- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Yettel topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
Fentebbire; hasonlót nekem akkor produkált a Jog, amikor -az előbb említett
- fuvókába kis kosz volt.
Hát izé', a légszűrő a karburátoron van rajta
, egy jó nagy feka doboz. (ha gyári)
A vízhűtés egy zárt rendszer, nincs "túlfolyója". Átlátszó csővel általában az akkumulátor túlfolyóját szokták levezetni. Valszeg' az lehetett.
A cső könnyen megeshet, ha karbi vákuumcsatlakozóját zárja.
..vagy esetleg az olajzás bemenet lehet. De ebben az esetben vagy a blokkra megy rá az olaj csatlakozója, vagy Te kevered a benyát. -
Topiccsendőr
addikt
Ez annyi minden lehet.
Első körben szegény keverékre gondolnék. Karburálási problémák. Nem gyertyapipa. Amit eddig is emlegettem. Lehet nem lett nagyobb fúvóka berakva a TT hez. Vagy nemtom milyen benzinszivattyúd van. Annak a hibája is csinál ilyeneket. De fórumról nem lehet diagnosztizálni, szerelni pláne nem. Látni kellene a gyertyád színét.
"megálltam menet közben" motorfék van akkor hogyaviharba ne menne a motor, hiszen a kereked hajtja. Nem értem ha így irod, de szerintem senki sem. -
bajnokpityu
félisten
ha kell,van egy 12es karbim ócsóé eladó.a gyári,pár fúvókával együtt.
nem attól jó a fekvő henger,mert fekszik,hanem mert az egy jobb konstrukció
amikor 205ösöm volt,ott nem volt jó a fekvő henger.itt jó
persze a henger felemás kopást fog nyilván mutatni,de annyit nem számit.vannak olyan robik,ahol a járó motor nyit membrános csapot,és igy megy le a benya a karbihoz.namost ugye addig nem indul,amig nincs lent a benya.tehát,sokáig kellene inditózni.igy kimélik az akksit,öninditót. azért injekciós tűvel,mert az valamennyire porlaszt.
-
-
Dízeles
aktív tag
Nekem tetszik.
Az csak műanyag.Szereld le vízpapírral vízben csiszold meg .Ha elkezded csiszolni néha kicsit folyass rá vizet és látod hol és mennyire kell még csiszolni.Így ahol nem tapad a víz kicsit csiszold még.Esetleges szennyeződés vagy szilikon miatt.
Teljes száradás után akryllal lefújhatod .Ha nem fogdosod zsíros kézzel nem is kell zsírtalanítani.Egyszerre csak vékonyan nehogy megfolyjon . Gyorsan szárad 3-4 réteget fújhatsz rá.
Go...
foci bikinis csaj is tetszik 200911011126 -
-
Topiccsendőr
addikt
Továbbá ha hirtelen adok nagyobb gázlöketet álló helyzetből (például rögtön negyed gáz), nem fokozatosan húzom, az nagyon káros a motor élettartamára nézve?
namost. egy picit gondold bele magad a helyzetbe. A fröccsöntött műanyag dugattyúnak a fröccsöntött műanyag polivinilklorid hengerben egészbiztosan ártana. De. Ezek a robogók jobb esetben 30e km ert elmennek egy dugóval, hengerrel. Szerinted egy mezei kigyorsítás milyen károkat okoz egy fém alkotta motorblokkban? deugye nem lendkerekes kisatókról beszélgetünk?
Demost ez halálfrankó igazi kérdés volt vagy vicc? -
Topiccsendőr
addikt
Nos?
Szerintem ne linkelj semmit egy fórumra, ha nem akarod magad becsapni. Menni kell vele, hallgatni hogy sikít-e a hajtómű, billeg-e a dugattyú, de képről csak azt lehet elmondani, hogy szép. Sőt még azt se. Ha közelebb mész hozzá lehet egy rakás fos az idom is. Jártam párszor így.
Tényleg az a tuti, ha megfizetsz egy szakit. Lehet elbuksz 3* 5000 forintot, de még mindig beljebb vagy, mintha megveszel egy robogót, és dugattyúcserével meg hengerfúrással kezded a szezont, neadj isten fullgenerál.Ez speciel mondjuk szerintem picit drága. De ez csak az én véleményem.
-
Topiccsendőr
addikt
a szalonból kitolod a robeszt, akkor azt csak hajtani kell és megy pár évig. Nem nagyon kapnak ezek szervizet, csak otthoni barkácsolást, kókányolást. Ezért kell magaddal vinni egy hozzáértőt, hogy ne vágjanak át. A Minarelli blokkokat Yamahába Apriliába is szerelik, meg Malagutiba is. Van rövid levegős fekvő, hosszú levegős álló, vizes fekvő. Ezek a különbségek a blokkok között. Yamaha BWS, MBK Stunt álló levegős, Jog rövid fekvő, Aerox vizes fekvő. Néhány a sok közül.
-
bajnokpityu
félisten
-
bajnokpityu
félisten
-
nLali
őstag
Nekem Runner az első robogóm, 950 Km-nél tartok és jó választásnak tűnik. Én szeretem.
Ennél jobban már csak ezt szeretném:
NyócázasvékettesSejtem mire gondolnak, amikor azt mondják, hogy az első teló nincs a helyzet magaslatán.
Betonkemény fordított villa,nem simít ki minden úthibát, viszont jónagyot lehet fékezni vele.Nem akar orra esni
Tavaj nyúztam egy nagyon megkímélt F15-öt. Az is jó volt, nagyon megszerettem egy hét alatt. Most egy kicsit kicsinek találom, de azért elfogadnám. -
Dízeles
aktív tag
Hali
Szerintem írj párat össze ami tetszik .Hívd fel őket.Csinálj egy útvonal tervet és go.Próbáld ki őket.És amelyik tetszik tegyél egy árajánlatot.Mondjuk 5-10 ezer ftvel kevesebbet mint a hírdetésben van.Javaslom több motort is próbálj ki.Ha nincs megfelelő csak némi benzin pénzt és időt buktál,viszont tapasztalatokkal leszel gazdagabb. -
-
runner 125
nagyúr
Ahhoz h 70-es legyen, egy 70ccm-es hengerre lesz szükséged. Utcai használatra mindenképpen vashengert javasolnék.
..tuningolás előtt feltétlen szükséges felmérni a motor állapotát, egy elől hátul dobfékes, vázcsavarodott Jog-ot, nem biztos h érdemes felhúzni"...
Ami mindenképpen kell egy 70-es vashengerhez, egy 17,5-19-es karburátor. Főtengelycsapágyakat is érdemes kicserélni, illetve előbb utóbb magát a főtengelyt is. ..aztán a variót, kuplungot, estébét..
Sokan gondolják azt h, a tuniinghoz elég 1-2 alkatérsz cseréje, sajnos nem így van. Már egy hengerrel is lavinát indítasz el. Előbb utóbb minden beadja a kulcsot- nem fogják bírni a megnövekedett teljesítményt.
Nincs értelme nagyobb karbit tenni 50-es hengerre, nagyon elenyésző lesz a különbség. Illetve többet is fog enni, bár az égés tökéletesebb lesz. (gyári 12-es karbi vs. 17,5 esetén)
Direkt szűrőket én elítélem.
Nagyon sokan azzal kezdik (rontják el
) a tuningot. Egy ilyen - főleg rácsos- szűrő jóval több levegőt - s azzal együtt port enged át- mint a gyári. Gyakorlatilag a szűrőképessége 0.
..ha azt szeretnéd, h vmit azért szűrjön is, spray-vbel kell fújkálin. -Ez megint csak + költség és + munka.
S a fogyasztásod is nőni fog a semmiért...illetve egyszer kapjon el egy nagyobb eső...meg fog állni a motor.
Sportlégszűrőket nagyon szélsőséges- extrém- tuninghoz kell (lehet) használni. Ami már igényel akkora levegőmennyiséget, amit egy gyári szűrő már nem képes átengedni. -De ez szigorúan extrém kategória. (high end hengerek, gyorsulási robogók)
Egy alternatíva viszont lehet ;annó amit építettem Jog-ot, úgy oldottam meg ezt a problémát, h egy jókora gégecsővel felvezettem a sisaktartóba a légszűrőt, s ott húztam rá a szivacsot, sok előnnyel járt; nem kellett fújkálni, nem ázott be, mellesleg alapból nem kintről szívta a levegőt-védettebb /pormentes/ környezetből szívta.
Végáttételből hosszabb, illetve rövidebb van.
A hosszabbal rosszabb gyorsulást érsz el, de nagyobb végsebességet (nyilván megfelelő teljesítményű motor mellett! )
Mindegyiknek van előnye hátránya, de összességében a vízhűtés nyerőbb.
Azonos hőmérsékleten tartja mindig a rendszert, nincsenek durva hőingadozások, ez által a tartósság is nő. Illetve már alapból jobb teljesítményű egy vizes robogó, mint egy levegős.mod. ehh, kicsit hosszú lett, bocsi.
-
birdhouse
csendes tag
1. hát ha a dugattyút cseréled, akkor nemfog rámenni a henger
. komolyra forditva a szót: cserélheted csak a hengert is de nyilván nem érsz el olyan túl nagy teljesítményt mert a henger folytva lesz. nyilván ez élettartam szempontból nem egy utolsó dolog.
2. ha karbit cserélsz akkor érzékenyebb lesz a gázra, de túl nagy eredményt ne várj tőle. direktszűrő több levegőt juttat a motorba.
3.nemfeltétlen csökken a gyorsulás végáttétel cseréjekor.
4. vízhűtés, egyértelműen
ha valaki okosabb nállam akkor egészítse kiremélem segítettem vmennyire
-
runner 125
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
Nézzél szét sok helyen, egyébként én Skipper-ből a régit venném
96 tól 99-ig jöttek ki köbö, alapba pici kerék, kis test, erős motor. Ez a legjobban beadagolható 50-esnek.
Noh mit találtam; Katt. -már az nagy testű Skipper, 2t 150-es Pigi blokkal, nagyon jó áron.
Noh igen, a maxi SR-re jellemző a totális fapadosság; levegő hűtés, hátul dobfék..
Elég csak lecserélni.
(Nyilván hozzá kell karburálni a motort, de ez szvsz egyértelmű. )mod.: Annó a 180-as FXR-en 3,2 litert hoztunk ki 100-on vegyes használattal.
Akinek volt/hallott róla gondolom tudja, h nagyon könnyen lenyeli a 7-8 litert is. -
runner 125
nagyúr
125/150-es SR-ből csak 2t van. (Levegős, Pigi blokk)
Én ebben a kategóriában csak 2t gépet vennék, több okból;
- olcsóbb javítási költségek
- kis rutinnal otthon elvégezhető totál motorgenerál/javítás
- nagyobb sűrítésű hengerfejjel 4t-vel megegyező fogyasztás (egy ilyen fej ára köbö 20k)
- jobb menetteljesítményKeress 2t Skipper-t, van belőle 2t is.
-
bajnokpityu
félisten
nagyon is jó vétel lehet a 4T,de max 2-3éveset néznék,vagy hazai forgalomba helyezésűt.
mert olaszból behozott 40e km-t futott 4Tk már szerintem közel lehetnek a felujitáshoz.ami 2T esetén nem gáz,de 4T esetén sok.
és ugyan kifoghatsz nagyon jó állapotút is,amivel öröm lesz minden km,csakhát tudás nélkül esélyes,h nem nyer.
szal ajánlott 125től a 4T,de sokkal jobban bele lehet nyúlni. -
-
Dízeles
aktív tag
Lábad a lábtartón. A váltókart a lábad hegyével lenyomod az az első fokozat .Utána a váltókart a lábad hegyével felhúzod az az üres ,utána lábad hegyével ismét felfele húzod második fokozat ,lábad hegyével felfele harmadik fokozat ,lábad hegyével felfele húzod n4gyedik fokozat .Ha negyedik fokozatnál a lábad hegyével lefele nyomod az a harmadik és stb.. közbe a kuplungot bőszen használd .Arra ügyelj ,hogy üresben legyen ha megállsz és kiengeded a kuplungot különben elugrik a moci. A legjobb ha behúzott kuplunggal leállítod a motort és ezután teszed üresbe ,de előtte legalább másodikig kapcsolj lefele(vissza).
Ilyen egyszerű -
-
1. Biztos hogy jó döntés, főleg annyiért!
2. Az alkatrészek "kurva" olcsók hozzá, és természetesen az S51-es blokk van benne!
3. Én 70km/h körül közlekedtem vele, és még benne volt a gyári folytás! De van egy szerelő ismerősöm, aki kicsit átalakította, és máris vitte a 100km/h-t.
4. Van csomagtartó, de iszonyatosan kicsi! -
-
A Simson Sr 50-et gyárilag csak 4 sebességes blokkal szerelik (S51-es blokk). Amelyik 3 sebességes, az már nem eredeti blokkos (hanem általában S50), de a 3 sebességesekbe is bele tudják rakni a 4. fokozatot. Nekem 1B-H40 kódjelű változat volt, ami megszakítós gyujtással volt felszerelve, de én inkább a tirisztorost ajánlanám. A sebességfokozatok előre, hátra vannak. Én őket nézegetném: 01, 02, 03.
-
-
Gergello
addikt
Megragadt a henger valószínűleg (húzás nyom a dugón + henger falán). Azt mondják ahol egyszer megragadt ott máskor is meg fog.
Keverd be előre a benzint (szerintem 1:40 jó, más tipp?) és használd úgy, megy ameddig megy. Nem hiszem, hogy egy ilyen régiségre megérné költeni.Ez még nem annyira durva, de csere volt. Nekem amikor beállt (nem ez a kép), úgy bekészült, hogy le sem lehetett nyomni a berugókart.
-
Dízeles
aktív tag
-
bajnokpityu
félisten
ha témával kapcsolatban kérdezel,tedd azt.és ne foglalkozz nem ide való seggekkel.
én is válaszolok,más is,te meg eldöntöd,h kiknek hiszel.attól függetlenül,hogy f12,sr,aerox stb különböző márkák, tipusok ezek alapvetően egy kaptafára készülnek. olaszoknál nem gond 3-4 évente ujat venni,kb ennyi az az időszak,amit garantáltan hibátlanul elmennek.felszereltséggel,meg idomzattal okoskodnak.tehát szervizelni kell őket.mindenképp hozzáértés, vagy jó szerelő kell a közelben.
néha vannak egész különleges gépek,area,italjet,de szinte mindnek hasonló v ugyanaz a blokkja.
NRGben zsirpatronos villa van.ennek legnagyobb hibája,hogy szemben a hidraulikussal lassan reagál, érzéketlen,és ha végre berugózik,lassan enged vissza.tehát ahelyett,hogy lekövetné az útfelületet(és stabil tapadást eredményezne rossz útfelületen),inkább elpattog.míg a hidraulikusak kicsi tehetelenségüknél,és működésüknél fogva gyárilag egész jók.
tehát tükör felületen nincs különbség,mert semmi dolga nincs egyiknek sem.
de rossz felületen hamar blokkol a fék,kanyarban kimászik az ivről.magyarországon meg 99%ban ilyen van.azonnal felismerni ezt,hogy olyan,mintha felforditott villa lenne.robeszeknél valódi hidraulikus felforditott villa nem szokás.NRG pl ilyen,nekem nem kéne,hiába sokkal rondább az F12es.nem értem igazából,h NRG, 2T runnerek miért ilyenek,amúgy szépek,és jók. nyilván rájött erre a gilera,hisz a későbbi 4T runnereken mindegyiken hidraulikus a villa.
F12ese volt amúgy haveromnak,elektronikai bajai voltak,voltam menteni is.nagyon valószinű, hogy rossz előélete lehetett a hunyó,és pont annyi esély volt rá,mint akármelyik másik tipusnál. nekem a roxi trepniig érő vizben,burkolat nélkül is tökéletesen működött, miközben a gyertya,henger pocsolya felszine alatt kellett legyen.és hiába yamaha a matrica,attól még ez is olasz tervezés, és MBK gyártmány.
-
bajnokpityu
félisten
kymcokat általánosságban megbízható, jó tipusoknak tartják.
némi utánajárás után,tipusismerettel meg lehet őket venni.
SR50nek egyedi baja lehetett,általánosságban szintén jó gépek.
nagyon gyorsan használódnak a robeszek,tehát egy 5-6 éves rendesen kihasznált robeszen kevés gyári alkatrészt találni.akkor meg mireföl ne vegyünk öreg gépet?
viszont a 100as aeroxot én kihagynám.papirozás miatt is,meg ránézésre hozzáértő megállapítja,hogy nem is 50es.műszakilag sem éppen top gépek.okosan beállított 50es legyűri.ezek a robeszek ugyebár nem keverékkel mennek,külön tartályban van az olaj.bejáratás idejére szokás pár kupakkal tenni még a sima benyába. de ha folyamatosan igy használod,akkor 1. pénzkidobás 2. melegebb lesz a blokk(olajat el kell égetni,az nem robban) 3. füstöl 4. tetemes lerakódás.
-
rayoliviero
veterán
Városban elég neked az 50-es, városon kívül már nem elég, de oda amúgy sem robogót szoktak venni az emberek.
Csutka gázzal való motorozás tényleg nem előnyös, főleg régi, használt motorral.
Amúgy az olasz robogók mennek a legjobban, japánok nem igazán. Kocsiban jobb a japán, de robogóban olasz.
-
golyani
őstag
hát ebbe sztem akkor van 10k km amikor én még lány voltam...
én az aeroxszal hobbimotorozásból szedtem össze 2005 óta 13 ezret...úgyhogy a 75 az reális. az átlag gyári 50-es robogók 75 +/-5 km/h-ra képesek. ilyet h 70-et mész mondjuk 3/4-ed gázon maximum 70-es hengerrel tudsz elérni.
-
rayoliviero
veterán
Amit most linkeltél, azt én is néztem, ez jobb , mint az előző, amit linkeltél.
Az előző linkelt NRG lehet már ki van hajtva (bár akkor is szoktak menni) vagy az órája nem pontos.
Az én robogóm 120-at ment óra szerint, haveromé 140 -et mutaott ugyanakkor, egymás mellett mentünk. Csak az övé régi Runner volt, az enyém újabb.Amikor vettem a motorom, az is másik városban volt sajna, utánfutót kellett bérelni, meg messze is volt.
Sajna a jó motorokat soha neott árulják, ahol az ember lakik. -
-
rayoliviero
veterán
-
rayoliviero
veterán
Szia!
Az NRG blokkja megegyezik az 50-es Runner blokkjával. Elég jól megy, óra szerint 90-100 között szoktak, de ezeknek csal az órája (többet mutat). Ha olasz robogót veszel, nem fogod megbánni, kivéve ha egy széthajtott gépet fogsz ki, legjobb ha viszel magaddal egy hozzáértő embert.
100-ért szerintem nem fogsz megbízható motort kapni.
[link] Ez nem rossz, csak hát nem 100 ezer.
De ha túl olcsót veszel, azzal csak a problémád lesz.
-
Gergello
addikt
Ha az nrg-t nézed akkor óvatoson. Én egy eléggé hasonlóba borítottam bele egy 100-ast (+20 gumik), blokk felújítás címen. Egy szezont elment, aztán kis gond, vki megcsinálta szarul (itt rontottam el), teljesen beállt a blokk, utána megcsinálták rendesen, futni kellet vele pár kört: elektromosság, új hűtő, új gumik. Mostanra kb összeállt. Én 85-ért vettem ha jól emlékszem.
Szóval nem rossz, de legyen tartalék pénz (ez mindenre igaz) és a hitvány szerelőket kerüld...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Bomba ár! HP ProBook 440 G10 - i5-1335U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest