Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Algol
senior tag
válasz
mr_ricsi
#14719
üzenetére
Amiket leírtál, azokat én is ismerem. Valamikor régen építettem egy-két akkumulátortöltőt és akkor átolvastam a szükséges irodalmat.
"egy teljesen feltöltött cella terhelés (kisütés) alatti feszültsége 2,13 V"
Ezt kétségtelen teljesen szükségtelen volt leírnom, hiszen töltés alatt ennél nagyobb a cella feszültsége.
"Ezeket úgy alakítják ki, hogy cellánkénti 2,35 V feszültségnél lekapcsoljanak"
Ezt a 2,35 V-ot valóban az ujjamból szoptam, de rémlik valami, hogy az "Akkumulátortöltők építése" vagy mifene című könyvben szerepelt ez mint javasolt küszöbfeszültség, vagy az általam épített töltők ekkor kezdték el csökkenteni a töltőáramot, nem tudom már.
Egyébként logikus érték: 6x2,35V=14,1V; a 2,4V [az intenzívebb gázképződés küszöbfeszültség] 6-szorosa pedig 14,4V. Így ha 14,1V-ot tűzöm ki célnak, akkor még marad 0,3 V-om biztonsági tartaléknak a tűrésekből származó pontatlanságokra, merthogy "századvolt pontosságú töltőrendszert" én sem készítenék. És ezzel majdnem azt a két feszültséget kaptam, 14V-14,4 V-ot, amit te is szabályzási célnak tüntettél fel.
Másrészt azért írtam 14,1V-os értéket a simábban magyarázható 14,4V [gázképződési küszöbfeszültség] helyett, mert állandóan az járt a fejemben, hogy mekkora lehet a rendszer feszültsége, ha egy majdnem teljesen feltöltött akkumulátort jelentős 1C, 1,5C árammal terhelünk és még megy a töltőgenerátor. Tud-e az ilyenkor 14,4V-os feszültséget produkálni? Erre a kérdésre nem tudtam válaszolni. Ezt kompenzáltam azzal, hogy a 14,4V helyett 14,1V-ot használtam, nehogy a rendszer feszültségének túlzott felfele való torzításával vádolhassanak.
Már a számítás megkezdése előtt, azt gondoltam, hogy ez a feladat nem oldható meg egy előtét ellenállás használatával. És minél jobban ingadozhat a tápfeszültség, annál kevésbé. Ezért nem akartam még nagyítani a lehetséges tápfeszültség tartományt.Akkor is, meg most is többet írtam a kelleténél.
Különben is Isten88 ezt írta:
"Szeretnék egy 20W-os LED-et robogóra, az akksijáról hajtva (12V 7Ah) működtetni."
Én ezzel foglalkoztam. Csakhogy közben egy s más kiderült és lehet, hogy az van amit írtál:"Simán elképzelhető, hogy az önindító és a gyújtás megy a 12V-ról, míg a világításnak külön tekercse van a lendkerékben."
Ha meg még az is kiderül, hogy ezen a tekercsen van egy olyan szuper feszültségstabilizátor ami mindig pontosan 12V +- 0,001V-ot szolgáltat, akkor is ha 5 km/h-val cammog a robogó, de akkor is ha 100 km/h-val száguld a lejtőn lefele, mindegy neki, hogy -20°C van vagy +40°C, nem számít hogy terhelve van, vagy terheletlen, akkor bizony 1 darab ellenállással is megoldható a feladat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Launch trailert kapott a Honkai: Star Rail
- Olcsó vs. drága egér: melyiknél érzed meg igazán a különbséget?
- Temu
- Steam topic
- Gumi és felni topik
- Fejhallgatós találkozó
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Assetto Corsa Rally
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Karácsonyi RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Samsung Galaxy A16 / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Ganacia / BONTATLAN NULL Perces!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


