alig koptak, viszont a tarcsa már tuti nyomott bele vájatokat.Előre is kösz az infókat.
Renault megane 2012 van szó egyébként.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
#32577792 #54330 üzenetére
Autodoc
De amikor múlt héten megrendeltem, valami 21%-os engedmény volt, meg volt valami kupon bónuszom a sok rendelés miatt, és így volt 20K/db. Én mindent innen rendelek, mert van egy olyan biztonsági kitétel(+950ft), ha nem kerül beépítésre 200 napon belül, addig bármikor visszaveszik a terméket. Futár jön, elviszi, utalják az árát.Safe Order
200 nap
Safe Order 200 nap
Bízzon az online vásárlásban! A vásárlástól számított 200 napon belül, magyarázat nélkül visszaküldheti az alkatrészt, és visszakapja az árát. Hogyan? Használja a Biztonságos Rendelés szolgáltatást a fizetés oldalon. A szolgáltatás ára csak 949,00 HUF. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #54322 üzenetére
Szerintem "leesett" a kamionról, vagy nem tudom, honnét szerválják, ha még így is megéri nekik eladni...mert itt egy fém visszanyomó többet ér, mint rongyos 5000. Megfogtam, nehéz és minőségi gyártmány.
De hát, aki ismeri a pécsi vásárt, az tudja, hogy ami ott nincs, az nem is létezik. Kis túlzással, konkrétan autó szerelőműhelyt lehetne indítani k... olcsón, amilyen szerszámokat ott belehet szerezni. : D
330Nm kulcs indulóára 14 ezer volt, (kb 1 méteres volt) a végén már hétért utánam dobta volna, de csak érdeklődtem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #54320 üzenetére
Nem, csak szeretek néha "bütykölni", amit megtudok csinálni azt megcsinálom és legalább tudom, hogy nem valami hülye kókler melózott rajta. Itt Pécsen sajnos elég sokan vannak belőlük. Ha komolyabb, akkor megy szervizbe, de féket és tárcsát már nem egyszer cseréltem.
5000 ft volt. Szerintem nem volt pénz érte.
Pl a motortartó bakokat már szerelővel cseréltettem ki, mert a franc csúszkál az autó alatt felett, meg tehermentesítés etc.... (alsó tartó és a zselés).
Jah és tényleg olyan lett, mint egy benzines, elképesztő a javulás. A rezonancia szinte egyenlő lett a nullával és ezáltal az erre hajlamos gagyi alkatrészek is "befogták a szájukat".
Mint írtam is, a főbűnös a zselés bak. Ha az ki van cserélve, szebben jár az autó bárminél, annyira brutális a csillapítása.Pár kép a régiről és az újról, mint látszik, a zselésben egy milligrammnyi anyag nem volt, tehát minden motorrezgést átadott a kasznira.
Régi
Új
Régi zselés és az alsótartó:
Újonnan:
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #54308 üzenetére
Maximum szétszedéskor, szenved majd vele akinek ki kell tekerni.
A nyomatékkulcsra, vagy sima kulcsra egy fél, vagy 1 méteres csőt ráhúzni és meg sem kell erőltetnie magát.
A kérdés az, hogy a 36-os anya letekerése után, vajon könnyen jön-e majd le a "cuccos"?Köszi az infót.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Na, kiderítettem azóta, hogy az érték valós, ennyivel kell meghúzni az SNR 155.90U alkatrészt.
A 110-zest, "csak" 220-szal. Felsorolva látszik mely autókba való ez a hátsó féktárcsa + csapágy alkatrész.Szóval, Rob, ezek után húzz meg mindent rendesen ott hátul, ami elő van írva. : D
De még mindig nem tudom, hogy a 210-re mennyit húzzak rá?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #54304 üzenetére
Ez a SNR KF 155.90U számú alkatrészre írják.
Dilaogys-ban esetleg megtudod nézni mi a gyári érték?, mert nekem az a része nem működik.
Tehát laguna 3 KT0K M9R 744 motor 2.0dci
2008/05 Gy. évtől
2010/11 Gy. évig
hátsótengely
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Tömeg: 8725 [g]
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Belső átmérő 1: 30 [mm]
Vastagság: 11 [mm] TERMÉK JELLEMZŐK:
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált kerékcsapággyal
Kiegészítő cikk/kiegészítő info 2: integrált mágneses érzéke
Külső átmérő 1: 300 [mm]
Lyuksz.: 5
Meghúzási nyomaték: 280 [Nm]
Min. vast.: 9,5 [mm]
Rögzítő pontok átmérőj -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Hamarosan cserélve lesznek a hátsó tárcsák, amiben már benne van a csapágy is. Mert búg, morog etc..., mint istennyila már... Konkrétan, ezeken az elb...tt utakon már az is csoda, ha legalább 50 ezret kibírnak, afelett már minden km ajándék.
Szóval, az SNR gyári értéke szerint, a meghúzási nyomaték 280nm, viszont az én kulcsom max 210-zet tud.
Azt tudja valaki, hogy kb mennyi kell még húznom rajta, hogy elérjem a 280 körüli értéket?
Emiatt nem veszek pluszban 300 feletti nyomatékkulcsot. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
2.0dCi laguna3-ban 1db van fent jobb oldalt.
Viszont ez csak külföldről rendelhető. Szalitassall együtt kb 30 ezer.
Nem az ára rettent meg, azt letojom, mint irtam a rezonáló szarságok tömkelege, ami ebben az autóban megtud szólalni. Viszont ez az alkatrész, kb 3 év utan már kb csak 50%- os teljesítményt tud nyújtani és rohamosan csökken tovább. Emiatt a rezgés egyre nagyobb lesz és lassan minden elkezd zörögni ami csak tud rezonanciát előidézni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
finomítgattak ezt-azt
Pontosan miket is?
Szerintem meg...
Az az ajánlott, amire az előző gazdája vigyázott, nem kintről hozott és parasztvakítóra kiglancolt összetákolt gané, ilyen átlag 150K visszaállított órákkal. Márpedig kereskedőnél, ha jó árban van (olcsóbb) és még jól is néz ki, kevés km-rel szinte csak ilyet fog találni, mert ő nem azért van, hogy vásárlónak kinyalja a valagát. . Tehát, azt meg egy laikus (hozzáértő szerelő nélkül), az életben nem fogja "látni", hogy épp milyen trágyát sóznak rá. A megvigyázott, leinformálható autóknak viszont megkérik az árát mindenhol.A rezonancia meg nem apróság, hanem gagyi minőségű anyagok garmadája, és rossz/hanyag összeszerelés amivel tele b...ták ezt a frankó autót. Ilyen, pl a zselés bak, amit kb, 4-5 évente cserélni illene, mert egyrészt a főfelelős az alapjárati rezonancia/remegés miatt, másrészt emiatt az előbb említett gagyi alkatrészek is lassan életre kelnek egy idő után és mindenki belepofázik a vezetésbe, főleg műszerfal tájékán, ami brutálisan degradálja az autó élvezeti értékét, minőség szempontjából.
De említhetjük az ajtókárpitokat, kombinál az elhúzható takaró fémes része is berezeg néha, a kattogó ajtóhatárolóról nem is beszélve, beázó pórféklámpa etc... (kombi) ezek mind-mind kegyetlen lerontják az érzést, hogy egy Laguna3-mast vezetsz. Szerencsére a, Talisman-nál egyelőre nem jönnek idegesítő zajok...még jó 1 éves sincs. , de a Laguna3 karakteresebb és néha bizony jobb vezetni is. (ha kussban van)...
Néha azt kívánom, bárcsak süketebb lennék egy picit. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tényleg, azt hiszem itt még nem kérdeztem...
Szóval, tud valaki Baranyában, egy megbízható és főleg hozzáértő szerelőt ajánlani?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Amit írtam is, hogy itt vannak, csak cserélni kellene végre már...A felső már cserélve lett, de az csak egy picit szól bele, hogy jobb/kevesebb legyen a rezonancia. A zselés a főmeghatározó (jobb oldalt) meg az alsó tartó (bal oldalt).
Kódszámuk: 546190005R_(alsó tartó) 112100004R és 112105736R felső tartó száma ugyanaz. A 36R végződésűvel lehet rendelni, de a 04R (ami jelenleg is a motorban van) kapja meg a vásárló.
Mittomén, hogy működik ez a kódszámozás a rönónál.... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Itt egy idézet KÉP a fórumról.
Alul látni, hogy melyik évben gyártották. Tehát a 2009 sem mérvadó, ha 2010-ben is dobálták ki a fap nélküli lagunákat. Egyébként, ha valaki, mert elolvastam szinte minden hozzászólását (szeretem olvasni, amiket ír), az utolsó csavarig ismeri a laguna hármast, az Moore, kötve hinném, hogy bárkit is félrevezetne, pl fap ügyben, de most tényleg kiszálltam ebből a témából...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
speedydb23 #53896 üzenetére
Igen, alvázszám a lapján a dialogys is megtudja mondani, hogy nincs benne.
KT0K M9R744 (gyárilag 131 LE) 2.0dci motorban nincs, hagyjuk már.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
diablo1984 #53892 üzenetére
Hagyjuk, csak azt tudnám írni, amit eddig. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez nem tetszik, mármint ez a Megane féle váltógomb.
----------------------
Tudom, most már kívülről fújom, nyáron forró, télen hideg, de akkor is tetszik.Talán, Renpaul tud ilyet szerezni, majd megkérdezem tőle és akkor majd cserélgetni fogom.
Egyébként, ezt a sparco-t néztem ki rá, de persze nem ebben az idióta horrorárban, majd a feléért betudnák szerezni nekem. Megfogtam kézben, elképesztő minőségű cucc. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Két napja hazafelé menet a kezemre logótt valami váltás közben.
Hát persze, hogy a laguna3 egyik bóvli alkatrésze, a gagyi váltógombjának a bőrőzése lemállott, aztán cellux-szal visszaragasztottam. Gyönyörűen nézett ki, mit nem mondjak. Valamennyire látszik az első képen is...Mivel GT gombot keresek, de eddig nem találtam, úgy döntöttem, hogy veszek rá valami minőségi univerzálisat, ki is néztem egy elég drága sparco-t, de tegnap úgy alakult, hogy kiszedtem az egészet és amatőrként megcsináltam én, minőségi valódi bőrből (lesz, ami lesz alapon) a váltógombot és a szoknyát is, ami szintén több helyen lyukas és repedezett volt már.
Annyira elkapott közben a hév, hogy úgy gondolom, ha ezt elviszem kárpitoshoz, ő sem tudta volna szebben megcsinálni, pedig én azt sem tudtam, hogy ezt eszik, vagy isszák ezt a szakmát. Csak találtam egy képsorozatot a neten, hogyan csinálta egy srác, én meg "lekövettem" az egészet.A teljes folyamat itt látható, nem tudom kell-e hozzá regisztráció, de berakok ide is csak egy egy ilyen volt és ilyen lett képet.
Már nem is kell új váltógomb! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
diablo1984 #53832 üzenetére
A fórumtárs nem húzta fel magát, csak, mint írta is, csak kiszállt. Ezt nem is olvastam azóta, de pár szóban még reagálnék rá....
Tehát, egyáltalán nem folytatni akarom, de minek erősködjek egy olyasvalamivel, amit egyrészt nem hiszel el, de felajánlottam, hogy bármikor várlak tesztre, és ha többet kell tankolnom, akkor egy láda Dom Perignon p1 a jutalmad, ha nyerek, ugyanezt várom vissza. És, mint írtam is, én soha nem a 90-hez mértem, mert rúgom neki, inkább 130-160 közötti átlagfogyasztásra, amit pontosan írt a fedcomp, ezért a 90-es sebességhez írt 3-4 litert sem kérdőjeleztem meg a számára, holott tényleg nem érdekel. Az ajánlatom áll, ha nyersz, sokat szakítasz, hacsak félárban tovább adod még akkor is, de addig ne írd ide a "te szerinted frankót", hogy az biztos nem úgy van. Én, anno nyertem ezt a láda DP-t, szükségem nincs rá, mert nem iszom alkoholt.De te csak értetlenkedsz tovább, Mágus (közösségépítő???)-vel egyetemben, a kicseszett részecskeszűrővel is, holott bizonyíthatóan ebben gyárilag nincs. 2008/8-as kiadású KT0K motorba nem raktak, bár 2009/1 került forgalomba.
Erről tanúskodik, ha felnyitom a motorháztető elején lévő matrica, amin nincs ott a DFP (láttál már ilyet?) erről tanúskodik, amit be is raktam linket, hogy a dialosys-nál is csak egy sima cső van, de legfőképpen az autó alja, ahol GYÁRILAG nincs részecskeszűrő. Persze, Mágus kolléga azért forszírozza tovább, de a végén kimenti magát egy tévedni emberi dolog szöveggel.
Most sem húztam fel magam, csak leírtam, hogy nem éppen úgy van, ahogy az te elképzelted.
Szép napot!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
diablo1984 #53825 üzenetére
Az utolsó mondatot helyesbíteném "ide", de inkább "kiszállok" :-))). Basszus, ha az értetlenség fájna, most az intenzíven ordítoznál kábszerért.
További szép estét. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
diablo1984 #53823 üzenetére
Mycso-nak "sima" (nem tuning optimalizált) gyári 150 LE autója van, gyárilag ezek az autók 90 körül 5 litert esznek...
Természetesen nem gyorsításról volt szó eddig sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kuponkunyeráló
- Milyen processzort vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- VPN topic
- Autós topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Milyen SSD-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- További aktív témák...
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
- 2 TB-os Kingston NV3 M.2 SSD - 6000 MB/s olvasás
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen, CW90
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest