Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #15790 üzenetére

    En 4 db x86 magnal tobbet nem eroltetnek, hacsak a VR miatt tobbet nem tudnak majd a jatekok hasznositani. GPU magbol (shaderbol) meg egy halom beferne, kapasbol tippelek egy mereszet: 3072 biztosan, 4096 is talan. Hutes pedig vizzel, legalabbis en biztos nem probalkoznek massal egy ilyen atom-izom gepnel.

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #15755 üzenetére

    Ez a trend nem most kezdodott. Emlekszik me'g valaki arra, amikor az alaplapba nem csak egy videokartyat es egy kulon 3D gyorsitot (Voodoo), de hangkartyat es halozati vezerlot is kellett rakni? :) Vagy amikor a chipset nem 1 chipbol allt, hanem 3-bol meg 4-bol? Amikor a cache nem hogy a CPU tokban lett volna, hanem az alaplapra volt forrasztva vagy socketbe helyezve? :) Amikor a vinyovezerlo kulon kartya volt me'g? Egy ido utan mindent be fog szippantani a CPU, egyetlen tokban lesz a teljes "PC".

  • derive

    senior tag

    válasz Vitamincsiga #15748 üzenetére

    Ha az asztali Broadwellbol indulok ki, kell is a 10 mag, hogy megverje a Haswellt. Rendes hutessel barmely Haswell-E megy 4.6-4.8at, a Broadwellt meg alig lehet benchmarkolni 4.4en.

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #15751 üzenetére

    A PCIe 4.0 szabvany az AMD "rahatasa" nelkul is keszul, nem kell aggodni. Mellesleg, az AMD pont a Zennel igyekszik vegre feladni a kulonutaskodast.

    De akarhogy is, az AMD csinalja csak meg a mainstream es high-end APU-t is HBM2-vel, ahhoz nem kell uj videokartya csatolo szabvany sem. A jovoben ugyis ki fognak szorulni a PCIe (foleg x8 es x16) slotok az alaplapokrol, kiveve a HEDT es szerver/ws szegmenseket. Maradni fog az APU a casual gaminghez; az 1-2 db 300+ W TDP-s videokartya a VR es hasonlo ubernagy szamitasi kapacitast igenylo jatekokhoz es a specialis feladatokhoz (GPGPU, CAD/CAM, HPC, stb).

  • Oliverda

    titán

    válasz Vitamincsiga #15748 üzenetére

    Kizárt, hogy egy házi, zárt szabvány bevetnének a PC piacon. Legfeljebb egy terméken belül, belső kommunikációra, de hogy a PCI Express még jó ideig megmarad jelen formájában, az biztos.

  • Balala2007

    tag

    válasz Vitamincsiga #15380 üzenetére

    ennek tuti AVX-512 képesnek kell lennie!

    Nem lesz az. A minapi gcc patch-bol keves biztos derul ki CPUID family erteken kivul, de ez alapjan valoszinu, hogy a Carrizohoz kepest kikerul a XOP, FMA4, TBM, LWP, bekerul az Broadwellbol az ADCX, RDSEED, Goldmontbol az SHA, Skylake-bol a CLFLUSHOPT, Zen specifikus meg egyelore a CLZERO lesz (1 utasitas osszvissz). Abszolut konzervativ designnak nez ki.

    Az osszes tobbi ertekhez meg ezt kell alapul venni: "Costs and tunings are copied from bdver4, but we will be adjusting them later for znver1."

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14303 üzenetére

    "Megvésel egy jó kis programot - odafigyelve a HSA-s legyen - és mindegy, hogy mije van felhasználónak, az a ketyeréjén menni fog! Neked pedig csengetik a zöldhasút :D"

    Ha ez ilyen egyszeru es konnyu lenne, akkor a programozok csomagolhatnanak, es mehetnenek uj allas utan nezni. Sajnos azonban a valosag teljesen mas. Kezdjuk ott, hogy HSA-ra portolni maximum a teljesitmeny igenyes program reszeket fogjak, az osszes tobbi marad ami most. Es az a bizonyos "osszes tobbi" mennyisegeben tobb szazezer kodsor is lehet, es altalaban baromira nem egyszeru portolni, plane nem PC-s Windowsrol Windows Phone-ra vagy Windows RT-re.

    "Mert ma már mindenki csak APU-t gyárt."

    Ez hulyeseg. Kezdjuk ott, hogy amit az Intel gyart, az nem APU, hanem CPU. Az APU-t csak az AMD hasznalja a termekeire, egyedul a media ragasztotta ra az Intel procikra az APU kifejezest, az Intel sosem mondta, hogy APU-t gyartana. Teny, hogy ha lazan ertelmezzuk az APU-t, akkor ra lehet sutni az Intel procikra is :)

    Nagyobb problema azzal, amit irsz, hogy HSA-kepes APU-t csak az AMD gyart, 1 felet, es egyelore alig adtak el belole :( A vilagon letezo osszes x86 PC kozul jo ha 1 %-os penetracioja van a Kaverinak. Egy ilyen szuk piacra a fejlesztok nem fognak specialisan fejleszteni, ha nincs valamilyen kulonleges okuk ra. Mas lesz persze majd a szitu, ha a HSA bekerul a low-end AMD APU-kba is, meg ha mondjuk az Android es a Windows Phone is tamogatni fogja, meg persze az azok alatt futo ARM-os vasak.

    "Mert a HSA az, ami jelenleg a legjobban kiforrott, persze még messze nem végleges, de a legszélesebb támogatottságot élvező platform."

    Hogyan tud valami kiforrott lenni, ami me'g kesz sincs?? :W A tamogatottsag kapcsan pedig lassuk csak: van 1 db vas (Kaveri), meg mondjuk 2 db HSA-s szoftver. Ennel szelesebb tamogatottsaga me'g a FireFox OS-nek meg a Windows RT-nek is van ;]

    "Az AMD pedig joggal gondolja, hogy ha már a konzolpiacot egy huszárvágással megszerezte, akkor a többi Win9-es platformon"

    A 3 konzolbol tudtommal csak az Xbox One-on fut Windows, de az se Win9, koze nincs hozza.

    "És itt záródik be a kör. Ha áttételesen is, de a Win9 és a HSA kart-karöltve jár :)"

    Ha Te mondod... Nem fogunk ezen osszeveszni :))

    "Tegnap azon filóztam, hogy miért nem veszi meg az MS az AMD-t :F
    Szerintetek?
    /Én már megvettem volna; aprópénz"

    Nincs semmi erteke az AMD-nek, no offense. Egyszerubb atszivni a tehetseges mernokoket, ha a tudasra van szukseg. Az osszes tobbi meg ertektelen. Se a nev nem cseng jol, se az x86 licenc nem viheto at egy uj cegbe. Manapsag meg mar az x86 licencnek sincs tul nagy erteke. Nincs semmi kezzelfoghato tulajdona sem az AMD-nek, eladtak mindent, ami mozdithato volt, hogy tuleljek az elmult par evet. Amit meg fejlesztenek, a know-how, sokszor nyiltan teszik, ergo konnyen masolhato vagy licencelheto minden, nem kell fizetni erte. 1-2 milliard dollart mondjuk me'g igy is megerhet talan a ceg, de ahhoz me'g a reszveny araknak csokkenniuk kell kicsit :)

  • letepem

    aktív tag

    válasz Vitamincsiga #14303 üzenetére

    Mert akkor az x86 licence-nek ugrott! De ez már vagy 1000-szer le lett írva az interhálón! :DDD :DDD

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14245 üzenetére

    "Ahogy most kinéz, a Carrizo is csak 28 nm-en jön ki így extra teljesítménynövekedésre kevés az esély - remélem TÉVEDEK!!"

    A Carrizo lenyegesen alacsonyabb TDP-vel fog elvileg rendelkezni, mint a Kaveri, ergo ha azonos gyartastechnologian keszulnek, akkor kicsi az esely arra, hogy a Carrizo gyorsabb legyen, mint a Kaveri. Lesz persze AVX2 tamogatas a Carrizoban, de Abutol tudjuk, hogy szinte egyetlen szoftver sem kepes az AVX2 kihasznalasara, tehat az sem fog segiteni a Carrizon :DDD :))

    "A HSA-t kihasználó programok nagyon is versenyképesek a Kaverivel is, az utód csak jobb lehet!"

    Csak epp nem azon mulik, hogy a Kaveri hova fejlodik, hanem azon, hogy egyaltalan lesznek-e HSA-t kihasznalo programok tomegevel. A Kaveri mar most is egy tokeletes fejlesztesi platform ahhoz, ha valaki HSA-ra akarja a meglevo szoftveret optimalizalni. Programozoi szemszogbol a Kaveri teljesen jo vas, csak kellene hozza a szoftver. Kb. mint anno a 3DNow!, ami teljesen jo otlet volt, csak sajnos keves szoftver (jatek) aknazta ki, es vegul az SSE elmosta sajnos :(

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14244 üzenetére

    "A Win9 megjelenése utáni 2 év lesz, mire a HSA szignifikánsan lesz jelen a mindennapokban."

    A Win9-nek az egvilagon semmi koze a HSA-hoz vagy a HSA elterjedesehez. A HSA akkor terjed el, ha elkeszul vegre, es lesz elegendo hardver a piacon ahhoz, hogy megerje mokolni vele a fejlesztoknek. Egy 1-2 %-os piaci reszesedesu procira minek fejlesztene barki is, akit nem az AMD tol? :)

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14232 üzenetére

    "Ahogy elkezdenek majd terjedni a CPU és az IGP közös memóriatartományát kihasználó prg-ok, lehet, hogy nem az AMD lesz az, aki gyászosan lemarad a tesztekben?"

    Ez konnyen elofordulhat, viszont az az ido me'g mindig nem jott el, me'g mindig nincsenek ilyen szoftverek. Majd jovo ilyenkor mar talan jobb lesz a helyzet, 2 ev mulva meg kulonosen. Az ido azonban eroteljesen az AMD ellen dolgozik, ugyanis jelen allas szerint az Intelnek sokkal tobb lehetosege van az iGPU teljesitmenyenek fokozasara, mint az AMD-nek. Ergo, cca. 1-2 ev alatt siman lehet, hogy nyers teljesitmenyben kozel kerulnek a legdurvabb Intel iGPU-k a Carrizo iGPU-jahoz, onnantol pedig mar csupan az donti el a kerdest, hogy a szoftverek melyik platformot favorizaljak, esetleg melyikre irjak oket exkluzivan.

  • dezz

    nagyúr

    válasz Vitamincsiga #14207 üzenetére

    Hmm, ahogy nézem, ez nem kimondottan HSA-s teszt, hanem CUDA/OpenCL. Kár, hogy a Scientific Analysis nevű tesztet kihagyták a tesztben.

    Érdekes szalagcímek vannak a főoldalon:
    Sandra 2014 : OpenCL ES Android Tablet GP(GPU) Battle ARM vs. x86: Which is the best? @ SiSoftware
    Sandra 2014 : OpenCL GPGPU Android Battle : Which is the best? (Qualcomm vs. Samsung) @ SiSoftware

    (#14208) Fiery: A WinZIP-re gondolsz? Nos, az eléggé jelentéktelen alkalmazás. De amúgy Abu azt mondta róla, hogy nem az AMD kérésére késleltették az Nvidia/Intel supportot (nem sokat számított a dolog, mint írtam, nem egy létfontosságú alkalmazás, vannak jobbak a feladatra), hanem egyszerűen nem ment velük rendesen. Szóval, ezt nem kell túldramatizálni/túldimenzionálni.

    Voltak már korábban is más jellegű OpenCL-lel gyorsított programok, amik hasonló speedupot értek el, nincs ebben semmi igazán különleges. Hozzáteszem: ezek valós alkalmazások voltak, Abuék mégsem használták a tesztekben.

    Ha lesznek egyes PS4/XB1 játékoknak Kaverire külön ráoptimalizált portjai, azok szerintem nem apró látványeffektekben lesznek különbek, hanem inkább arra számítok, hogy pl. a fizikai szimuláció számítását bízzák az IGP-re, miközben a többit dGPU számolja, így egy Kaveri+dGPU konfigon is ugyanúgy vagy akár jobban futhat, mint egy drága i7 alapú konfigon, ez lehet az előnye. Más kérdés, hogy a hagyományos játékok továbbra is az utóbbin fognak jobban futni, de előfurdulhat, hogy valaki kimondottan az említett portokkal akar játszani. (Úgy vettem észre, a konzolos játékok sokszor kidolgozottabbak és/vagy jobban építenek a játékélményre.)

    (#14209): Most írtad, hogy szerinted a MIC megöli a GPU-kat. Ennél nagyobb monopolhelyzet mi lenne?

    Abból a szempontból tökéletes a párhuzam, hogy a MIC is nagy sebbel-lobbal jön, egyesek által előre a végső győztesnek kikiáltva, és ugyanúgy nem vált be az első 1-2 generáció.

    Az AMD64 megalkotásakor minimum két teljesen nyilvánvaló igényt vettek figyelembe: x86 alapú 64 bit (nyilván) és az eddig kicsit szegényes regiszterkészlet számbeli növelése (a szélesítés mellett).

    "es az Intel altal lekoppintott Intel64 lenne most az egyeduralkodo."

    Ez a mondat némileg félreérthető, hiszen az AMD64 Intel-féle implementációját is így hívják. A MS azért csapott az asztalra, mert az AMD64 teljesen jó volt, el is kezdték portolni rá már a Windowst, amikor az Intel előállt a saját, hasonló megoldásával, és a MS-nak nem csak pluszmunka lett volna arra is portolni, de teljesen felesleges is (csak az Intel érdekeit szolgálta volna).

  • dezz

    nagyúr

    válasz Vitamincsiga #14198 üzenetére

    Nem is értem, Abuék miért nem csinálnak ilyen teszteket...? Nem csak HSA, hanem mindenféle OpenCL is. Már évekkel ezelőtt is volt egy pár ilyen program. (A LuxMark pont nem az igazi, az egy alapvetően CPU-s algoritmus áthackelése OpenCL-re.) Hiszen éppen ezekkel lehetne kézzelfoghatóvá tenni az egész APU-s koncepciót.

    BTW, különösen érdekes a Sandra GP FinalcialAnalysis nevű tesztje! Egyrészt eddig csak képfeldolgozóknál láttam ilyen 50x gyorsulást eddig, másrészt a 6800K-hoz képest is 3x gyorsabb. Nem tudom, futtatható-e ez dGPU-n (GPGPU módban), kíváncsi lennék, azok hogy teljesítenek. Tehát, hogy itt a HSA dobott ennyit, vagy egyszerűen a GCN-nek fekszik a dolog.

    (#14202): Ő nem úgy értette. :) Hanem, hogy a GPU szerinte teljesen eltűnik, mert kiüti az Intel MIC-je (sok kis CPU mag hálózatban).

    (#14199) Fiery: Az miért lenne gond? Az Intel is sokmindent szponzorált már. Oké, kevés a három, de lesz majd több is, eleve csak nemrég óta elérhető a HSA fejlesztőkörnyezet. Maga a GPGPU is lassan nyer teret.

    Egyébként most akkor a Sandra fenti tesztje az egyik, amit az AMD szponzorált? Titeket nem szponzorálnak?

    (#14204): Azt természetesen nem tudhatjuk, hogy bukás lesz-e a MIC. Én ezekre a párhuzamokra utaltam: 1. Az Itanium is úgy jött, hogy az most aztán mindenkit letarol és átveszi az x86 helyét. 2. Az első generáció bukás lett, de az Intel nem adta fel, pumpálta bele a milliárdokat. Ez esetben hiába. 3. A MIC is új architektúra, bár az alapot képező mikroarchitektúra csak félig új.

    Az utolsó bekezdésből kihagytad a játékokat (újfent), amik azért erős befolyással vannak a PC-re is. Elképzelhető, hogy lesznek majd játékok, amik - PS4/XB1-ról portolva - Kaveri+dGPU konfigon fognak a legjobban futni, ami növelheti az AMD proci-eladásait, és akár más sw-szegmensekben is kedvet csinálhat a HSA-hoz, vagy legalábbis az OpenCL 2.0-ához, amiben egyelőre szintén az AMD a jobb (már csak a jobb IGP okán is).

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14198 üzenetére

    A PCMark 8 tudtommal nem tamogat HSA-t, legfeljebb OpenCL 1.x-et. A PCMark eredmenyek egyebkent is kicsit furcsak, erdemes osszevetni oket ezekkel --> [link]

    A HSA potencialis teljesitmenye egyebkent tenyleg remek, csak epp az a gond, hogy a 3 letezo HSA implementaciobol 1-et az AMD irt, a masik kettot meg az AMD szponzoralta kozvetlenul. Szerintem varjuk meg a fuggetlen fejleszteseket. Ahhoz viszont kellene elobb egy stabil HSA implementacio. Abu mindjart megmondja, most epp mikorra igeri a HSA Foundation meg az AMD. Ahhoz adj hozza me'g 1-2 honapot, negyedevet vagy evet, izles szerint, es akkorra talan elkezdenek szallingozni a fuggetlen szoftverek is.

  • stratova

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14155 üzenetére

    A 4 csatornás memóriavezérlővel kapcsolatban némileg visszakozom - ha lesz is, az csak az Intel hasonló terméke ellen fog kijönni; aranyáron.

    A jelenlegi terveikben nem szerepel a 2/4P vonal frissítése, ami a 4 csatornás memóriát igényelné.
    Ahol sok szál kiszolgálása a cél, oda Dense szerverekkel neveznek (erre van nekik a Freedom Fabirc a SeaMicro-tól).
    HP ProLiant Moonshot 1500 (IGP-s Opteron X2150)
    Seamicro SM15000 (AMD oldalon egyelőre IGP nélküli megoldás Opteron 4365EE)

    Lehet, hogy a Carizzo végállomás lesz, ami a csak a magas órajelre optimalizált magokat - modult - jelenti?

    EETimes szerint Puma+t szánják Kaveri közeli órajelre.

    A csúcs konfigoknál pedig a látszólag kieső teljesítményt az alacsonyabb fogyasztás és a kisebb magméret miatt több maggal pótolják?

    Ha csúcs konfigok alatt a HPC-t érted arra most nem nagyon van ütőképes alternatívájuk. Asztali vonalon A10 GPU-ját akarják bevonni ALU-igényes feladatok elvégzésére, ehhez viszont Mantle vagy Dx12 kell.


    Erről volt helyi cikk, de most nem lelem.

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14156 üzenetére

    "Ahol a PCI-E-en kell szaladgálni az adatoknak, ott egyértelmű a nyertes."

    Kozel sem egyertelmu. A PCI-E savszelessege es kesleltetese nem annyira rossz, mint sokan gondoljak. Raadasul, amint az on-board memoriaba atmasolasra kerult az adat, ott adott esetben sokkal gyorsabban elerhetoek az adatok a compute feladat kozben, mint ha a rendszermemoriabol kellene oket kezelni. Tedd csak egymas mellé a Kaveri es a Hawaii XT memoria savszelesseget :) Plusz, ha az on-board memoriaban vannak az adatok, a szamitassal sokkal gyorsabban vegezhet egy dGPU, mint egy APU, es ez a trend me'g par evig fenn fog maradni.

    Sokkal lenyegesebb az, hogy egy adott feladatot mennyire konnyu portolni GPU-ra, legyen szo dGPU-rol vagy SVM-kepes APU-rol. Ha a portolas nehez, de mar bevallalta valaki dGPU-ra, akkor egy SVM-es APU-val nem fogsz tudni tul sokat nyerni. Ha a portolas nehez, es nem is vallaltak be dGPU-ra, es a portolas lenyegesen konnyebb egy SVM-es APU-ra, akkor meg nem lesz osszehasonlitasi alap, ha dGPU-ra nem is portoljak :)

    "a dGPU-k korszakának lassan bealkonyul. /Az Intel lesz az egyik siettető; mert neki nincs.../"

    Nincs bizony, de lesz helyette jobb, ld. Knights Landing :) En inkabb ugy mondanam, hogy a GPU korszaknak lesz lassan vege, es onnantol teljesen relevanciajat veszti nehany ceg, koztuk az AMD es az nVIDIA is, ha nem vigyaznak. Szerencsere ezeket az cegeket nem kell felteni, idejeben lepni fognak.

  • Fiery

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14153 üzenetére

    Rendkivul specifikus kod kell ahhoz, hogy egy Kaveri le tudjon nyomni egy eros dGPU-t compute-ban. Az ilyen specifikus kodok pedig leginkabb olyanok lesznek, amiket eddig meg sem probaltak (d)GPU-ra portolni, tehat nem is lesz osszehasonlitasi alap igazandibol.

    Az 1500 wattos tapok pedig az SLI/CrossFire konfigoknal jonnek jol, azoknak nem sok kozuk van ahhoz, hogy a CPU foglalat onmagaban mennyi aramot vesz fel. Egy 300W TDP-ju kepzeletbeli 1 utas APU-hoz is eleg lenne egy 5-600W koruli tap, amennyiben ugye nincs dGPU a rendszerben.

  • leviske

    veterán

    válasz Vitamincsiga #14125 üzenetére

    Az Abu-tól hallottak alapján az AMD által megcélzott szoftverfejlesztő stúdiók inkább a RISC (szólíthatóm így?) egység növelésére tartanak igényt és elvileg az sem lenne gond, ha a X86 erő maradna a Kaveri-ben látott szinten. A gond az, hogy azért egy általános piaclefedéshez a legacy támogatást nem lehet eldobni, hiszen akkor akár a X86-ot is dobhatnák a kukába és annyival kevesebb pénz megy ki a zsebükből. Én speciel remélem, hogy hosszabb távon a nyers X86 teljesítményt nem akarják a FX8-asok szintje alatt tartani, pláne, hogy a Carrizo után mindenből volna lehetőségük nagyot ugrani emellett a lapkaméret mellett is.

    A Tahiti+Visherax2 APU fantáziánál figyelembe kell venni azt is, hogy a Tahiti önmagában most olyan 300mm2 körül van, emellé a Vishera is azt hiszem olyan 340mm2. Éppen elég a Kaveri 250mm2-ét is legyártani a GloFo-nál, nem is tudom, hogy egyáltalán egy 1000mm2-es lapka legyártható volna-e náluk. :DDD A cucc ~400W-os fogyasztása még a kisebb gond volna, hiszen legrosszabb esetben nem lehetne alá kapni 100k-nál olcsóbban alaplapot.
    14nm-es gyártástechnológián már azért kicsit más lesz a helyzet, de azért még kérdés, hogy arányaiban mennyit fog csökkenni a fogyasztás és milyen tranyósűrűséget engedhetnek meg maguknak. Az órajelekről nem is beszélve.

    A négy csatornás memóriavezérlő megint egy kérdés. Egyértelműen drágítana az alaplapon és igazából kérdés, hogy a HSA alapú programok mennyire függnek extrém módon a memóriasávszélességtől. Az egy dolog, hogy az IGP profitálna belőle, ha standalone kell játékot futtatni a cuccon, de (önismétlés on:) egy APU hosszabb távon nem erről szólna szerintem. Amennyiben a kétcsatornás DDR4 nyújtotta sávszélesség nem lesz képes kiszolgálni HSA programok alatt az APU-t, ott már más gondot is lehet várni.

    Összegezve én a továbbiakban is azt mondom, hogy nagy fogyasztású szörnyetegek helyett inkább kalapálja a vállalat a HSA-t, toborozzák az azt használó fejlesztőket és érjék be szoftveres úton az Intelt azonos lapkaméret mellett. Mert most jobb esetben is még másfél-két évig nem lesznek egy szinten gyártástechnológia tekintetében. (Ha csak a Carrizo-nak nincs egy 14nm-XM variánsa is talonban, amit be lehetne vetni próbának jövőre a 28nm-es cucc helyett.)

    (#14127) Fiery: Az 1-2 év múlva ha jól értem, tényleg túlzás, de a Broadwell-re azt írni, hogy "most" is az... Vagy keverem valamivel?

  • dezz

    nagyúr

    válasz Vitamincsiga #14125 üzenetére

    Túl kevés efféle program van még az optimális arány megállapításához, vagy van egyátalán optimális arány és nem pedig minden programnál más.

    Az OpenCL 2.0 megjelenésével szerintem kap majd egy kis lendületet a dolog (ez már nagyjából kihasználja, amit a HSA kínál és platformfüggetlen). Bár az Intel csak 1-2 év múlva fogja supportálni.

  • MiklosSaS

    nagyúr

    válasz Vitamincsiga #14117 üzenetére

    En pont azert valtottam 4930K-ra mert a 8350-nel nincs erosebb CPU/APU ..engem nem zavart volna a 300W TDP.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés