- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Yettel topik
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
Szerintem legtöbben, akik ma kellemes emlékeket fűzünk az első részhez, igazából "relatívan túlértékeljük", mert a szép emlékek idővel nosztalgikusan tovább szépültek, illetve akkoriban vélhetően azért hagyott bennünk pozitív emlékeket, mert sok tekintetben újdonság volt, amit ma már eleve nehezebb elérni (ahogy egyre több mindent láttunk már, egyre nehezebb újat, vagy legalább újszerűt mutatni). Szerintem látványbeli stílus és még játékmenet, de ugyan így hangulat tekintetében is újszerű volt, így valószínűleg elkapott minket egy kicsit érzelmileg is. Ráadásképp pedig ott volt még pár további apróság, mint pl. a Physx viszonylag értelmes használata is, ami hozzátett még egy kicsit az újszerűség varázsához.
Szóval ma eredendően nehezebb relatívan ugyan olyan jó játékot kihozni, de főleg folytatás/előzmény, vagy reboot keretében, hogy az részben az újszerűsége miatt is legyen jó, de aki ezt szerette az első részben, az valószínűleg ilyen téren is várt valamit.
... és ha már hangulat... Én például az évek során többször előkotortam az első rész főcímdalát (Lisa Miskovsky - Still Alive), amiről pár év után rendszeresen elmondtam az ismerőseimnek, hogy szerintem egyedül ez a dal adja a játék érzelmi töltetének kb. felét, ami pedig a komplett alkotás összértékének is kb. a felét teszi ki, szóval a szerencsésen eltalált soundtrack valószínűleg jelentős mértékben járult hozzá az ME ilyen jellegű sikeréhez (már amennyire sikeres volt, de akiket ismerek és játszottak vele, azok többnyire szerették, vagyis amire itt gondolok, hogy pozitív érzelmeket idéztek fel vele kapcsolatban).
Ehhez képest viszont a Catalyst szerintem teljesen szakított mindezzel.
Az előző gondolat folytatásaként például egyetlen dalra/dallamra sem tudok most visszaemlékezni a Catalyst-ból, pedig alig egy-két hete fejeztem be a story-t, és nem jutott eszembe belehallgatni a soundtrack-be, hogy felidézzem a játék hangulatát, mert, nos... szerintem nem nagyon van neki, legalább is engem nem kapott el magával annyira.
A látvány OK, de egyrészt már nem újdonság (viszont mivel reboot, így megint hozni kéne a "varázslatot", nem elég szimplán folytatni, mint ha egyenes folytatás lenne). Sőt, szerintem viszonylag összecsapott ez a játék ilyen tekintetben, mert azon a PC-men, amin sokkal részletgazdagabb és változatosabb látványvilágú Frotbite 3-as játékok is mentek akadás nélkül, még olyankor is ha konkrétan sok vizet, akár kimondottan vízesést, vagy szökőkutakat láttam (a DI:Inquisition-ben sok ilyen volt, gond nélkül!), itt viszont durván belassul, mondhatni szaggat a játék egy szökőkút láttán (plusz még véletlenszerűen pár helyen, de a víz nagyon egyértelmű volt, hogy kiakasztja, pedig nem volt állejtegetős látvány a síkidomok tetejéről habzás és akadály nélkül legördülő, aztán a másik síkon szintén zavartalanul eltűnő kristálytiszta víz).
Ja, és totál Mass Effect 3 idéző volt az, mikor pl. beraktak 3 teljesen egyforma kinézetű, és ugyan azt a rövid animációt ismételgető NPC-t egy számunkra mindenképp, de még számukra is megközelíthetetlennek tűnő szűk területre (azt hittem ez, amihez egész közel sikerült mennem, az valami ester egg, de később láttam, hogy máshol is vannak hasonlók: "szellemszerű" alakok, amik akár animáció nélkül csak mereven bámulnak ki a fejükből egy "lehetetlen" helyen [pl. egy látszólag ajtók nélküli szűk szögletes légtérben, vagy a semmibe vezető lépcsőház "pihenő" részén mereven állnak "bebugyolált fejjel", amik mint ha nem is emberek lennének fura ruhában alacsony poligonszámmal, hanem "idegen faj", esetleg bábu], és látszólag nincs semmi szerepük). Ez még rosszabb, mint hogy úgy általában hülyén néz ki a sok NPC nélküli üres tér, ami látszólag egy étterem, szórakozóhely, bútorozott "park", vagy akár magánlakásnak néz ki (sőt, a "lakásnak" tűnő belterekben is felbukkannak a melléküldetéses NPC-k, akik nem ott laknak), de soha nem használja senki, az NPC-k üres szobákba vannak bezárva (vagy nincsenek sehol).
De szerintem a nagyobb baj, hogy ez egy mesterségesen Ubisoft féle openworld stílusra faragott ME reboot, nem pedig egy folytatás (vagy előzmény):
- Egyrészt eleinte teljesen össze voltam zavarodva a story-t illetően, mert nem állt össze számomra a mára már igen homályos emlékeimmel szembeállítva sem (egyszer játszottam vele megjelenéskor, majd pár évvel később újra, szóval jó rég), hogy miként passzol össze a két játék. (Szerintem kellett volna valami kisfilm a játék elejére, ami egyértelművé teszi, hogy ez reboot és nem folytatás, vagy előzmény, szóval teljesen felejtsem el az első részt, ha képben akarok lenni ezzel.)
- Másrészt, szerencsére arra magamtól is rájöttem, hogy semmi értelme a side quest-ek ~99%-ának, így nem estem bele abba a hibába, hogy például megpróbáltam összeszedni az összes gridleak-et, mikrochip-et, stb, vagy más hasonló dologgal untattam volna magam halálra, amitől csak megutáltam volna a játékot, mint annak idején az Assassin's Creed sorozatot, mikor belefutottam az ilyen "csapdákba" (mikor még újdonság volt nekem az ilyesmi, hogy vannak teljesen értelmetlen "harmadlagos küldetések", és azt hittem van ezeknek bármi értékelhető jutalma a játékon belül [legalább egy ester egg szintjén], nem csak statisztika a menüben, hogy 1000 "izéből" már 980-at szedtél össze a városban - bár a gridleak vadászat még mindig jobb móka, mint az animus fragments gyűjtögetés, illetve néha abszurd mód humoros dilemma volt, hogy megálljak-e felkapni valami gyűjtögethető kütyüt egy határidőre végzett futam közepén).
Nagyon életszerűtlennek találtam a csomagszállítós mellékküldetéséket is, hogy képesek határozatlan ideig ott ácsorogni emberek, de amint a kezébe tudják nyomni egy véletlenül odatévedt futárnak a csomagot, akkor gyakorlatilag kivétel nélkül néhány rövid percen belül célba kell érnie (amiben ugyan extra vicc, hogy egy viszonylag ügyes futár sem mindig tudja első próbára időben lefutni ezt az utat, mert kísérleteznie kell az alternatív lehetőségekkel...), különben "világvége", elpusztul minden kiscica és meghalnak az éhező gyerekek, stb (egy másodpercen múlt, miután egész nap ott szobrozott...). Illetve idegesítő, hogy mindig elölről indul a csomaghoz kapcsolódó "duma", szóval mikor adott skill-ekkel még lehetetlen csomaggal próbálkoztam, már kívülről fújtam a mondókát. -> Ez pedig a másik, hogy nem nagyon tudtam előre, hogy mi az, amit már van esélyem teljesíteni, és mi az amihez kéne valami extra skill, vagy tool, amit csak később kapok meg a story részként, hogy gyorsabb legyek és/vagy le tudjam vágni az utat...
Zavaró volt az is, mikor a story részeként egyértelműen bezártak egy szűk helyre, míg kiütöttem ~10 ellenfelet ezzel a nehézkes és fura harc-mechanikával. Nem tudom miért kellett ennyit foglalkozni a harccal, ha elvették az embertől a pisztolyt még olyan formákban is, hogy pl. pajzsként magunk elé tartunk valakit, és az ő pisztolyával lövünk az ellenfélre (vagy bármi, legyenek kreatívak, ha már behozzák a fegyvereket és elkerülhetetlenné teszik a harcot...). Na meg szerintem egyébként is teljesen irreális a harc. Igazából számomra szerintem lehetetlen lett volna leküzdeni mindenkit (vagy nagyon sokszor neki kellett volna futnom, mire beletanulok), ha már az első találat a földre küldött volna (akár puskákból, akár abból a marokban tartott "izéből" -> amiről jut eszembe a kérdés: mi miért is nem kaphattunk egy ilyet a saját kezünkbe...?), pedig elvárható lenne ezen a technológiai színvonalon, hogy egy sokkoló fegyver kiüsse az áldozatát egy tiszta találattal (de ha nem az elsővel, akkor a másodikkal minimum megszédítse, hányingert vagy izomgörcsöket okozzon pár másodpercig, mi elég idő lefogni az embert, stb). Szóval azért volt teljesíthető, mert "hagyott nyerni" az AI, ami így butának nézett ki, sőt még én is bénának éreztem magam, amiért engem "hagyni kell nyerni", hogy ne akadjak el a játékban.
A VR-ról nem tudok nyilatkozni, mert egyelőre nagyon konzervatívan kerülöm a témát (ha már szinte mindenkinek lesz és minden játék erre kihegyezve jön, akkor biztos nekem is lesz, de egyelőre még csak a 4k-s síkképernyő van a terveim közt, az is inkább csak év végén vagy inkább jövőre, sisakot egy jó darabig még nagyon nem akarok, főleg nem elsők közt, "korán"...), de elhiszem, hogy jól passzol ehhez a játékhoz. Viszont ez szerintem még nem mentesíti az ettől független hibáitól.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen processzort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Nintendo Switch 2
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest