Keresés

Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz ligu #1 üzenetére

    Jujjj!!!

    A Quarter pixelt és a GMC-t sürgősen hagyd el, különben egy erőmű (2 GHz fölött) is akadozhat vele (ugyanakkor nem túl sokat javítanak a képminőségen), és bizonyos körülmények között artifact-ekre vezethetnek (lehet, hogy a tiéd is ilyen)!

    A Bi-directional kódolás és a sávszélesség (3000 kbit/s) rendben.

    Ha szeretnéd elkerülni a helyenkénti (időnkénti) kockásodást (vagyis a legjobb minőségre törsz), akkor kénytelen leszel visszatérni az 5.02-es codec használatához, ahol is a maximum quantizer-t le kell csökkentened a default 12-ről 8-ra, vagy még inkább 6-ra.

    A kódolásnak természetesen 2-menetesnek kell lennie, továbbá bizonyos filtereket is be kell vess, a legjobb minőség eléréséhez. Ezek közül a legfontosabbak a zajt csökkentő filterek, mert ezek, túl azon, hogy önmagukban is csúnyák, rendkívüli módon falják a sávszélességet.

    Nos tehát:
    1.) Első lépésként mindig deinterlace-elni kell, amihez a legjobb Donald Graft ''Smart deinterlace'' (v.2.7b2) filtere (megfelelő beállítás mellett).

    2.) Második lépésként alkalmazni kell a VirtualDub egyik beépített filterét, amelynek neve egyszerűen csak ''TV'', kiválasztva az ''I/Q (chrominance) 3x3 average'' opciót. Ez mindig előnyös, amikor a jel TV-ből, kamerából, vagy videómagnóról származik. (Csak DVD rip-eknél felesleges.)

    3.) Ezután jön a crop-polás és az átméretezés. Tipikus esetben 512x384 pixelben elfér az összes információ, ezért érdemes ide átméretezni az eredeti 720x576, vagy 768x576-os felbontású videót. Az átméretezésnél részletgazdag és tiszta képnél a ''bicubic'' filterelést célszerű használni, zajos képnél viszont a ''bilinear''-t. Az átméretezésnél általában szemlátomást csökken a zajszint, miközben a képélesség nem csökken számottevően (ugyanis az eredeti PAL videó nem használta ki a felbontásba matematikailag beleférő infó mennyiséget).

    4.) A kódolás első menetéhez ennyi filter elég is. Az első menetben a hangot nem kell kódolnunk, kapcsoljuk is ki.

    5.) A második menet előtt elhelyezünk néhány további filtert, elsőként a Jim Casaburi féle ''temporal cleaner'' nevűt, ámde nem a default beállításban, hanem a luminance ''Threshold for pixel lock''-ot a default 4-ről 0-ra kell csökkenteni, a chrominance ''Threshold for pixel lock''-ot pedig 2-re. (Más paraméterekkel is célszerű lehet játszani.)

    6.) Ezután beállítjuk a fényerőt, a kontrasztot és a gammát, amihez Alessandro Malanca ''brightness-contrast-gamma'' filtere az egyik legjobb.

    7.) Következő lépésekben helyrebillentjük (ha kell) a színegyensúlyt és a színtelítettséget Donald Graft ''red/green/blue adjustment'' és ''hue/saturation/intensity'' filtereivel.

    8.) Ha a kép már viszonylag jó minőségű, zajtalan, csak egy kissé életlen, akkor javíthatunk rajta Donald Graft ''xsharpen'' filterével (1.0b2), amelyben mindkét csúszkát 30-50 közötti értékekre célszerű állítani.

    9.) Ezekután jöhet a kódolás második menete, immár a hanggal együtt.


    Megjegyzés:
    a hangot értelmetlenség VBR MP3-ba kódolni, ugyanis csak a komplikációk vannak vele. (A CBR MP3 is megfelel, a kissé nagyobb méret úgyis eltörpül a videó rész mellett.)

    A témát még sokáig lehetne rágni, de inkább jöjjenek a kérdések.

Aktív témák