- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Főleg kombiban van.
De ne itthon nézd.
Mobile a te barátod.
Amit itthon eladnak az mind az amiben b@sztak olajat cserélni.
Nagyon jó gép én kettőt tartok karban.
Az egyikben 280e a másikban 412e van bontatlan motorral. A 412ehben a porlasztók mondjuk cserések lesznek mostmár, de ennyinél elfogadható azt hiszem. -
rob210
Topikgazda
Olcsó kiforrott elpusztíthatatlan technika. (Azért agyon lehet rúgni)
Gombokból fenntartható.
Szűk, rusnya, agyament elektromos ablak kapcsoló elhelyezés. Ph2 nél már változik.
400ezer alatt csak bontószökevények vannak.
Ajánlott autó!
Fűtésradiátor, vagy legyen kicserélve, vagy te fogod! -
rob210
Topikgazda
válasz
erx470 #85072 üzenetére
Komplett vezérléscsere.
Nem a szolenoid miatt van, hanem azért, mert letapadt a retesz az okoskerékben és amíg nem töltődik fel olajjal addig össze vissza állítja a szelepeket. (Nem egészséges) A szolenoidhiba azért is kizárható, mert feltöltődik, tehát az dolgozik.
Amikor a vezérlést cserélték ki kellett volna cserélni az okoskereket is.
De ezen szarrágoskodik mindenki, mert drága.
De ha kétszer fizeti ki a vezérléscserét az olcsó. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #85067 üzenetére
Akkor mindenképpen kárpitos kell neked.
Ebbenspeckó nagy tömörségű szivacs van! -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #85065 üzenetére
így ahogy írod pont ezekre kell figyelni.
Legyen hosszú csőrős fogód, anélkül ne állj neki a kapcsok újra hasznosíthatók, ha nem töröd el őket. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #85063 üzenetére
hivatalosan nem durran, el, de én mindig úgy szerelek ilyet, hogy kikapcsolom a légzsák vezérlőt.
-
rob210
Topikgazda
válasz
bLaCkDoGoNe #85053 üzenetére
Rendben akkor kérlek menj el olyan emberhez aki kiolvassa a hibatárolót egy canclippel.
90%ig biztos vagyok benne, hogy nem az ütközésérzekelővel van a baj, csak nem volt kompatibilis a diag! -
rob210
Topikgazda
válasz
bLaCkDoGoNe #85042 üzenetére
Ahhoz neked nem villamossági szerelő fog kelleni, ha valóban az ütközésérzékelő jelez.
Mivel lett kiolvasva?
Illetve nem parkolta le valaki a kocsit?
Mikor hogy jött elő a hiba?
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Nem baja nem lehet.
Mikronokról beszélünk, a szelepeknél meg miliméterekről.
Csak erősebb lesz picit, ez a tuningműhelyekben is alap, előbb módosítják a fejet, a veztengelyeket a dugatyúkat etc.etc.A hang nem tudom mitől lehet, főleg mivel nem tudom milyen hang.
Honnan, mikor, hogyan. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
vass1024 #84985 üzenetére
Azt is mondták ezek az okos szerelők, hogy ha baj lesz vele, akkor a munkadíját a vezérléscserének és alkatrészeknek, nem számoltatják fel veled?
Egy dolgot kell tudni és érteni!
Az oroszrulett, van, hogy bejön, de van hogy nem!
Volt nálam olyan kocsi amin 3 hónapos volt az "új" vezérlés de se a főtengely szíjtárcsa se az okoskerék nem volt rajta kicserélve.Itt ugyan nem az okoskerék, a főtengely szíjtárcsa okozta a bajt.
A kiszakadó gumiágy darabját felkapta és szétvert a 16 ból 12 szelepet.
Megérte rizikózni és nem kicseréltetni? Szerintem nem.
A helyzet ugyan ez az okoskerékkel!
A vezérlés szerves része.
A szerelő felszámolja a munkadíjat és az, hogy egy alkatrésszel többet vagy kevesebbett cserél ki már olyan mindegy.
Igen tudom 40-60e között van az okoskerék (már a minőségi), de ha újra szét kell szedni és kicserélni, mert el kezd veszettül kerregni, vagy szórni az olajat, akkor melyik volt az olcsóbb?
Én mindig azt mondom, hogy a vezérlés csere során minden alkatrészt ki kell cserélni, mert akkor hátradőlhetsz és ezen része 5 évig üzembiztos a kocsinak.
Amúgy meg egy időzített bomba.
olajból meg vagy Elf, vagy Motul (a motul drágább) -
rob210
Topikgazda
oké akkor töltsd a tartályt max jelzésig ne tovább, ha ott van akkor ok.
Nyitott kupakkal, kezd el a nagy vastag csövet pumpálni.
Összenyom elenged összenyom elenged.
Ha látod a vízszint ingadozását akkor jó.
Ebben az esetben tedd rá a kupakot és a radiátor csavarját (kégtelenítő, amit bekarikáztál tekerd ki. Valamint a termosztát légtelenjtő sapkáját is tekerd le.
Kezd el pumpálni a csövet addig amíg ott meg nem jeelenik a fagyálló.
Ha a termosztátnál megvan akkor azt tekerd vissza és pumpáld tovább, amíg a radiátornál is meg nem jelenik.
Ha így elkezded használni akkor ismét hengerfejes lesz akár 15-20 perc alatt!!!!!! -
rob210
Topikgazda
Középről kezded, és mindíg a gyártó adatlapját kell alkalmazni, mert a hengerfejtömítés zömüléséhez ők adják meg a megfelelő erőt.
Hengerfejtömítésenknt más más az érték.
Valamint a gyárból kijött elavult hengerfejtömítéshez képest jóval erősebb és korszerűbb anyagokat alkalmaznak amit nem azon értékeken kell lehúzni mint a régi gyárit.
-
rob210
Topikgazda
Na akkor mivel párszor már beletapostunk ebbe a témába, íme egy végre meglepően jó és "teljeskörű" cikk a total cartól!
[link]
Innentől kezdve, értse meg végre mindenki, hogy nem azzal van a baj, hogy te azt hiszed jobban látsz, hanem azzal, hogy más nem lát miattad!
Én nem tudtam senkinek elmagyarázni eddig, így főleg nem, de a szemre nézve káros ez a sok természetellenes fény, tessék végre felfogni! -
rob210
Topikgazda
válasz
prandris #84931 üzenetére
Az, hogy a gyári kinyomó és az utángyártott, valeo között van 2 azaz 2 század miliméter eltérés, ami pont arra jó, hogy terhelésen szivárog a folyadék. Tömítés bolt, túlméretes tömítés, összedug, öröm boldogság.
De ehhez 1.5 liter fékfolyadékot elpancsoltunk, a nyakunkba is folyt bőven és mire rájöttünk, hogy nem gyárihibás csak ilyen.
Utálom a hidro csapágyat, semmi értelme, cserébe sokkal több szívás lehet vele.
Lásd jelen pl. -
rob210
Topikgazda
Azt a bu@i nyomor@k senkih@zi francia mérnököt aki beletette a hidraulikus kinyomócaapágyat a megane 2-be azt addig ütném amíg mozog.
-
rob210
Topikgazda
szerintem pihentesd a témát, az a laguna főleg alattad, hogy nincs szétrúgva, még 200ezerig autó.
Az M4et meg felejtsd el, az már a szalagról legurulva is rossz.
Rengetegen cseréltem már lengéscsillapítót, rugót, stabpálcát, tornyot, és nem lessz jó soha.
Egyszerűen el van kefélve ennyi.
Ezt mondom úgy, hogy renault megszállott vagyok, de ha valami szar az szar.
Pont olyan mint a tsi, soha senki nem fog meggyőzni róla, hogy jó.
Az igazi valóban hozzáértő vw szerelők be is ismerték, hogy a tsi motor az isten átka és nem áldása.
Ha most új autót kellene vennem befáradnék egy mazda szalonba és vennék egy 3 as skyactive - ot. Elvinném a barátomhoz lealvázvédőznénk, kinyomnánk mindent amit kikell és használnám.
Nincs normális kocsi a piacon, ezt a kijelentésemet pedig maximálisan vállalom!!! -
rob210
Topikgazda
Pedig a talisman vállalható, ha volt már javítva a váltó.
Én konkrétan azt mondom 2010-ben elfelejtettek autót gyártani.
Magyarán ami azutáni fejlesztés, annak mindnek van valami komoly nyűge.
4es megane is sokkal szarabb mint a 3 as volt.
Konkrétan a meganeokkal az a helyzet, hogy a pratlanok jók a párosak meg hát izé.
Amíg nincs para a diesel besorolásoddal nem nagyon cserélném a helyedben a lageszt.
Az egy jó autó. -
rob210
Topikgazda
válasz
nhpeti #84908 üzenetére
A módusból miért nem az 1.2 es turbós benzinest nézed?
Ott is inkább a grandot, jah a 800ezres keret miatt.
Akkor viszont 2005 környékén még volt benne 1.6 benzin 111 lóval én azt venném.
A 106 lovas mind kettős tömegűvel van.
2007 utáni pedig 90% hogy dpf-es, csak elírták a forgalmiba.
Érdemes lenne a matricát megkeresni a hűtő felett, vagy alákúszni és megnézni, mielőtt rossz olaj kerül bele. -
rob210
Topikgazda
válasz
szabonagyur #84898 üzenetére
Amelyik 80ezer felett van annál már mindegyiknél orvosolták a hibát.
Addigra ugyanis rendszerint szétesik.
Viszont utána ahogy írja Mycso is nincs vele gond.
Valamint ez nem csak a talismanra igaz -
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor #84892 üzenetére
Azért az állító motorokat megnézném, illetve egy pollenszűrő és hőcserélő takarítás sokat segíthet a dolgon.
De ha kifejezetten fűt, akkor az lapát hiba ami meg nagyon valószínű, hogy motor hiba. -
rob210
Topikgazda
válasz
nhpeti #84887 üzenetére
Rá van írva hogy TCE, de semmi köze ahhoz a nyúlós biciklilánccal szerelt sz@rtalicskához.
Ennek még szíjas a vezérlése és a jó kis kiforrott 1.2 16 szelepes D4F motorcsaládhoz tartozik. Egy turbó támogatással.
Amire nagyon kell figyelni az az olaj és a szelepek 60ezrenkénti kötelező beállítása.
Igen állítható a szelephézag és igen kötelező az utánállítás! -
rob210
Topikgazda
válasz
grizlisandor #84885 üzenetére
Meleg láb hideg fej, a vezetés alapszabálya
-
rob210
Topikgazda
Termosztáttól tud főni a hengerfej.
De akkor azt látod, hogy megy fel a vízhőfok, szépen fokozatosan. Akkor meg csak megállsz, hogy ne főzd meg.Amikor rakod össze akkor a szelepfedelet előtte mosd el alaposan. Az összes járat tiszta és átjárható legyen. (Tömítés ide is új)
A szíjat mindenképpen cseréld le, ha a vízpumpát , feszítőt nem is, a szíjat kötelező.
Vagy fogalmazzunk úgy tilos újra feszíteni a használt szíjat!Ami még fontos, hogy a motorblokk hengerfej csavar furatai tiszták és szárazak legyenek!
Összerakáskor pedig a csavarokat nagyon pici olajjal kend meg. Én azt szoktam, hogy belemártom a menetes részt és egy papírtörlőre rakom 15-20 percre. A lényeg, hogy egy olajfilm legyen a menetes részen. Akkor nem szorul meg és ad téves meghúzási értéket. -
rob210
Topikgazda
Sajnos tapasztalat.
A jó hír az, hogy elég a tömítést cserélni, az megy tönkre az esetek 99%ban a rossz fagyálló használat miatt. Persze egy síkolás sose árt, ezeket még nem nagy összeg megmenteni.
Ha repedt a hengerfej az már más kategória, de akkor is érdemes hozzá egy bontottat venni és felsíkoltatni, nyomáspróbázni.
(Persze megvétel előtt) -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #84853 üzenetére
Megane 1 ph 2 !
Nem Megane 2 ph 1 ! -
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár #84847 üzenetére
A levélrács alatt a fűtésbox tetején van az előtét ellenállás, na azt cseréld ki.
-
rob210
Topikgazda
válasz
joker91 #84834 üzenetére
Én pl. nem vállalom a javítását, csak a komplett cseréjét.
Egy nagyon kedves öreg szaki járt úgy, hogy felújította a nyerget egy srácnak, és eldurrant kb. 2 nap után.
A felújítókészlet sz@r volt. Mint annyi utángyártott alkatrész mostanság.
Nagyon nagy balhé lett belőle, pedig én biztos vagyok bennee, hogy nem a kisörg hibája volt.
milló egyet összerakott elötte. Azóta ő se, csak csere.
-
rob210
Topikgazda
válasz
vass1024 #84794 üzenetére
Vezérléscserénél kell, és akkor soha nem is fogod tudni, hogy van benne.
Pont most novemberben járt nálam egy ilyen, 1 éve lett vezérlés cserélve rajta, spórolósan.
Most szórta az olajat, így újra vezérlés lett cserélve.
Nem éri meg spórolni rajta!
Az olaj pedig vagy minősített renault szabvány.
Vagy a gyárilag előírt elf evolution sxr 5w30 -
-
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #84787 üzenetére
Tankolástól függően 20-30ezrenként nagyon ajánlott! Amennyiben vízérzékelős, lehet már korábban rinyálni fog.
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #84772 üzenetére
Ha a képen ez a tiéd akkor már nem.
Egyébként szétszed, kifúj kompresszorral és műszerolajjal megken.
Az szokott a baj lenni, ha maga a textil része jó, hogy a portól összetapad a szalag és ezért nem húz vissza. -
rob210
Topikgazda
válasz
CriticalHit #84767 üzenetére
Perfect.
-
rob210
Topikgazda
válasz
johnny576 #84762 üzenetére
Vezérlés gates , ina is mehet ha nem román.
Szimering, corteco, vagy ajusa elringet véletlen se!
Generátort én mindíg felújíttatom, az az eredeti az utángyártott sose lesz olyan.
Ha menthetetleen az eredeti, olyankor is szerzek, egy bontottat felújíttatom és az kerül be. -
rob210
Topikgazda
válasz
bolygó33 #84729 üzenetére
Vidd olyan szerelőhöz aki nem mos motort főleg nem novemberben.
Valószínűsíthető, hogy oxidálódott ez az.
Testkábelek, csatlakozók , ilyenkor mindent át kell nézni. Illetve egy villamos szaki, vagy ha van multimétered akár te is meg tudod nézni, hogy van-e szivárgó áramod. Azaz hiába nem látod a fogyasztót , mert mindent lekapcsolsz, valami stikában fogyaszt. Akár egy zárlatos belsővilágítás, egy gyári fejegység......
Ezt szívás kideríteni, de ez van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest