- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mobil flották
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Eleglide C1 - a középérték
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
Hirdetés
-
Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
it A DMA értelmében az iPadOS-t is kapuőrnek mondta ki az Európai Bizottság, így erre is technológiai alapdíjat vet ki az Apple.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #81251 üzenetére
Na ugye!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz -Mike- #81252 üzenetére
Megdöbbentő élmény volt. Azóta mindig mosolygok, amikor az emberek az ABS-en pattognak, hogy hű, az nagyon kell... Pedig az csak az egyik fele a képletnek.
De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Ne folytassátok légy szíves. Leflexelem én is a motoromról az ABS-t csak hagyjátok abba
Inkább arról témázgassunk, hogy hol kapok én a motoromra normális bukócsövet. Tavaly akartam egyet gyártatni, de az ajánlott szegedi srác lepattintott, hogy ő neki nincs most ideje ezzel foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CyberPunk666
senior tag
Amúgy biztos vagyok benne, hogy 2020 előtt elérjük azt, hogy nem lesz olyan ember a földön, aki jobbat tud fékezni egy abs-nél. Már most is nagyon kicsi az előnye a tökéletes emberi fékezésnek a belemarással szemben.
Százas tempónál ilyen 1-2 méterről beszélünk, ami ha az utolsó 1-2 méter a koccanás előtt, akkor rengeteg és életet menthet, de jól mutatja, hogy már ott vagyunk a fordulópontnál.Azon kívül pedig hozzáteszem még azt, hogy ezeket mindig rendes aszfalton mérik, normál körülményekk között. Tehát meg van beszélve, hogy ezt kell csinálni. Nem vészhelyzetben van és nem valós útviszonyok között. Ha víz, változóburkolat (aszfaltjavítás például), kosz van az úton, akkor az abs már le tud győzni egy embert. Vagyis inkább úgy mondom, hogy egy ember nem tudja legyőzni az abs-t.
Valós vészhelyzetben szerintem nagyon kevesen állnának meg tudatos jó fékezéssel gyorsabban, mint belemarással. Valós aszfalton egy valóban vészhelyzetben. Ha be is gyakorolod a lényeg az, hogy az adott szituációhoz nem fogod tudni annyira hozzáigazítani, mint a gyakorlópályán. Az nem vészfékezés, amikor tudod előre, hogy fékezned kell.
De biztos vagyok benne, hogy 3 éven belül eljutunk oda, hogy az abs 10-ből 6-szor gyorsabban fog megállni belemarással egy profi vészfékezést oktatónál egy pályán, ahol semmi változó nincs és az instruktor ott gyakorolt és nincs vész szituáció sem.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére
Veszélyes kijelentések.
Igazából nekem is csak annyi volt a bajom az ABS-el, hogy bizonyos körülmények között "meghülyül". Ideális körülmények között a régi rendszerek is tök jól működtek tapasztalataim szerint. Vízen, olajon, jégen, úthibákon na, ott már voltak furcsaságok, ráadásul autón, ahol nem csak két kerék-szenzor van, hanem 4. Ezzel kapcsolatban pedig szkeptikus vagyok, mikor fog kijönni az az ABS motorra, ami MINDEN körülmény mellett jobban fékez, mint egy rutinos, megfelelően fékezni tudó, jó reflexű motoros. Én ott leszek a rendszer barátja.
-
CyberPunk666
senior tag
Kevered a szezont a fazonnal.
Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi. ezekből segít kihozni a legtöbbet, csökkentve a veszélyt.Egyébként a jó gsx-r-en is bele lehet úgy marni, hogy eless, aminél egy gyengébb fékerejű gép abs-szel jobb lett volna, mert a keréken lassulsz, nem a fenekeden, mögötted a géppel...
Lényegében megállapítottad, hogy a motorkerékpár sok egységből áll és a fékút a rendszer leggyengébb láncszemétől függ.
Ajnálhatok kutatási neked témának spanyol viaszt esetleg, hátha felfedezet -
Something_
őstag
válasz CyberPunk666 #81260 üzenetére
"Persze, hogy az abs nem állít meg jobban, mint azt a gumid-futóműved-féked engedi"
bezzeg a hsm. abs a multe. itt van hsm. -
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #81259 üzenetére
Nekem megfelel azonos fékút az esés veszélye nélkül. Csak azt nem akarom, amit régi autós rendszereknél tapasztaltam, hogy voltak körülmények (nem ideális tapadási viszonyok mellett) amikor lényegesen hosszabb lett a féktáv ABS-el, az szvsz iszonyat veszélyes.
(#81260) CyberPunk666: Nem keverem, éppen erre hívtam fel a figyelmet...
Illetve, ami neked nem ment át, hogy arra akartam felhívni még a figyelmet, hogy jó futóművel, gumival fékkel még többet lehet nyerni tök átlag pilótával (pl. én ) mint ABS-el. Ezzel nem méterekkel előbb álltam volna meg 100-ról, mint egy ABS-es átlagmotorral, hanem tízméterekkel legalább.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Nagyjából van róla fogalmam, mert dolgoztam a járműiparban fejlesztőmérnökként.
A jelenlegi rendszerek kb attól függnek, hogy be lehet-e szorítani a gyártási költséget X euro alá. Az összes kiadott rendszerben a tudásának a szük keresztmetszete a darabonkénti előállítási ár.
A mérnöki munkát durván visszafogja, ennél sokkal többet ki tudnának hozni a legtöbb dologból.
A hétköznapi tömeggyártott cuccoknál meg sem közelítjük a mérnökök tudászintjét a teljesítményben.
A zsenialitás arra megy el, hogy a szarból is működőt csinálnak.A minden körülményben a hó és murva nem lesz benne, de ott meg csak bolondok száguldoznak motorral.
(#81262) HSM
Az abs nem ezek helyett, hanem ezek mellé van. Az abs ad hozzá a rendszerhez olyat, amit az előzőek nem. Így értelmetlen az összehasonlítás. A fekve csúszásnál jobb a gyengébb rendszer + abs.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81263 üzenetére
Na, erről van szó. Tudom én, mi a mérnökség, és hogy mennyire korlát az előállítási költség. Ezért is vagyok némileg szkeptikus.
-
BoB
veterán
Tudja valaki hol lakik? Legalább a net kábelt kihúzhatná
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Szörnyűek vagytok.
-
#79335424
törölt tag
válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére
Konkrét tapasztalat. BMW 1100 C -t teszteltem ABS -szel. Kereszteződésben fel volt huplisodva az aszfalt, besárgult előttem a lámpa, húztam egy komoly féket. Azt hittem, sosem állok meg. Az aszfaltredőktől megbolondult az ABS, majdnem beestem a kereszteződésbe. ABS nélkül símán megálltam volna a vonal előtt.
-
Geresics
addikt
válasz CyberPunk666 #81257 üzenetére
Valaki pár hónapja (és 20 HSM jobb, mint az ABS vitával ezelőtt) belinkelt egy videót, amin egy profi motoros mérte össze a tudását az ABS tudásával. Mondjuk biztos lefizették - tudjuk milyenek ezek a profik...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
Hozzatennem.
Az abs, ha teljesen hoki vagy, es ramarsz a fekre, csak jo lehet.
Ha tudsz fekezni, es nagy tapasztalatod van a motorozasban, akkor az abs el megjobban el tudod kerulni a baleseteket.
Pl ahhoz, hogy tokeletesen tudj mindig fekezni, a veszfekezest minden nap kellene gyakorolnod. Kihagysz nehany napot, mar nem ugy fogsz fekezni.
Tehat ebben az iranyban menni nem lehet. A kovetkezo a baj meg: Az utviszonyokrol fogalmad sincs. Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni.
Innentol az abs nyer. Barmilyen helyzetben.Tenyleg ki kene probalnod.
Ha fekutrol van szo. Ha egy betonfal van elotted, es te mindennap tobb orat fekezel ugyanolyan aszfalton, akkor lesz elonyod.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Mire alapozod, hogy anélkül megálltál volna?
Az ABS elvileg, ha a levegőbe került a huplik miatt az egyik kereked, vagy éppen az elkönnyülés stádiumában volt, akkor az azonos fékerő miatt blokkoló keeken engedett, majd amikor lenyomódott az aszfaltra ráengedte a fékerőt, mert nem blokkolt, mindezt megtette másodpercenként akár 10 alkalommal is.Mit értessz megbolondulás alatt? Miért gondolod, hogy nélküle megálltál volna?
Huplikon fékezve a motor simán "megbolondul" abs nélkül is, mert a kereken folyamatosan erős terhelésváltozás van, ami miatt folyton más az ideális fékerő. -
válasz Topiccsendőr #81271 üzenetére
bunkó. Bepörgetsz pokollá tetszem itt a világot.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #81271 üzenetére
Vagy valami jó kis távíró üzemmódú üzenettel:
Fejezzétek be STOP itt esik az eső de egy CBR megy STOP lekentem a láncot STOP de ez semmiség a parkolóban STOP
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Doki16
addikt
válasz Topiccsendőr #81271 üzenetére
Most cseréltem fényszóró folyadékot szezonra felkészülvén. Természetesen Mike-nak csináltam róla videót, ő úgyis annyira csipi őket
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz Topiccsendőr #81275 üzenetére
Aki kintről olvas minket, annak érdekes kép jön le rólunk maradjunk ennyibe. Rossz idő van, motorozni kéne nem itt túráztatni egymást.
-
-Mosquito-
őstag
Reggel óta 86db hsz. Szoktatok ti motorozni is egyáltalán?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mike-
addikt
válasz -Mosquito- #81278 üzenetére
Én mind a kettővel mentem ma de erős mindkettő gyorsan hazaértem.
-
#79335424
törölt tag
válasz CyberPunk666 #81270 üzenetére
Pár évtizedes motorozás, pár év budapesti motoros futárkodás tapasztalataira, és arra, hogy nem először voltam abban a kereszteződésben, és abban a szituban. Pont ezért lepett meg, hogy nem tudtam megállni a vonal előtt.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Srácok! Megint esnek a benzinárak!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
#81556480
törölt tag
Nem tudjátok véletlenül hogy a minarelli blokk előtt 88ban milyen kódja volt a Red rose 50 ccm motorjának? valami korai minarelli vagy mi ?
dikk somatom, te motorolsz ?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #81267 üzenetére
Nekem sikerült becsúszni... Pontosan ugyanez az érzés volt. [link]
(#81269) persuader: "Mikor lesz poros az ut, es mikor tapad kevesbe. Nah ezt vegkepp nem tudod figyelni. Innentol az abs nyer."
Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet.Próbáltam. Azért írom. Szerencsére csak autóban. Motoron nem szeretném egyik linkelt élményt sem megtapasztalni.
(#81270) CyberPunk666: Elméletileg igen. Gyakorlatilag meg úgy tűnik, mégsem mindig. Nekem is írta ABS fejlesztő, hogy dehát az nem fordulhat elő, hogy a rossz ABS miatt beesik a fékpedál. Pedig biza beesett.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
De motoron nem probaltad. Plane nem kanyarban. Szoval marad a meghibasodastol valo felelmed, mert amugy a tobbi erved elmeletre epul, nem tapasztalatra.
Tehat te azert nem szereted az abs t mert meghibasodhat.
Nem azert mert barmikoris jobban meg tudnad oldani a feladatot.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
Veszek egy furgont, amit motortárolásra és szállításra akarok használni.
Ha tud valaki jó cuccokat, amivel át lehet építeni a rakterét egy jó motortároló/szállító alkalmatosságnak, az ne tartsa magának.Nyilván az lenne a jó, ha
1, könnyen be lehetne rakni (tárolás)
2, könnyen és főleg egyedül le lehetne kötni (szállítás)
3, reális elképzelés 3 darab motor (2 sport, 1 terep) egy furgonban, vagy nem fog elférni? (még nincs meg a furgon, ha kell veszek olyat, ami elég széles)A legjobb az lenne, ha lehetne külön venni ilyen teljes szettet, mint ami a motorszállító utánfutókon van és csak le kéne csavarozni a furgon padlójába.
Meg milyen buktatói vannak ennek, pl hogy nem mindegy milyen spanifert veszek, mert lassan ldörszöli a fényezést? minden infó jöhet.
-
Lipton
őstag
Jajj megint valaki jobban fekez abs nelkuli motorral barmilyen feluleten (akkor is ha a fekut alatt valtozik) 10 eves uvegkemeny gumikkal Mert ugye a kozut olyan, hogy egyenletes a felulete mindenhol, nincs por/piszok/olaj/stb. es ezt egy veszfekezes eseten siman le lehet reagalni es pont a hataron fekezni amikor a sportszelet mar ott van a gatyaban.
Motort nezegetek megint de en kizarolag abs-szel - bena vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
válasz CyberPunk666 #81287 üzenetére
Nem gyenge h ide jutott a dolog, nekem előbb fordulna meg a fejemben, hogy akkor ohne motor.
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #81287 üzenetére
Abba a furgonba tegyél bele minden lopásgátlót mert ha azzal együtt viszik el a motorod az fájni fog.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Kolondrum #81290 üzenetére
(#81289) persuader
A ninját is, igen.
(#81290) Kolondrum
Nem értem a problémát ^^
Azóta már lenne garázs két utcával odébb tőlünk, de egyébként is kéne valami motorszállító jármű mert venni akarok egy rendszám nélküli gépet pályázni, és egyébként is jobb lenne, ha az ablakom alatt lehetne. Nyugodtabb lennék és kényelmesebb is lenne.Szóval ez azóta már ilyen 2 vagy 3in1 helyzet.
Azon kívül meg tutira nem fogok valamit azért nem csinálni, mert nem alakult minden elsőre a királylányos álmaim szerint. Én átgázolok a problémákon.
Most komolyan, azért ne motoroznék, miközben imádom minden percét, mert furgont akarok garázsként használni?Mekkora kibaszás lenne már önmagammal...
Beállok az ablakom alá, beriasztom, mindig kéznél lesz azonnal, fedett helyen lesz, télre meg feljön a fűtött szobába.
Szerintem teljesen jó megoldás, és még olcsóbb is, mint garázsozni.
(#81291) -Mike-
Az a furgon üzemképtelenné lesz téve, mondjuk kikötöm a benzincsövet, vagy hasonló. Valami olyasmi módszer lesz, hogy kb fél órányi szerelés legyen a mozgathatóvá tétele.
Ám a motoron van már lopásra casco.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #81286 üzenetére
A vizes utas kereszteződésbe csúszás is valós tapasztalat volt. Pedig autóban is ugyanaz a rendszer dolgozik, sőt, autóban még több adatból tud dolgozni, mert kettővel több kerék van...
Szóval pont olyan aggályom a meghibásodás veszélye, mint az, hogy bizonyos helyzetekben váratlanul rosszabbul teljesíthet, mint ahogy én tudnék, és ilyenkor semmi lehetőségem nincs korrigálni.
(#81288) Lipton: Idéznék a linkelt hsz-emből: "Szóval nekem csak annyi a véleményem, hogy ne bízzunk meg vakon ezekben a kütyükben. "
Ma sem gondolom máshogy.Egyébként ha figyelmesen elolvastad volna, amiket írtam, éppen erre hívtam fel a figyelmet, hogy néhányaknál elég fura a görcsös ragaszkodás az ABS-hez, amikor a jó fékúthoz legalább annyira szükség van felfüggesztésre és gumira is.
Nem tudom, éppen feltűnt-e, hogy a saját sv650-emből is gúnyt űztem: "De gondolom, Te sem véletlenül nem egy fos tartós gumijú, csapnivaló pálcika futóművű gépen tolod, úszónyerges kétdugós fékekkel. " [link]
Illetve ezt is írtam: "Nekem pont erről vannak erősen vegyes tapasztalataim. Én lehet, mindig szarul fékezek, de egyformán szarul. Az ABS lehet 100X jobban fékez nálam, de ha százegyedikre egyszer nagyon nem, abból nagyobb baj lehet." [link]
Ebből pont nem az következik, hogy én jobban tudok fékezni az ABS-nél. De nekem a megbízhatóan sz@rabb többet ér. De megértem, ha más máshogy gondolja. Mindenki a saját bőrével játszik.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
Gondolom akkor visszamentél, kikötötted az ABS-t, megpróbáltad újra és láttad hogy neked ez jobban megy. Így már érthető.
A beesik a fékpedálról nem tudok nyilatkozni, de gondolom autóknál is hasonló lenne mint motornál: ha nem működik az ABS akkor a fék hagyományos módon működik tovább.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Nem volt rá szükség, fel sem merült, hogy bérmi mással is lehetne gond. Úgy csúszott az autó, mintha kb. tükörjégre csúsztam volna. Ilyen a mesében nincs. Érdekes, a bizti kivétele után megint tökéletesen lehetett fékezni.
Elvileg igen, úgy kellett volna neki. De sajnos nem így volt nálunk. Valami olyan meghibásodása lett, hogy lenyomtad a féket, de elengedte a nyomást, és csak akkor fékezett ha pumpálni kezdted. Pedig nem folyt az olaj a rendszerből. A vezérlőnek volt valami nyűgje.
[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Gumi a 10 eves
Ne keverjuk, a gumi/futomu nem "vagy" dolog hanem annak is rendben kell lenni. Rossz gumi es/vagy futomu mellett meg nehezebb lesz rendesen veszfekezni.
Gumit amugy vehetsz jot, futomuvet is rendben lehet tartani (de az mar adott egy gepen) viszont az abs a vasarlas soran eldol es utolag nem tudsz vele mit kezdeni.
Ugy nez ki az abs tovabbra is "fenypontja" marad ennek a topiknak.
Mindenesetre en biztosan jobban fekezek abs-szel.
-
HSM
félisten
válasz Lipton #81297 üzenetére
Ez igaz látod. És ha már benn van az ABS, és mégsem tetszik, még mindig meggondolhatod magad egy kiszedett biztosítékkal, míg ha az anélkülit veszed, abba már nehezen kerül be a cucc.
(#81298) -Mike-: Egy hatodik generációs Ford Escort volt, 1.6-os. A gumijainak és az útnak nem értem, mi a jelentősége, egy 11. kerületi aszfaltozott kereszteződés volt, és a gumik is azonnal jól tapadtak a biztosíték kiszedése után. Semmi extra nem volt abban a kereszteződésben, és éppen ez a morbid a történetben...
Régi vas volt, nem is vitatom, de arra tökéletes volt, hogy elvegye a maradéktalan bizalmam a rendszerrel szemben.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen egeret válasszak?
- PlayStation 5
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Okos Otthon / Smart Home
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- OLED TV topic
- Milyen autót vegyek?
- EA Sports WRC '23
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000