- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reaper04
aktív tag
válasz
AMD Power #9537 üzenetére
Igen, ez a lényeg, hogy mindenki épségben!
Sajnálom amúgy a tütüt.Sok idióta miatt mindig az ártatlan szív....
amúgy:
Nem tudja valaki véletlenül hol lehet tempomatnak adaptert beszerezni? Nincs gyárim, hanem olvastam egy rádiótávirányítós átalakítós dolgot a tempomattal kapcsolatba, azt szeretném megvalósítani, kicsit még lejjebb tornászni a fogyasztást -
Reaper04
aktív tag
Igazából csak gondolkodtam rajt. Nem értettem a kettő kombinációjával járó "dolgokat".
Ezért vetettem fel a kérdést. Más megoldáson gondolkodtam, de ilyet is találtam.
A motortérzár többet ér mint a riasztó. Kombinálva valami rejtett kapcsoló sorozattal, szerintem tuti.
Ha másolják a kártyámat is, akkor sem tudják hol vannak az indításgátló kapcsolók. Bejutni a motortérbe nem tudnak a zár miatt, hogy elvágják-összekötözgessenek drótokat. + a számítógépet sem tudják babrálni/kicserélni.
Ez hatásosabb nem? -
Reaper04
aktív tag
ó... azt nem is tudtam
Sőt nem is tudom hogy milyen felszereltségű
Én sem gondoltam hogy lenne hozzá, meg nem is láttam szirénát bent...Szerinted/szerintetek, ha veszek egy riasztó szettet, ami mondjuk távirányítós, akkor a kártyás (közelítős) módszer hogy fog működni?
Azt írták erre a szettre, hogy képes a kp-i zárat működtetni megfelelő bekötés esetén.Akkor ezek szerint, ha a riasztó távirányítóját nyomom, akkor nyit az autó is és a riasztó is kikapcsol? Vagy külön külön mindegyiket ki kell kapcsolni, két külön távirányítóval?
Ha a riasztó távirányítójával lehet mindkettőt vezérelni, az mennyire lehet "rossz" a biztonságnak?
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Megane 2 ben gyári riasztó? Vagy ez függ a "felszereltségétől" is?
Ez Berline.Nem pittyeg, de villog záráskor. Szerintetek?
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Akkor neked is repedt a zseb? Másként elég nehezen tudom elhinni, hogy a műanyagon "átszivárog" a víz
Ezt úgy tudom elképzelni, ha pl. estére egy lavór vízbe beleteszek egy műanyag flakont, úgy hogy kiáll a szája és reggelre megtelik vízzel a lakon.
Ez lehetetlen nem? Ha csak nem lyukas a flakonAmúgy: A mai nap megint meghallgattam a lötyögést, de már nem hallottam.
Elpárolgott volna?
Néztem az ajtó alján lévő lyukakat amik a vízelvezetést szolgálják. Van több belőle, de: Nem lehet hogy mikor pl. be van csukva az ajtó,a lyukak mellett vélő ajtó-gumi tömítés annyira rányomódik, hogy betömi azokat és nem tud lefolyni a víz? -
Reaper04
aktív tag
Estét!
Köszi, én is már rátaláltam erre, holnap délután szétkapom (megpróbálom).
Nem tudom hova folyhatott be a víz, de lehetséges hogy tényleg oda.
Az adott oldalon ahol a vizes dolog történt a zseb alja hosszában el van repedve vagy törve és meg lett ragasztva de most is mozog.
Ezért gondoltam hogy a flakonból folyt ki a víz és került a repedésen keresztül be/le.De ha nem így történt hanem pl. beázott (mint ahogy azt írtátok) akkor magyon durván beázhatott az autó, hogy a repedésen felszivárgott a víz.
mycso: Ő .. lehet nálunk is ez a helyzet. Asszony pont betett egy flakon vizet és mikor kivette vizes volt. És ált a víz. De nem tudjuk 100% ra megerősíteni, hogy biztos a flakonból folyt ki, mert akkor azt nem nézte meg. előtte meg 2 napon keresztül esett nálunk az eső.
Lehet akkor beázott ez is????
Mit lehet ez ellen tenni? hogy a pi...be történhet ez meg
mycso: Neked hogy kerül víz az ajtó zsebbe? Csak úgy ott lesz? Vagy valahogyan befolyik oda? Az eső kívül éri az autót, hogy kerül belülre akkor ?Felháborító...
főleg hogy nálam is és talán másnál is előfordult már ilyesmi.
Hogy van ez? -
Reaper04
aktív tag
Akkor nem értem, mi van.
Ha megrángatom az ajtót, akkor lötyög bent. Lehet egy kicsit hallani.
Akkor meg nem az ajtóban van, hanem valahol máshol?Az italtartóból folyhatott le, vagy be. Ha megmozgatom az ajtót, arrafelé hallani a hangot is.
Lehetséges hogy az alatt van valami kis retesz még, ahol megállhatott a víz? -
Reaper04
aktív tag
Ezt én is már megtaláltam, de nem így néz ki belülről, ahogy a leírás mutatja.
Leszedtem amit lehet, kivéve amit nem mertem. Alul láttam 2 csavart kitekertem volt vagy 10 centi.Leszedtem az ablakemelőhöz tartozó fedlapot, ami a fogantyún van rajt. Az mögött drótok voltak, meg csavarok hegyeit láttam, amit belülről hajtottak kifelé, tehát ellenkező irányból tudnám csak kitekerni (ahhoz le kellene venni a kárpitot)
Tehát nem tudom mit csinálni, nem volt semmilyen rejtett csavar fedél.Az ajtó nyitó mögött ott volt, de azt már nem tekertem ki.
Lehet jó amit írtak az oldalon, csak lehetne pontosabb.
Valaki szedett már szét ilyet?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
SOS be kellene nekem hogy kell leszedni egy megane II jobb oldali ajtó kárpitját.
Aszony kiborította a vizet a ajtó tárolójában, azon meg pechemre volt egy kisebb repedés és befolyt az ajtóba a víz.Szét szeretném gyors szedni és kimerni, vagy felitatni a befolyt vizet.
Segítsetek légyszi!
-
Reaper04
aktív tag
Na most aztán űber király vagyok
A szervízkönyv alapján megnéztem melyik Renault márkaszervízben cserélték 2008 ban a vezérműszíj készletet. Megtaláltam, felhívtam őket.Bemutatkoztam, elmondtam a telefonlásom okát, hogy egy korábbi szervizelésnek, illetve annak valóság alapjának szeretnék utána érdeklődni. Egyből mondta, hogy semmi akadálya, rendszám meg autó típust kellett mondanom.
Türelmemet kérte, majd felsorolta a cserélt cuccokat: Légszűrő, Pollenszűrő, Olaj + olajszűrő, üzemagyagszűrő, gyertyák és a komplett vezérműszíj készlet.Rákérdeztem, hogy akkor valósak-e a km adatok, mondta igen. Kérdeztem azt is hogy mit tettek bele, arra is monda hogy Gates, mert ők azt használják és nagyon jó.
Kérdeztem hogy ő szerinte, mikor cseréljem a szettet. Mondta, hogy a cserétől számítva 120e km, vagy 5év papír szerint ,de elég 5 év körül, vagy 80-100e km után vagy akörül cserélni.
Ők miért nem mondják, hogy előbb kell? Ezt kell mondaniuk?
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Okés felkeresem őket.
Amúgy, honnan tudom, hogy nekem melyik szett való bele? Motorkód alapján kerestem és még így is van különbség az egyes szettek között. Egyikbe van ilyen, a másikban nincs.A vízpumpa nem is mindegyikben szokott lenni, de úgy tudom (legalábbis ahogy eddig néztem) feszítő mindegyikben volt... nem?? Vagy az nem szükséges, csak a görgő? Vagy a kettő egy és ugyan az?
Zoltán nagyon messze van... megérné felutazni?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
zsizsef #9430 üzenetére
Nah ... persze
Sajnos, ilyennel nem rendelkezem.
Akkor lehet beruházok még is egy szettre.Akkor kérnék még egy kis segítséget:
Találtam ezt , a második blokkban ott van, hogy:
"09/02-02/08 Megane 1.6 16V - K4M760/761/764/812/813 [83kW]"ez kell nekem, ebből is a k4m760 -as.
34755 Ft, eddig csak 40 körül találtam, ez hogy hogy ilyen olcsó szerintetek? Gates... de akkor valami hiányzik belőle?
"szíjtárcsa/vezetőgörgő; csavar; dugó; dugó;fogasszíj"
Nincs bent feszítő? Vagy most hogy van ez?Nem szeretnék olyat venni, amiből hiányzik valami.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #9428 üzenetére
Jah ...tudom a "törvényt"
De nem olcsó mulatság, mondjuk a komplett motor csere sem.A rönó szerviznek csak lehet hinni nem? mert akkor még van kb. ~13e km-em.
Amúgy ... a kompúterem a kocsiban, azt írja, hogy ~12,5ezer km után kell szervizbe vinnem az autót. Ez mit jelent pontosan? (gondolom nem a vezérműszíjat...)
de ... a két szám, majdnem egyezik... van valamilyen közük egymáshoz, vagy a kettő független a másiktól? -
Reaper04
aktív tag
Jah néztem a szervizkönyvet, abban is így van mint ahogy FRENK1988 írta.
120e km vagy 5 év.
a km még odébb van, az öt év meg még másfél év múlva. De úgy írták a könyvben, hogy az a maximum érték, azt ne várják meg.A srác akitől vettem azt mondta cserélte, pecsételve is van a könyvben ,de ki tudja hogy igaz-e.
Ha elmennék egy szerelőhöz egy 5000 ressel, hogy "figyu, beírnád hogy cserélted?" szerintem bele menne, nem?
Elhiggyem vagy ne? Ti mit tennétek? -
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #9421 üzenetére
értem, köszi!
Akkor jó lesz gates. A conti az milyen amúgy, az is jó azért?Nálunk a helyi boltban ... "inkább meg sem próbálom" kategória.
Ez a hosszbordás szíj nem is olyan rossz ötlet.
Amúgy kérnék egy kis véleményt:
Szervizkönyv alapján az utolsó vezérműszíj és a hozzá tartozó készlet 2008. augusztusában lett cseréve 118e km-nél. (Ez rendes Renault márkaszervizben)
Ez az első tulajnál volt.
A másik tulaj 135e km-rel vette 2011 májusában. 2011 júniusban egy egyéni vállalkozó által (pecsételve) cserélte a vezérműszíjat és a készletet. Ez volt a második tulaj.
Én 149e km-rel vettem most februárban (2012).
Most 150400 van bent.Szerintetek a számok, adatok alapján kellene cserélnem a szettet? Ha a rönós cserét nézem, akkor a 118e óta ment bele 32500 km. (de ez augusztusban lesz 4 éve)
Ha a második tulaj cseréjét nézem akkor ment bele 15500 km.Mi tévő legyek? Segítsetek légyszi.
Előre is köszi! -
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #9413 üzenetére
Köszi a segítséget!
amit írtál : "tehet" az lehet, vagy tehát akar lenni ?
Minkettő értelmes, de mást jelentenek. Van contitech is, az gondolom jobb? Meg van valami dayco is.
Melyik akkor? Jó lesz a gates? Melyiket érdemes?
Hol érdemes vásárolni? Melyik bótban?Van valami favorit shop, mi megbízható?
Csak hosszbordás szíjat? Vagy az egész készletet?
Csak a szíj pár ezer Ft a készlet meg 60+
A vezérműszíj görgőknél mi a gyári, vagy annak majdnem megfelelő? Találtam: Ina, SKf, Ruville
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Azt szeretném megtudakolni, hogy hol érdemes vezérlést vásárolni a tütübe? (Tudom hogy boltban... de pl neten tudtok valamit ajánlani, hol nézegessek, hol éri meg vásárolni?)
Illetve, milyet? Gates szív az jó?
+Ezt kell keresnem: "vezérlés szett: 1vezérműszíj, 2 görgő, 2 záródugó meg van némelyikben vízpumpa is.Ezt kell értenem komplett vezérlés alatt?
-
Reaper04
aktív tag
A kézi funkcióra gondoltam.
rob210: Annyira nem parázok, csak utána kezdtem járni hogy pl a váltózár menyit is ér ha már egyszer benne van a kocsiban, valójában érdemes-e minden "hosszabb" parkolóban hagyáskor használni ... hogy mégis van valami akkor... ,vagy hagyjam úgy is mindegy....
és belekeveredem az egészbe, elkezdett érdekelni a dolog. De nem úgy. Csak "tanulás" szempontjából mi jó, mi nem... stb.Sokan írják a casco-t megoldásnak, de ugyan úgy "semmit" nem ér mint a többi. Ha szerencséd van fizetnek, de akkor sem a teljes értéket, hanem a piaci árat, vagy még kevesebbet.
-
Reaper04
aktív tag
mégvalami:
Elvileg a kártya 1, másfél méteren belül kommunikál a számítógéppel. Ahhoz hogy megfejtség a kódot, a lopási szándékkal rendelkezőknek is ezen a távolságon belül kell lenniük?
Mert ha ilyen közelségben mászkál az "érdeklődő" azt egy fa testápolóval le lehet rendezni. -
Reaper04
aktív tag
válasz
AMD Power #9375 üzenetére
mindent ki lehet játszani (rejtett kapcsolók), akár egy hosszabb dróttal
Melyik a biztonságosabb módja az autó bezárásának? (kevésbé lenyomozható, másolható az "éterben")
Nekem van 1; kártyán nyit-zár gomb 2; ajtón a kilincsen egy gombbal csak zárni 3; ajtón a kilincs mögött csak nyitni érzékelő.
Érzésem szerint mindegyik ugyan olyan.szerk:
most jut eszembe... ha valamelyik "főbb" biztosítékot kiveszem? -
Reaper04
aktív tag
Hát jah ...
Olvastam sok helyen, meg azért gondoltam is ( videók jutyubon, hogy srác 30sec alatt kinyit xy profi lakatot pár dróttal, meg ilyesmi) hogy lophatatlan nincs. Csak meg lehet nehezíteni a dolgukat, esetleg azzal hogy több védelem van ebben, mint a 2 utcányival arrébb lévőben akkor oda mennek.De azért a tréleres dologhoz már azért kell munka, meg intézkedés.
Szerinted melyiket könnyebb ellopni egy mezei tolvajnak: kulcsoz, vagy kulcs nélküli?
Én laikusként a kulcsosra tippelek (a nemrég említett videók miatt). 1.A kulcsnélkülihez, mindenképp kell a kártya, vagy ha az nem is annak valamilyen másolata. 2. kompútert kiszedik és kicserélik sajátra vígan indul az autó. (indulna ha nem lenne még valami az autóban...)Tehát akkor jól gondolom hogy a kártyásokkal kicsit több macera van? Költségesebb (beruházás) a tolvajnak is ellopni egy ilyet, mint egy kulcsost?
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Olvasgattam sokat erről, de gondoltam Titeket is megkérdezlek:
Rönó megán kettőbe milyen utólagos védelmet tudnátok javasolni?Most pl. gondolok a kártyás nyitás-zárásra, meg ilyesmi. Elméletben könnyű ezeket kijátszani, így könnyen lopható az az autó... hacsak nincs váltózár (van). De azt is tudják orvosolni, motorháztető kinyit és beteszik 2-őbe, és vígan el lehet vele autózni. Másik orvoslás a kuplung benyom és szállítható/vontatható az autó... Erre a megoldást a motorháztető zárat javasolták.
Namármost ezzel kapcsolatban a kérdésem: ennél az autónál a motortérben be lehet tenni sebességbe az autót, úgy hogy az utastérben a sebváltót hátramenetben zártam le?
Annyira nem tudom elképzelni... a "tudósok" meg csak annyit írtak "egyes autóknál be lehet tenni sebességbe a motortérből is .. pl 2-őbe"Valakinek már lopták el kártyás/kulcs nélküli autóját?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor #9345 üzenetére
endoszkóp .. oks
ha bentről jön, akkor marad a szétszedés ...
Falevélre gondoltam hogy nincs lehetőséga kesztyűtartóról jut eszembe ... elvileg úgy vettem, hogy hűthető kesztyűtartóval rendelkezik (elvileg)... hol találom ennek a be kapcsolóját?
Már néztem könyvében is de nem írják sehol.Bent a kesztyűtartóban van egy kék színű elfordítható izé, de az mögött csak egy lyuk van. Vagy ez lenne az ?
Kinek van hűthető kesztyűtartója? És hogy működik ? -
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor #9328 üzenetére
"szellős" jah
Jól megy esőbe, teszteken is jól szerepelt. Meg ... Nekem tökéletesen megfelel.A zörgésre én is allergiás vagyok. Mindig próbálok megoldást találni rájuk.
Tanács: Szedd szétNemám, azért szerintem bonyolult lesz a művelet.
Ha lámpával esetleg bele nézel a rácsok mögé? Vagy nagyon hátulról jön a hang? pl. a szélvédő alól?
Ezelőtti autómnál (93' 1.0 Suzuki swift) is volt ilyen rezgés. Valahogy egy falevél került bele (utóbb derült ki). Egy jó másfél hónapig zömmögött a szellőzőben, csak gondoltam hogy mi miatt lehet, de gondoltam a ventillátor csapágyától kezdve mindenre... ha feltekertem akkor nagyon durva hangja volt, ha lejjebb akkor kevésbé volt irritáló.... de egyszer csak ki repült darabokban a levél. Abban a másfél hónapban kiszáradt, aztán megadta magát és eltört, kiröppent a rácsokon.Ezután 0 hang. Minden okés lett.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor #9325 üzenetére
sajnálom hogy nem derült fény a problémádra.
Az enyém kopogó hangját már nem hallom, kivettem pár kavicsot, mert volt bent pár. Talán azok közül valamelyik volt a ludas.
Most szerencsére nem hallom.Speckó gumik ?
Uniroyal RainExpert 195/65 r15 -ös esőgumik, gyári acélfelnin.
Mindegyiket újan vettem, jó áron. Nem bántam meg én sem a beruházást. -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #9317 üzenetére
nos ... megnéztem a gumit, találtam benne egy két apróbb kavics darabot (remélem ezek között volt a ludas is)
Készítettem egy képet ... csak ilyen kavics volt bent. Meg ráadásul a gumi is pont nagy, széles "árkú". Van hova beszúródnia.
Majd megyek vele egy kört és hallgatózom, remélem megszűnt a hang.
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
EZt találtam: De az évjáratot és motorkódot, teljesítményt is meg kellene adni:
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/alkatreszek/renault/szurok/utasterszuro/2128/
nézz rá Te is, ott felül kategória szerint is tudod választani hogy mire keressen rá. -
Reaper04
aktív tag
mycso és FerNandor: Köszi a tippet, kimegyek megvizslatom. Mondjuk van rá esély, mert a ház előtti kocsi "parkoló" végig ilyen apró szemű kaviccsal van leöntve.
+FerNandor: Ha megvagy a szerelővel, majd írd le légyszi, hogy mi adja ki ezt a hangot az autódban, kíváncsi vagyok rá
Üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor #9311 üzenetére
Szia! Hát .. passz.
Gondolom üresben gurultál lenem sebességben. Szerelőbácsi megmondja majd. (pénzért ...
)
amúgy:
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy menet közbeni gumi kattogás/ vagy kopogás mindig ugyan arra az ütemre ... mintha egy kis kő lenne a gumiba szorulva és amikor az aszfalthoz ér koppan egyet.Rengeteg autón hallom ezt a hangot.
Nemrég tettem fel a vadi új gumikat vadi új felnire. Gumis pakolta fel, centírozta meg stb.Minek a hanga jelet ez? Biztos már Ti is hallottatok ilyet.
Utastérből nem lehet hallani, csak lehúzott ablakoknál és akkor is csak ha fal van mellettem, ami visszaveri a hangot. -
Reaper04
aktív tag
válasz
FerNandor #9298 üzenetére
Szia!
Még soha nem hallottam ilyet.
Elég érdekes hangja van, ráadásul nem is ment a motor ahogy hallottam, csak a kereszteződés előtt indítottál.
1; Ha indítasz és elindulsz akkor is ezt csinálja ?
2; Indítasz és vársz egy percet (járatod a motort) akkor is ezt csinálja ?Üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
Hála Istennek még mindig semmi baja.
Nem villant fel a lámpa. Pedig ma voltunk egy 1,5-2 órát erre arra. Bár többször le volt állítva az autó.
Remélem többet nem jön elő... vagy ha mégis, akkor majd egy év múlva és akkor is csak egy-két napra.más: Az én átlagfogyasztásom városban: ~7,2 liter / 100km. (néha kicsit dinamikusabb)
vegyesben ~6,5
hosszabb autózás egyenletes tempóban 4,5- 5,0Ez megfelelő egy 1.6os 16 szelepes tütünek ?
-
Reaper04
aktív tag
fene...
Azt gondoltam ha eddig nem villant fel, akkor ezentúl sem fog. (mert probléma megoldva)
Mit értesz az alatt hogy segít ha elmenek egy nagyobb körre?
Akkor ha baja van elő jön? Vagy miért?amúgy a hátsó szonda hat a motorra és a fogyasztásra? Én úgy tudom nem, de szerinted/szerintetek?
-
Reaper04
aktív tag
Ha baja van a szondának ,akkor annak nonstop kell jelentkeznie?
tehát most kivették a hibakódot. Most nem világít a lámpája ...Most hogy voltam vele párszor kocsikázni... nem jelentkezett a hiba, akkor most megjavult ?
Vagy most épp ilyenje van, és ki tudja mi lesz 1 nap múlva? -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Időközben megtaláltam. Bejártam az udvarba, alámásztam és egyből kiszúrtam.
Hát az a megoldás ahogy oda azt rögíztették. Tulajdon képp az az egy drót lóg a levegőben az alvázon.Szétszedtem a csatit, wd40-nel megtisztítottam, kis kontakt spré, párszor össze csatlakoztattam, hogy tisztuljon. Végül összetettem és vissza a helyére.
Nem történt semmi voltozás. Mármint amikor voltam szervizbe kitörölték a hibát és azóta se jelentkezett.
Nem tudom amúgy hogy ez miért van. Ha egyszer szonda hibás ... akkor hibás, nem? Mármint ez alatt azt értem, hogy beindítom megyek vele és jelentkeznie kellene újra ( felvillannak az említett lámpák) a hibajelenségnek. Nem ?
Már azóta 3-4x volt beindítva illetve pár percig kocsikázva vele ... ha baja lenne, már mutatkozott volna nem ?Szerintem melegítős fajta, nem hideg amit a kipuff melegít. Több drótos ezért gondolom, tehát elvileg hamar eléri az üzemi hőmérsékletet, nemde ?
Eddig nem jelentkezett a hiba remélem később se fog.
Vagy szerintetek van rá esély ?laszlo168: Nem tudtam pontosan kideríteni. A szervizes srác azt monda a motor is és a fogyasztást is. De szerintem ez nem egészen van így. A hátsó tudtommal csak egy "végső" visszajelző. Nincs hatással a motorra se és a fogyasztásra se ... ellenben az első szonda igen.
De javítsatok ki ha tévedek.Josi: Ha arra kerül sor akkor én is megveszem ... (ezzel is spórolva ... akár rengeteget
) De remélem nem kell ezt végigjátszanom, megoldódott remélem a problémám.
-
Reaper04
aktív tag
Köszi!
Írtam is neki.
Rákérdeztem a rönőalkatrészek.cégválasztó pont hu oldalon, az online ügyfélszoláglaton van e ilyen (mert nem volt fent honlapon)
ezt küldte a csetelő emberke:0 258 006 046 Bosch márkában 19970.-
(Tehát már itt eleve +8,5 e forinttal lehúz a márkaszerviz !?
)
szerk:
Ha mondjuk megveszem külön az alkatrészt és elviszem ... megcsinálják vajon úgy is?(tekintettel arra hogy nem velük szereztettem be?)
Vagy ha nem is ott, mondjuk egy szerelő barátomnál? Ha be tudja szerelni akkor nincs gond nem?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Most jöttem Rönó szervízből, mert 2 napja felvillant a környezetvédelmi, meg a service lámpa.
(2003-mas, Megane 2, 1.6 16v)Diagnosztika után monda a srác, hogy a hátsó lambda szonda hibás.
Megnézte mennyi kicserélni: gyári 41e, utángyártott 28,5eAzt mondta a hátsó lambda szonda hat a fogyasztásra is és a motor is hibásan működik tőle. Ez igaz? Vagy csak etet, hogy nagy gond van.
A hátsónak nem csak környezetvédelmi (ellenőrző) szerepe van? (Mármint a motor működését nem befolyásolja nem? Vagy igen?)
A srác azt mondta hogy "rossz a motor is emiatt, de lehet nem vetted észre".
Nem vettem észre rendellenességet az autóban, a fogyasztásán se nagyon látom hogy nőtt volna (persze lehet nem így van...)Tudnátok e téren segíteni nekem? Valakinek esetleg tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Mindenképp cserélni kell, vagy ráérhet a dolog?Előre is köszi a segítséget!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
jah tudom hogy jó, olvastam
De egyenlőre drágus egy kicsit.
Szintetikust vagy fél szintetikust érdemesebb?
FRENK1988: Köszi a tippet!
(félszint.) Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 5l 8500Ft
(szint.) Mobil Super 3000 X1 5W-40 5lA szintetikus az 40-es, a másikból meg csak 30-as volt. Árban meg hasonlók.
EZ a "super 3000 X1" szerintetek jó?
gabx76: Nem merek belevágni ,mert sokan szidják.
AMD Power: De neked folkszvágened van nem? Mondjuk motor- motor, de még is csak van különbség nem-de ?
Vagy?
Üdv: Dave
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Renault Megane II (2003) 1.6 16V
Szintetikus vagy fél szintetikus motor olaj való bele?
Néztem a könyvébe de csak az ajánlott (5w40 ...) van benne meg valami "acea a1 a3 a5 szabvány" De azt hogy milyen azt sajna nem írják.Elfet a sok "negatív" vélemény miatt kihagyom inkább, amit nézegettem:
Mobil vagy Castrol.
Melyiket ajánljátok inkább? Vagy valami más amivel sok a pozitív tapasztalat? Néztem a Xado-t de marha drága (sajna)Köszi előre is, üdv:
Dave -
Reaper04
aktív tag
ugyan ilyenem van nekem is.
Ezt a panelt könnyű is mert egyenes ... na de dimbes-dombost ...
Most beszéltem nemrég egy fóliással, azt mondta meg tudja olcsón csinálni... (nem tudom mi neki az olcsó)
Amúgy szép munka! Kivetted a gombokat, amikor a fóliáztad azt a részt ?
szerk: most ahogy így nézem ... mintha elütne a gombok matt színe a fóliától (mármint a stílusára, kinézetére gondolok nem a színére...)
Vagy csak a képen látszik ennyire?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8828 üzenetére
Opsz ,ezt elfelejtettem:
erre a sarus/drótlehúzós/hibaüzenetes kérdés ügyében esetleg valaki tud segíteni ? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Füge007 #8819 üzenetére
Ez így van
Volt suzukim (swift 93') a megane II előtt.
Arra is azt mondják, hogy egy rakás x@r... pedig aztán egy darab gondja nem volt amig használtam. Meg voltam vele elégedve.
Ezzel meg pláne, remélem nem lesz semmi baj később sem vele.rob210: Egyik ismerősömnek is golfja van. Nemrég mondta, hogy nem indult be, kicserélte az akksit, mert régi volt, ment úgy 1-2 napig, aztán megint annyi. Extra gyorsan lemerül. Én nem tölt újra ... generátor hiba akkor ez is ugye ? Lehet golfoknak ez az egyik gyengéje.
-
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8810 üzenetére
Estét!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy, ha a középső boxot leszedem, az alsó három gombhoz (start gomb, villogó, belső zár) + a kártyaolvasóhoz vezető drótot kihúzhatom a helyéről ?Természetesen előtte + saru levesz az akkuról.
Ilyen esetben nem lesz hibaüzenete az autónak, hogy valami nem jó miután mindent visszateszek a helyére?Csek mintha olvastam volna ilyesmit, hogy valaki lehúzott valahonnan valamit visszadugta a kábelt és hibaüzenet volt, pedig nem volt semmi baj, csak érzékelte az autó, hogy valami történt. Ezt pedig csak szervizben lehet "kivenni" onnan. (mármint a hibaüzenetet).
A segítségeteket szeretném kérni ez ügyben!
Előre is köszi, üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Eddig ilyennel nem találkoztam, de remélem nem is fogok!
Utána járok a dolognak....Mindenki:
Működtem a mai nap folyamán az autómmal egy-smást.
Korábban már írtam a problémáimat .. törött légkondi vezérlő, gyári cd-s autórádió hiba, meg fm transmitter zizegés ...stb
A problémák megoldásra kerültekÍrtam a procedúráról egy kis cikket, ha van egy kis időtök / kedvetek olvassátok el, nézzétek meg a képeket
Milyen lett ? -
Reaper04
aktív tag
Persze, volt visszatekerve. 2008 ban eredetiségvizsgán fényképeztek benne 166e km-t.
Azután állíthatta át az akkori tulaj. Az előttem lévő pedig már 134-gyel vette meg attól.
Ez fényképpel is igazolva van, én pedig 148-cal.Így pontosan nem tudom mennyi lehet bent, de 200 körül van az tuti, ha nem több.
A srác akitől vettem elvileg mikor megvette cserélt bent mindent. A vezérléstől kezdve a szűrőn sb át az olajig. Az volt a hirdetésben és a kérdésemre is azt válaszolta, hogy valóban cserélte a dolgokat kb. 300e Ft értékben. A csere óta, eltelt kb. másfél-2 év, és ment bele kb. 15e km.
Akkor ez alapján a szűrőket és olajat érdemes lenne megint cserélnem?
A többi ezek szerint rendeben van.Erre szerettem volna kilyukadni a legelső kérdésemnél, hogy ezt pl. a vezérlés milyen állapotban van, meg e tudják nézni/állapítani a rönónál ? Kell e cserélni... látják-e ajt hogy új, jó ez még 30-40 e km-ig.
?
-
Reaper04
aktív tag
Van szervizkönyvem, de a múltkori rönó látogatásomnál (lassan reagál az autó gázadásra - kiderült semmi baja) megbeszéltük, hogy van jópár nagy hülyeség és valótlan beírva a könyvbe. A legutolsó amikor volt rönósnál az előző tulajok valamelyike az 2008 elején volt.
Akkor volt benne (elvileg) 118707 km, és a szervizkor cseréltek: gyertya, szűrők, vezérmű valami ...talán "tng." van ideírva. Bepipálva hogy jó állapotban van az autó.
A köv szerviz már egy egyéni vállalkozónál történt 137400 km-nél 2011.júniusában
Ide meg "vezérl** .... elmosódott ... **let + készlet van írva.Most van bent km 149,5e km. Szerintetek?
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Rönó szervizben képesek "megállapítani" hogy mikor lenne esedékes pl. a vezérlés cseréje?
Vagy olaj, akármi cseréje? -
Reaper04
aktív tag
Nekem is pozitív tapasztalataim vannak a semperittel.
Az említett gumi helyett erre gondoltam újan (semperit speed life)
Az ADAC tesztben is jól szerepelt. -
Reaper04
aktív tag
Van bent valami ...
A csereperiódust tudom, de akinek nincs pénze teljesen újat venni, vagy fiatalat kevésbé kopottat?
Bemegy a használt kereskedésbe, ott is azokat kapja meg amiket külföldről hoztak be (mert náluk "betartják" a 5-6 évente cserét és vesznek újat mert megtehetik.) és jópár évesek.Amúgy csak felvetettem az eladás lehetőségét hátha valakit érdekel itt. Most vettem meg ezeket épp ma hozta a futár becsomagolva. Kibontottam látom hogy szép meg minden (a víz csodákra képes) + be van firkálva a futófelület mint az eredetinek.
7+ milivel vettem őket, de mire ideért (szállítva, csomagolva) 5-6 lett belőle, lemértem. Ráadásul a korának is újat írtak, erre meg ...úgy ahogy Te is mondod korosak már.Mondom király, de jó hogy ennyire korrekt kereskedők vannak. Ekkor írtam ide.
Mostanában meg nem bírtam magammal és visszahívtam, elmondtam a problémám:
"Ne már, de hát az úgy is jó." meg a "most az az egy-két miliméter?" "nem öreg az még".
A korával végül is nem is volt bajom, de a profilmélységért harapok.
( máshol ugyanennyiért tényleg 7 miliset kaptam volna, csak ez nyerte el a tetszésem még is csak elég sok teszt győztese lett, kiváló gumi)
Mondtam hogy kérem vissza pénzem, erre jó küldjem vissza saját pénzemen. Nah persze, azt megnézhetik, közöltem na ne már hogy megrendelek valamit, nem azt küldik, és még én szállíttassam vissza a saját költségemre. Erre mondta oké, most az a 4000 ft nem oszt nem szoroz akkor küldjem vissza és ők állják a futárt.
Felhívtam a futársrácot aki hozta, hogy jöjjön vissza érte.
Megbeszéltük, jön érte. Úgy hogy már nem aktuális a "hirdetés"Tanultam az esetből, legközelebb jobban odafigyelek, bár a hirdetésben nem az szerepelt amit kaptam. Pedig kérdeztem is az adatokat.
Így nehéz résen lenni.
-
Reaper04
aktív tag
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Lenne eladó 4db 195/65 R15-ös Continental Premium Contact 2 gumi.
2db 5mm-es, 2db 6mm-es profillal, szép állapotban!
Árban megegyezünk,ha valakit érdekel írj privit -
Reaper04
aktív tag
Ne vedd meg.
Ilyet tudsz házilag is csinálni. (Csak aux-ot)Kell hozzá apa-anya 3,5" kábel, meg egy tetszőleges apa apa kábel.
+3 saru
és munkaszeretet+ kb. 1 óra vagy még annyi sem.
Elengedhetetlen az updatelistes rádió.Ha nem az, akkor sajna marad ez.
Lényegében ugyan ez mint amit linkeltél, csak az ára a különbség. Amit írtam az kb 600 ftból megvan.
-
Reaper04
aktív tag
Nekem sem fog "hiányozni"... Eddig sem volt, nem volt baj. Most ez csak egy kényelmi funkció ...cserébe nem tudok normális zenét hallgatni, max ha a rádióban épp megy valami olyan.
Így nem lesz "kényelmes", de legalább tudok mindenfélét hallgatni és szépen is fog szólni.de hát ki mit ért a kényelmes alatt. Sok esetben azt nevezzük alapnak hogy bent van egy fejegység azon léptet az ember, halkít hangosít.
Nemsok autóban van bent a kormánykapcsoló (jó manapság egyre többe belerakják) de valljuk be azért még többségben az első van.Így részemről, ez nem jelent semmi negatívumot. De akkor ezek szerint nem én vagyok a fekete bárány, és más is osztja a véleményem
szerk: Én is a háttér, ill. gombszín (+tudás) alapján választottam a leendő fejegységet.
Nekem is narancs vagy inkább már piros ? Nem tudom. De ilyen -
Reaper04
aktív tag
Aha tényleg.
Viszont: Azért mert van rajta hely, mi a garancia, hogy fel is tudja dolgozni a kormánykapcsoló által küldött jeleket?
idézem rob210-et:
"A jeleket amiket a szerkezettől kap a magnó vevő egysége dekódolja ami más a philipsben (renaultban az szokott lenni) blauban, sonyban, panában, pioban."Vagy én néztem valamit félre? Szervízben is mondták hogy elég nehéz kifogni egy olyan fejegységet ami tud kommunikálni a kormánykapcsolóval
Pedig jó lenne, ha több lenne az ilyenekből. (marketing?)
+rob210: Hát az lesz. Ezekkel szemezek:
-Kenwood KDC-4051UR
-Pioneer DEH-140UBLegelőször meg ezt nézegettem: Pioneer DEH-P40MP . De végülis inkább mégsem
Vélemény? (Melyik jobb Pio, vagy a kenwood?) Tudom nem fog működni a kormánnyal, de sebaj.
szerk:
mycso: Nem rossz ötlet. De a cd-tár is csak audiót tud lejátszani nem? (mármint na... értitek) -
Reaper04
aktív tag
Üdv!
Hát szerintem ez még 3k sem volt... Nem én vettem bele, hanem az előző tulaj.
De a jobb minőségű is recseg meg hasonlók nem? Max ritkábban ?Meg ha már kormánykapcsoló:
Transmitternél sem lehet léptetni a zeneszámokat, csak halkítani meg hangosítani. Ja + stop funkció. Semmi egyebet nem.
1; veszek egy "jobb" FM transmittert, azzal sem tudok léptetni, de kormányról tudom vezérelni a hangot. És van rá esély hogy recseg, rossz lesz a hang. És került mondjuk 6-7-be.
2; veszek fejegységet 10 környékén, az mp3 mat lejátszik szépen szól ...stb bár a kormányvezérlő kilőve. Van hozzá aux, meg usb is.Akkor inkább már az utóbbi, nem?
Vagy szerintetek?
Eddig ami volt autóm abban mint a fejegységen kellett vezérelni a dolgokat. Nem lenne nehéz visszaszokni, tekintettel arra hogy 3 hetes az autómÉrvek, ellenérvek?
-
Reaper04
aktív tag
Üdv!
Megtudná valaki mondani, hogy mi a különbség az "update list"-es és a "tuner list"-es autórádió között?
Megane 2 ről lenne szó.Mégvalami:
Nekem tuneres van, rossz a cd lejátszója, csak rádiót, meg fm transmitteren tudok muzsikát hallgatni. a transmitteres hang az egyszerűen szörnyű.
Találtam egy megoldást, hogy hogy lehetne aux kimenetet rámonyákolni ami működik is ráadásul, de az meg sajna csak update list-es rádióhoz jó.
Úgy hogy buktam.+Szerintetek érdemes megtartani a rádiót? Mármint arra gondolok, hogy vennék egy másikat ~15e, használtam és ennyi, vagy inkább hagyjam a gyárit és vegyek egy másik fejegységet? (más márkájút)
Bár így elveszik a kormányvezérlő nyújtotta "kényelem", de így meg a recsegéstől tönkremegy a hangszóróm, másrészt meg élvezhetetlen a zene. Nem tudom felhangosítani, mert úgy meg sistereg is. Á .. nemjó ígyOlvastam hogy a Densionnak van valami gateway nevű cucca, ami tökéletes hangzást biztosít és jó minden rádióhoz. (usb +aux csatlakozás) de több tízezer forint.
Mit lehetne tenni?
Köszi előre is!
-
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Szétveri? De akkor minek találták ki, ha egyszer ennyire "káros" ? Csak hogy esztétikusabban nézzen ki ?
Gyári alufelni, ennyire rossz lenne ?(A télim amúgy 15ös, acél felnin, gondolom ezzel nincs baj
)
Fogjam magam, adjam el ? (Mondjuk jó pénzt kapnék érte) De ugyan akkor tetszik is. Nem gondoltam volna, hogy ennyire káros. Vannak kátyuk a környéken (hol nincsenek) ...
De tényleg ... akkor miért találták ki ?
Még 1x: Gyári 17"-os Renault Nervasport alufelni -
Reaper04
aktív tag
Szia!
Még nem ,de ez a hiányzó pöcök rajt van magán a vezérlőn ... onnan törött le.
Kompletten biztos lehet kapni klíma vezérlőt, de az gondolom marha drága ... másrészt meg az enyém működik, csak esztétikailag hátrányosan néz ki. Nekem csak ilyen pöcök kellene, vagy valami "házi megoldás"...
Külön pöcköt oda nem lehet kapni, az tuti ... -
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Mit kezdenétek egy törött klíma vezérlővel? (Megane II )
Az enyém így néz ki kb. belülől, csak más színkombinációban.
A klíma vezérlő jobb oldala (képen a jobbra a "karika" a kijelzőtől) belülről törött. Már az előző tulajnál el volt törve, szétszedte, monyákolt oda valami műanyag ragasztót, de semmit nem ér.
Letört arról az oldalról egy pöcök ami rögzítette a vezérlőt a közép konzolhoz.Hogy lehetne (akár házilag) ezt oda rögzíteni ?
Mert így ahogy most van nem egészen esztétikus (kicsit beljebb van nyomódva) és ha megnyomnám az ottani gombokat akkor egy jó centit beljebb is megy a vezérlő azon oldala.
Egyszóval nem valami stabil.Volt valakinek ilyesmi tapasztalata, esetleg barkácsolt már otthon valaki ilyesmit?
Újan megvenni meg felesleges a komplett klíma vezérlőt, mert ez is tökéletesen működik, egy pöcök hiányzik róla ami sajnos ezt eredményezi
-
Reaper04
aktív tag
Hat van bent sok extra
De lényeg, hogy megnyugodhatok, hogy nem javítandó problémáról van szó.Amúgy kedvesek voltak, mert megnézték a rendszerben az eddgi szervizeket... 2008-ig volt vezetve renaultnál, aztán egy egyéni vállalkozónál.
Az utolsó bejegyzésnél 160e km volt bent, váltó problémával, kicserélték kompletten az egészet.
Poén: Most 149.200 km-rel vettem
(( Mennyit tolathatott vele... ejha
))
Kb. olyan 180-200 lehet benne.
De klappol minden benne, megnézték jópár dolog majdnem zsír új rajt, (többek között az egész váltó ugye).
Remélem még jópár 10e kmt tudok bele autózni.
-
Reaper04
aktív tag
Estét!
Ma rászántam magam elvittem a helyi rönó baumgartnerhez. Megnézték a késős gázpedál problémámat.Kiderült, hogy teljesen normális jelenségről van szó, csak furcs a 93 mas 1.0 ás szuzuki után
Majd megszokom mondták ...
+azt is hozzá tették mint amit itt mondtatok, hogy elektromos gázpedál ... és az elektronika játszik ilyenkor a motorral, mert 'öko autó
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
Szerintem talán a pedálút lehet a ludas....
Hogy tudom ezt tényleg letesztelni?
Hasaljak be oda és kézzel nyomjam be a pedált 1 cm-re a szemem előtt ?
(Mást nem tudok elképzelni ...)De amúgy tényleg nem történik semmi, a benyomás elején... (de csak rövid ideig)
Hogy lehet ezt állítani? Utána kerestem, de nem sokat találtam.
-
Reaper04
aktív tag
totalcaron olvastam egy ilyet ezzel a késéssel kapcsolatban, igaz ez fluence...
-A "pista is ült benne vót véleménye" részben olvasható:
"a gázpedál első öt centiméterén semmi, de tényleg semmi nem történik, aztán hirtelen felbőg a motor"Hasonló a probléma ... perszenem 5 centiméteres a távolság, hanem mondjuk centis. Megnéztem. Benyomom egy kicsit, semmi, kicsit még beljebb és morog a motor...
Lehetséges, hogy amit én késésnek mondok az nem is az, csak a gázpedál első 1 centijén nincs "semmi" ?Csak a 11. milliméternél adja a kraftot ?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #8456 üzenetére
Akkor megnyugodhatok, hogy nem a trafó a bűnös !?Josi ajánlott egy másik fórumot, hogy kérdezgessek ott.
Ott pl. azt mondták ez a "gázadásra késik az autó reagálása" normális, mert kell idő az elektronikának (elektromos gázpedál) hogy feldolgozza ...stb.
Valamint szintén normális szerintük, ha egy helyben állva, egy bizonyos fordulatra felpörgetve a motort, nem egyenletesen dorombol, hanem ingadozik.
(szintén az elektronika, pontosabban a vezérlés "szól" közbe)Ennek van/lehet valami valóságalapja? Lehet tényleg ettől?
Az elsőt még aláírom, hogy rendben, de hogy ne tudjon egyenletesen pörögni a motor, az kicsit furcsa nekem...Vagy ?
-
Reaper04
aktív tag
Szia!
2003 decemberi a járgány.
motorkód: K4MT760rob210 Ahha, értem már. Köszi a felvilágosítást!
Trafó .. drága mulatság kicserélni őket. Nem tudom, hogy gyári van-e még bent....Viszont úgy olvastam hogy ha a trafónak baja van, akkor az érezhetőbb ... látványosabb. (lefullad, erőtlen az autó ...stb)
Vagy ez így nem igaz? -
Reaper04
aktív tag
Köszi!
Gyertyánál melyik hézag a jó? Vagy minél kell tartani ? (írta rob210, hogy figyelni és állítani kell)
0.5 az jó? vagy az rossz? Ahogy néztem az újnak 0.8 as ... az akkor ?
+ amit ajánlottál fórumot ..ott azt írták normális a késés.... az elektronika miatt.
Mostakkor ? -
Reaper04
aktív tag
Ó, értem!
A 0.5 az rossz? (ehhez a részéhez sem értek
)
Pénz ... nem ezért gondoltam a 10w40-et. csak ha már egyszer ithon van akkor miért ne. De nem tart semeddigse (max egy kicsit tovább) elpasszolni , és venni helyette 5w40 et.
Apropó ... 5w30 és 5w40 között mi a különbség? Jobb a 40-es ?
+olvastam valahol hogy a rönóknak gyakran van trafó problémájuk... valami szigetelés hiánya miatt ... és a gyertyától .. vagy nem tudom már hogy olvastam ... a fesz eljut a trafóig és annyi.
Itt is írták, hogy ellenőrizni kell mindig a gyertya hézagját, mert ha rossz akkor lesz ez a trafós probléma...
Ehhez kapcsolva: Ugyanott valami home made szigetelést leírtak , zsugorcsővelRáhúzták a trafóra , hajszárító és yeah.
Tapasztalat valakinek ilyesmi téren ?Akkor mindig 0.8 on kell "tartani" ? Vagy visszatérve az első kérdéshez ... 0.5-tel jó?
-
Reaper04
aktív tag
Köszi mindenkinek!
Akkor első nekifutásra gyertyát és légszűrőt cserélek.
Olaj ... akkor most?
Nem lesz gondja ha a castrol magnatec 10w40-et öntöm bele? ... most komolyan kérdem
(csak cseréljem 10e km körül megint)Gyertyákból kettőt néztem ki:
- BOSCH 0.8 -as (ennyi az elvárt ugye?) Honlapon a 3. ~1100ft
- NGK (nem írják mekkora az elektróda távolság) Honlapon a 2. ~1300ftLevegőszűrőből az elsőt gondoltam innen ~2900 ft
Benzinszűrő, szintén elsőt innen, ~2200ft
Melyik a jobb választás a gyertyáknál? +a levegőszűrő, benzinszűrő is okés ?
-
Reaper04
aktív tag
válasz
FRENK1988 #8430 üzenetére
Beszéltem telefonon egy szerzizessel, azt ajánlotta hogy 10w40-est ne tegyek bele, mert 10e km-enként cserélhetem.
vagy 5w30, 5w40 vagy 0w30 ast használjakVélemény?
Köszi a segítséget a kütyükkel kapcsolatban.
Mit értesz az alatt hogy kompletten? (vezérlés?) Vagy a szűrők minden?
Illetve mi a "legjobb" ?+ honnan rendeled ?
-
Reaper04
aktív tag
Huh .. rendben köszi!
Vasárnap délután hoztam haza. Még nem volt időm nekiállni a cserélgetésnek.
Mivel most "váltam" renault tulajjá ... még nem vagyok tisztában a dolgokkal:
- ELF ... az a gyári olaja a rönónak ... megfelel neki gondolom a castrol is, ugye?
Van itthon Castrol Magnatec 10w-40 ... ez mehet bele?
-Olajszűrő?- Gyertyák ... Milyet érdemes ? (néztem van 800 ft-ért is meg 4000 ft ért is)
- levegő és pollenszűrő ... mind1...
- benzinszűrő .. (mire megtaláltam ... pff)
... még valami a komplett vezérlés alatt mit értünk? (v.mű szíj, görgők, vízpumpa?)
Előre is köszi a segítséget
-
Reaper04
aktív tag
update:
Az útmutatójában rákerestem a "Működési rendellenességek" résznél, találtam egy ilyet:-A motor teljesítményhiányos (menet közben)
-- hibajelenség oka:
1; Piszkos a levegőszűrő
2; Rendellenesség az üzemanyagrendszerben
3; Hibás gyertyák, hibás gyújtás
-- Mi a teendő?
1; Cserélje ki a szűrőbetétet
2; Ellenőrizze az üzemanyagszintet
3; Keresse fel a legközelebbi RENAULT szervizt.illetve még egy:
-Bizonytalan alapjárat, vagy a motor lefullad (menet közben)
-- hibajelenség: kompresszióhiány (gyertyák, gyújtás, levegő)
-- Mi a teendő: Keresse fel a legközelebbi RENAULT szervizt.Ezek alapján, és amit az előbb írtam, hogy nem egyenletesen morog ha kicsit nyomon neki, meg késve indul gázadásra ... valami ötlet?
Cseréljem ki a gyertyákat, meg a levegőszűrőt?
Most elmentem tankoltam bele még 10 litert (95ös, ólommentes), majdnem félig van most a tank ... üzemanyag gond akkor nem lehet... Vagy mégis? -
Reaper04
aktív tag
válasz
Reaper04 #8424 üzenetére
No meg is volnék.
Menet közben is észrevehető...
Gurulok 30-cal, neki nyomom, és cska kis idő után kapcsolMég valamit észrevettem...
Üresben, ha kicsit benyomom a gázpedált, hogy pörögjön ... felmegy pl. 1200 fordulatra, úgy hagyom a lábam, de még sem marad ott. Kicsit lejjebb megy, aztán vissza...
A motor hangja sem egyenletes.... lelassul, majd vissza... aztán megint lelassul ... vissza.Hibát nem jelez a rendszer.
A kettő összefügghet egymással?
Bakker ... átvertek?Utálom az ilyen szemétládákat
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Észrevettem valamit a járgányon. (Megane -berline- 1.6 16V)
Mintha lassan reagálna a kocsi gázadáskor.(benyomom és kb fél sec el később morog csak az autó.... ha jobban megnyomom akkor hamarabb hallani, de akkor is késik egy hangyányit.)
Eddig fel sem tűnt, tegnap este egyik tolatáskor vettem észre.Valakinek tapasztalat ezzel kapcsolatban? Normális jelenség?
Válaszotok várom és előre is köszi!
Üdv: Dave -
Reaper04
aktív tag
Érthető, igen
Kár ... pedig azt hittem, hogy sikerülhet megoldani.
Bár a sony fejegységen van pluszban 2 db 4 vagy 6 os csatlakozási lehetőség, ami nem tudom mire jó...
De még az sem garancia, hogy tudja dekódolni, igaz?FRENK1988: Köszi! Már nézegettem ezt én is. Meg találtam valami másfélét is, bár lehet ugyan ez, csak máshogy néz ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kikristályosodik a Razr 60
- ZIDOO médialejátszók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- EAFC 25
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Formula-1 humoros
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest